Szkolenie: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
Poszukujesz szkolenia do dalszego rozwoju Twoich kompetencji menedżerskich w zakresie motywowania pracowników i usamodzielniania zespołu? Na przykład w sytuacji, gdy:
- pracownik oczekuje od Ciebie podwyżki, awansu lub innej zmiany, a Ty nie masz budżetu lub uważasz, że pracownik nie zasługuje na awans czy podwyżkę
- pracownik jest zdemotywowany, brakuje mu zapału do pracy i zaangażowania
- Twoi pracownicy są efektywni tak długo, jak ich "prowadzisz": monitorujesz, udzielasz informacji zwrotnej - bez tego następują spadki zaangażowania i motywacji
- lub po prostu chcesz odkryć, w jaki sposób możesz wzmacniać motywację pracowników, zaangażowanie doświadczonych pracowników i synergię podległego Ci zespołu tak, żeby sami sobą zarządzali, nawet gdy nie ma Cię miesiąc w pracy
Motywowanie - czyli od potrzeb pracowników do pożądanych celów pracodawcy. To szkolenie wyposaży Cię w zaawansowane techniki prowadzenia rozmów z pracownikami, którym spadła motywacja, są roszczeniowi, a także w narzędzia przywódcy transformacyjnego - takiego, który potrafi inspirować pracowników wizją, doprowadzać do zmian w środowisku pracy oraz jednoczyć swój zespół wokół wspólnych wartości i postaw, wpłynąć na efektywne budowanie relacji i zaangażowanie pracowników w miejscu pracy!
lub
Prawdopodobnie jest to... najlepiej oceniane Szkolenie z motywowania.
Tak, śmiała teza. I mamy na nią dowody - spójrz niżej!
Efekty szkolenia Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
Czego się nauczysz na III poziomie?
Takiego zarządzania i motywowania, które już NIE jest prowadzeniem „za rączkę”, tylko usamodzielnianiem i odciążaniem Ciebie - menedżera:
- Niefinansowego motywowania pracowników w najtrudniejszych sytuacjach (przy spadku lub braku motywacji), inspirowania i zaangażowania pracownika w miejscu pracy
- Najnowszego modelu w zarządzaniu: MBV - Management by Values - zarządzania przez wartości i postawy, dzięki któremu pracownik zacznie sam sobą zarządzać!
- Rozwiązywania sytuacji konfliktowych, zarządzania konfliktem i przez zdrowy konflikt
- Sprawdzonych zasad budowania zespołu samodzielnego, współpracującego i wspierającego się w realizacji wspólnych celów, za które czują się współodpowiedzialni
- Technik do rozwijania w pracowniku samodzielnego rozwiązywania problemów, generowania pomysłów, konstruktywnego krytykowania oraz wychodzenia z inicjatywą
- Stosować styl zarządzania lidera transformacyjnego
Nasze Szkolenie z motywacji zawiera zagadnienia, teorie motywowania, metody, praktyczne wskazówki i narzędzia motywowania gotowe do wykorzystania przez Ciebie!
Szkolenie z motywacji skierowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy chcą mieć realny wpływ na budowanie zaangażowania i motywacji samodzielnych i efektywnie pracujących zespołów.
Oni już skorzystali ze szkolenia motywowanie pracowników – jakie mają wrażenia?
Twój pracownik przychodzi z prośbą o podwyżkę, a wychodzi z zadaniem zaplanowania nowego projektu i w dodatku jest to dla niego satysfakcjonującym zakończeniem rozmowy - umiejętność skutecznego motywowania pracowników zdobywa się na szkoleniach w 4GROW :))). Polecam.
Żyjemy w czasach, kiedy motywacja naszych zespołów ma nie tylko przełożenie na efektywność naszych organizacji, ale często na ich być albo nie być w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Jeżeli szukasz sposobu na poprawę jej poziomu to gorąco polecam szkolenie z motywowania pracowników.
Korzyścią ze szkolenia na temat motywacji pracowników było otworzenie się na potrzeby pracownika jako forma ich motywowania. Najbardziej podobało mi się motywowanie pozafinansowe. Trener o niezwykłej charyzmie, łatwo budujący relacje z uczestnikami. Styl prowadzenia szkolenia był bardzo ciekawy i niezwykle otwarty.
Podczas szkolenia z elementami motywującymi w zarządzaniu odkryłam, jak wiele istnieje możliwości, by motywować pracowników. Było dużym zaskoczeniem, jak ważne jest dotarcie do przekonań i wartości, a także badanie potrzeb pracowników. Jako że jestem na samym początku drogi zarządzania zespołem muszę i chcę te treści przemyśleć i wdrożyć, co z pewnością poskutkuje dużą ilością pytań i wątpliwości. Cieszę się, że będę mogła uzyskać na nie odpowiedź dzięki kontaktowi poszkoleniowemu w pakiecie, bo mentor jest mi bardzo potrzebny. Mogę śmiało polecić szkolenie motywowanie pracowników osobom, które mają potrzebę prowadzenia przez mentora, a nie tylko uczestniczenia w szkoleniu.
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Przeczytaj program szkolenia Motywowanie pracowników lub wybierz inny poziom szkolenia
Nie masz pewności, który poziom szkolenia wybrać?
- zrób test określający Twój poziom i kompetencje menedżerskie rekomendujące poziom szkolenia!
Tylko 4 pytania, zajmie Ci to 10 minut!
Poziom III - program szkolenia: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
1. Jak motywować niefinansowo pracowników niezaangażowanych? Motywowanie 3.0
Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci motywować pracowników nawet w najtrudniejszych sytuacjach, np. gdy chce podwyżkę na którą nie zasługuje lub na którą nie masz budżetu.
- 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilaktycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki!!!
- Nagrody warunkowe i bezwarunkowe - jak ich używać, by pielęgnować długotrwałą motywację pracownika i nie psuć jego wewnętrznej motywacji w pracy?
- Odkryjesz, jakie nagrody - często stosowane przez menadżerów - niszczą motywację długoterminową pracowników dając jedynie bardzo krótkotrwały efekt i tym samym obniżają zaangażowanie pracowników
- Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa? Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu pracowników i jak je wykorzystać w motywowaniu w pracy?
- Piramida potrzeb Maslowa, która nie zawsze działa - co zrobić by motywować pracowników odwróconą piramidą (czyli żeby potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa nie były najważniejsze)
- Teoria Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania w miejscu pracy
- Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
- Jak regularnie badać poziom motywacji pracowników i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
- Jak motywować zaawansowaną techniką "Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™" w sytuacji konfliktu interesów i oczekiwań z pracownikiem:
- niezaangażowanym (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
- stawiającym oczekiwania nie do zrealizowania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
- zdemotywowanym i wykazującym brak zaufania (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań w pracy, itp.)
- Czym jest system motywacyjny, z czego się składa, czym się różni od systemu wynagrodzeniowego i jak Ty jako menadżer w prosty sposób możesz go stworzyć?
2. Jak motywować zespół do samodzielności poprzez zarządzanie przez wartości i postawy - Management By Values (MBV)
- Na czym polega zarządzanie przez wartości i postawy?
- Czym są wartości i postawy?
- Jak zarządzać wartościami na 4 poziomach:
- Zarządzanie wartościami pracowników
- Zarządzanie wartościami zespołu
- Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości menadżera
- Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości firmy
- Jak pokazać pracownikom korzyści z zarządzania przez wartości?
- Jaka powinna być rola menedżera w zarządzaniu przez wartości i postawy?
- Jak powinien wyglądać proces zarządzania wartościami i postawami, by przynosił krótko- i długofalowy zwrot z inwestycji Twojego czasu i wpływał na budowanie zaangażowania w zespole?
- Jaka jest rola utożsamiania się zespołu z wartościami i postawami Twoimi, firmowymi oraz jak do tego doprowadzić u pracownika?
- Praktyczne techniki zarządzania przez wartości i postawy:
- Karty Wartości – proste i potężne narzędzie do szybkiego sprawdzenia wartości pracowników i wydobycia z nich motywatorów niefinansowych.
- Koło Wartości – technika autodiagnozy zespołowej wartości – jak dzięki niej motywować zespół do samodzielnego dbania o wartości i pożądane przez Ciebie postawy?
- Kontrakt Zespołowy – jak menedżer może skorzystać z wartości do budowania oczekiwanych postaw w zespole?
- „Wiatr w żagle”™ – technika odkrywania najsilniejszych (pozostających w pamięci pracowników na lata) motywatorów indywidualnych na poziomie wartości i łączenia ich z wartościami menadżera i organizacji
- Jak wzmacniać motywację do realizacji celów poprzez wydobycie wartości pracownika?
- STAR – Jak badać wartości u kandydatów do pracy i zatrudniać pracowników dopasowanych do firmy i innych zespołów pod kątem wartości i postaw?
- Matryca Motywacji™ – jak motywatory z poziomu potrzeb przełożyć na jeszcze głębsze poziomy - wartości i przekonań, dzięki którymi możemy silniej motywować zespół
- Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™ – technika motywowania w sytuacji braku możliwości lub chęci realizacji potrzeb i oczekiwań pracownika
- Matryca wartości i postaw™ jako punkt wyjścia do kształtowania i korygowania postaw oraz wartości w zespole
- ZPZU i informacja zwrotna jako rozmowy rozwojowe w ramach "instant feedbacku" do wzmacniania i korygowania postaw i przejawiania wartości
- 5 Dysfunkcji zespołu - poziom II - jak sprawić, by pracownicy:
- byli zaangażowani w realizację celów
- czuli się odpowiedzialni za nie
- przywiązywali wagę do rezultatów
3. Jak opowiadać o wartościach, by inspirować do zmian i motywować swój zespół?
- poprzez Expose szefa - poziom II - dzięki wizji korzystnej dla pracownika tak, by ten chciał realizować wartości menadżera i firmy
- poprzez rozmowy indywidualne tak, by pracownik miał jasność, czego menadżer od niego oczekuje i dzięki temu mógł przez kolejny rok pracować zgodnie z Twoimi oczekiwaniami
4. Jak zarządzać konfliktem - konstruktywnie?
- psychologia konfliktu - czemu do niego dochodzi i jak z niego konstruktywnie wyjść?
- jak wyjść z konfliktu z pracownikiem z obopólną satysfakcją?
- Jak poprowadzić pracowników w konflikcie do pogłębienia relacji?
5. Jak nauczyć pracowników kreatywności, inicjatywy i...?
- samodzielnego rozwiązywania problemów,
- generowania pomysłów,
- konstruktywnego krytykowania
we współpracy zespołowej i projektowej - zaawansowana technika prowadzenia spotkań!
Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!
Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania pracowników...
Zapisz się na Szkolenie z motywowania!
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia motywowanie pracowników?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin
Dostęp do platformy online.4grow.pl
Twoje szkolenie z motywowania pracowników odbędzie się na 100%
Kto prowadzi szkolenie zwiększające motywację pracowników?
Mateusz Dąbrowski
Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ..
Metodyka szkolenia z motywowania pracowników
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie motywowanie pracowników jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki budowania zaangażowania i narzędzia motywowania w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnikom zostaje przyznany dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe skuteczne w motywowaniu pracowników oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tematu motywacji, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń pod okiem doświadczonych trenerów.
- Uczestnicy szkoleń online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Nasza jakość - Twój komfort
i max 10 osób na sali szkoleniowej
Za co uwielbiają nasze szkolenia motywacyjne
Terminy szkoleń z motywowania pracowników
TERMINY | WARIANT SZKOLENIA | LOKALIZACJA | |||
---|---|---|---|---|---|
2025-01-16 - 2025-01-17 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-01-27 - 2025-01-28 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
Do uzgodnienia |
|
Mix: Online lub dowolne miasto | Zapytaj | ||
2025-01-30 - 2025-01-31 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-02-17 - 2025-02-18 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-02-24 - 2025-02-25 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-06 - 2025-03-07 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-12 - 2025-03-14 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-20 - 2025-03-21 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj |