4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!

Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!

Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!

Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.


icon
Wolisz porozmawiać?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
pole wymagane Pola wymagane

Szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami – Szkolenie dla Specjalistów ds. Kadr i HR

Wersje szkolenia:
online | stacjonarne | mix | zamknięte: Warszawa / Polska

Na co dzień zajmujesz się obszarem HR w Twojej organizacji i jednocześnie nie raz czeka Cię trudna rozmowa z pracownikiem? Czy coraz większym wyzwaniem są dla Ciebie rozmowy z pracownikami, którzy:

  • przychodzą z pretensjami, zastrzeżeniami
  • przerzucają na Ciebie swoje emocje, oczekują od Ciebie odpowiedzi na trudne pytania
  • przychodzą do Ciebie „na skargę” – np. na szefa, firmę, konflikt w zespole?

Jak rozmawiać z pracownikami i jak reagować, gdy z jednej strony jesteś ambasadorem pracowników a z drugiej – dbasz o interesy organizacji? Jeśli pytania te brzmią Ci znajomo, to jesteś w dobrym miejscu!

Sprawdź program lub przejdź do sekcji Cena i terminy

Efekty szkolenia Trudne rozmowy z pracownikami

Na naszym szkoleniu nauczysz się:

  • Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami, np.:
    • dyscyplinujące lub związane z odmową,
    • związane ze zmianą warunków zatrudnienia, degradacją,
    • których tematem jest zakończenie współpracy pomiędzy pracownikiem a organizacją.
  • Jak z szacunkiem, partnersko reagować na zastrzeżenia, pretensje, skargi?
  • Jak reagować i rozmawiać z pracownikiem, który zgłasza konflikt lub inną trudną sytuację w jego zespole lub w relacji z szefem?
  • Jak prowadzić po partnersku rozmowę dyscyplinującą z pracownikiem, który naruszył regulamin pracy lub inne wewnętrzne zasady pracy i współpracy?
  • Jak mądrze reagować, gdy pracownik przychodzi do Działu HR na skargę?
  • Jak rozmawiać z pracownikami, by nie wchodzić w rolę „Ratownika”, nie wzmacniać w nich poczucia bezradności i postaw „Ofiary”, a w zamian za to – wzmacniać w nich poczucie odpowiedzialności i proaktywność.
  • Jak komunikować trudne dla pracowników decyzje (zmiana warunków zatrudnienia, zakończenie współpracy)?
  • Jak krok po kroku prowadzić rozmowę "rozstaniową"?
  • Jak utrzymać wizerunek eksperta i partnera dla pracowników w czasie zmian, kryzysu, w trudnych rozmowach? 

Jeśli masz tzw. „twardą” wiedzę HR-ową i jednocześnie te bardziej „miękkie” aspekty w komunikacji są dla Ciebie wyzwaniem, nasze know-how i praktyczne doświadczenie w tym zakresie mogą być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę!

W ramach szkolenia "Trudne rozmowy z Pracownikami", otrzymasz wiedzę i przydatne narzędzia, dzięki którym poczujesz się pewnie w swojej roli oraz będziesz mogła / mógł zadbać zarówno o pozytywne doświadczenia pracowników w najtrudniejszych sytuacjach (employee experience), jak i o interesy organizacji, w której pracujesz.

Program dwudniowego szkolenia: Trudne Rozmowy z Pracownikami

1. Jak utrzymać partnerską relację w trudnych sytuacjach

  • Magia słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów.
  • Prezentacja własnych intencji oraz odkrywanie intencji naszego rozmówcy – czyli jak poprzez język wyrażać troskę i dbałość o drugą osobę oraz budować własny autorytet.
  • Kto pyta, ten rządzi – sztuka zadawania pytań, dzięki którym: 
    • Utrzymasz kontrolę nad rozmową 
    • Nie dasz się „zmanipulować” 
    • Zatroszczysz się o rozmówcę 
    • Zapewnisz sobie asertywne odroczenie. 

2. Trudne rozmowy: pracownik ma pretensje, zastrzeżenia, przerzuca na Ciebie odpowiedzialność 

  • Techniki zarządzania obiekcjami, skargami, pretensjami:
    • Autorska technika EGO™.
    • Bumerang.
    • Kompensacja.
    • Sprostowania pośrednie i bezpośrednie.
  • Czerwona płachta na byka - najczęściej popełniane przez nas błędy w kontakcie z niezadowolonym pracownikiem oraz Rama Rozwiązania zamiast Ramy Problemu - kojące sformułowania wzmacniające pozytywne tzw. "employee experience".
  • Jak powiedzieć NIE - sztuka konstruktywnego odmawiania z szacunkiem.
  • Jak rozpoznać mobbing? Gdzie jest granica między mobbingiem a konstruktywnym egzekwowaniem? Jak reagować gdy pracownik zgłasza konflikt lub mobbing? 
  • Trójkąt Dramatyczny (wg. Karpana) oraz Analiza Tranzakcyjna (wg Berna) – jak uniknąć świadomej i nieświadomej manipulacji stosowanej przez pracowników? 
  • Jak rozmawiać z niezadowolonym pracownikiem, by pogodzić interesy wszystkich stron i znaleźć win-win? 

3. Trudne rozmowy: Ty przekazujesz pracownikowi niekorzystne lub trudne dla niego informacje

  • Scenariusz prowadzenia rozmowy informującej o podjętych decyzjach (niekorzystnych dla pracownika – np. degradacja, zmiany w organizacji) – tak, by zmniejszyć opór przed zmianą i zwiększyć szansę na akceptację. 
  • Scenariusz prowadzenia rozmowy dyscyplinującej – tak, by zmniejszyć ryzyko oporu i zwiększyć szansę na poprawę po stronie pracownika. 
  • Scenariusz rozmowy kończącej współpracę – najlepsze praktyki prowadzenia tych najtrudniejszych rozmów zebrane w jednym scenariuszu. 

Szkolenie realizowane będzie w formie warsztatowej, która zakłada trening, ćwiczenia i symulacje rozmów. 

Zastanawiasz się jak sobie poradzisz po szkoleniu? Możesz być spokojny(a) - dostaniesz od nas „gotowce” – narzędzia w edytowalnych plikach Word stanowiące gotowe do zastosowania scenariusze rozmów!

 

Zapisz się na szkolenie!
Masz pytanie dot. programu?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
pole wymagane Pola wymagane

Metodyka szkolenia Trudne rozmowy z pracownikami

W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:

metodyka mobile metodyka desktop
techniki

Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień

warsztat

Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach

wiedza

Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP

  • Szkolenie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
  • Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
  • Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
    • są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
    • jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
  • Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).

    Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?

    Trudne Rozmowy z Pracownikami Szkolenia online

    Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
    program GRATIS

    Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

    Szkolenia online Trudne Rozmowy z Pracownikami

    Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
    indywidualnym GRATIS

    Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

    Szkolenia online z Trudne Rozmowy z Pracownikami

    Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS

    Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

     

    Szkolenie online Trudne Rozmowy z Pracownikami

    Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS

    Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!

    Szkolenie online Trudne Rozmowy z Pracownikami

    Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS

    Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!

     

    Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!

    Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online

    youtube
    "2 dni przed komputerem w czasie szkolenia live online nie stanowiły dla mnie żadnego problemu "
    youtube
    „Uważam, że forma szkolenia live online jest porównywalna z klasyczną formą. Jest to dobre rozwiązanie nie tylko na czas kryzysu..”

    A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?

    Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:

    DLA TWOJEJ WYGODY
    komfort rozwoju w wygodnym fotelu 
    i max 10 osób na sali
     

     

    Przekonaj się o naszej jakości -

     

    Trenerzy prowadzący szkolenie Trudne Rozmowy z Pracownikami 

    Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

     

     

    Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

    Sabina Dąbrowska-Olbryś

    dyrektor ds. merytorycznych, trener, coach ICC, psycholog biznesu

    Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną. 

    Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej.  Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi. 

    Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje. 

    Więcej Mniej
    Piotr Drozdowski psycholog biznesu 4GROW

    Piotr Drozdowski

    trener, konsultant, psycholog biznesu

    Ponad 18 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR.

     

    Wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

     

    Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa.

    Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm, jak: Auchan Retail Polska, TVN, PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Nokia Poland, Orlen Gaz, Ceramika Tubądzin, Bank BPH, Nordea Bank, Sanitec Koło, Grupa Pracuj, Fresenius Medical Care, EGB Investments i wielu innych.

    Więcej Mniej

     

    Poznaj nas osobiście:)

    Wybierz wariant szkolenia i zarezerwuj miejsce

    Wariant szkolenia:
    Zaproponuj termin szkolenia - czekamy na Twojego maila!

    Cena Regular:
    Do wyczerpania miejsc
    1 390 zł netto
    • Trening indywidualny 60 minut gratis
    • Kontakt z trenerem bez limitu godzin gratis
    • Jeśli to Twoje kolejne szkolenie odbierz rabat 100zł
    Rodzaj szkolenia
    Mój wybór to szkolenie:

    Dane zgłaszającego

    Wpisz imię
    Wpisz nazwisko
    Wpisz stanowisko/rolę
    Wpisz poprawny email małymi literami
    Wpisz poprawny nr telefonu
    Informacja o stanowisku pozwala trenerowi dostosowywać treści szkolenia do profilu zawodowego Uczestnika a E-mail oraz telefon kontaktowy umożliwiają nam zbadanie potrzeb Uczestnika i przekazanie szczegółów organizacyjnych nt. szkolenia (SMS).
    Podaj dokładny adres do wysyłki w polu uwag poniżej.

    Dane 1 uczestnika szkolenia

    Wpisz imię
    Wpisz nazwisko
    Wpisz stanowisko/rolę
    Wpisz poprawny email małymi literami
    Wpisz poprawny nr telefonu

    Dane do faktury

    Szkolenia prowadziliśmy dla:

    Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie?

    Bardzo dobry kontakt z trenerem. Efektywne szkolenie,  pieniądze dobrze zainwestowane w przyszłość. Dziękuję i polecam innym.

    Bardzo dobre przygotowanie trenera. Trener przez 100% czasu dbał o poziom zaangażowania wszystkich uczestników. Super balans pomiędzy treścią, przykładami i ćwiczeniami. Polecam. :)

    Bardzo dobra dynamika. Inspirujące!

    Warto inwestować w siebie i uczestniczyć w szkoleniach w najlepszej firmie, jaką jest 4GROW.

    SZCZEGÓLNIE - PRAWDZIWOŚĆ
    ZASKAKUJĄCE - TRAFNOŚĆ
    WYRÓŻNIAJĄCE - PROWADZENIE

    Bardzo dobre przygotowanie elementów prezentacji wraz z ich połączeniem w logiczną całość.

    To szkolenie realnie otworzyło pewne szuflady, nareszcie to poczułem.

    Dużo ćwiczeń, interakcje z innymi uczestnikami, przystępne prezentacje, bardzo dobra trener.

    Energetyczne, wyczerpujące, uwalniające.

    Dynamiczne, serdeczne, pozytywne, przydatne, pomocne, rozwijające. Przełamujesz siebie, by zdobyć cenną wiedzę także o sobie samym.

    i dołącz do grona zadowolonych Klientów!

    Chcesz porozmawiać z nami lub wysłać zapytanie?

    kontakt 4GROW

    Interesuje Cię szkolenie zamknięte lub dla więcej niż 5 osób?

    Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!
    kontakt - pytania

    Masz pytania odnośnie szkolenia?

    Z przyjemnością odpowiemy!
    Wpisz treść zapytania
    pole wymagane Pola wymagane

    Szkolenia otwarte: stacjonarne | online

    stacjonarne realizujemy w Warszawie

    kontakt
    Gabriela Majchrzyk
    Koordynator ds. szkoleń otwartych

    Szkolenia zamknięte: stacjonarne | online

    stacjonarne realizujemy w całej Polsce

    kontakt
    Agata Smykla
    Koordynator ds. szkoleń zamkniętych

    Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

    voucher 4GROW
    • Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
    • Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
    • Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
    Dowiedz się więcej lub zadzwoń 531 314 431

    Szkolenie trudne rozmowy z pracownikami

    Rozmowy z pracownikami, również te trudne, to obowiązek każdego przełożonego. Obowiązek, który przy odpowiednich umiejętnościach buduje pozycję i autorytet lidera, a przede wszystkim buduje zgrany i efektywny zespół.

    Trudna rozmowa z pracownikiem wynika przede wszystkim z tematu, jakiego dotyczy. To tematy i sytuacje sprawiają, że rozmowa staje się trudna. Choć niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba egzekwować wyniki pracy, jasno przedstawić jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać decyzję, i zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.

    Jak rozmawiać z pracownikami ?- na to pytanie wciąż wielu szuka odpowiedzi. 

    Szkolenie rozmowy z pracownikami pomaga znaleźć właściwą ścieżkę. Aby skutecznie prowadzić takie rozmowy nie wystarczą jedynie chęci. Aby umieć prowadzić rozmowy w sposób komfortowy dla każdej ze stron, trzeba rozumieć nie tylko drugą stronę, ale przede wszystkim siebie – swoje emocje, motywacje, przekonania, sposoby reakcji oraz znać własne ograniczenia i silne strony. 

    Trudne rozmowy z pracownikami szkolenia to nabywanie umiejętności przeprowadzania rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy.