4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 PL Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Warsztat z komunikacji dopasowanej do osobowości

Wersje szkolenia:
online | stacjonarne | mix | zamknięte: Warszawa / Polska

Teoretycznie każdy potrafi się komunikować.
Teoretycznie.

Praktycznie, komunikacja to coś więcej niż mówienie i słuchanie.

To rozumienie ukrytych zawartości komunikatów, dzięki czemu rozumiemy to, co niewypowiedziane
lub wypowiedziane destrukcyjnie.

To odpowiedzialność za zrozumienie.

To umiejętność łagodzenia nastrojów i budowania porozumienia słowem, tonem i gestem.

Jeśli chcesz w możliwie najlepszy sposób wykorzystywać swój potencjał i nie tracić energii na niepotrzebne trudności wynikające z różnic w osobowości i komunikacji, to ten warsztat jest właśnie dla Ciebie! 

Sprawdź program lub ZAREZERWUJ

Opinie o szkoleniu z komunikacji

Perfekcyjnie prowadzone szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej doskonale dostosowane do określonego zapotrzebowania. Doskonały trener perfekcyjnie nawiązujący kontakt z uczestnikami, prowadzący grupę do określonego celu i wyniku. Najlepsze szkolenie na jakim do tej pory byłem.

Polecam szkolenie z komunikacji interpersonalnej ze względu na indywidualne podejście do grupy oraz dostosowanie treści do odbiorców a także fachowe przekazywanie wiedzy, poparte doświadczeniem. To szkolenie efektywnej komunikacji z którego wychodzi się z czymś więcej niż tylko z notatnikiem :)

Świetne i przystępne merytorycznie szkolenie z komunikacji interpersonalnej, które pozostawia w człowieku pewność, że można pokonywać w prosty sposób bariery komunikacyjne, które wydawały się nie do przejścia.

Bardzo ciekawe, nienudne, angażujące szkolenie. Duża dawka wiedzy o sobie samym i współpracownikach. Szkolenie zrealizowane przez super prowadzącą, z ogromną wiedzą i dobrą energią. Szkolenie dopasowane do grupy.

Wiele praktyki, czystych faktów, które realnie przydadzą się zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Szkolenia prowadziliśmy dla:

Przeczytaj program lub sprawdź inne warianty szkolenia

Pobierz program: pdfpdf

Program 3-dniowego szkolenia: Komunikacja dopasowana do osobowości

Część I: Komunikacja i współpraca w zespole na bazie Insights Discovery

Diagnoza Twojego typu osobowości oraz stylu komunikacji i współpracy - wypełnisz kwestionariusz Insights Discovery™

  • Przed szkoleniem wypełnisz onilne kwestionariusz Insights Discovery (ok. 15-20 minut).
  • Insights Discovery™ to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl
  • W czasie 3-dnia szkolenia otrzymasz Twój indywidualny opisowy raport stworzony na podstawie udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w kwestionariuszu.
  • Twój raport - profil Insights Discovery, będzie zawierał graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego dowiesz się: jaki jest Twój typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z Twoich preferencji osobowościowych. Profil opisuje także Twoje mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak funkcjonujesz w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się Twój styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest Twój „typ antagonistyczny” i nad czym możesz pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych niż Ty preferencjach osobowościowych.
  • Twój indywidualny profil Insights będzie dla Ciebie punktem odniesienia w czasie 3-go dnia szkolenia szkolenia. Dostaniesz go także w wersji papierowej i elektronicznej - będziesz mógł udostępnić go Twoim współpracownikom.

Komunikacja i współpraca w zespole na bazie Insights Discovery™

  • Magia percepcji – odkryjesz, jak osobowość człowieka wpływa na sposób postrzegania innych ludzi i odbierania ich zachowań.
  • Poznasz różne wymiary osobowości i ich wpływ na komunikację oraz współpracę w zespole i z Twoimi partnerami biznesowymi.
  • Dowiesz się, jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą.
  • Nauczysz się rozpoznawać różne style komunikacji i preferencje osobowościowe pod kątem współpracy z różnymi osobami - na podstawie mowy werbalnej i niewerbalnej Twoich rozmówców.
  • Nauczysz się, w jaki sposób mówić do różnych pod względem osobowości ludzi, aby uzyskać pożądany efekt np. zmotywować do działania, zaangażować, przekonać do czegoś.
  • Odkryjesz, jak zmienia się sposób komunikacji różnych osób pod wpływem stresu. Poznasz „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości w biznesie.
  • Nauczysz się dopasowywać swój styl komunikacji i współpracy do różnych preferencji osobowościowych Twoich współpracowników / szefów / klientów.
  • Poznasz Twój dominujący styl komunikacji i dowiesz się, jakie są Twoje mocne strony a jakie wyzwania wynikające z Twojej osobowości i preferowanego stylu komunikacji.
  • Poznasz mechanizm "zmiany" Twojej osobowości pod wpływem stresu.
  • Odkryjesz które wymiary Twojej osobowości warto wzmacniać a które tonować w komunikacji z konkretnymi osobami, aby uzyskać pożądany efekt?
  • Nauczysz się, jak efektywniej rozmawiać z różnymi typami współpracowników, przełożonych, klientów.
  • Dowiesz się, w jaki sposób możesz poszerzać własną strefę komfortu – aby uzupełniać swoją osobowość nowymi kompetencjami.

Cześć 2: Komunikacja interpersonalna

1. ​​​​​Komunikacja w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie

  • Technika asertywnego zgłaszania własnego pomysłu / rozwiązania,
  • Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć ich autorowi skrzydeł – autorska technika przydatna szczególnie w dyskusjach zespołowych
  • Jak zareagować „z klasą”, konstruktywnie, gdy ktoś Cię krytykuje na forum,

2. Trening komunikacji w różnych sytuacjach

Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).

  • Komunikacja w sytuacjach konfrontacyjnych
  • Udzielanie informacji zwrotnej w trudnych interpersonalnie sytuacjach
  • Proaktywna postawa w komunikacji - branie odpowiedzialności za przebieg i efekt rozmowy

3. Dyplomacja w komunikacji

  • Jak dać feedback korygujący lub docenić,
  • Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
  • Jak pospieszać opieszałych,
  • Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach,
  • Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
    • zmotywować do działania, do podjęcia decyzji,
    • zaangażować i wzmocnić odpowiedzialność u odbiorcy,
    • wzmocnić swój autorytet.

4. Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

  • Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
  • Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
  • Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a
  • Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
    • kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
    • „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
    • "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
    • Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?

5. Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej

  • Trening interpersonalny – Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).
  • Komunikacja werbalna i komunikacja niewerbalna – techniki wzmacniające przekaz słowny i mowę ciała w taki sposób, by podnieść autorytet, zaangażować odbiorców i osiągnąć oczekiwany efekt
  • Aktywne słuchanie - jak radzić sobie gdy rozmówca jest rozgadany  „lejący wodę” lub małomówny / zamknięty w sobie:
    • Dopytywanie
    • Zatrzymywanie
    • Podsumowywanie
    • Odzwierciedlanie
    • Parafrazowanie (parafraza do treści oraz głęboka parafraza z ramą rozwiązania)
  • Zadawanie odpowiednich pytań: zamkniętych, otwartych oraz coachingowych – aby lepiej kontrolować rozmowę, uzyskiwać informacje, budować odpowiedzialność i proaktywność rozmówcy itp.

6. Neurolingwistyka w komunikacji (NLP) - jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel

  • Jak rozpoznawać i radzić sobie z chwytami językowymi, generalizacjami, zniekształceniami i pomijaniem informacji
  • Prowadzenie rozmówcy w kierunku „gry w otwarte karty” posługując się pytaniami z Metamodelu,
  • Zmiana dynamiki rozmowy z niekonstruktywnej na pozytywną dla obu stron (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni).

    W trakcie całego szkolenia będziesz otrzymywać informację zwrotną na temat Twojego stylu komunikacji i podpowiedzi, jak możesz doskonalić się w tym zakresie.

Zacznij tworzyć nowego siebie już dziś!

Naucz się tego na szkoleniu!

Masz pytanie dot. programu?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
pole wymagane Pola wymagane

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Voucher na szkolenia biznesowe 4GROW
  • Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
  • Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
  • Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Dowiedz się więcej lub zadzwoń 531 314 431

Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?

komunikacja w zespole szkolenia

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program GRATIS

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia z komunikacji, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

komunikacja w zespole szkolenie

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS

Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

efektywna komunikacja w zespole

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

szkolenie z komunikacji w zespole

Dostęp do platformy online.4grow.pl  GRATIS

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nieograniczony czasowo dostęp do platformy online 4GROW, na której ma możliwość podglądu materiałów szkoleniowych, skorzystania z ćwiczeń i narzędziownika, zapoznania się z listą polecanych książek oraz korzystania z forum.

szkolenia z komunikacji w zespole

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS

Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!

Trenerzy prowadzący szkolenie komunikacja dopasowana do osobowości

Monika-Dąbrowska psycholog biznesu Warszawa, trener relacji miłosnej, terapeuta par

Monika Dąbrowska

trenerka, członkini zarządu 4GROW, konsultantka, terapeutka pracy z ciałem, trenerka relacji

Menedżer z 18 letnim doświadczeniem w biznesie, certyfikowany trener, akredytowany konsultant Insights Discovery, superwizor trenerów 4GROW, twórca gier i narzędzi szkoleniowych, trener relacji miłosnej, terapeuta par. Odpowiedzialna za obszar marketingu i HR w 4GROW.  Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m,in, w Polsce, Francji i Irlandii.

Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

dyrektor ds. merytorycznych, trener, coach ICC, psycholog biznesu

 

Przez ponad 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj, gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj. Zarządzała16-osobowym działem: zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej.

Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. Specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach z obszaru zarządzania i rekrutacji oraz w procesach rozwojowych dla jednostek i zespołów (w tym warsztaty, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje).

Interesuje się rozwojem inteligencji emocjonalnej i samoświadomości liderów oraz wielopoziomowym rozwijaniem efektywności zespołowej.
Jej pasją jest wspieranie ludzi w rozwoju osobistym, zawodowym i duchowym.

Więcej Mniej

Metodyka szkolenia z komunikacji

W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:

metodyka mobile metodyka desktop
techniki

Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień

warsztat

Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach

wiedza

Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP

  • Szkolenie z komunikacji jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
  • Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
  • Po szkoleniu z komunikacji uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
    • są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
    • jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
  • Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).

Nasza jakość - Twój komfort

DLA TWOJEJ WYGODY
komfort rozwoju w wygodnym fotelu 
i max 10 osób na sali
 

 

Przekonaj się o naszej jakości -

 

Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie z komunikacji?

Porady były bardzo uniwersalne, można skorzystać z nich zarówno w życiu prywatnym i w pracy. Na szkoleniu można poznać lepiej siebie oraz poznać punkt widzenia innych.

Porady były bardzo uniwersalne, można skorzystać z nich zarówno w życiu prywatnym i w pracy. Na szkoleniu można poznać lepiej siebie oraz poznać punkt widzenia innych.

Zaskakująca metoda prowadzenia szkolenia z komunikacji, nadająca mu nowy wymiar i wartość . Fantastyczne rezultaty! Wiele się dowiedziałam o sobie, a co więcej dzięki poznanym technikom byłam w stanie wprowadzić zmiany od razu. I to zmiany, które zostały pozytywnie zweryfikowane przez pozostałych uczestników szkolenia. Polecam wszystkim.

Bardzo komfortowe miejsce i atmosfera w trakcie szkolenia z komunikacji. Inspirująca tematyka i sposób pracy z trenerem i grupą. Polecam jeśli chcesz w przyjazny sposób zmierzyć się z poziomem swoich kompetencji.

Otwartość, kreatywność, rzeczowość.

Wybierz wariant szkolenia i zarezerwuj miejsce

Wariant szkolenia:

Terminy i forma szkolenia:

Termin szkolenia
Miejsce szkolenia dla formy stacjonarnej: Warszawa, Al. "Solidarności" 155 lok. 37  Zobacz na mapie

 

Liczba uczestników:

rabat 20% dla 2 i każdej kolejnej osoby
Cena Regular:
Do wyczerpania miejsc
2 990 zł netto
  • Trening indywidualny 150 minut gratis
  • Kontakt z trenerem bez limitu godzin gratis
  • Nielimitowany dostęp do platformy online 4GROW gratis
  • Jeśli to Twoje kolejne szkolenie odbierz rabat 100zł
Cena First minute:
Rabat ważny do 07-02-2025 lub do wyczerpania miejsc: 3
2 690 zł netto (w tym rabat 300 zł)

Dane zgłaszającego

Wpisz imię
Wpisz nazwisko
Wpisz stanowisko/rolę
Wpisz poprawny email małymi literami
Wpisz poprawny nr telefonu
Informacja o stanowisku pozwala trenerowi dostosowywać treści szkolenia do profilu zawodowego Uczestnika a E-mail oraz telefon kontaktowy umożliwiają nam zbadanie potrzeb Uczestnika i przekazanie szczegółów organizacyjnych nt. szkolenia (SMS).
Podaj dokładny adres do wysyłki w polu uwag poniżej.

Dane 1 uczestnika szkolenia

Wpisz imię
Wpisz nazwisko
Wpisz stanowisko/rolę
Wpisz poprawny email małymi literami
Wpisz poprawny nr telefonu

Dane do faktury

Chcesz porozmawiać z nami lub wysłać zapytanie?

kontakt 4GROW

Interesuje Cię szkolenie zamknięte lub dla więcej niż 5 osób?

Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!
kontakt - pytania

Masz pytania odnośnie szkolenia?

Z przyjemnością odpowiemy!
Wpisz treść zapytania
pole wymagane Pola wymagane

Szkolenia otwarte: stacjonarne

stacjonarne realizujemy w Warszawie

kontakt
Adrianna Ostrowska
Koordynator ds. szkoleń otwartych

Szkolenia zamknięte: stacjonarne | online

stacjonarne realizujemy w całej Polsce

kontakt
Agata Smykla
Koordynator ds. szkoleń zamkniętych

Terminy szkoleń

TERMINY WARIANT SZKOLENIA LOKALIZACJA
2025-01-22 - 2025-01-24

Komunikacja interpersonalna + dopasowana do osobowości

Trening, praktyczne narzędzia komunikacyjne, a także potężna dawka wiedzy psychologicznej i jej praktyczne zastosowanie - na bazie modelu Insights Discovery.
Warszawa Zarezerwuj
2025-01-22 - 2025-01-23

Komunikacja interpersonalna

Wybierz ten wariant jeśli zależy Ci na treningu komunikacji i praktycznych narzędziach i technikach.
Warszawa Zarezerwuj
Do uzgodnienia

Szkolenie dedykowane / zamknięte - dopasujemy do Twoich potrzeb

Zamów szkolenie zamknięte, dedykowane specjalnie dla Twojego zespołu! Skontaktuj się z nami, a dopasujemy termin, miejsce i scenariusz szkolenia do specyfiki oraz potrzeb Waszej firmy!
Mix: Online lub dowolne miasto Zapytaj
2025-02-26 - 2025-02-28

Komunikacja interpersonalna + dopasowana do osobowości

Trening, praktyczne narzędzia komunikacyjne, a także potężna dawka wiedzy psychologicznej i jej praktyczne zastosowanie - na bazie modelu Insights Discovery.
Warszawa Zarezerwuj
2025-02-26 - 2025-02-27

Komunikacja interpersonalna

Wybierz ten wariant jeśli zależy Ci na treningu komunikacji i praktycznych narzędziach i technikach.
Warszawa Zarezerwuj