Szkolenie z Komunikacji Interpersonalnej

To szkolenie z komunikacji robi różnicę... Wyobraź sobie, że w końcu wiesz, co w Twojej komunikacji szwankuje, powodując że zamiast przybliżać się do celu - oddalasz się.

A teraz wyobraź sobie, że umiesz się wyrażać jasno i efektywnie - to znaczy komunikując się osiągasz zamierzone efekty!
Taki stan osiągasz już na szkoleniu.

Jak to robimy? Przejdziesz przez zaawansowany trening interpersonalny "na żywo" - oprócz technik, wiedzy i solidnego treningu będziesz dostawać na bieżąco feedback i wskazówki trenera, dzięki którym na bieżąco będziesz się doskonalić w komunikacji!

 

Najprawdopodobniej jest to...  najlepiej oceniane Szkolenie z Komunikacji Interpersonalnej.

Tak, śmiała teza. I mamy na nią dowody - spójrz niżej!

Za co uwielbiają nasze szkolenie z komunikacji:

Minęły dopiero trzy dni od szkolenia z komunikacji interpersonalnej, a już widzę konkretne rezultaty dzięki stosowaniu zaprezentowanych technik i narzędzi. Polecam to szkolenie każdemu, kto chce podnieść jakość komunikacji, zarówno na poziomie rodziny jak i biznesu.

Zaskakująca metoda prowadzenia szkolenia: komunikacja interpersonalna, nadająca mu nowy wymiar i wartość. Fantastyczne rezultaty! Wiele się dowiedziałam o sobie, a co więcej dzięki poznanym technikom byłam w stanie wprowadzić zmiany od razu. I to zmiany, które zostały pozytywnie zweryfikowane przez pozostałych uczestników szkolenia. Polecam wszystkim.

Komunikację do tej pory uważałam za umiejętność, którą każdy posiada. Po tym szkoleniu zdałam sobie sprawę, jak bardzo mylnie mogły być odbierane sygnały wysyłane przez mnie. Świetne szkolenie z komunikacji  interpersonalnej! Polecam każdemu, kto choć przez chwilę poczuł się niezrozumiany przez drugą stronę. Ogromną zaletą jest indywidualny tryb prowadzenia - dopasowany osobiście do każdego uczestnika.

W przeciwieństwie do wielu szkoleń, w których uczestniczyłam to szkolenie okazało się strzałem w dziesiątkę. Nie ma co, żałować czasu i pieniędzy na szkolenie, które wyposaża Cię w wiedzę i daje szansę na rozwinięcie umiejętności, które mogą uczynić Ciebie, Twoje otoczenie i relacje z innymi lepszymi. Polecam nawet tym, którzy myślą, że ich relacje z otoczeniem nie są najgorsze. Prowadząca zajęcia nie jest nawiedzonym, zmanierowanym trenerem czy psychologiem, który uważa, że zastosowanie technik w komunikacji jest zawsze uniwersalne i rozwiązuje, każdy problem w relacji człowiek-człowiek. Życzliwość i niezwykła umiejętność słuchania przez trenera sprawiła, że mogłam się otworzyć i przełamać podczas wykonywania ćwiczeń.

Bardzo dobre merytoryczne szkolenie z komunikacji interpersonalnej, które mnie zainspirowało do dalszego rozwoju. Trener o wysokich kompetencjach, potrafiący zbudować od pierwszych chwil szkolenia doskonałą relację ze wszystkimi uczestnikami.

Dużo istotnych informacji, w tym te najważniejsze o samym sobie, brak litości dla najgorszych nawyków i wiele okazji do wyćwiczenia najlepszych sposobów efektywnej komunikacji. Do tego trener, który nie pozwoliłby mi opuścić sali, dopóki wszystkie moje oczekiwania wobec szkolenia – komunikacja interpersonalna nie zostałyby zrealizowane. Pod koniec drugiego dnia byłem porządnie wyczerpany, ale wychodziłem pełny sił na rozprawienie się z codziennymi błędami komunikacji.

Burza mózgu! Szkolenie uświadomi Twoje błędy i nauczy co należy powiedzieć w danej sytuacji. Zaskoczył mnie niekonwencjonalny sposób szkolenia z komunikacji interpersonalnej: trening, warsztaty oraz indywidualne podejście do uczestnika. Polecam szkolenie ponieważ uzyskałam wiele technik komunikacyjnych, które mam nadzieję zastosować w sprawach zawodowych.

Szkolenie pozwala uświadomić sobie szereg przyzwyczajeń, rutynowych zachowań,  które w skuteczny sposób uniemożliwiają właściwą i poprawną komunikację. Najbardziej wartościowe były momenty przełożenia teorii na praktykę w scenkach sytuacyjnych. Uczestnik mógł się poczuć dosłownie jak na „gorącym krześle” mierząc się z własnymi nawykami. Niestandardowy sposób prowadzenia szkolenia oraz intensywny program, który zachęca uczestników do wejście w interakcję nie pozwala odpłynąć myślami. Trener żywo reaguje na potrzeby i oczekiwania uczestników, co powoduje, że szkolenie „żyje”. Brak porównania z innymi szkoleniami o podobnej tematyce. Relacja jaką buduje trener z uczestnikami jest zaskakująco pozytywna a każdy z uczestników traktowany jest wyjątkowo. Sposób prowadzenia szkolenia nie jest sztampowy - na co niewątpliwie ma wpływ charakter i charyzma trenera. Każdy z uczestników szkolenia miał realny wpływ na przebieg szkolenia i był częściowo jego kreatorem. Dynamiczny charakter szkolenia powodował, że po pierwszym dniu szkolenia z niecierpliwością czekałam na ciąg dalszy.

Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Bardzo ciekawie zaaranżowane scenki. Trafne przykłady opisujące techniki.

Szczerze polecam szkolenie: Komunikacja interpersonalna przeprowadzone przez firmę 4GROW. Można z niego wynieść zarówno wiedzę teoretyczną, jak i konkretne umiejętności, przydatne każdemu, kogo praca opiera się przede wszystkim na współpracy z ludźmi, gdzie najważniejsza jest Komunikacja .Szkolenie prowadzone jest w miłej, niemal przyjacielskiej atmosferze, zapewniającej komfort i poczucie bezpieczeństwa. W głównej mierze jest to zasługą prowadzącej trenerki, osoby doskonale przygotowanej pod względem merytorycznym, z niewątpliwym urokiem osobistym. Jestem pod wrażeniem jej szerokiej wiedzy i łatwości jej przekazywania. Niewątpliwą, nie zawsze spotykaną na innych szkoleniach, zaletą jest doskonała organizacja czasu zajęć, tak że uczestnicy ani się nie nudzą, ani nie czują się przeciążeni czy przemęczeni. 
Warto wspomnieć także o ciekawych materiałach szkoleniowych, które otrzymują wszyscy uczestnicy. Są one tak opracowane. że nie ma potrzeby notowania wszystkich informacji, co odciąża osobę słuchającą i pozwala bardziej się skupić na przedmiocie szkolenia. Uczestnicy sami uzupełniają poszczególne strony, aktywnie je współtworząc. Ćwiczenia i zadania dla uczestniczących w szkoleniu, przygotowane przez trenerkę, utrwalają zdobytą wiedzę, czasami zaskakują (ale tylko pozytywnie) i inspirują do dalszego twórczego rozwoju.
To naprawdę profesjonalne, warte polecenia szkolenie z komunikacji interpersonalnej.

Nauczysz się na szkoleniu z komunikacji w biznesie

  • zbudujesz porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to dla Ciebie trudne
  • będziesz efektywniej uczestniczyć w spotkaniach zespołowych
  • zrozumiesz to, co do tej pory było niejasne, niewypowiedziane
  • Twoje wypowiedzi staną się jasne i czytelne dla innych
  • będziesz skuteczniej porozumiewać się sytuacjach gdy chcesz wyrazić swoją opinię/ocenę lub odnieść się do opinii/oceny innych osób
  • będziesz świadomie korzystać ze słów i języka Twojego ciała - tak, by osiągać określone cele,
    np. wzmocnić własny wizerunek, autorytet, dobre relacje z otoczeniem
  • lepiej zarządzisz swoimi wypowiedziami w sytuacjach konfliktowych, a zmiana Twojego sposobu komunikacji sprawi,
    że wiele z takich sytuacji już nie powstanie
     

Dla kogo jest to szkolenie?

To szkolenie jest idealne dla Ciebie jeśli:

  • czujesz, że Twoi rozmówcy nie do końca Cię rozumieją
  • lub Ty nie do końca rozumiesz rozmówców
  • w efekcie czego rezultaty współpracy nie są optymalne
  • używasz zbyt wielu słów do przekazania tego, co masz na myśli
  • trudno Ci jest porozumieć się z innym pokoleniem lub płcią
  • Twoje komunikaty są mylnie rozumiane
  • niektórzy się obrażają za to, co mówisz lub piszesz
  • chcesz budować lepsze relacje, wzbudzać większą sympatię
  • chcesz rozumieć podteksty, lepiej radzić sobie z sarkazmem i ironią innych
  • zależy Ci na tym, na spotkaniu dochodzenie do rozwiązania problemu było szybkie, efektywne i uporządkowane
  • chcesz lepiej radzić sobie próbami zawstydzania Cię lub wytrącenia z wątku myślowego
  • chcesz lepiej rozumieć i dobrze się czuć przy innych typach ludzi, a nawet umieć się do nich dopasować i zrozumieć.

Rozwijanie umiejętności komunikacji zalecamy pracownikom, którzy:

  • zarządzają zespołem
  • mają kontakt z klientami lub kontrahentami
  • współpracują z innymi
  • przekazują innym swoją wiedzę
  • prowadzą spotkania/zebrania/konferencje
  • wykonują zadania organizacyjne/koordynacyjne
      Twój szef potrzebuje solidnych argumentów?
      Wszystko, czego potrzebuje Twój szef, by podjąć decyzję o Twoim zapisie. Przedstaw pakiet korzyści dla firmy z Twojego udziału, a niedługo spotkamy się na szkoleniu! :)

      Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

      Szkolenia z komunikacji

      Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
      program GRATIS

      Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

      Szkolenie komunikacja

      Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
      indywidualnym GRATIS

      Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

      Szkolenie z komunikacji

      Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS

      Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

      komunikacja Szkolenia

      Przez rok trener przesyła Ci dodatkowe materiały GRATIS

      Żebyś cały czas utrzymywał wysokie zaangażowanie i rozpęd w doskonaleniu się. Będziemy inspirować Cię studiami przypadku, quizami, artykułami i złotymi myślami ze szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

      Szkolenia komunikacja

      Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS

      Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszesz się a my potwierdzimy zapis, by termin został automatycznie objęty gwarancją.

      Masz pytanie o szkolenie?
      Zostaw numer, oddzwonimy
      Wpisz poprawny numer telefonu
      Pola wymagane

      Szkolenia prowadziliśmy dla:

      Nasza jakość - Twój komfort

      TO JEST HIT
      8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu
      i max 10 osób w grupie
       

      Trenerzy prowadzący szkolenie z Komunikacji

      Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

       

       

      Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

      Sabina Dąbrowska-Olbryś

      menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

      Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Mediator, mentor, Coach certyfikowany przez International Coaching Community, członkini European Mentoring and Coaching Council.

      Trener łączący psychologię komunikacji interpersonalnej z wieloletnią praktyką biznesową w korporacji. Przez ponad 9 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj, gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Bezpośrednio zarządzała obszarem komunikacji wewnętrznej w firmie oraz programami rozwojowymi dla kilkuset pracowników i menedżerów, zwiększającymi efektywność współpracy zespołowej i projektowej opartej o komunikację interpersonalną.

      Jako trener, od kilkunastu lat szkoli pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych w obszarze komunikacji interpersonalnej, w tym także prowadzi warsztaty zespołowe oraz team coaching wzmacniający efektywną komunikację w ramach zespołów formalnych, nieformalnych i projektowych.

      Certyfikowany praktyk Analizy Tranzakcyjnej oraz Insights Discovery - metodologii psychologicznych związanych z osobowością i budowaniem relacji w komunikacji interpersonalnej.

      Karolina Prusińska - psycholog biznesu Warszawa

      Karolina Prusińska

      trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

      Trener z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji: komunikacja interpersonalna, komunikacja w zespole, komunikacja z klientem.

      Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań. Projektowała i prowadziła szkolenia, których celem była poprawa jakości procesu komunikacji z Klientem. 

      By jak najlepiej wspierać Klientów w rozwoju kompetencji komunikacyjnych, tworzy własne narzędzia i techniki, a także korzysta z wielu psychologicznych nurtów i podejść, m.in. porozumienia bez przemocy, neurolingwistycznego programowania, modeli opracowanych przez Friedemanna Schulza von Thuna oraz teorii osobowości Carla Gustava Junga.

      Jako psycholog i certyfikowany coach szczególną wagę przykłada do aktywnego i empatycznego słuchania Klienta oraz dopasowania swojej komunikacji do odbiorcy.  
      Jest konsultantem Insights Discovery – uczy komunikacji uwzględniającej różnice indywidualne, w oparciu o model energii kolorystycznych Insights Discovery.

      Monika-Dąbrowska psycholog biznesu Warszawa

      Monika Dąbrowska

      trener, partner zarządzający, konsultant

      Menedżer z 18 letnim doświadczeniem w biznesie, certyfikowany trener, akredytowany konsultant Insights Discovery, superwizor trenerów 4GROW, twórca gier i narzędzi szkoleniowych.
      Przez wiele lat zarządzała komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną, również z poziomu Europy w korporacji finansowej.
      Doradzała w obszarze komunikacji prezesowi, zarządowi oraz kadrze menedżerskiej łącząc najwyższe standardy komunikacji opartej na współpracy, zaufaniu i budowaniu relacji międzyludzkich. Wdrażała projekty usprawniające komunikację w zespołach, jak i systemowo w całej firmie. Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji, poprzez zarządzanie obszarem komunikacji, wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m.in. w Polsce, Francji i Irlandii. Zarządzała komunikacją zorientowaną na współpracę zespołową, rozwój firmy i jej pracowników.

      Partner zarządzający w 4GROW, odpowiedzialna za superwizje trenerskie oraz obszar marketingu i HR. Jako akredytowany konsultant Insights Discovery oraz praktyk neurolingwistycznego programowania wspiera skuteczność osobistą oraz budowanie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, wykorzystując potencjał różnorodności stylów funkcjonowania człowieka.

      Program szkolenia z Komunikacji interpersonalnej

      Oprócz tytułowego 2-dniowego szkolenia, którego program prezentujemy poniżej w pierwszej zakładce, możesz także wybrać opcję poszerzoną o 1-dniowy warsztat: Partnerska komunikacja i współpraca na bazie Insights Discovery (druga zakładka). 

      Zapoznaj się z programem szkoleń i wybierz to, które najlepiej zrealizuje Twoje cele!

      Komunikacja interpersonalna w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie

      • Technika asertywnego zgłaszania własnego pomysłu / rozwiązania,
      • Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć ich autorowi skrzydeł – autorska technika do szybkiej konstruktywnej krytyki pomysłu (przydatna szczególnie w dyskusjach zespołowych),
      • Jak zareagować „z klasą”, konstruktywnie, gdy ktoś Cię krytykuje na forum,
      • Strategia Walta Disney’a – jak z niej skorzystać, aby dojść do porozumienia lub wypracować wspólnie rozwiązania?

      Trening interpersonalny

      • Trening komunikacji w sytuacjach konfrontacyjnych
      • Trening dawania informacji zwrotnej w trudnych interpersonalnie sytuacjach
      • Trening proaktywności - brania odpowiedzialności za sytuację i podejmowania działań

      Dyplomacja w komunikacji mówionej i pisanej

      • Jak dać feedback korygujący lub docenić,
      • Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
      • Jak pospieszać opieszałych,
      • Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach,
      • Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
        • zmotywować do działania, do podjęcia decyzji,
        • zaangażować i wzmocnić odpowiedzialność u odbiorcy,
        • wzmocnić swój autorytet.

      Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

      • Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! Jak je odczytywać i posługiwać się nimi, by zrozumieć to, co niezrozumiałe?
      • Jak przekładać treści z ukrytych poziomów komunikatów na poziomy jawne tak, by inni lepiej Cię rozumieli?
      • Czemu model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a nie wystarcza do budowania porozumienia?
      • Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
        • kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
        • „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
        • "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
        • Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?

      Jak podnieść efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej

      • Trening interpersonalny – Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała),
      • Komunikacja werbalna i niewerbalna – techniki wzmacniające przekaz słowny i mowę ciała w taki sposób, abyś lepiej osiągał oczekiwany efekt w komunikacji (np. wzmocnił przekaz, zbudował autorytet, zaangażował odbiorców)
      • A co gdy inni mówią i... mało z tego wynika? Narzędzia aktywnego słuchania do etycznego „challenge’owania” – jak radzić sobie gdy rozmówca jest rozgadany / „lejący wodę” lub małomówny / zamknięty w sobie:
        • Dopytywanie
        • Zatrzymywanie
        • Podsumowywanie
        • Odzwierciedlanie
        • Parafrazowanie (parafraza do treści oraz głęboka parafraza z ramą rozwiązania)
      • Siła różnych pytań w rozmowie – np. jak lepiej kontrolować rozmowę, uzyskiwać informacje, budować odpowiedzialność i proaktywność rozmówcy – odkryjesz potencjał pytań zamkniętych, otwartych oraz coachingowych.

       

       

      Neurolingistyka w komunikacji - jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel

      • Jak rozpoznawać w wypowiedziach Twoich rozmówców:
        • generalizacje i kwantyfikatory ogólne
        • brak związku logicznego lub przyczynowo-skutkowego
        • przerzucanie odpowiedzialności
        • równię pochyłą
        • czytanie w myślach i ukryte założenia
        • modalne operatory konieczności
        • modalne operatory możliwości
        • nominalizacje
        • niedookreślone rzeczowniki
        • niedookreślone czasowniki
        • oceny i sądy,
      • Jak poprowadzić rozmówcę do „gry w otwarte karty” posługując się pytaniami z Metamodelu,
      • Jak zmieniać kierunek rozmowy z niekonstruktywnego na pozytywny dla obu stron, dzięki neurolingwistyce (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni).

      Metaprogramy - jak zmieniać własne strategie percepcyjno-komunikacyjne

      • Metaprogramy, czyli w jaki sposób filtrujemy informacje i tworzymy nasze własne strategie komunikacyjne,
      • Przegląd najważniejszych Metaprogramów:
        • proaktywny vs reaktywny,
        • „od” vs „ku”,
        • wewnętrzny vs zewnętrzny,
        • opcje vs procedury / ogólny vs konkretny,
        • zgodność vs niezgodność.
      • Praktyczne wskazówki komunikacyjne – po czym poznać, z jakiego Metaprogramu korzysta Twój rozmówca i jak przełożyć to na efektywniejszą rozmowę.

       

      W trakcie całego szkolenia będziesz otrzymywał informację zwrotną na temat Twojego stylu komunikacji i podpowiedzi, jak możesz doskonalić się w tym zakresie.

       

      Jeśli jesteś menedżerem lub liderem zespołu projektowego i szukasz niezwykłego szkolenia dla całego Twojego zespołu, to może zainteresować Cię nasz wyjątkowy warsztat, który wykracza poza powyższy program szkolenia z komunikacji interpersonalnej.

      Jeśli chcesz, by Twój zespół w możliwie najlepszy sposób wykorzystywał swój potencjał i nie tracił energii na niepotrzebne trudności wynikające z różnic w osobowości i komunikacji, to ten warsztat jest właśnie dla Was! 

      Zapraszamy cały Twój zespół do udziału w warsztacie, który będzie dla Was „turbodoładowaniem”, pomoże Wam „poznać się na nowo” oraz wykorzystać potęgę psychologii osobowości do zbudowania dobrej komunikacji, otwartości i współpracy pomiędzy Wami! Kliknij i przeczytaj program tego wyjątkowego warsztatu: Osobowość zgranego zespołu – warsztat wzmacniający dobrą komunikację, zaufanie i współpracę w zespole.

       

      Podnieś swoją osobistą i zawodową efektywność, dzięki naszym technikom komunikacji interpersonalnej!

      Zarezerwuj swoje miejsce na szkoleniu!

      Argumenty dla sponsora szkolenia

      ikona Firma, która dba o wysokie kompetencje komunikacyjne swoich pracowników osiąga przewagę skuteczności przez oszczędność czasu i pieniędzy - zamiast konsumować czas na naprawę błędów wynikających z niejasnych komunikatów i nieporozumień, pracownicy mogą wykorzystać go na rozwijanie kolejnych projektów!

      Pracownik nieskutecznie komunikujący się

      • deleguje zadania w sposób niejasny, co wpływa na szybkość i jakość wykonanego zadania oraz morale pracowników
      • wykonuje polecenia bez upewnienia się, że interpretuje je we właściwy sposób, co może prowadzić do błędnych założeń i wykonania zadania w niewłaściwy sposób
      • może nie wychwycić istotnych niuansów komunikatu i w odpowiednim momencie zadbać o porozumienie w rozmowie z przełożonym/ współpracownikiem/ klientem/ kontrahentem
      • może nie dostosować sposobu wypowiedzi do sytuacji i rozmówcy, co może wpłynąć negatywnie na nastawienie i rezultat rozmowy np. w rozmowie z klientem czy kontrahentem
      • może mieć trudności z nawiązywaniem relacji i budowaniem zaufania
      • przekazując wiedzę, nie zwraca uwagi na klarowność i przystępność swoich komunikatów
      • nie dostrzega wpływu swojego sposobu komunikacji na jakość współpracy i atmosferę w zespole
      • może nieprawidłowo odczytywać intencje rozmówcy i przejawiać negatywne nastawienie w stosunku do zadania/problemu/osoby

      Pracownik komunikujący się efektywnie:

      • ma świadomość roli komunikacji w oddziaływaniu na efektywność, nastawienie i motywację w środowisku pracy - rozważnie podchodzi do tego co mówi i jak słucha
      • upewnia się, że dobrze rozumie powierzone mu zadanie - ma świadomość swojego wpływu na poprawność interpretacji 
      • przekazuje polecenia/instrukcje/komunikaty w sposób zrozumiały i wyczerpujący -  zabezpieczając ryzyko błędnych interpretacji
      • jest nastawiony na aktywne słuchanie, identyfikowanie potrzeb i znalezienie punktów wspólnych, np. w relacjach z podwładnymi czy klientami
      • jako menedżer dba o otwartą komunikację, by sprzyjać atmosferze zaufania w zespole
      • dba o komfort rozmowy i wspólną płaszczyznę porozumienia, dobiera odpowiedni język i styl komunikacji do roli społecznej, sytuacji i osobowości rozmówcy
      • w sytuacjach konfliktowych działa strategicznie z nastawieniem na znalezienie konstruktywnych rozwiązań
      • dzieli się wiedzą i dba o to, by przekazywać ją jasno i rzeczowo - wpływa na swobodny przepływ wiedzy w całej organizacji
      • formuje konstruktywną informację zwrotną
      • jest świadomy własnych zachowań i słabych stron w komunikacji, co daje mu możliwość szybszej analizy i korekty

      PRZED SZKOLENIEM

      Diagnoza Twojego typu osobowości oraz stylu komunikacji i współpracy - wypełnisz kwestionariusz Insights Discovery™

      • Przed szkoleniem wypełnisz onilne kwestionariusz Insights Discovery (ok. 15-20 minut).
      • Insights Discovery™ to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl
       
      • W czasie 3-dnia szkolenia otrzymasz Twój indywidualny opisowy raport stworzony na podstawie udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w kwestionariuszu.
      • Twój raport - profil Insights Discovery, będzie zawierał graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego dowiesz się: jaki jest Twój typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z Twoich preferencji osobowościowych. Profil opisuje także Twoje mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak funkcjonujesz w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się Twój styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest Twój „typ antagonistyczny” i nad czym możesz pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych niż Ty preferencjach osobowościowych.
      • Twój indywidualny profil Insights będzie dla Ciebie punktem odniesienia w czasie 3-go dnia szkolenia szkolenia. Dostaniesz go także w wersji papierowej i elektronicznej - będziesz mógł udostępnić go Twoim współpracownikom.

      DZIEŃ 1 SZKOLENIA

      Warsztat Komunikacja i współpraca w zespole na bazie Insights Discovery™

      • Magia percepcji – odkryjesz, jak osobowość człowieka wpływa na sposób postrzegania innych ludzi i odbierania ich zachowań.
      • Poznasz różne wymiary osobowości i ich wpływ na komunikację oraz współpracę w zespole i z Twoimi partnerami biznesowymi.
      • Dowiesz się, jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą.
      • Nauczysz się rozpoznawać różne style komunikacji i preferencje osobowościowe pod kątem współpracy z różnymi osobami - na podstawie mowy werbalnej i niewerbalnej Twoich rozmówców.
      • Nauczysz się, w jaki sposób mówić do różnych pod względem osobowości ludzi, aby uzyskać pożądany efekt np. zmotywować do działania, zaangażować, przekonać do czegoś.
      • Odkryjesz, jak zmienia się sposób komunikacji różnych osób pod wpływem stresu. Poznasz „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości w biznesie.
      • Nauczysz się dopasowywać swój styl komunikacji i współpracy do różnych preferencji osobowościowych Twoich współpracowników / szefów / klientów.
      • Poznasz Twój dominujący styl komunikacji i dowiesz się, jakie są Twoje mocne strony a jakie wyzwania wynikające z Twojej osobowości i preferowanego stylu komunikacji.
      • Poznasz mechanizm "zmiany" Twojej osobowości pod wpływem stresu.
      • Odkryjesz które wymiary Twojej osobowości warto wzmacniać a które tonować w komunikacji z konkretnymi osobami, aby uzyskać pożądany efekt?
      • Nauczysz się, jak efektywniej rozmawiać z różnymi typami współpracowników, przełożonych, klientów.
      • Dowiesz się, w jaki sposób możesz poszerzać własną strefę komfortu – aby uzupełniać swoją osobowość nowymi kompetencjami.

      DZIEŃ 2 i 3 SZKOLENIA

      Ukryte Poziomy Komunikatów- to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

      • Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! Jak je odczytywać i posługiwać się nimi, by zrozumieć to, co niezrozumiałe?
      • Jak przekładać treści z ukrytych poziomów komunikatów na poziomy jawne tak, by inni lepiej rozumieli nas?
      • Czemu model 4 płaszczyzn komunikacyjnych wg F.S. von Thun’a nie wystarcza do budowania porozumienia.
       

      Metaprogramy - jak zmieniać własne strategie percepcyjno-komunikacyjne

      • W jaki sposób filtrujemy informacje i tworzymy nasze własne strategie komunikacyjne,
      • Jak rozpoznać, z jakich Metaprogramów korzysta nasz rozmówca,
      • Jak dopasować swój komunikat w zależności od Metaprogramu rozmówcy,
      • Przegląd najważniejszych Metaprogramów:
        • proaktywny vs reaktywny,
        • „od” vs „ku”,
        • wewnętrzny vs zewnętrzny,
        • opcje vs procedury,
        • ogólny vs konkretny,
        • zgodność vs niezgodność.

       

      Jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel

      • Jak rozpoznawać w wypowiedziach Twoich rozmówców:
        • generalizacje i kwantyfikatory ogólne
        • brak związku logicznego lub przyczynowo-skutkowego
        • przerzucanie odpowiedzialności
        • równię pochyłą
        • czytanie w myślach i ukryte założenia
        • modalne operatory konieczności
        • modalne operatory możliwości
        • nominalizacje
        • niedookreślone rzeczowniki
        • niedookreślone czasowniki
        • oceny i sądy
      • Jak poprowadzić rozmówcę do „gry w otwarte karty” posługując się pytaniami z Metamodelu
      • Jak zmieniać kierunek rozmowy z niekonstruktywnego na pozytywny dla obu stron, dzięki neurolingwistyce (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni)

      Komunikacja interpersonalna w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie

      • Jak zgłaszać pomysły i rozwiązania,
      • Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć autorowi skrzydeł,
      • Jak zachować się, gdy ktoś Cię krytykuje,
      • Jak dać feedback korygujący lub docenić,
      • Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
        • zmotywować do działania, do podjęcia decyzji,
        • zaangażować i wzmocnić odpowiedzialność,
      • Jak poinformować lub uzyskać informacje.

      Dyplomacja w komunikacji mówionej i pisanej

      • Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
      • Jak pospieszać opieszałych,
      • Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach.

      Jak zadbać o efektywność w komunikacji interpersonalnej

      • Diagnoza Twojego stylu i optymalizacja strategii w komunikowaniu się
      • Jak dobierać  narzędzia komunikacji w zależności od celu
      • Jak używać komunikacji werbalnej i niewerbalnej, by wzmacniać przesłanie i utrzymać skupienie odbiorcy?
      • Jak kontrolować rozmowę? Sztuka prowadzenia rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych 
      • A co gdy inni mówią i... mało z tego wynika? Narzędzia aktywnego słuchania do etycznego „challenge’owania”:
        • Parafrazowanie
        • Dopytywanie
        • Zatrzymywanie
        • Podsumowywanie
        • Odzwierciedlanie

       

      Wybierz termin i zapisz się

      Najbliższe terminy:

      Termin szkolenia
      Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Panieńska 9 lok. 25, 4piętro  Zobacz na mapie

       

      rabat 20% dla 2 i każdej kolejnej osoby

      Dane firmy

      Oni już skorzystali z naszego szkolenia – jakie mają wrażenia?

      Perfekcyjnie prowadzone szkolenie doskonale dostosowane do określonego zapotrzebowania. Doskonały trener perfekcyjnie nawiązujący kontakt z uczestnikami, prowadzący grupę do określonego celu i wyniku. Najlepsze szkolenie na jakim do tej pory byłem.

      Świetne i przystępne merytorycznie szkolenie, które pozostawia w człowieku pewność, że można pokonywać w prosty sposób bariery komunikacyjne, które wydawały się nie do przejścia.

      Szkolenie zmieniło moje podejście do komunikacji - z pozycji obronnej na tę, która potrafi i może wyrażać w sposób konstruktywny swoje zdanie i wyznaczać granice. Szkolenie sporo pracuje z emocjami, więc oddziaływuje na głębszy poziom niż tylko poznawczy. Trener bardzo profesjonalny, zbudował świetną dynamikę i relację z grupą. Uważam, że to szkolenie powinno się regularnie przeprowadzać w każdej firmie, gdzie efektywna komunikacja jest istotna.

       

      Metodologia szkolenia z komunikacji interpersonalnej

       

      Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

      Szkolenie "Komunikacja interpersonalna" projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

      1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji komunikacji interpersonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
      2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze komunikacji interpersonalnej
      3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik komunikacji interpersonalnej
      4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
      5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
      6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi komunikacji interpersonalnej

      Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

      Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

      Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

      • Gorące krzesło
      • Odgrywanie ról i scenek
      • Dyskusja moderowana
      • Instruktaż
      • Przykłady audio i video
      • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
      • Trening ze stop-klatką na feedback

       

       

       

       

      Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

      Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

      Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
      791 412 204.

      Najbliższy termin: 29-30 kwietnia 2019
      Zapisz się