Szkolenie: Trudne Rozmowy z Pracownikami – Szkolenie dla Specjalistów ds. Kadr i HR
Na co dzień zajmujesz się obszarem HR w Twojej organizacji i jednocześnie coraz częściej masz do czynienia z trudnymi rozmowami z pracownikami? Czy coraz większym wyzwaniem są dla Ciebie rozmowy z pracownikami, którzy:
- przychodzą z pretensjami, zastrzeżeniami
- przerzucają na Ciebie swoje emocje, oczekują od Ciebie odpowiedzi na trudne pytania
- przychodzą do Ciebie „na skargę” – np. na szefa, firmę, konflikt w zespole?
Jak reagować i jak rozmawiać, gdy z jednej strony jesteś ambasadorem pracowników a z drugiej – dbasz o interesy organizacji? Jeśli pytania te brzmią Ci znajomo, to jesteś w dobrym miejscu!
lub przejdź do sekcji
Efekty udziału w szkoleniu: Trudne Rozmowy z Pracownikami – Szkolenie dla Specjalistów ds. Kadr i HR
Na naszym szkoleniu nauczysz się:
1. Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami, np.:
- dyscyplinujące lub związane z odmową,
- związane ze zmianą warunków zatrudnienia, degradacją,
- których tematem jest zakończenie współpracy pomiędzy pracownikiem a organizacją.
2. Jak z szacunkiem, partnersko reagować na zastrzeżenia, pretensje, skargi?
3. Jak reagować i rozmawiać z pracownikiem, który zgłasza konflikt lub inną trudną sytuację w jego zespole lub w relacji z szefem?
4. Jak prowadzić po partnersku rozmowę dyscyplinującą z pracownikiem, który naruszył regulamin pracy lub inne wewnętrzne zasady pracy i współpracy?
5. Jak mądrze reagować, gdy pracownik przychodzi do Działu HR na skargę?
6. Jak rozmawiać z pracownikami, by nie wchodzić w rolę „Ratownika”, nie wzmacniać w nich poczucia bezradności i postaw „Ofiary”, a w zamian za to – wzmacniać w nich poczucie odpowiedzialności i proaktywność.
7. Jak komunikować trudne dla pracowników decyzje (zmiana warunków zatrudnienia, zakończenie współpracy)?
8. Jak krok po kroku prowadzić rozmowę rozstaniową?
9. Jak utrzymać wizerunek eksperta i partnera dla pracowników w czasie zmian, kryzysu, w trudnych rozmowach?
Jeśli masz tzw. „twardą” wiedzę HR-ową i jednocześnie te bardziej „miękkie” aspekty w komunikacji są dla Ciebie wyzwaniem, nasze know-how i praktyczne doświadczenie w tym zakresie mogą być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę!
Program szkolenia
Program szkolenia: Rozmowy z Pracownikami
1. Jak utrzymać partnerską relację w trudnych sytuacjach
- Magia słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów.
- Prezentacja własnych intencji oraz odkrywanie intencji naszego rozmówcy – czyli jak poprzez język wyrażać troskę i dbałość o drugą osobę oraz budować własny autorytet.
- Kto pyta, ten rządzi – sztuka zadawania pytań, dzięki którym:
- Utrzymasz kontrolę nad rozmową
- Nie dasz się „zmanipulować”
- Zatroszczysz się o rozmówcę
- Zapewnisz sobie asertywne odroczenie.
2. Trudne rozmowy: pracownik ma pretensje, zastrzeżenia, przerzuca na Ciebie odpowiedzialność
- Techniki zarządzania obiekcjami, skargami, pretensjami:
- Autorska technika EGO™.
- Bumerang.
- Kompensacja.
- Sprostowania pośrednie i bezpośrednie.
- Czerwona płachta na byka - najczęściej popełniane przez nas błędy w kontakcie z niezadowolonym pracownikiem oraz Rama Rozwiązania zamiast Ramy Problemu - kojące sformułowania wzmacniające pozytywne tzw. "employee experience".
- Jak powiedzieć NIE - sztuka konstruktywnego odmawiania z szacunkiem.
- Jak rozpoznać mobbing? Gdzie jest granica między mobbingiem a konstruktywnym egzekwowaniem? Jak reagować gdy pracownik zgłasza konflikt lub mobbing?
- Trójkąt Dramatyczny (wg. Karpana) oraz Analiza Tranzakcyjna (wg Berna) – jak uniknąć świadomej i nieświadomej manipulacji stosowanej przez pracowników?
- Jak rozmawiać z niezadowolonym pracownikiem, by pogodzić interesy wszystkich stron i znaleźć win-win?
3. Trudne rozmowy: Ty przekazujesz pracownikowi niekorzystne lub trudne dla niego informacje
- Scenariusz prowadzenia rozmowy informującej o podjętych decyzjach (niekorzystnych dla pracownika – np. degradacja, zmiany w organizacji) – tak, by zmniejszyć opór przed zmianą i zwiększyć szansę na akceptację.
- Scenariusz prowadzenia rozmowy dyscyplinującej – tak, by zmniejszyć ryzyko oporu i zwiększyć szansę na poprawę po stronie pracownika.
- Scenariusz rozmowy kończącej współpracę – najlepsze praktyki prowadzenia tych najtrudniejszych rozmów zebrane w jednym scenariuszu.
Szkolenie realizowane będzie w formie warsztatowej, która zakłada trening, ćwiczenia i symulacje rozmów.
Zastanawiasz się jak sobie poradzisz po szkoleniu? Możesz być spokojny(a) - dostaniesz od nas „gotowce” – narzędzia w edytowalnych plikach Word stanowiące gotowe do zastosowania scenariusze rozmów!
Metodyka szkolenia z rozmowy z pracownikami
- Szkolenie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!

Możesz wybrać dogodną dla Ciebie formę szkolenia GRATIS
Dla Twojej wygody wdrożyliśmy innowacyjne na rynku rozwiązanie: szkolenie mix - Ty decydujesz, w jakiej formie chcesz uczestniczyć: online czy stacjonarnie. Jeśli wybrałeś formułę szkolenia stacjonarnego, a zmieniły Ci się plany – nic straconego! W większości naszych szkoleń możesz zmienić formę stacjonarną na online nawet w ostatniej chwili!
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Oni już skorzystali z naszego szkolenia – jakie mają wrażenia?
i dołącz do grona zadowolonych Klientów!
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 6 osób na sali
Przekonaj się o naszej jakości -
Trenerzy prowadzący szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami - Szkolenie dla Specjalistów ds. Kadr i HR
Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

Sabina Dąbrowska-Olbryś
Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną.
Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej. Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi.
Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje.
Poznaj nas osobiście:)
Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online
Szkolenia online - zapoznaj się ze specyfiką
Szkolenia prowadziliśmy dla:




















Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie?
i dołącz do grona zadowolonych Klientów!
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Jak dbamy o Ciebie na sali szkoleniowej w związku z epidemią COVID-19?
Zależy nam na bezpieczeństwie, zdrowiu i spokoju ducha uczestników naszych szkoleń, dlatego też wprowadziliśmy na nasze sale szkoleniowe zasady i procedury wynikające z wytycznych dot. COVID- 19:
- Zapewniamy naszym uczestnikom jednorazowe maseczki/przyłbice/rękawiczki/płyny dezynfekujące
- Odstępy między uczestnikami i ustawienie miejsc siedzących dostosowujemy do aktualnie obowiązujących przepisów
- Wszystkie powierzchnie użytkowe dezynfekujemy (przed, po i w trakcie szkolenia)
- Trenerzy 4GROW prowadzą szkolenia w przyłbicy i rękawiczkach
- Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny pakiet cateringowy: woda (gazowana, niegazowana), sok, pakowane oddzielnie ciasteczka zbożowe, sezamki, pierniczki, orzeszki.
- Kawę i herbatę serwuje tylko trener i podaje w jednorazowych kubkach
- Niezbędne informacje i procedury udostępniliśmy dla każdego w sali szkoleniowej
- Wszyscy pracownicy 4GROW otrzymali szczegółowe wytyczne związane z postępowaniem w trakcie epidemii COVID-19