Skuteczny Menedżer - Szkolenie
Efektywność zarządzania: 180º
O tyle zmienimy Twoje dotychczasowe przekonania na temat tego co oznacza bycie jak skuteczny menedżer i jakie masz do dyspozycji możliwości wpływu na pracowników i zarząd!
33 = 17 + 10 + 6
Na szkoleniu Skuteczny menedżer Dostaniesz od nas 17 narzędzi, 10 technik i 6 modeli, by zyskać 300% więcej efektywności pracowników.
Twoje zadanie po szkoleniu to wdrażać. I zbierać plony.
4,96 ♥ / 5
Taka jest średnia ocena satysfakcji 390 uczestników 40 edycji szkoleń w ramach Akademii Menedżera w skali 1-5, z ostatnich trzech lat.
lub
Efekty szkolenia Skuteczny menedżer
Podczas szkolenia:
- Poznasz profilaktyczne techniki dbania o motywację pracowników, zwłaszcza niefinansową
- Egzekwowania zleconych zadań i dyscyplinowania opornych pracowników.
- Nauczysz się odpowiednio delegować działania, jak efektywnie przekazywać polecenia jako menedżer.
- Sprawiedliwego rozliczania i oceniania pracownika.
- Na podstawie konkretnych przykładów nauczysz się budowania wizerunku lidera, zwłaszcza wobec starszych, bardziej doświadczonych pracowników lub do niedawna swoich równorzędnych kolegów.
- Poznasz sprawdzone zasady budowania zespołu współpracującego i wspierającego się w realizacji wspólnych celów, poprzez techniki budowania zaufania w zespole i do siebie jako szefa
Na szkoleniu Skuteczny menedżer poznasz sprawdzone zasady działania w typowych sytuacjach: od zatrudniania pracownika, przez budowanie zespołu i kontrolę nad jego działaniem, aż po zwalnianie podwładnego. Nasz Skuteczny menedżer zwraca uwagę na wiele praktycznych narzędzi jak zostać dobrym menedżerem gotowych do zastosowania przez Ciebie!
Opinie o szkoleniach w ramach Akademii Menedżera
Dziękuję za indywidualne podejście i odpowiednie zgłębienie tematów z zakresu zarządzania zespołem. Jestem zainspirowany do rozwoju moich zdolności managerskich i przywódczych. Szkolenie z odpowiednią ilością czadu!
Szkolenie godne polecenia w każdym aspekcie. Ciekawy i produktywny program. Profesjonalna prowadząca, materiały i inne aspekty organizacyjne na najwyższym poziomie. W skali od 1 do 10 szkolenie oceniam na 10 :).
Szkolenie z Zarządzania zespołem i motywowania w 4GROW wywróciło mój świat i jego postrzeganie do góry nogami. Motywowanie pracowników, zarządzanie zespołem to nie proces zero-jedynkowy. To umiejętność zadawania odpowiednich pytań, słuchania i dochodzenia do wartości. Dzięki przykładom łatwiej zobrazować to wszystko. Zrozumieć. Szczerze polecam.
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Przeczytaj program lub wybierz inny poziom szkolenia
Jeśli nie masz pewności jaki poziom warsztatów wybrać, zrób test, który zawiera ćwiczenia i kwestionariusze przydatne w określeniu poziomu kompetencji menedżerskich. Otrzymasz wskazówki eksperta, który zwraca uwagę na odpowiedni poziom Akademii Menedżera - tylko 4 pytania, zajmie Ci to 10 minut!
Test Poziomów Przywództwa 4GROW z rekomendacją poziomu Akademii Menadżera
Program szkolenia: Skuteczny menedżer
1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki
- motywowanie 3.0
Prawie każdy pracownik obejmując nową rolę cieszy się i jest zmotywowany - tę motywację łatwo zepsuć nieodpowiednim motywowaniem i niestety najczęściej tak się dzieje!. Także pracownik pracujący od jakiegoś czasu źle zarządzany będzie tracić motywację. Dlatego w tym poziomie skupiamy się na tym, by wykorzenić "chwasty" i nie niszczyć motywacji, którą każdy pracownik naturalnie ma, i która sama potrafi się odradzać jeśli ma do tego odpowiednie warunki - dobrego menadżera:
- Dowiesz się jakie błędy w motywowaniu i zachowania menadżera demotywują pracownika
- I jednocześnie poznasz odwrotne zachowania i sposoby, które sprawią, że motywacja Twoich pracowników będzie wracała do optymalnego poziomu danej osoby
- Poznasz technikę STAR w kontekście motywującego doceniania pracownika jako wzmacniający "instant feedback"
2. Od informacji zwrotnej do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika
Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki, aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!
- Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Zaproponuję Ci kilka potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
- Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
- Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy w formie warsztatów te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności: 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację.
- Program naprawczy dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menedżerskie.
3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności oraz zwalnianie podwładnego
- Błędy w delegowaniu
Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią, a oceny okresowe są krzywdzące. - Jak delegować, czyli jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
- SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
- na poziomie operacyjnym i menedżerskim
- uczącym się i specjalistom/ekspertom
- kreatywnym i szablonowym
- zaangażowanym i leniwym
- Jak rozliczać i oceniać
- STAR+ZPZU - niezwykle skuteczne techniki do sprawiedliwej oceny - zarówno w ramach "instant feedback" jak i prowadzenia okresowych rozmów oceniających
- Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
- Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
- Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
- Jak zwolnić pracownika będąc szczerym i jednocześnie dodając mu otuchy i wiary w siebie na przyszłość
4. Jak budować zaufanie oraz prawdziwy zespół?
- 5 Dysfunkcji zespołu - poziom I - dostaniesz 4 narzędzia, dzięki którym pracownicy będą w większym stopniu chcieli sobie pomagać i współpracować ze sobą
5. Zarządzanie sytuacyjne zespołem - jaki styl zarządzania wybrać?
- 6 Poziomów Shermana – czyli jak dopasować delegowanie, do sytuacji i kompetencji pracownika by uchronić się przed błędami oraz wzmacniać odpowiedzialność i proaktywność w pracowniku
- Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
- R4 - samodzielny ekspert
- Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
- style wg. Blake'a-Mouton
- style wg. Hersey'a-Blancharda
Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!
Poprowadź pracowników na wyżyny efektywności...
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia Skuteczny menedżer?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu indywidualnym
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin
Dostęp do platformy online.4grow.pl
Treningi grupowe po szkoleniu
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Kto prowadzi Akademię Menedżera?
Mateusz Dąbrowski
Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Doradca i coach kadry zarządczej i menadżerskiej wyższego szczebla.
Praktyk biznesu - przez całą karierę wspierał kadrę menedżerską od strony HR, w 2009 zdecydował się zrezygnować z pracy w korporacji i stworzył firmę 4GROW, a od 2010 roku zarządza nią. W 4GROW jest odpowiedzialny za strategię i zarządzanie zespołem.
Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.
Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
Metodyka Skuteczny Menedżer
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie Skuteczny menedżer jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań, wymianę doświadczeń oraz otrzymują konkretne odpowiedzi eksperta na pytania nurtujące menedżerów w zarządzaniu ludźmi oraz kilka przydatnych wskazówek na efektywne zarządzanie
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia Skuteczny menedżer?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali szkoleniowej
Przekonaj się o naszej jakości -
Za co uczestnicy cenią sobie naszą Akademię Menedżera?
Terminy szkoleń menedżerskich w ramach Akademii Menedżera
TERMINY | WARIANT SZKOLENIA | LOKALIZACJA | |||
---|---|---|---|---|---|
2025-01-16 - 2025-01-17 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-01-27 - 2025-01-28 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
Do uzgodnienia |
|
Mix: Online lub dowolne miasto | Zapytaj | ||
2025-01-30 - 2025-01-31 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-02-17 - 2025-02-18 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-02-24 - 2025-02-25 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-06 - 2025-03-07 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-12 - 2025-03-14 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-20 - 2025-03-21 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj |
Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie – kluczowe kompetencje miękkie menedżera
Ze względu na specyfikę pracy menedżerów, skuteczny styl zarządzania zespołem to święty Graal dla większości liderów. Często menedżerowie rozkładają ręce narzekając, że próbowali już „dosłownie wszystkiego” – żadne nagrody ani kary nie spowodowały, że pracownicy zaangażowali się w swoje zadania. Liderzy ci stracili już chęć rozwoju swoich umiejętności zarządzania zespołem. Inni czują opór przed „negocjowaniem” z pracownikiem, który przecież „ma wykonać tylko swoją pracę”. Są też i tacy, którzy na pewno chętnie przychyliliby nieba pracownikom, ale „mają związane ręce”, bo struktura organizacji „nie pozwala im podjąć żadnych działań w tym kierunku”. Czy podczas warsztatów wiele wnikliwych menedżerów otrzyma uniwersalne, niezbędne w efektywnym zarządzaniu ludźmi techniki i odpowiedzi na pytania nurtujące?
Przede wszystkim obalą wiele fałszywych przekonań i niekonstruktywnych schematów w zarządzaniu ludźmi. Przykładowo, stosując system nagród i kar mający zachęcić pracownika do wykonania danego działania, zyskujemy osobę, która podejmuje działania tylko ze względu na okoliczności zewnętrze, tzn. dopóki marchewka jest wystarczająco apetyczna albo strach przed batem wystarczająco duży. Taki styl zarządzania zasobami ludzkimi powoduje, że pracownik nie jest efektywny ani zaangażowany. Koncentruje się wyłącznie na konsekwencjach działania, a nie na samym jego wykonaniu, dodatkowo wymaga ciągłej kontroli.
Często ogromne zaskoczenie podczas warsztatów ze Skutecznego menedżera, wzbudza aspekt finansowy – jest on istotny, ale przez menedżerów przeceniany. Oczywiście, każdy pracownik musi mieć zapewnione pewne bezpieczeństwo materialne, jednak pieniądze nie są najskuteczniejszym motywatorem, bo działają właśnie na zasadzie zewnętrznej marchewki. Poznaj techniki sprawdzone w polskich realiach i wybierz sposób najlepszy dla siebie - tak by zachować zdrowy rozsądek w typowych sytuacjach i nie dać się zwariować licznym teoriom.
Jak w takim razie spowodować, by pracownik czerpał satysfakcję z wykonywanych zadań, czuł że jest ona ważna, by wzrosło zaangażowanie? Proponuję, byś zwrócił uwagę na najważniejsze aspekty psychologiczne niezbędne w efektywnym zarządzaniu ludźmi zaobserwował efekt wśród swoich pracowników:
- Pokaż sens!
Pracownicy muszą wiedzieć, czego się od nich oczekuje. Zbyt wiele nieporozumień wynika z braku informacji, dlatego zawsze zadbaj o to, by cel pracy był jasny i znany pracownikowi (a najlepiej, by pracownik był jego współtwórcą). Gdy już wie, co ma robić, pokaż mu, PO CO to robi, czyli spraw, by widział sens i cel swoich wysiłków w rozwoju organizacji. Proste? Poczucie sensu i odpowiedzialności to podstawa w zarządzaniu ludźmi.
- Zrób miejsce!
Pracownicy przeważnie zaczynają pracę z zapałem i entuzjazmem do działania, często w skutek nieprawidłowego stylu zarządzania ludźmi pozostaje on niewykorzystany i szybko wygasa. W wielu organizacjach brakuje przestrzeni na własną inicjatywę członków, rozwój umiejętności, poczucie wpływu i współdecydowania. Zmień to - spraw, by zespół był współautorem swojej pracy, nie tylko wykonawcą i zadbaj by utrzymywać kreatywność.
- Wspieraj!
Pochwała od szefa, to przyjemny i silny motywator, niestety zbyt często brakuje czasu i uwagi, by docenić umiejętności starania pracowników w codziennej pracy, co zniechęca go do dalszego wysiłku. Niekonstruktywna krytyka może działać podobnie. Popełnianie błędów oraz sytuacje kryzysowe stanowią ryzyko wpisane w każdą aktywność i oczywiście wymagają omówienia z pracownikiem, jednak w sposób rozwojowy. Ćwicz jedno z najważniejszych narzędzi skutecznego zarządzania zespołem – jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, tzn. oceniaj zachowanie, nie osobę, odnoś się do konkretnych zachowań, mów o własnych odczuciach, nie przerzucaj na innych odpowiedzialności…
Od Ciebie zależy budowanie i zaangażowanie organizacji, satysfakcja i motywacja poszczególnych jego członków. Warto pracować nad swoim stylem w zarządzaniu ludźmi, by przyczynić się do sukcesu organizacji.
Zacznij osiągać szybkie rezultaty i dowiedz się jak zostać świetnym menedżerem!
Zapisz się na Szkolenie Skuteczny menedżer, które uwzględnia polskie realia i zawiera odpowiedzi eksperta na pytania nurtujące menedżerów!