Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!
Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!
Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!
Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.
Szkolenie Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
Poszukujesz szkolenia do dalszego rozwoju Twoich kompetencji menedżerskich w zakresie motywowania pracowników i usamodzielniania zespołu? Na przykład w sytuacji, gdy:
- pracownik oczekuje od Ciebie podwyżki, awansu lub innej zmiany, a Ty nie masz budżetu lub uważasz, że pracownik nie zasługuje na awans czy podwyżkę
- pracownik jest zdemotywowany, brakuje mu zapału do pracy i zaangażowania
- Twoi pracownicy są efektywni tak długo, jak ich "prowadzisz": monitorujesz, udzielasz informacji zwrotnej - bez tego następują spadki zaangażowania i motywacji
- lub po prostu chcesz odkryć, w jaki sposób możesz wzmacniać motywację pracowników, zaangażowanie doświadczonych pracowników i synergię podległego Ci zespołu tak, żeby sami sobą zarządzali, nawet gdy nie ma Cię miesiąc w pracy
Motywowanie - czyli od potrzeb pracowników do pożądanych celów pracodawcy. To szkolenie wyposaży Cię w zaawansowane techniki prowadzenia rozmów z pracownikami, którym spadła motywacja, są roszczeniowi, a także w narzędzia przywódcy transformacyjnego - takiego, który potrafi inspirować pracowników wizją, doprowadzać do zmian w środowisku pracy oraz jednoczyć swój zespół wokół wspólnych wartości i postaw, wpłynąć na efektywne budowanie relacji i zaangażowanie pracowników w miejscu pracy!
lub
Prawdopodobnie jest to... najlepiej oceniane Szkolenie z motywowania.
Tak, śmiała teza. I mamy na nią dowody - spójrz niżej!
Terminy szkoleń z motywowania pracowników
TERMINY | WARIANT SZKOLENIA | LOKALIZACJA | |||
---|---|---|---|---|---|
2024-12-11 - 2024-12-13 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj |
Efekty szkolenia Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
Na szkoleniu nauczysz się:
- Zarządzania motywacją pracowników, inspirowania i zaangażowania pracownika w miejscu pracy, zwłaszcza niefinansowo.
- Rozwijania pracownika i usamodzielniania go w rozwijaniu się w organizacji.
- Budowania współpracującego zespołu i wspierającego się w realizacji wspólnych celów, zadań, za które czują się współodpowiedzialni.
- Jak stosować coachingowy styl zarządzania w postawie lidera transformacyjnego
- Zarządzania poprzez wartości Twoje oraz firmowe zasady, a także zarządzania wartościami pracowników i zespołu
Nasze Szkolenie z motywacji zawiera zagadnienia, teorie motywowania, metody, praktyczne wskazówki i narzędzia motywowania gotowe do wykorzystania przez Ciebie!
Szkolenie z motywacji skierowane jest do menedżerów, kierowników, liderów zespołów, a także wszystkich tych, którzy chcą mieć realny wpływ na budowanie zaangażowania i motywacji, skuteczne delegowanie zadań oraz zarządzanie zespołami pracowników.
Oni już skorzystali ze szkolenia motywowanie pracowników – jakie mają wrażenia?
Nie byłem jeszcze na tak dobrze prowadzonym, pełnym praktyki szkoleniu z zarządzania zespołem. Najtrudniejsze przed nami, ale czuję, że to były bardzo dobrze zainwestowane dni. Teraz nie może się już nie udać.
Cenne szkolenie pomagające nauczyć się wychodzić ze swojej strefy komfortu. Mateusz inspiruje swoimi technikami, mową ciała i trafnymi uwagami. Przyjazna i komfortowa atmosfera pozwala się otworzyć i eksperymentować z sobą.
Twój pracownik przychodzi z prośbą o podwyżkę, a wychodzi z zadaniem zaplanowania nowego projektu i w dodatku jest to dla niego satysfakcjonującym zakończeniem rozmowy - umiejętność skutecznego zarządzania zespołem zdobywa się na szkoleniach w 4GROW :))). Polecam.
Bardzo profesjonalnie przeprowadzone, odkrywcza tematyka przekazywana w formie angażujących warsztatów i wykładów.
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Przeczytaj program szkolenia Motywowanie pracowników lub wybierz inny poziom szkolenia
Nie masz pewności, który poziom szkolenia wybrać?
- zrób test określający Twój poziom i kompetencje menedżerskie rekomendujące poziom szkolenia!
- zrób test określający Twój poziom i kompetencje menedżerskie rekomendujące poziom szkolenia!
Tylko 4 pytania, zajmie Ci to 10 minut!
Poziom III - program szkolenia: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
1. Jak motywować niefinansowo pracowników niezaangażowanych? Motywowanie 3.0
Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci motywować pracowników nawet w najtrudniejszych sytuacjach, np. gdy chce podwyżkę na którą nie zasługuje lub na którą nie masz budżetu.
- 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilaktycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
- Nagrody warunkowe i bezwarunkowe - jak ich używać, by pielęgnować długotrwałą motywację pracownika i nie psuć jego wewnętrznej motywacji w pracy?
- Odkryjesz, jakie nagrody - często stosowane przez menadżerów - niszczą motywację długoterminową pracowników dając jedynie bardzo krótkotrwały efekt i tym samym obniżają zaangażowanie pracowników
- Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa? Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu pracowników i jak je wykorzystać w motywowaniu w pracy?
- Piramida potrzeb Maslowa, która nie zawsze działa - co zrobić by motywować pracowników odwróconą piramidą (czyli żeby potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa nie były najważniejsze)
- Teoria Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania w miejscu pracy
- Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
- Jak regularnie badać poziom motywacji pracowników i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
- Jak motywować zaawansowaną techniką "Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™" w sytuacji konfliktu interesów i oczekiwań z pracownikiem:
- niezaangażowanym (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
- stawiającym oczekiwania nie do zrealizowania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
- zdemotywowanym i wykazującym brak zaufania (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań w pracy, itp.)
- Czym jest system motywacyjny, z czego się składa, czym się różni od systemu wynagrodzeniowego i jak Ty jako menadżer w prosty sposób możesz go stworzyć?
2. Jak motywować zespół do samodzielności poprzez zarządzanie przez wartości i postawy - Management By Values
- Na czym polega zarządzanie przez wartości i postawy?
- Czym są wartości i postawy?
- Jak zarządzać wartościami na 4 poziomach:
- Zarządzanie wartościami pracowników
- Zarządzanie wartościami zespołu
- Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości menadżera
- Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości firmy
- Jak pokazać pracownikom korzyści z zarządzania przez wartości?
- Jaka powinna być rola menedżera w zarządzaniu przez wartości i postawy?
- Jak powinien wyglądać proces zarządzania wartościami i postawami, by przynosił krótko- i długofalowy zwrot z inwestycji Twojego czasu i wpływał na budowanie zaangażowania w zespole?
- Jaka jest rola utożsamiania się zespołu z wartościami i postawami Twoimi, firmowymi oraz jak do tego doprowadzić u pracownika?
- Praktyczne techniki zarządzania przez wartości i postawy:
- Karty Wartości – proste i potężne narzędzie do szybkiego sprawdzenia wartości pracowników i wydobycia z nich motywatorów niefinansowych.
- Koło Wartości – technika autodiagnozy zespołowej wartości – jak dzięki niej motywować zespół do samodzielnego dbania o wartości i pożądane przez Ciebie postawy?
- Kontrakt Zespołowy – jak menedżer może skorzystać z wartości do budowania oczekiwanych postaw w zespole?
- „Wiatr w żagle”™ – technika odkrywania najsilniejszych (pozostających w pamięci pracowników na lata) motywatorów indywidualnych na poziomie wartości i łączenia ich z wartościami menadżera i organizacji
- Jak wzmacniać motywację do realizacji celów poprzez wydobycie wartości pracownika?
- STAR – Jak badać wartości u kandydatów do pracy i zatrudniać pracowników dopasowanych do firmy i innych zespołów pod kątem wartości i postaw?
- Matryca Motywacji™ – jak motywatory z poziomu potrzeb przełożyć na jeszcze głębsze poziomy - wartości i przekonań, dzięki którymi możemy silniej motywować zespół
- Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™ – technika motywowania w sytuacji braku możliwości lub chęci realizacji potrzeb i oczekiwań pracownika
- Matryca wartości i postaw™ jako punkt wyjścia do kształtowania i korygowania postaw oraz wartości w zespole
- ZPZU i informacja zwrotna jako rozmowy rozwojowe w ramach "instant feedbacku" do wzmacniania i korygowania postaw i przejawiania wartości
- 5 Dysfunkcji zespołu - poziom II - jak sprawić, by pracownicy:
- byli zaangażowani w realizację celów
- czuli się odpowiedzialni za nie
- przywiązywali wagę do rezultatów
3. Jak opowiadać o wartościach, by inspirować do zmian i motywować swój zespół?
- poprzez Expose szefa - poziom II - dzięki wizji korzystnej dla pracownika tak, by ten chciał realizować wartości menadżera i firmy
- poprzez rozmowy indywidualne tak, by pracownik miał jasność, czego menadżer od niego oczekuje i dzięki temu mógł przez kolejny rok pracować zgodnie z Twoimi oczekiwaniami
Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!
Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania pracowników...
Zapisz się na Szkolenie z motywowania!
Interesuje Cię inne szkolenie z Akademii Menedżera lub zarządzania?
Sprawdź naszą ofertę!
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia motywowanie pracowników?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin
Dostęp do platformy online.4grow.pl
Twoje szkolenie z motywowania pracowników odbędzie się na 100%
Kto prowadzi szkolenie zwiększające motywację pracowników?
Mateusz Dąbrowski
Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ..
Metodyka szkolenia z motywowania pracowników
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie motywowanie pracowników jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki budowania zaangażowania i narzędzia motywowania w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnikom zostaje przyznany dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe skuteczne w motywowaniu pracowników oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tematu motywacji, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń pod okiem doświadczonych trenerów.
- Uczestnicy szkoleń online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Nasza jakość - Twój komfort
i max 10 osób na sali szkoleniowej
Za co uwielbiają nasze szkolenia motywacyjne
Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie – niezbędnik lidera XXI wieku
Skuteczny styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania to święty Graal dla większości liderów. Często menedżerowie rozkładają ręce narzekając, że próbowali już „dosłownie wszystkiego” – żadne nagrody ani kary nie spowodowały, że pracownicy zaangażowali się w swoje zadania. Liderzy ci stracili już chęć rozwoju swoich umiejętności motywacji, zarządzania zespołem, przywództwa. Inni czują opór przed „negocjowaniem” z pracownikiem, który przecież „ma wykonać tylko swoją pracę”. Są też i tacy, którzy na pewno chętnie przychyliliby nieba pracownikom, ale „mają związane ręce”, bo struktura organizacji „nie pozwala im podjąć żadnych działań w tym kierunku”. Czy podczas szkolenia z motywacji liderzy ci otrzymają uniwersalny przepis na skuteczne motywowanie, zarządzanie zespołem, przywództwo?
Przede wszystkim obalą wiele fałszywych przekonań i niekonstruktywnych schematów zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania. Przykładowo, stosując system nagród i kar mający zachęcić pracownika do wykonania danego zadania, zyskujemy osobę, która podejmuje działania tylko ze względu na okoliczności zewnętrze, tzn. dopóki marchewka jest wystarczająco apetyczna albo strach przed batem wystarczająco duży. Taki styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania powoduje, że pracownik nie jest efektywny ani zaangażowany. Koncentruje się wyłącznie na konsekwencjach zadania, a nie na samym jego wykonaniu, dodatkowo wymaga ciągłej kontroli.
Często ogromne zaskoczenie podczas szkolenia z zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania wzbudza aspekt finansowy – jest on istotny, ale przez kierowników przeceniany. Oczywiście, każdy pracownik musi mieć zapewnione pewne bezpieczeństwo materialne, jednak pieniądze nie są najskuteczniejszym motywatorem, bo działają właśnie na zasadzie zewnętrznej marchewki.
Od Ciebie zależy efektywność zespołu, satysfakcja i motywacja poszczególnych jego członków. Warto pracować nad swoim stylem zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania, by przyczynić się do sukcesu zespołu i organizacji.