4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!

Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!

Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!

Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.


icon
Wolisz porozmawiać?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
pole wymagane Pola wymagane

Szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami – Szkolenie dla Specjalistów ds. Kadr i HR

Wersje szkolenia:
online | stacjonarne | mix | zamknięte: Warszawa / Polska

Na co dzień zajmujesz się obszarem HR w Twojej organizacji i jednocześnie nie raz czeka Cię trudna rozmowa z pracownikiem? Czy coraz większym wyzwaniem są dla Ciebie rozmowy z pracownikami, którzy:

  • przychodzą z pretensjami, zastrzeżeniami
  • przerzucają na Ciebie swoje emocje, oczekują od Ciebie odpowiedzi na trudne pytania
  • przychodzą do Ciebie „na skargę” – np. na szefa, firmę, konflikt w zespole?

Jak rozmawiać z pracownikami i jak reagować, gdy z jednej strony jesteś ambasadorem pracowników a z drugiej – dbasz o interesy organizacji? Jeśli pytania te brzmią Ci znajomo, to jesteś w dobrym miejscu!

Sprawdź program lub przejdź do sekcji Cena i terminy

Efekty szkolenia Trudne rozmowy z pracownikami

Na naszym szkoleniu nauczysz się:

  • Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami, np.:
    • dyscyplinujące lub związane z odmową,
    • związane ze zmianą warunków zatrudnienia, degradacją,
    • których tematem jest zakończenie współpracy pomiędzy pracownikiem a organizacją.
  • Jak z szacunkiem, partnersko reagować na zastrzeżenia, pretensje, skargi?
  • Jak reagować i rozmawiać z pracownikiem, który zgłasza konflikt lub inną trudną sytuację w jego zespole lub w relacji z szefem?
  • Jak prowadzić po partnersku rozmowę dyscyplinującą z pracownikiem, który naruszył regulamin pracy lub inne wewnętrzne zasady pracy i współpracy?
  • Jak mądrze reagować, gdy pracownik przychodzi do Działu HR na skargę?
  • Jak rozmawiać z pracownikami, by nie wchodzić w rolę „Ratownika”, nie wzmacniać w nich poczucia bezradności i postaw „Ofiary”, a w zamian za to – wzmacniać w nich poczucie odpowiedzialności i proaktywność.
  • Jak komunikować trudne dla pracowników decyzje (zmiana warunków zatrudnienia, zakończenie współpracy)?
  • Jak krok po kroku prowadzić rozmowę "rozstaniową"?
  • Jak utrzymać wizerunek eksperta i partnera dla pracowników w czasie zmian, kryzysu, w trudnych rozmowach? 

Jeśli masz tzw. „twardą” wiedzę HR-ową i jednocześnie te bardziej „miękkie” aspekty w komunikacji są dla Ciebie wyzwaniem, nasze know-how i praktyczne doświadczenie w tym zakresie mogą być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę!

Szkolenia prowadziliśmy dla:

W ramach szkolenia "Trudne rozmowy z Pracownikami", otrzymasz wiedzę i przydatne narzędzia, dzięki którym poczujesz się pewnie w swojej roli oraz będziesz mogła / mógł zadbać zarówno o pozytywne doświadczenia pracowników w najtrudniejszych sytuacjach (employee experience), jak i o interesy organizacji, w której pracujesz.

Program dwudniowego szkolenia: Trudne Rozmowy z Pracownikami

1. Jak utrzymać partnerską relację w trudnych sytuacjach

  • Magia słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów.
  • Prezentacja własnych intencji oraz odkrywanie intencji naszego rozmówcy – czyli jak poprzez język wyrażać troskę i dbałość o drugą osobę oraz budować własny autorytet.
  • Kto pyta, ten rządzi – sztuka zadawania pytań, dzięki którym: 
    • Utrzymasz kontrolę nad rozmową 
    • Nie dasz się „zmanipulować” 
    • Zatroszczysz się o rozmówcę 
    • Zapewnisz sobie asertywne odroczenie. 

2. Trudne rozmowy: pracownik ma pretensje, zastrzeżenia, przerzuca na Ciebie odpowiedzialność 

  • Techniki zarządzania obiekcjami, skargami, pretensjami:
    • Autorska technika EGO™.
    • Bumerang.
    • Kompensacja.
    • Sprostowania pośrednie i bezpośrednie.
  • Czerwona płachta na byka - najczęściej popełniane przez nas błędy w kontakcie z niezadowolonym pracownikiem oraz Rama Rozwiązania zamiast Ramy Problemu - kojące sformułowania wzmacniające pozytywne tzw. "employee experience".
  • Jak powiedzieć NIE - sztuka konstruktywnego odmawiania z szacunkiem.
  • Jak rozpoznać mobbing? Gdzie jest granica między mobbingiem a konstruktywnym egzekwowaniem? Jak reagować gdy pracownik zgłasza konflikt lub mobbing? 
  • Trójkąt Dramatyczny (wg. Karpana) oraz Analiza Tranzakcyjna (wg Berna) – jak uniknąć świadomej i nieświadomej manipulacji stosowanej przez pracowników? 
  • Jak rozmawiać z niezadowolonym pracownikiem, by pogodzić interesy wszystkich stron i znaleźć win-win? 

3. Trudne rozmowy: Ty przekazujesz pracownikowi niekorzystne lub trudne dla niego informacje

  • Scenariusz prowadzenia rozmowy informującej o podjętych decyzjach (niekorzystnych dla pracownika – np. degradacja, zmiany w organizacji) – tak, by zmniejszyć opór przed zmianą i zwiększyć szansę na akceptację. 
  • Scenariusz prowadzenia rozmowy dyscyplinującej – tak, by zmniejszyć ryzyko oporu i zwiększyć szansę na poprawę po stronie pracownika. 
  • Scenariusz rozmowy kończącej współpracę – najlepsze praktyki prowadzenia tych najtrudniejszych rozmów zebrane w jednym scenariuszu. 

Szkolenie realizowane będzie w formie warsztatowej, która zakłada trening, ćwiczenia i symulacje rozmów. 

Zastanawiasz się jak sobie poradzisz po szkoleniu? Możesz być spokojny(a) - dostaniesz od nas „gotowce” – narzędzia w edytowalnych plikach Word stanowiące gotowe do zastosowania scenariusze rozmów!

 

Zapisz się na szkolenie!
Masz pytanie dot. programu?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
pole wymagane Pola wymagane

Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?

Trudne Rozmowy z Pracownikami Szkolenia online

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program GRATIS

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Szkolenia online Trudne Rozmowy z Pracownikami

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS

Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

Szkolenia online z Trudne Rozmowy z Pracownikami

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

 

Szkolenie online Trudne Rozmowy z Pracownikami

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS

Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!

Szkolenie online Trudne Rozmowy z Pracownikami

Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS

Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!

 

Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!

Trenerzy prowadzący szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami 

Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

 

 

Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

dyrektor ds. merytorycznych, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną. 

Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej.  Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi. 

Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje. 

Więcej Mniej
Piotr Drozdowski psycholog biznesu 4GROW

Piotr Drozdowski

trener, konsultant, psycholog biznesu

Ponad 18 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR.

 

Wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

 

Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa.

Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm, jak: Auchan Retail Polska, TVN, PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Nokia Poland, Orlen Gaz, Ceramika Tubądzin, Bank BPH, Nordea Bank, Sanitec Koło, Grupa Pracuj, Fresenius Medical Care, EGB Investments i wielu innych.

Więcej Mniej

Metodyka szkolenia Trudne rozmowy z pracownikami

W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:

metodyka mobile metodyka desktop
techniki

Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień

warsztat

Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach

wiedza

Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP

  • Szkolenie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
  • Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
  • Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
    • są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
    • jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
  • Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).

    Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online

    youtube
    "2 dni przed komputerem w czasie szkolenia live online nie stanowiły dla mnie żadnego problemu "
    youtube
    „Uważam, że forma szkolenia live online jest porównywalna z klasyczną formą. Jest to dobre rozwiązanie nie tylko na czas kryzysu..”

    A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?

    Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:

    DLA TWOJEJ WYGODY
    komfort rozwoju w wygodnym fotelu 
    i max 10 osób na sali
     

     

    Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie?

    Bardzo dobry kontakt z trenerem. Efektywne szkolenie,  pieniądze dobrze zainwestowane w przyszłość. Dziękuję i polecam innym.

    Bardzo dobre przygotowanie trenera. Trener przez 100% czasu dbał o poziom zaangażowania wszystkich uczestników. Super balans pomiędzy treścią, przykładami i ćwiczeniami. Polecam. :)

    Bardzo dobra dynamika. Inspirujące!

    Warto inwestować w siebie i uczestniczyć w szkoleniach w najlepszej firmie, jaką jest 4GROW.

    SZCZEGÓLNIE - PRAWDZIWOŚĆ
    ZASKAKUJĄCE - TRAFNOŚĆ
    WYRÓŻNIAJĄCE - PROWADZENIE

    Bardzo dobre przygotowanie elementów prezentacji wraz z ich połączeniem w logiczną całość.

    To szkolenie realnie otworzyło pewne szuflady, nareszcie to poczułem.

    Dużo ćwiczeń, interakcje z innymi uczestnikami, przystępne prezentacje, bardzo dobra trener.

    Energetyczne, wyczerpujące, uwalniające.

    Dynamiczne, serdeczne, pozytywne, przydatne, pomocne, rozwijające. Przełamujesz siebie, by zdobyć cenną wiedzę także o sobie samym.

    Wybierz wariant szkolenia i zarezerwuj miejsce

    Wariant szkolenia:
    Zaproponuj termin szkolenia - czekamy na Twojego maila!

    Cena Regular:
    Do wyczerpania miejsc
    1 590 zł netto
    • Trening indywidualny 60 minut gratis
    • Kontakt z trenerem bez limitu godzin gratis
    • Nielimitowany dostęp do platformy online 4GROW gratis
    • Jeśli to Twoje kolejne szkolenie odbierz rabat 100zł
    Rodzaj szkolenia
    Mój wybór to szkolenie:

    Dane zgłaszającego

    Wpisz imię
    Wpisz nazwisko
    Wpisz stanowisko/rolę
    Wpisz poprawny email małymi literami
    Wpisz poprawny nr telefonu
    Informacja o stanowisku pozwala trenerowi dostosowywać treści szkolenia do profilu zawodowego Uczestnika a E-mail oraz telefon kontaktowy umożliwiają nam zbadanie potrzeb Uczestnika i przekazanie szczegółów organizacyjnych nt. szkolenia (SMS).
    Podaj dokładny adres do wysyłki w polu uwag poniżej.

    Dane 1 uczestnika szkolenia

    Wpisz imię
    Wpisz nazwisko
    Wpisz stanowisko/rolę
    Wpisz poprawny email małymi literami
    Wpisz poprawny nr telefonu

    Dane do faktury

    Chcesz porozmawiać z nami lub wysłać zapytanie?

    kontakt 4GROW

    Interesuje Cię szkolenie zamknięte lub dla więcej niż 5 osób?

    Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!
    kontakt - pytania

    Masz pytania odnośnie szkolenia?

    Z przyjemnością odpowiemy!
    Wpisz treść zapytania
    pole wymagane Pola wymagane

    Szkolenia otwarte: stacjonarne

    stacjonarne realizujemy w Warszawie

    kontakt
    Adrianna Ostrowska
    Koordynator ds. szkoleń otwartych

    Szkolenia zamknięte: stacjonarne | online

    stacjonarne realizujemy w całej Polsce

    kontakt
    Agata Smykla
    Koordynator ds. szkoleń zamkniętych

    Szkolenie trudne rozmowy z pracownikami

    Rozmowy z pracownikami, również te trudne, to obowiązek każdego przełożonego. Obowiązek, który przy odpowiednich umiejętnościach buduje pozycję i autorytet lidera, a przede wszystkim buduje zgrany i efektywny zespół.

    Trudna rozmowa z pracownikiem wynika przede wszystkim z tematu, jakiego dotyczy. To tematy i sytuacje sprawiają, że rozmowa staje się trudna. Choć niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba egzekwować wyniki pracy, jasno przedstawić jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać decyzję, i zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.

    Jak rozmawiać z pracownikami ?- na to pytanie wciąż wielu szuka odpowiedzi. 

    Szkolenie rozmowy z pracownikami pomaga znaleźć właściwą ścieżkę. Aby skutecznie prowadzić takie rozmowy nie wystarczą jedynie chęci. Aby umieć prowadzić rozmowy w sposób komfortowy dla każdej ze stron, trzeba rozumieć nie tylko drugą stronę, ale przede wszystkim siebie – swoje emocje, motywacje, przekonania, sposoby reakcji oraz znać własne ograniczenia i silne strony. 

    Trudne rozmowy z pracownikami szkolenia to nabywanie umiejętności przeprowadzania rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy.