Program szkolenia z zarządzania zespołem

1. Jak motywować pracowników?

  • Motywatory pozafinansowe w zarządzaniu zespołem - eksperyment
    Zaczynam od eksperymentu, dzięki któremu wszyscy Uczestnicy poprzez własne doświadczenie przekonują się, jakie są najsilniej działające motywatory. I podwyżki tam nie ma, a jeśli jest - to na szarym końcu. Wypracujesz z innymi zatem gotową listę silnie inspirujących i pobudzających motywatorów.
  • Zrozumienie procesu motywowania
    Wiesz czym jest motywacja? Od czego zależy? Jak ją wzbudzić? Podnosić? Przeprowadzę Cię przez psychologiczne podłoże procesu motywacji tak, że wreszcie zrozumiesz to niby proste zagadnienie na takim poziomie, który pozwoli Ci swobodnie posługiwać się motywacją w dowolnym obszarze życia.
  • Psychologiczne badania nad motywowaniem
    Poznasz najnowsze badania psychologiczne nad motywowaniem pracowników, które Cię bardzo zaskoczą, bo zmienią Twoje dotychczasowe przekonania na temat motywowania pracowników.
  • Jakich błędów uniknąć w motywowaniu
    Z teorią Maslowa, Herzberga niektórzy są zaznajomieni, ale jakie jest jej praktycznie zastosowanie do stosowania motywatorów i nie popełniania długo żałowanych błędów? Wiesz jakie? Dowiesz się.
  • Ćwiczenie techniki motywowania - trening
    A teraz do dzieła - poznasz naszą autorską technikę do motywowania i zmieniania przekonań pracownika oraz przećwiczysz ją - sam na sobie doświadczysz jak działa stosowana w Twojej zawodowej sytuacji przez Twojego nowego szefa (w tej roli będzie inny Uczestnik szkolenia) i Ty również innemu Uczestnikowi zrobisz to samo - zainspirujesz, zmotywujesz, zbudujesz głębszą relację.

2. Jakie techniki podniosą efektywność rozmów z pracownikami?

  • Techniki dyscyplinowania i egzekwowania w zarządzaniu zespołem
    Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności:
    • FUKO
    • 4AS™
  • techniki rozmów rozwojowych
    Jak poprowadzić rozwmowę rozwojową? Jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty:
    • Feedback
    • Informacja zwrotna wzmacniająca i korygująca

3. Jak delegować, rozliczać i oceniać efektywność pracownika?

Irytujesz się czasami, że pracownik nie wykonuje Twoich poleceń albo wykonuje je nie tak jak powinien? Zastanawiasz się jak go ocenić? A jak go już oceniasz, on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić takie sytuacje, zmieniając swój sposób delegowania!

  • Błędy w delegowaniu
    Przekonasz się na własnym doświadczeniu, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie celów i zadań. Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
  • Udoskonalony model delegowania
    Poznasz model delegowania celów i zadań SMART-UP, dzięki któremu możliwe jest "Zarządzanie przez cele" motywujące i dające szansę na sukces oraz przećwiczysz go na realnym celu dla Twojego pracownika. 
  • Sprawiedliwa ocena okresowa
    Dostaniesz technikę do sprawiedliwej oceny pracownika, gdy z różnych powodów cele, zadania nie były zdelegowane poprawnie.

4. Jaki wybrać styl zarządzania zespołem i motywowania pracowników?

Nie ma lepszego lub gorszego stylu zarządzania zespołem, menedżer nie powinien mieć swojego "ulubionego" - menedżer powinien mieć repertuar wszystkich stylów zarządzania i wybierać ten, który jest w danym momencie adekwatny. Otworzę Ci oczy na to, jaki styl zarządzania stosować w zależności od pracownika i sytuacji oraz jak budować wizerunek lidera. Poruszę kilka bardzo ważnych modeli:

  • Rola lidera i różnice między poziomami leadershipu (poziomami kompetencji menadżerskich)
  • 4 funkcje zarządzania zespołem
  • Style kierowania Blake'a-Mouton
  • Zarządzanie sytuacyjne Hersey'a-Blancharda

A przez całe szkolenie, będę dawać Ci wskazówki dotyczące tego, co możesz udoskonalić w swoim sposobie mówienia, mowie ciała i słowach, których używasz - tak, aby Twoi pracownicy jeszcze częściej myśleli o Tobie "hmm, prawdziwy lider!"

5. Jak budować zespół odpowiedzialny, współpracujący i utożsamiający się z firmą?

Zespół to nie zbiór jednostek realizujących swoje cele. Zespół to zbiór jednostek realizujących wspólny cel, inspirujących się nawzajem, kontrolujących się nawzajem, odpowiadających przed sobą nawzajem, pomagających sobie. Członkowie prawdziwego zespołu troszczą się o wspólne dobro, jakim jest firma w sensie materialnym i niematerialnym. Wychodzą z inicjatywą działań ukierunkowanych na rozwijanie firmy, ponieważ utożsamiają się z nią. Traktując firmę jak własną, czują się za nią odpowiedzialni.

Dostaniesz ode mnie narzędzia i rozwiązania do budowania takiego zespołu. Prawdziwego zespołu. Narzędzia, które my stosujemy w 4GROW - my, to znaczy wszyscy członkowie zespołu. Przetestowane i pięknie działające.

Narzędzia dzięki którym pracownicy :

  • otworzą się wobec siebie, będą ufać sobie i polegać na sobie.
  • będą wchodzić w konstruktywne spory, będą potrafili i chcieli dawać sobie korygujący feedback, mówić prawdę, nawet tą najtrudniejszą i będą potrafili mówić o swoich błędach, na forum - tak żeby wszyscy się na nich uczyli.
  • będą wychodzili z inicjatywą - pomysłów, działań, usprawnień.
  • poczują odpowiedzialność za swój obszar, za działania kolegów i koleżanek, za Twoje działania jako szefa, w efekcie będziecie się nawzajem wspierać, pomagać sobie i podpowiadać.
  • będą przykładali wagę do wyników zespołu, firmy tak, jakby to był ich własny wynik finansowy, więc będą myśleć, co zrobić by firma się rozwijała i będą działać.

Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania...

Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem 4GROW!

Za co nas uwielbiają?

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Kto prowadzi szkolenie z zarządzania zespołem?

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
W 2009 zdecydował się zrezygnować z  pracy w korporacji i otworzył firmę 4GROW. W ten sposób rozpoczął  niesamowitą przygodę bogatą w okazje do rozwijania wszystkich kompetencji specjalistycznych i menedżerskich. Jako lider stworzył wizję, misję, cele długoterminowe i wartości, wokół których buduje rosnący stopniowo zespół.

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Praktyk zarządzania - menedżer z 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania projektami, zespołami, jak i strategicznymi obszarami, np. pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju i utrzymania pracowników, wynagrodzeń i benefitów, komunikacji wewnętrznej, zaangażowania pracowników i kultury organizacyjnej.

Praktyk biznesu – przez wiele lat wspierała rozwój Grupy Pracuj (lider na rynku rozwiązań technologicznych online z obszaru HR)), gdzie była wielokrotnie nagradzanym i awansowanym pracownikiem. Jako menedżer współpracowała bezpośrednio z zarządem grupy kapitałowej i raportując do prezesa, odpowiadała za strategię personalną firmy zatrudniającej ponad 500 osób. Zarządzała różnymi zespołami a także 16 – osobowym działem. Doceniana w wewnętrznych ankietach jako partner i przełożony, za efektywność i wysokie kompetencje menedżerskie. Satysfakcja pracowników zarządzanego przez nią działu osiągała w badaniach Aon Hewitt jeden z najwyższych wyników w całej organizacji. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku uzyskiwała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu Aon Hewitt – dzięki wysokiej motywacji pracowników i efektywnemu rozwojowi kompetencji przywódczych u kadry menedżerskiej.

Jako trener szkoleń z obszary zarządzania zespołem, łączy najnowsze osiągnięcia psychologii, z własnym, praktycznym doświadczeniem biznesowym.

Coach certyfikowany przez International Coaching Community oraz członkini European Mentoring and Coaching Council.

Tak o TWOJE POTRZEBY nie zadba NIKT inny

Metodologia szkolenia z zarządzania zespołem

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

W temacie Zarządzania zespołem szkolenie projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji związanej z zarządzaniem zespołemCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze zarządzania zespołem
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik związanych z zarządzaniem zespołem, przywództwem i motywowaniem
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia zarządzania zespołem w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi zarządzania zespołem i motywowania

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia z Zarządzania zespołem formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem zespołem, przywództwem i motywowaniem. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Chcesz zdobyć nowe umiejętności od najlepszych trenerów?

Przyjrzyj nam się na szkoleniu!

Zapisz się na szkolenie

Pobierz formularz zgłoszenia

Najbliższe terminy:

Termin szkolenia
rabat 20% dla 2 i każdej kolejnej osoby

Dane firmy

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską:
500 29 40 35.

 

 

 

 

Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie – niezbędnik lidera XXI wieku

Skuteczny styl zarządzania zespołem to święty Graal dla większości liderów. Często menedżerowie rozkładają ręce narzekając, że próbowali już „dosłownie wszystkiego” – żadne nagrody ani kary nie spowodowały, że pracownicy zaangażowali się w swoje zadania. Liderzy ci stracili już chęć rozwoju swoich umiejętności zarządzania zespołem. Inni czują opór przed „negocjowaniem” z pracownikiem, który przecież „ma wykonać tylko swoją pracę”. Są też i tacy, którzy na pewno chętnie przychyliliby nieba pracownikom, ale „mają związane ręce”, bo struktura organizacji „nie pozwala im podjąć żadnych działań w tym kierunku”. Czy podczas szkolenia liderzy ci otrzymają uniwersalny przepis na efektywne zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie?

Przede wszystkim obalą wiele fałszywych przekonań i niekonstruktywnych schematów zarządzania zespołem. Przykładowo, stosując system nagród i kar mający zachęcić pracownika do wykonania danego zadania, zyskujemy osobę, która podejmuje działania tylko ze względu na okoliczności zewnętrze, tzn. dopóki marchewka jest wystarczająco apetyczna albo strach przed batem wystarczająco duży. Taki styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania powoduje, że pracownik nie jest efektywny ani zaangażowany. Koncentruje się wyłącznie na konsekwencjach zadania, a nie na samym jego wykonaniu, dodatkowo wymaga ciągłej kontroli.
Często ogromne zaskoczenie podczas szkolenia z zarządzania zespołem, wzbudza aspekt finansowy – jest on istotny, ale przez menedżerów przeceniany. Oczywiście, każdy pracownik musi mieć zapewnione pewne bezpieczeństwo materialne, jednak pieniądze nie są najskuteczniejszym motywatorem, bo działają właśnie na zasadzie zewnętrznej marchewki.

Jak w takim razie spowodować, by pracownik czerpał satysfakcję z wykonywanych zadań, czuł że jest ona ważna, by po prostu „chciało mu się chcieć”? Proponuję, byś skoncentrował się na trzech istotnych obszarach zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania i zaobserwował efekt wśród swoich pracowników:  

  • Pokaż sens!
    Pracownicy muszą wiedzieć, czego się od nich oczekuje. Zbyt wiele nieporozumień wynika z braku informacji, dlatego zawsze zadbaj o to, by cel pracy był jasny i znany pracownikowi (a najlepiej, by pracownik był jego współtwórcą). Gdy już wie, co ma robić, pokaż mu, PO CO to robi, czyli spraw, by widział sens i cel swoich wysiłków. Proste? Poczucie sensu i odpowiedzialności to podstawa zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania.
     
  • Zrób miejsce!
    Pracownicy przeważnie zaczynają pracę z zapałem i entuzjazmem do działania, często w skutek nieprawidłowego stylu zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania pozostaje on niewykorzystany i szybko wygasa. W wielu organizacjach brakuje przestrzeni na własną inicjatywę pracowników, poczucie wpływu i współdecydowania. Zmień to - spraw, by zespół był współautorem swojej pracy, nie tylko wykonawcą.
     
  • Wspieraj!  
    Pochwała od szefa, to przyjemny i silny motywator, niestety zbyt często brakuje czasu i uwagi, by docenić starania pracowników, co zniechęca go do dalszego wysiłku. Niekonstruktywna krytyka może działać podobnie. Popełnianie błędów stanowi ryzyko wpisane w każdą aktywność i oczywiście wymaga omówienia z pracownikiem, jednak w sposób rozwojowy. Ćwicz jedno z najważniejszych narzędzi skutecznego zarządzania zespołem – konstruktywny feedback, tzn. oceniaj zachowanie, nie osobę, odnoś się do konkretnych zachowań, mów o własnych odczuciach, nie przerzucaj na innych odpowiedzialności…

Od Ciebie zależy efektywność zespołu, satysfakcja i motywacja poszczególnych jego członków. Warto pracować nad swoim stylem zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania, by przyczynić się do sukcesu zespołu i organizacji.

Zacznij osiągać szybkie rezultaty!

Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem!

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant