Szkolenie: Rozmowa okresowa, rozwojowa, informacja zwrotna, feedback i feedforward w praktyce dla menedżera
Według badań Instytutu Gallupa, 3x wyższe zaangażowanie pracowników osiągają menedżerowie, którzy dają częsty feedback, rozmawiają z nimi o ich potrzebach, wartościach, dają informację zwrotną rozwojową.
Czy wykorzystujesz ten potencjał?
Wartościowy feedback i umiejętna informacja zwrotna pomogą Twoim podwładnym rozwinąć skrzydła.
Informacja zwrotna, zarówna jako "instant feedback" jak i podczas oceny okresowej to dla menedżera obiecująca przestrzeń do wzmocnienia autorytetu lidera i wyjątkowo skuteczny sposób na motywowanie pracowników.
lub
Efekty szkolenia
Co zyskasz jako lider, przychodząc na szkolenie rozmowa rozwojowa i informacja zwrotna?
- będziesz udzielać szczerej, a przy tym konstruktywnej i skutecznej informacji zwrotnej
- przekonasz się, jaką siłę mają informacja zwrotna oraz rozmowa oceniająca, gdy odpowiednio się do nich przygotujesz
- dotychczas trudne rozmowy z pracownikami zamienisz w spotkanie wypełnione motywacją do pracy
- sprawisz, że pracownicy poczują się pewniej w kontaktach z Tobą i zachęcisz ich do proaktywności
- sprawdzisz, czego w takiej rozmowie lepiej unikać, by nie ucierpiała motywacja pracowników
- zwiększysz autorytet lidera, a pracownicy będą szanować Twoje metody zarządzania
Szkolenie Informacja zwrotna i rozmowa rozwojowa to intensywna praca warsztatowa, podczas której:
- dokonasz analizy, na ile Twój dotychczasowy feedback i ocena pracownika wspierają realizację celu
- dowiesz się, w jakich okolicznościach niezbędna jest informacja zwrotna
- dostrzeżesz różnicę między opisywaniem zachowania, a ocenianiem osoby i nauczysz się formułować komunikaty w sposób nieoceniający
- stworzysz plan, na którym opierać się będzie Twoja późniejsza rozmowa okresowa, rozmowa rozwojowa itp.
- trenujesz dopasowanie stylu informacji zwrotnej do konkretnego odbiorcy
- poznasz odpowiednie pytania "coachingowe" - tak, by wspierały motywowanie pracowników
- ćwiczysz formułowanie wspierających komunikatów
10 praktycznych technik i narzędzi, które przećwiczysz warsztatowo:
- Technika "czystego feedbacku" - do doceniania i inspirowania do zmian,
- Scenariusz rozmowy z Informacją zwrotną oraz Technika 4AS - do udzielania korygującej informacji zwrotnej, gdy wcześniejsze informacje zwrotne nie zadziałały,
- Technika ZPZU i model pytań coachingowych - gdy chcesz wykorzystać informację zwrotną do planowania rozwoju pracownika oraz wzmocnienia jego odpowiedzialności,
- Model STAR - gdy chcesz sprawiedliwie ocenić zachowanie pracownika i przekazać mu swoją ocenę,
- Model 5Q do przekazywania i pozyskiwania różnorodnych informacji zwrotnych,
- Siatka Satysfakcji - gdy to Ty chcesz uzyskać pogłębione informacje zwrotne na wybrany temat,
- Matryca Motywacji - pomoże Ci badać potrzeby i wartości pracowników podczas rozmów rozwojowych,
- Algorytm radzenia sobie z obiekcjami i oporem - przyda Ci się, gdy pracownik nie zgadza się z otrzymaną informacja zwrotną,
- Scenariusz rozmowy rozwojowej 4GROW (plus Karta Rozwoju Pracownika) - poprowadzi Cię krok po kroku przez rozmowę rozwojową, tak, być dokładnie wiedział jak ją moderować,
- Model konstruktywnego przyjmowania informacji zwrotnej - wykorzystasz go, by "świecić przykładem" i pokazywać innym, jak można konstruktywnie przyjąć informacje zwrotną!
Opinie o szkoleniu
Szkolenie przeprowadzone było w sposób interesujący. Było dużo przykładów na których można było przećwiczyć udzielanie informacji zwrotnej, trener zbudował dobrą relację z członkami szkolenia.
Szkolenie było w 100% dopasowane do specyfiki i potrzeb naszej organizacji. Bazowało na realnych przykładach z naszego środowiska biurowego. Ze szkolenia wynoszę kilka gotowych rozwiązań i postanowień zmian w swojej codziennej pracy.
Jeżeli chcesz uświadomić sobie, że Twoje EGO jest maleńkie i mieści się do kieszeni, skorzystaj z tego szkolenia. :)
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Dla kogo jest szkolenie:
Dla:
- menedżerów, do których należy ocena okresowa i planowanie rozwoju pracownika
- osób pełniących funkcje kierownicze
- właścicieli małych firm, bezpośrednio zarządzających pracownikami
- osób przygotowujących się do objęcia stanowiska kierowniczego
- pracowników działu HR
8 cech, którymi nasze szkolenie wygrywa z konkurencją:
- Autorskie techniki i narzędzia, które testujesz na własnej skórze i odkrywasz w działaniu ich skuteczność.
- 10 przetestowanych technik i narzędzi - gotowych do wdrożenia!
- Teczka - narzędziownik. Podczas szkolenia zbierasz po kolei techniki, ćwiczysz je i na końcu szkolenia wychodzisz z teczką pełną konkretnych, praktycznych narzędzi.
- Masz dożywotnie, nielimitowane ilościowo wsparcie telefoniczne od nas, trenerów, w Twoich wyzwaniach i problemach związanych z problematyką szkolenia.
- Masz 90 minut treningu indywidualnego na przećwiczenie technik i wypracowanie rozwiązań na Twoje indywidualne problemy sam na sam z trenerem w ciągu roku od szkolenia.
- Przez rok po szkoleniu będziemy Cię inspirować dodatkowymi materiałami z tematyki zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania pracowników.
- Nie odwołujemy szkoleń - wystarczy zapis dwóch osób, by termin tego szkolenia został zagwarantowany.
- Wiarygodne opinie naszych uczestników - one są najlepszym dowodem na to, czego możesz się spodziewać. Mamy ich mnóstwo, podpisanych pełnym nazwiskiem i firmą lub stanowiskiem. Bez względu na to jaki marketing uprawia firma szkoleniowa - ilość i treść opinii oraz ich wiarygodność weryfikuje bezwzględnie jakość szkolenia! Sprawdź opinie o naszych szkoleniach także w google TUTAJ.
Rozmowa okresowa, rozwojowa, informacja zwrotna, feedback i feedforward w praktyce dla menedżera
1. Na czym polega konstruktywna informacja zwrotna?
- Odkryjesz zasady konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej.
- Dowiesz się na czym polega i kiedy warto sięgać po Technikę "Czystego feedbacku".
- Poznasz i przećwiczysz w praktyce Informację zwrotną doceniającą i korygującą, dowiesz się jak często, kiedy i w jaki sposób jej udzielać.
- Poznasz zasady sprawiedliwego oceniania i feedbackowania efektywności - model SMART-UP i STAR.
2. Jak wyrażać krytykę i prowadzić trudne rozmowy feedbackowe?
- Gdy wcześniejsze rozmowy zawiodły - jak wykorzystać techniki konstruktywnej krytyki i egzekwowania:
- 4AS - aby wyegzekwować efektywność i przyspieszyć zmianę zachowania u drugiej osoby
- Jak rozmawiać, gdy pracownik nie zgadza się z przekazaną informacją zwrotną - naucz się reagować wtedy "z klasą" i utrzymać kontrolę nad rozmową - poznasz Algorytm radzenia sobie z obiekcjami i oporem.
3. Jak poprowadzić Rozmowę rozwojową z informacją zwrotną?
- Dostaniesz do ręki gotowy scenariusz rozmowy rozwojowej i odkryjesz jego głęboki sens.
- Przećwiczysz Technikę ZPZU - dzięki niej nauczysz się wykorzystywać informację zwrotną do planowania rozwoju pracownika.
- Odkryjesz strukturę i potęgę pytań coachingowych do wzmacniania zaangażowania i odpowiedzialności u pracowników.
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia z informacji zwrotnej, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 60 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:
Dostęp do platformy online.4grow.pl GRATIS
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nieograniczony czasowo dostęp do platformy online 4GROW, na której ma możliwość podglądu materiałów szkoleniowych, skorzystania z ćwiczeń i narzędziownika, zapoznania się z listą polecanych książek oraz korzystania z forum.
Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!
Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS
Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Trenerzy prowadzący szkolenie z informacji zwrotnej
Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.
Sabina Dąbrowska-Olbryś
Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.
Przez ponad 9 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj, gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera.
Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt.
Piotr Drozdowski
Ponad 18 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR.
Wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa.
Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm, jak: Auchan Retail Polska, TVN, PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Nokia Poland, Orlen Gaz, Ceramika Tubądzin, Bank BPH, Nordea Bank, Sanitec Koło, Grupa Pracuj, Fresenius Medical Care, EGB Investments i wielu innych.
Agnieszka Wąsik-Walczak
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w z biznesem, również w środowisku międzynarodowym: 7 lat doświadczenia zawodowego w środowisku międzynarodowym na samodzielnych stanowiskach: Trenera, Training Managera, Head of Training – szefa działu szkoleń CEE&ME w firmie Pandora.
Stworzyła program dla liderów dla marki Pandora oraz Douglas – Akademia Lidera oraz Program rozwoju Talentów Lidera.
Tworzyła oraz prowadziła programy szkoleniowe oraz warsztaty z zakresu leadrshipu, szeroko rozumianych umiejętności miękkich, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, budowania kultury organizacyjnej oraz wdrażania rozwiązań w warunkach kryzysu.
Prowadziła warsztaty z zarządzania międzypokoleniowego oraz komunikacji międzypokoleniowej dla marki Douglas.
Pełniąc również rolę HR Business Partner dla marki Douglas wspierała procesy rekrutacyjne oraz rozwojowe dla menedżerów regionalnych oraz dyrektorów placówek. Współtworzyła oraz wdrażała program rozwojowy Development Center dla menedżerów oraz dyrektorów marki Douglas.
Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów z komunikacji bez przemocy (NVC).
Prowadziła zajęcia dla trenerów oraz coachów w ramach Akademii Trenerów i Coachów Grupy TROP – wspierałam proces edukacji oraz rozwoju przyszłych trenerów i coachów. Prowadziłam treningi interpersonalne – TBR jako trener Grupy TROP.
Metodyka szkolenia
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie z informacji zwrotnej jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu z informacji zwrotnej uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Nasi uczestnicy polecają szkolenia live online
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali
Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie?
Szkolenie informacja zwrotna i rozmowa rozwojowa dostarczy Ci konkretnych technik i narzędzi do prowadzenia spotkań z pracownikami
Szkolenie rozmowa okresowa i feedback to dwa dni intensywnej pracy, podczas których poznasz najskuteczniejsze metody prowadzenia rozmów z pracownikami, gdy potrzebujesz podsumować ostatni okres pracy lub konkretny projekt, realizację celu. Szkolenie rozmowa rozwojowa to także przestrzeń do przećwiczenia tych najtrudniejszych rozmów z pracownikami – gdy ktoś nie realizuje zadań zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, gdy chcesz skrytykować postawę pracownika, gdy chcesz wpłynąć na zmianę zachowania lub sposoby pracy konkretnej osoby.
Jeśli jesteś liderem z dużym doświadczeniem – upewnisz się, czy nie popełniasz najczęstszych błędów w udzielaniu informacji zwrotnej i prowadzeniu rozmowy okresowej z pracownikami. Wzmocnisz dobre nawyki, poznasz nowe techniki i wymienisz się doświadczeniem z innymi managerami podczas szkolenia.
Jeśli jesteś nowym liderem – nauczysz się dodatkowo, jak prowadząc rozmowy okresowe i udzielając informacji zwrotnej, możesz wzmocnić swój autorytet lidera. Jest to szczególnie ważne, gdy wcześniej byłeś/aś jednym z członków zespołu, którym teraz zarządzasz.
Zastanawiasz się, czym w praktyce różni się feedback od feedforward? Jak powinna przebiegać rozmowa okresowa? Czym jest konstruktywna informacja zwrotna? Szkolenie to pomoże Ci poznać najlepsze praktyki, a dodatkowo przećwiczyć stosowanie ich w bezpiecznych, szkoleniowych warunkach, pod okiem doświadczonego trenera.
Szkolenie Informacja zwrotna i rozmowa okresowa to intensywna praca warsztatowa, podczas której wzmocnisz swoje kompetencje liderskie.