Metodologia i metody szkoleniowe
Kluczem do sukcesu po szkoleniu jest gotowość do wprowadzania zmian,
którą osiągniemy tylko poprzez dotarcie do głębokiego poziomu naszej psychiki - do naszych przekonań!
Twój proces nauki w 4GROW
Nasze szkolenia projektujemy zgodnie z autorskim modelem uczenia się, opracowanym na bazie badań Kurta Lewina, Davida Kolba
oraz wielu lat naszych doświadczeń trenerskich i menadżerskich, na który składają się etapy:
- Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji
- Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju
- Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik
- Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
- Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
- Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi
Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych, dopasowując je do tematu i scenariusza szkolenia, m.in:
- Gorące krzesło,
- Odgrywanie ról i scenek,
- Dyskusja moderowana,
- Instruktaż,
- Przykłady audio i video
- Nagrywanie kamerą
- Video (wybrane szkolenia),
- Ćwiczenia indywidualne i w grupach,
- Trening ze stop-klatką na feedback,
- Real Time Tasks (zadania z feedbackiem),
- Gry i Eksperymenty.
Przed szkoleniem...
Trener zapyta Cię o Twoje potrzeby i wyzwania związane z tematem szkolenia i na podstawie uzyskanych od Ciebie
informacji upewni Cię, że wybrane przez Ciebie szkolenie jest dobrym wyborem albo zaproponuje Ci inne rozwiązanie
(np. inne szkolenie, inną kolejność szkoleń albo całkiem inną formę rozwoju). W tej ostatniej sytuacji możesz liczyć
na rozmowę telefoniczną z trenerem i wspólne przeanalizowanie różnorodnych opcji - tak, abyś miał/a 100% pewności,
że inwestujesz w taka formę rozwoju, która będzie najbardziej odpowiednia do Twoich potrzeb i wyzwań (zawodowych
lub życiowych).
Na sali szkoleniowej...
Zapewniamy Ci sytuacje wymagające uruchomienia i ćwiczenia rozwijanej kompetencji.
Prowokujemy Cię do tego, byś z Twoich własnych doświadczeń zdobywanych w czasie szkolenia wyciągał/a wnioski
dotyczące Twoich potrzeb, wartości, przekonań, blokad oraz obszarów i motywatorów do rozwoju.
Poznajesz i od razy wykorzystujesz praktyczne techniki / narzędzia / modele.
Trener wspiera Cię w przełożeniu poznanych technik na Twój kontekst zawodowy (lub inne sytuacje z Twojego życia).
Intensywnie ćwiczysz nowe umiejętności (np. na "gorącym krześle", w scenkach i innych różnorodnych zadaniach)
oraz przyjmujesz od Trenera na bieżąco wskazówki dotyczące Twojego sposobu komunikacji i realizacji zadań.
Wyciągasz kolejne wnioski, łącząc doświadczenia z sali szkoleniowej z Twoimi wcześniejszymi doświadczeniami
oraz podejmujesz decyzje o tym, w jaki sposób i jakie zmiany wdrożysz w życie po szkoleniu.
Prowokujemy Cię do weryfikowania Twoich dotychczasowych przekonań i do wzmacniania takich,
które będą dla Ciebie wspierające w eksperymentowaniu, odpowiednim działaniu i utrwalaniu nowych,
dobrych dla Ciebie nawyków po szkoleniu.
Po szkoleniu...
Wprowadzasz nowe umiejętności w swoje środowisko pracy
Wyciągasz wnioski z doświadczeń i analizujesz co się udało/ co wymaga poprawy lub optymalizacji.
Weryfikujesz swoje działania, ponownie trenujesz i szukasz nowych rozwiązań podczas treningu indywidualnego
(masz zapewniony w pakiecie trening indywidualny 60 min dla szkolenia 1-dniowego oraz 90 min dla pozostałych
- do wykorzystania przez rok po szkoleniu).
Utrwalasz zdobyte kompetencje, poprzez aktywne korzystanie z dodatkowych materiałów online,
które dostajesz od nas jako "follow-up" przez rok po szkoleniu (m.in czytasz case studies, artykuły, rozwiązujesz quizy).
Weryfikujesz własne postępy i w razie potrzeby korzystasz w nieograniczonym zakresie z kontaktu
mailowego i telefonicznego z trenerem.
Wprowadzasz kolejne udoskonalenia i kontynuujesz proces nauki poprzez doświadczanie, testowanie
i wdrażanie najlepszych dla Ciebie rozwiązań.
Wiemy, że największe wyzwania czekają Cię po szkoleniu
Najwyższy poziom rozwoju każdej kompetencji możliwy jest tylko wtedy, gdy wykorzystujemy nowe umiejętności w naszym codziennym życiu, a następnie wyciągamy wnioski z tego doświadczenia, optymalizujemy nasze reakcje (także na poziomie emocji i przekonań) oraz wyznaczamy sobie dalsze kroki na drodze naszego rozwoju.
Jak w tym procesie wspiera Cię 4GROW?
Każdy uczestnik naszego szkolenia otwartego, objęty jest pełnowartościowym pakietem opieki po szkoleniu.
W prezencie do szkolenia otrzymujesz to, co najcenniejsze - czas i uwagę trenera, byś w pełni dopasował/a zdobytą wiedzę i umiejętności do konkretnych sytuacji w Twoim życiu!
- Trening indywidualny (60 min dla szkolenia 1-dniowego/ 90 min dla pozostałych)
- Konsultacje telefoniczne (za darmo już na zawsze!)
- Follow-up - dodatkowa wiedza na Twoją skrzynkę mailową
Więcej o benefitach przeczytasz w ofercie szkolenia
Nasz mózg może zapomnieć nawet 80% nowo przyswojonych informacji w ciągu pierwszych 24 godzin!
Jako pierwszy zauważył to Herman Ebbinghaus przyglądając się mechanizmom zapamiętywania.
Na szczęście udowodniono również, że regularne powtórki wiadomości oraz wykorzystywanie
nowej wiedzy w praktyce, przywracają pamięć i spowalniają proces zapominania!
Projektując szkolenia bazujemy na najefektywniejszych odkryciach psychologii procesu nauczania.
Przykładamy wielką wagę do naszych materiałów szkoleniowych, tak, by były pomocne również po szkoleniu.
Z powodzeniem stosujemy także autorski system powtórek i inspiracji dla każdego uczestnika - Follow-up.
Każdy uczestnik szkolenia w 4GROW otrzymuje na podany adres e-mail dodatkową porcję wiedzy i inspiracji.
Co mówią ci, którzy już skorzystali z naszej opieki po szkoleniu
Zacznę od tego, że uważam samą koncepcję takiego treningu za bardzo trafioną.
Do tej pory nie spotkałem się z podobnym pomysłem, a miałem już okazję współpracować
z wieloma firmami szkoleniowymi!
Główna korzyść jaką dostrzegam to możliwość przedyskutowania wątpliwości, które pojawiają
się w prawdziwym życiu, wtedy kiedy stosuje się techniki omawiane na szkoleniu, już w moim
środowisku zawodowym. Czyli tak naprawdę nie zostaję z suchą teorią, ale mam możliwość
omówienia efektu czy przećwiczenia innego wariantu, wtedy kiedy mam już własne przemyślenia,
dotyczące tematów poruszanych na szkoleniu.
Jest to świetna motywacja, do tego żeby nie wracać do ‘starego’ sposobu działania,
ale żeby faktycznie przekuć teorię w praktykę – a tylko wtedy szkolenie ma sens.
Myślę, że uzupełnienie szkolenia grupowego o trening indywidualny adresuje pełny wachlarz
potrzeb związanych ze szkoleniem miękkim.
Dlatego kiedy wracamy po szkoleniu do ‘naszego świata’ i wdrażamy nowo poznane techniki,
dopiero wtedy ćwiczenie jest w pewien sposób pełne.
Dodatkowa możliwość omówienia efektu na spotkaniu indywidualnym, sprawia że mamy szansę
korekty czy zadania pytania, które wcześniej nie przyszłoby nam do głowy.
Karol Zientarski
SD A&P INT MS PMO Manager
Ericsson