Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!
Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!
Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!
Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.

Szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami – Szkolenie dla Specjalistów ds. Kadr i HR
Na co dzień zajmujesz się obszarem HR w Twojej organizacji i jednocześnie nie raz czeka Cię trudna rozmowa z pracownikiem? Czy coraz większym wyzwaniem są dla Ciebie rozmowy z pracownikami, którzy:
- przychodzą z pretensjami, zastrzeżeniami
- przerzucają na Ciebie swoje emocje, oczekują od Ciebie odpowiedzi na trudne pytania
- przychodzą do Ciebie „na skargę” – np. na szefa, firmę, konflikt w zespole?
Jak rozmawiać z pracownikami i jak reagować, gdy z jednej strony jesteś ambasadorem pracowników a z drugiej – dbasz o interesy organizacji? Jeśli pytania te brzmią Ci znajomo, to jesteś w dobrym miejscu!
lub przejdź do sekcji
Efekty szkolenia Trudne rozmowy z pracownikami
Na naszym szkoleniu nauczysz się:
- Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami, np.:
- dyscyplinujące lub związane z odmową,
- związane ze zmianą warunków zatrudnienia, degradacją,
- których tematem jest zakończenie współpracy pomiędzy pracownikiem a organizacją.
- Jak z szacunkiem, partnersko reagować na zastrzeżenia, pretensje, skargi?
- Jak reagować i rozmawiać z pracownikiem, który zgłasza konflikt lub inną trudną sytuację w jego zespole lub w relacji z szefem?
- Jak prowadzić po partnersku rozmowę dyscyplinującą z pracownikiem, który naruszył regulamin pracy lub inne wewnętrzne zasady pracy i współpracy?
- Jak mądrze reagować, gdy pracownik przychodzi do Działu HR na skargę?
- Jak rozmawiać z pracownikami, by nie wchodzić w rolę „Ratownika”, nie wzmacniać w nich poczucia bezradności i postaw „Ofiary”, a w zamian za to – wzmacniać w nich poczucie odpowiedzialności i proaktywność.
- Jak komunikować trudne dla pracowników decyzje (zmiana warunków zatrudnienia, zakończenie współpracy)?
- Jak krok po kroku prowadzić rozmowę "rozstaniową"?
- Jak utrzymać wizerunek eksperta i partnera dla pracowników w czasie zmian, kryzysu, w trudnych rozmowach?
Jeśli masz tzw. „twardą” wiedzę HR-ową i jednocześnie te bardziej „miękkie” aspekty w komunikacji są dla Ciebie wyzwaniem, nasze know-how i praktyczne doświadczenie w tym zakresie mogą być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę!
Szkolenia prowadziliśmy dla:




















W ramach szkolenia "Trudne rozmowy z Pracownikami", otrzymasz wiedzę i przydatne narzędzia, dzięki którym poczujesz się pewnie w swojej roli oraz będziesz mogła / mógł zadbać zarówno o pozytywne doświadczenia pracowników w najtrudniejszych sytuacjach (employee experience), jak i o interesy organizacji, w której pracujesz.
Program dwudniowego szkolenia: Trudne Rozmowy z Pracownikami
-
1. Jak utrzymać partnerską relację w trudnych sytuacjach
-
- Magia słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów.
- Prezentacja własnych intencji oraz odkrywanie intencji naszego rozmówcy – czyli jak poprzez język wyrażać troskę i dbałość o drugą osobę oraz budować własny autorytet.
- Kto pyta, ten rządzi – sztuka zadawania pytań, dzięki którym:
- Utrzymasz kontrolę nad rozmową
- Nie dasz się „zmanipulować”
- Zatroszczysz się o rozmówcę
- Zapewnisz sobie asertywne odroczenie.
-
2. Trudne rozmowy: pracownik ma pretensje, zastrzeżenia, przerzuca na Ciebie odpowiedzialność
-
- Techniki zarządzania obiekcjami, skargami, pretensjami:
- Autorska technika EGO™.
- Bumerang.
- Kompensacja.
- Sprostowania pośrednie i bezpośrednie.
- Czerwona płachta na byka - najczęściej popełniane przez nas błędy w kontakcie z niezadowolonym pracownikiem oraz Rama Rozwiązania zamiast Ramy Problemu - kojące sformułowania wzmacniające pozytywne tzw. "employee experience".
- Jak powiedzieć NIE - sztuka konstruktywnego odmawiania z szacunkiem.
- Jak rozpoznać mobbing? Gdzie jest granica między mobbingiem a konstruktywnym egzekwowaniem? Jak reagować gdy pracownik zgłasza konflikt lub mobbing?
- Trójkąt Dramatyczny (wg. Karpana) oraz Analiza Tranzakcyjna (wg Berna) – jak uniknąć świadomej i nieświadomej manipulacji stosowanej przez pracowników?
- Jak rozmawiać z niezadowolonym pracownikiem, by pogodzić interesy wszystkich stron i znaleźć win-win?
- Techniki zarządzania obiekcjami, skargami, pretensjami:
-
3. Trudne rozmowy: Ty przekazujesz pracownikowi niekorzystne lub trudne dla niego informacje
-
- Scenariusz prowadzenia rozmowy informującej o podjętych decyzjach (niekorzystnych dla pracownika – np. degradacja, zmiany w organizacji) – tak, by zmniejszyć opór przed zmianą i zwiększyć szansę na akceptację.
- Scenariusz prowadzenia rozmowy dyscyplinującej – tak, by zmniejszyć ryzyko oporu i zwiększyć szansę na poprawę po stronie pracownika.
- Scenariusz rozmowy kończącej współpracę – najlepsze praktyki prowadzenia tych najtrudniejszych rozmów zebrane w jednym scenariuszu.
Szkolenie realizowane będzie w formie warsztatowej, która zakłada trening, ćwiczenia i symulacje rozmów.
Zastanawiasz się jak sobie poradzisz po szkoleniu? Możesz być spokojny(a) - dostaniesz od nas „gotowce” – narzędzia w edytowalnych plikach Word stanowiące gotowe do zastosowania scenariusze rozmów!
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!

Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS
Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Trenerzy prowadzący szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami
Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

Sabina Dąbrowska-Olbryś
Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną.
Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej. Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi.
Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje.

Piotr Drozdowski
Ponad 18 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR.
Wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa.
Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm, jak: Auchan Retail Polska, TVN, PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Nokia Poland, Orlen Gaz, Ceramika Tubądzin, Bank BPH, Nordea Bank, Sanitec Koło, Grupa Pracuj, Fresenius Medical Care, EGB Investments i wielu innych.
Metodyka szkolenia Trudne rozmowy z pracownikami
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:


Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali
Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie?
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Szkolenie trudne rozmowy z pracownikami
Rozmowy z pracownikami, również te trudne, to obowiązek każdego przełożonego. Obowiązek, który przy odpowiednich umiejętnościach buduje pozycję i autorytet lidera, a przede wszystkim buduje zgrany i efektywny zespół.
Trudna rozmowa z pracownikiem wynika przede wszystkim z tematu, jakiego dotyczy. To tematy i sytuacje sprawiają, że rozmowa staje się trudna. Choć niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba egzekwować wyniki pracy, jasno przedstawić jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać decyzję, i zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.
Jak rozmawiać z pracownikami ?- na to pytanie wciąż wielu szuka odpowiedzi.
Szkolenie rozmowy z pracownikami pomaga znaleźć właściwą ścieżkę. Aby skutecznie prowadzić takie rozmowy nie wystarczą jedynie chęci. Aby umieć prowadzić rozmowy w sposób komfortowy dla każdej ze stron, trzeba rozumieć nie tylko drugą stronę, ale przede wszystkim siebie – swoje emocje, motywacje, przekonania, sposoby reakcji oraz znać własne ograniczenia i silne strony.
Trudne rozmowy z pracownikami szkolenia to nabywanie umiejętności przeprowadzania rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy.