Program szkolenia z wywierania wpływu

Wywieranie wpływu mową werbalną i niewerbalną, budowanie wizerunku

  • Jak wywierać wpływ na ludzi od pierwszego momentu na spotkaniu biznesowym? (podejście, przywitanie, zajęcie pozycji, wtórowanie ciała, zamykanie, pożegnanie)
  • Elementy budujące autorytet

Retoryka oraz erystyka wpływu i perswazji na ludzi

  • Algorytmy pozyskiwania przychylności osób z zastrzeżeniami, wykazujących opór
  • Perswazja i wpływanie na ludzi odpowiednią składnią zdań
  • Perswazja i wpływanie na ludzi presupozycjami - ukrytymi znaczeniami słów

Mechanizmy psychologiczne w wywieraniu wpływu i perswazji - jak posługiwać się:

  • Regułą konsekwencji
  • Regułą wzajemności
  • Regułą konformizmu
  • Regułą sympatii
  • Regułą autorytetu
  • Regułą niedostępności
  • Regułą racjonalizacji
  • Regułą kontrastu
  • Regułą kompromisu
  • Regułą wiarygodności
  • Regułą relaksu
  • Regułą powtarzania
  • Regułą odmawiania
  • Efektem pierwszeństwa, środka i świeżości

Sztuka argumentacji

  • Rodzaje argumentów (argumentacja logiczna i emocjonalna)
  • Błędy argumentacji
  • Trening - czyli jak przekonać kogoś do zmiany zdania

Skuteczna perswazja i wywieranie wpływu na ludzi - techniki egzekwowania

  • Strategia 4AS™ - egzekwowanie i budowanie relacji w sytuacji konfliktu
  • Eskalacja - gdy cierpliwość się kończy

Narzędzia komunikacji interpersonalnej podstawą etycznego wywierania wpływu

  • "Słowa mają znaczenie"- małe zmiany w doborze słów, które wpływają na olbrzymią różnicę w odbiorze komunikatu
  • Budowanie autorytetu poprzez otwarte i szczere wyrażanie swoich poglądów, oczekiwań, potrzeb i uczuć
  • Granice uczciwego wykorzystywania technik i narzędzi wpływu
  • Zagadnienia etyczne związane z wywieraniem wpływu i perswazją- jaka jest różnica między wywieraniem wpływu, perswazją i manipulacją?

Wywieranie wpływu przez autorytet i skuteczność interpersonalną

  • Jak przekonać audytorium do Twoich rozwiązań? Pomoże Ci w tym nasza autorska technika FAPROK ™
  • "Zacznij od siebie"- wywieranie wpływu na siebie, jako podstawa wywierania wpływu na innych
  • Na czym polega mechanizm pewności siebie?
  • Autorytet i skuteczność interpersonalna - jak je rozwijać? Poznaj nasz autorski model mądrego budowania własnego autorytetu WiSE 4GROW™

 

Są ludzie, pod wpływem których zmieniamy zdanie. Naucz się tego.

Teraz jest Twoja kolej!

Za co nas uwielbiają?

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Trenerzy prowadzący szkolenie z wywierania wpływu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Odpowiedzialny za sprzedaż usług i negocjacje z Klientami i kontrahentami. Wcześniej pracował w sprzedaży usług z obszaru HR gdzie również był odpowiedzialny za negocjacje warunków umowy, w tym ceny. Twórca teorii oraz technik perswazyjnych, programów szkoleniowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Praktyk biznesu i menedżer, praktyk wywierania wpływu, perswazji i budowania autorytetu – przez 15 lat łączyła w tych obszarach psychologię z biznesem, pracując w dużej korporacji na kluczowych stanowiskach kierowniczych. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, projektami, jak i strategicznym obszarem całego kapitału ludzkiego.

Pracując w Grupie Pracuj, będącej liderem na rynku rozwiązań technologicznych online, współpracowała partnersko z zarządem grupy kapitałowej. Raportując bezpośrednio do prezesa, odpowiadała za strategię personalną firmy zatrudniającej ponad 500 osób oraz zarządzała działem złożonym z kilku zespołów . Przez wiele lat współpracowała również z menedżerami i dyrektorami, w ramach realizowanych projektów biznesowych oraz wspierała ich w zarządzaniu podległymi im zespołami. Wielokrotnie prowadziła negocjacje oraz mediacje a także przygotowywała swoich klientów i partnerów biznesowych do trudnych rozmów.

Jako trener szkolący z zakresu perswazji, wywierania wpływu i budowania autorytetu, korzysta z własnych doświadczeń zawodowych oraz autorskich modeli wywierania wpływu, które łączy z praktyczną, współczesną psychologią i neurolingwistyką.

Certyfikowany praktyk NLP, Analizy Tranzakcyjnej i Insights Discovery. Członkini European Mentoring and Coaching Council. Uczestniczka prestiżowych warsztatów strategii biznesowej Franka Cespedesa z Harvard Business School.

Tak o TWOJE POTRZEBY nie zadba NIKT inny

Metodologia szkolenia z wywierania wpływu

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie z wywierania wpływu projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji z obszaru wywieranie wpływu i perswazjaCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze wywieranie wpływu i perswazja
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik wywierania wpływu i perswazji
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia wywierania wpływu do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia wywierania wpływu w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi wywierania wpływu

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze wywierania wpływu i perswazji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską:
500 29 40 35.

Jak wiele zmieni się w Twoim życiu, gdy z łatwością będziesz przekonywać innych?

Przekonaj się.

Perswazja i wywieranie wpływu – szkolenie na dobry początek – zbuduj swój autorytet  

Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu to pojęcia, które często kojarzą nam się głównie z negocjatorami, handlowcami lub politykami, a przecież każdy z nas, każdego dnia podlega wpływom innych, podobnie jak sam wywiera wpływ na otoczenie – to naturalne. Jednak podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu” uczymy etycznego wywierania wpływu, czyli dającego możliwość świadomego podjęcia decyzji przez odbiorcę, który ma realizować nasze cele - między innymi takim zachowaniem budujemy swój autorytet. 
 

Nasze życie i sposób funkcjonowania w świecie podlega mniej lub bardziej przez nas uświadomionym regułom wywierania wpływu, perswazji i budowania autorytetu. Są to swego rodzaju drogi na skróty, schematy, którymi podąża nasz umysł w celu zaoszczędzania swoich zasobów. Dzięki temu, możemy funkcjonować efektywnie w środowisku z każdej strony bombardującym nas bodźcami. A gdybyśmy używali ich świadomie? Ile więcej moglibyśmy zyskać! Czy rozpoznajesz te schematy zachowań?

  • Reguła kontrastu: Świat oceniamy porównując rzeczy i wydarzenia do siebie, co może powodować pewne zniekształcenia np. w kontekście rekrutacji przeciętny kandydat może wydawać się nam bardzo dobry w porównaniu z wcześniejszym bardzo słabym. Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu” uczymy, jak zareagować, gdy ktoś stosuje tę regułę na Tobie i jak można ją pozytywnie wykorzystać.
    Miej świadomość, że jesteśmy bardziej podatni na perswazję i manipulację, jeśli np. czyjaś prośba osadzona jest w kontekście gorszej alternatywy. Znając zasady wywierania wpływu, perswazji i budowania autorytetu, uważaj na osoby, które na początku proszą Cię o dużą przysługę, następnie pozornie wycofują się tylko po to, żeby za chwilę przedstawić prośbę mniejszą - tą, na której tak naprawdę im zależało.
  • Reguła zaangażowania i konsekwencji: Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu”, dowiesz się, że często postępujemy w sposób usprawiedliwiający naszą wcześniejszą decyzję lub deklarację. Dodatkowo im więcej wysiłku wkładamy w zaangażowanie się w jakąś sprawę, tym bardziej pozytywny staje się nasz stosunek do niej.
    Uważaj na sytuacje, w których inni mówią: "Skoro już zrobiłeś…, to może zrób jeszcze…” Powiedz: „Na to się nie umawialiśmy / Na tym chcę poprzestać…”. Wywieranie wpływu wymaga praktyki. Warto przygotować wcześniej możliwe odpowiedzi i przećwiczyć sytuacje, które mogą przytrafić Ci się w codziennym życiu.
  • Wpływ autorytetu: Uległość wobec autorytetów jest silnym motywatorem ludzkiego postępowania. Zdarza się jednak, że bezmyślne wykonywanie wszystkich poleceń prowadzi do podejmowania błędnych decyzji. Wiele osób zyskuje taką świadomość podczas szkolenia z wywierania wpływu, perswazji i budowania autorytetu.
    „Szef powiedział, że…” Zastanów się, czy rzeczywiście osoba wyższa stanowiskiem zawsze ma rację (być może w tej sprawie możesz zaproponować lepsze rozwiązanie). Jeśli nie chcesz wpaść w jakąś pułapkę wywierania wpływu, perswazji i budowania autorytetu, musisz świadomie analizować to, co mówią do Ciebie inni.

To tylko kilka z całej gamy mechanizmów wpływu, jakim podlegamy każdego dnia. A jak Ty możesz wesprzeć się nimi w egzekwowaniu, gdy druga strona zawodzi? Jak budować autorytet werbalnie i niewerbalnie? I jak przekonać do swojego zdania sztuką argumentacji logicznej? Tego wszystkiego i jeszcze wielu innych rzeczy uczymy na szkoleniu Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu. Zapraszamy!

 

Zacznij osiągać szybkie rezultaty!

Zapisz się na szkolenie!

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant