Co uwielbiają w tym szkoleniu Uczestnicy

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

A na szkolenie przyjmujemy tylko 10 uczestników, więc...

Zagwarantuj swoje miejsce już dziś!

Tak o TWOJE POTRZEBY nie zadba NIKT

Program szkolenia z asertywności

Szkolenie jest prowadzone w dwóch wariantach. Wariant dwudniowy zawiera szerszy zakres merytoryczny, więcej technik, narzędzi i ćwiczeń zgrupowanych w module oznaczonym gwiazdką.

Asertywność – dobra wiadomość

Bardzo często mamy w otoczeniu osoby określane jako „silne osobowości”, które potrafią odmówić i postawić na swoim - patrzymy na nie z zazdrością: „Ja też bym chciał taki być…”. Myślimy o nich, że są asertywne. Błąd!

Asertywność jest czymś o wiele większym i lepszym! Asertywność to nie tylko skuteczność operacyjna. Asertywność to skuteczność interpersonalna. To realizacja swoich interesów z uwzględnianiem relacji, uczuć i potrzeb innych.

Asertywność to największa przysługa jaką możesz wyświadczyć sobie i swojemu otoczeniu. 

No to do rzeczy:

Wyrzucamy bariery asertywności

  • Zdarza się, że po fakcie myślisz: „Znowu się zgodziłem…”, „Mogłam coś powiedzieć, zareagować…” Pokażę Ci mechanizmy obronne, które to powodują i nauczę strategii świadomego reagowania na sytuację w danym momencie.
  • Co inni pomyślą? Co powiedzą? Jak zareagują? Może lepiej nie mówić głośno tego, co myślę? Będą się śmiać! To się nie uda! – w Twojej głowie toczy się monolog, negatywnie oceniasz siebie, tworzysz czarne scenariusze, wizje katastrofy? Pokaże Ci jak zatrzymać te antyasertywne myślenie i zmienić je na myślenie sprzyjające asertywności.

Filary asertywności

  • Uruchom w sobie odwagę
    Idziesz do prezesa zarządu z pomysłem… i zawracasz w połowie drogi? Bierzesz telefon do ręki… i za chwilę odkładasz go z powrotem? Wahasz się, masz wątpliwości… i nie działasz? Jednocześnie widzisz, że inni niejako automatycznie przechodzą od pomysłu do działania….

    Zdradzimy Ci sekret ludzi odważnych! Nauczę Cię posługiwać się techniką, dzięki której włączysz w sobie odwagę, kiedy tylko zechcesz, w każdych warunkach.

    Na Twoich przykładach przećwiczymy 7 kroków skutecznego uruchamiania asertywnego zachowania.

 

  • Wzmocnij poczucie własnej wartości*

    Czy łapiesz się czasami na tym, że mając swój własny cel, wybierasz interesy innych a nie swoje? Myślisz: „Powinienem najpierw zadbać o innych”, „Nie mogę odmówić…”. Zmienimy to tak, by nie odbywało się to kosztem Twoich interesów i potrzeb. Mało tego, będziesz w większym stopniu dbać o innych, bo będziesz mieć więcej do zaoferowania. Pokażę Ci, jak wzmocnić poczucie własnej wartości stosując Zasadę TOBe™.  

 

  • Zbuduj pewność siebie*

    Są sytuacje, w których myślisz „Nie poradzę sobie…”? Nie wiesz jak się zachować? Pojawia się zakłopotanie, niepewność? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość! Pewność siebie opiera się na poczuciu własnej wartości połączonej z krótką strategią myślową, której Cię nauczę. Nawet jeśli masz niskie poczucie własnej wartości, możesz zastosować Strategię SZM™ i zwiększyć swoją pewność siebie.

Jak stosować techniki asertywności

Teraz, gdy już wyeliminowaliśmy bariery asertywności oraz wyposażyliśmy się w narzędzia wzmacniania poczucia własnej wartości, budowania pewności siebie i uruchamiania w sobie odwagi, gdy już rozumiesz, jak potężnym obszarem jest asertywność, czas na konkretne techniki działania w sytuacji, gdy ktoś:

  • nie akceptuje Twojej odpowiedzi, prośby i forsuje dalej swój cel, a Ty chcesz zadbać o swoje interesy (technika Zdartej płyty)
  • obraża Cię, poniża, ubliża, ośmiesza - na forum lub w cztery oczy, a Ty chcesz zachować swój autorytet i przejść sprawnie do rozwiązania problemu (technika Otwartych drzwi)
  • zarzuca Ci jakiś błąd, zaniechanie w niekonstruktywny sposób, bez żadnej merytoryki, a Ty potrzebujesz dowiedzieć, o co konkretnie chodzi (technika Jujitsu)
  • chce od Ciebie czegoś, na co nie chcesz się zgodzić i zależy Ci na tym, by odmówić w taki sposób, by ktoś poczuł się uskrzydlony i działał zgodnie z Twoją linią rozumowania (technika Zawiszy™)*
  • stawia Cię w sytuacji, w której nie wiesz jeszcze, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć, a chcesz podjąć świadomą decyzję (technika odroczenia asertywnego)
  • chce innego rozwiązania niż Ty, więc chcesz w dyplomatyczny sposób pokazać wartość swojego rozwiązania oraz uświadomić konsekwencje wyboru (technika Alternatywy™)*
  • manipuluje - czujesz to, choć nie jesteś w stanie nic wprost jemu/jej zarzucić, a chcesz zachować się w zgodzie ze sobą (technika karty na stół)
  • zwraca się do Ciebie w sposób, którego nie akceptujesz; zachowuje się w sposób, który Ci nie odpowiada (zasada POP™)

Asertywność bez poczucia winy*

  • Jak wyjść z roli w Trójkącie Dramatycznym?

    Czy czasami czujesz się jak Ratownik? Robisz wiele dla innych, zgadzasz się na to, co proponują, pomagasz? W zamian otrzymujesz niewiele, a jeśli już to są to pretensje. Gdy w Twojej głowie pojawia się pomysł zadbania o swoje interesy automatycznie pojawia się poczucie winy. Odsłonię przed Tobą nieświadome mechanizmy, w które się wplątujemy lub jesteśmy wplątywani i nauczę Cię dbać o siebie i nieść pomoc, gdy naprawdę masz na to ochotę, a nie wtedy, kiedy czujesz, że powinieneś. 

 

  • W co grasz? Analiza transakcyjna w praktyce

    A może zdarzyło Ci się dostać reprymendę od szefa bądź klienta i poczuć się jak dziecko, które zrobiło coś złego? I zareagować jak dziecko: wybuchając emocjami lub wycofując się z dalszej dyskusji.

    To jedynie przykład – podobnych sytuacji jest więcej. Analiza transakcyjna opisuje interakcje międzyludzkie i schematy zachowania – różnego rodzaju gry psychologiczne, w których nie da się wygrać.

    Pokażę Ci jak świadomie komunikować się z innymi, uwzględniając mechanizmy analizy transakcyjnej: jak samemu przejść do roli Dorosłego oraz jak sprowadzić do tej roli swojego rozmówcę i przekuć niekonstruktywny dialog w partnerską, merytoryczną rozmowę, w której obie strony są równe i obie strony „wygrywają”.

Wyobraź sobie jak stawiasz granice, stanowczo, uprzejmie. Wyobraź sobie komfort  wspominając, jak minął dzień... To jest Twój dzień!

Zadbaj teraz o SIEBIE!

Chcesz z taką samą satysfakcją ukończyć szkolenie? Zapraszamy Cię serdecznie -

Dołącz do grona zadowolonych!

Nauczysz się na szkoleniu z asertywności

  • Wyrażać własne zdanie w sytuacjach, w których do tej pory tego się obawiałeś lub których unikałeś lub w których robiłeś to agresywnie (np. spotkania zespołowe, spotkania kadry kierowniczej, dyskusje w kuchni na tematy drażliwe), w taki sposób, który będzie budować autorytet i sprzyjać relacjom interpersonalnym.
  • Egzekwować polecenia, potrzeby i oczekiwania w stosunku do współpracowników jak i podwładnych/przełożonych (np. egzekwować zaangażowanie pracownika w wykonanie zadania) jednocześnie dbając o relację z drugą stroną.
  • Wpływać na zmiany zachowania innych ludzi poprzez stosowanie zasad i technik konstruktywnej krytyki w sposób sprzyjający pogłębianiu się relacji (np. wpływać na zmianę zachowania kolegi, które irytuje nas).
  • Reagować w sytuacjach zaskakujących, konfliktowych przyczyniając się do zrozumienia i chęci do współpracy (np. zareagować tak, aby poczuć się komfortowo, gdy koleżanka oskarża nas o zniszczenie efektów pracy zespołu, ubliżając nam i krzycząc na forum zespołu).
  • Wyznaczać granice chroniące nasz komfort - szczególnie w sytuacji, gdy ktoś nas prosi o pomoc, wsparcie lub wykonanie polecenia (np. szef przeciążony obowiązkami i ciężarem poczucia odpowiedzialności, ponieważ pomaga wszystkim swoim pracownikom, gdy tylko go o to poproszą).
  • Zachowywać się naturalnie dla siebie i czuć się z tym komfortowo.

Trenerzy prowadzący szkolenie z asertywności

Karolina Prusińska - psycholog biznesu Warszawa

Karolina Prusińska

trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”), wpierających rozwój między innymi kompetencji komunikacyjnych, asertywności czy zarządzania sobą w czasie. 

Współorganizowała wyprawy rozwojowe połączone z pracą coachingową – skupione na wzmacnianiu pewności siebie, odwagi i asertywności.

Uczy autorskich narzędzi, skutecznych zarówno w kontaktach biznesowych, jak i na polu prywatnym.

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Jest twórcą m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania, które znajdziesz w tym szkoleniu...

Chcesz zdobyć nowe umiejętności od najlepszych trenerów?

Przetestuj naszą asertywność na szkoleniu!

 

 

Szkolenia: Asertywność i obrona przed manipulacjami – komu się przydadzą?

Koleżanka rozmawia w open space tak głośno, że zagłusza Twoje myśli / wspólnik obarcza Cię większością obowiązków / szef poniża Cię w obecności kolegów… Zazwyczaj w takich sytuacjach nie potrafisz zareagować, a nawet gdy to robisz, nie przynosi to oczekiwanego rezultatu? Myślisz: „Gdybym tylko miał(a) podobną odwagę, pewność siebie i asertywność…”? / „Muszę zapisać się w końcu na to szkolenie: asertywność…”.
Jesteś przekonan-a/y, że jedni mają łatwość w kreowaniu rzeczywistości zgodnej z własnymi oczekiwaniami i potrzebami, a inni niestety muszą się do tej rzeczywistości dostosować?

STOP!

Pierwsza i najważniejsza rzecz, jakiej dowiesz się podczas szkolenia: Asertywność i obrona przed manipulacjami jest taka, że asertywność to nie cecha osobowości czy temperamentu, a umiejętności, których może nauczyć się KAŻDY. Niektórzy nabyli je wcześniej, chociażby w procesie wychowania, to jednak nie znaczy, że nie możesz rozwinąć ich w równym, a nawet większym stopniu!

Warto zacząć od uświadomienia sobie własnych granic. Prawo innych do „machania pięściami” kończy się w momencie, gdy zostaje naruszony Twój komfort. Jednak żeby strzec własnych granic, musisz najpierw je sobie uświadomić, a czasem nawet wyznaczyć na nowo. Dobrym do tego miejscem może być szkolenie: asertywność i obrona przed manipulacjami. Na co dzień rzadko bowiem mamy okazję czy motywację zastanowić się nad tym, na co i komu chcemy pozwolić oraz co nam przeszkadza.

Kolejny istotny krok podczas szkolenia: asertywność to identyfikacja i modyfikowanie dotychczasowych reakcji. W sytuacji prośby, groźby czy krzyku wiele osób odruchowo zgadza się, idzie na kompromis, nie mówi tego, co naprawdę myśli… To naturalne reakcje, wynikające ze strachu przed odmową, odrzuceniem, eskalacją problemu, utratą pewnych korzyści, jakie czerpiemy z bycia uległymi lub po prostu z nieznajomości innych strategii działania. W efekcie często czujemy się niekomfortowo, nie realizujemy własnych celów, robimy coś, czego nie chcemy i mamy do siebie żal („Czemu nie zareagowałem inaczej…?”).

Jeśli masz tego dosyć i chcesz coś zmienić, zastanawiasz się pewnie, jak to zrobić?! Myślisz, że wystarczy zapisać się na jakieś szkolenie: asertywność? Niekoniecznie…
Nie da się sprowadzić kompetencji tj. asertywność i obrona przed manipulacjami do poziomu swobodnego posługiwania się słowem „nie”, co często na szkoleniach jest głównym punktem programu. Przede wszystkim chodzi o umiejętność zadbania o własny komfort. Ta wymaga odwagi, przełamania często wieloletnich nawyków i oczywiście opanowania nowych, konstruktywnych strategii działania. Dla większości osób jest to łatwiejsze gdy otrzymują odpowiednie wsparcie i narzędzia podczas szkolenia. Asertywność to także coś więcej, niż reakcje na zachowania innych i napotykane okoliczności. To postawa proaktywna – nie czekasz, tworzysz możliwości, wychodzisz z propozycjami, kreujesz rzeczywistość, w sposób który Ci odpowiada.

Zmiana nie przychodzi łatwo. Podczas szkolenia: asertywność i obrona przed manipulacjami masz okazję skonfrontować się z własnymi ograniczeniami w bezpiecznej przestrzeni pod okiem profesjonalisty. Wypracujesz i przećwiczysz zachowania, zgodne z Twoimi potrzebami, a nie z obowiązującymi schematami. Nowe umiejętności wymagają praktyki, dlatego na szkoleniu: asertywność jest miejsce na popełnianie błędów i wyciągania wniosków, zanim zaczniesz wdrażać zmiany w codziennym życiu.

Z początku osoby z Twojego otoczenia mogą reagować zdziwieniem, Ty sam(a) być może będziesz potrzebował(a) trochę czasu i kilku potknięć, by poczuć się w pełni swobodnie z nowym sposobem zachowania, wypracowanym na szkoleniu. Asertywność – swój cel, osiągniesz dzięki włożonej pracy i odwadze. Będziesz potrafił(a) jasno wyznaczać granice, odmawiać bez poczucia winy, mówić o tym, czego potrzebujesz, egzekwować pożądane zachowania, reagować, gdy „coś jest nie tak”. Po szkoleniu: asertywność będziesz umiał(a) zbudować swój autorytet i zadbać o własny komfort z poszanowaniem granic innych.
 

Wciąż myślisz, że to nie dla Ciebie? że nie masz do tego predyspozycji? Nie daj sobie wmówić, że nie możesz zadbać o siebie i poprawić jakości swojego życia. Możesz! Pytanie brzmi, czy odważysz się zapisać na szkolenie: Asertywność i obrona przed manipulacjami i w końcu coś ZMIENIĆ?!

Zacznij osiągać szybkie rezultaty!

Zapisz się na szkolenie!

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant