Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!
Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!
Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!
Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.
Szkolenie z komunikacji - Efektywna współpraca i konstruktywny feedback na bazie ról zespołowych
Skuteczna komunikacja jest jak muzyka. Tworzy klimat, łagodzi stres, otula dobrymi emocjami, nastraja do działania. Gdy jej brakuje, wszystko zaczyna zgrzytać i fałszować. Rozstrojony zespół gra na sprzeczne ze sobą melodie. Harmonię wprowadza komunikacja oparta na współpracy i konstruktywnym feedbacku.
Klarowny (wy)dźwięk Twojego komunikatu, doskonałe współbrzmienie słów. Jak to uzyskać? Dołącz do uczestników szkolenia 4GROW i trenuj swoje umiejętności komunikacyjne!
lub
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu z komunikacji na bazie ról zespołowych?
- Merytoryczna treść i unikalna formuła – szkolenie ma formę Development Centre, podczas którego sprawdzisz swoje umiejętności komunikacji i współpracy w silnie angażujących ćwiczeniach zespołowych. Po ich wykonaniu otrzymasz wyczerpujący feedback na temat swoich atutów i obszarów rozwoju.
- Dzięki wiedzy na temat ról zespołowych, będziesz lepiej dopasowywać do odbiorców swój styl zachowania.
- Poznasz swoją preferowaną rolę, jej silne strony oraz obszary rozwoju.
- Rozwiniesz asertywną postawę w kontekście komunikacji z drugą osobą, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
- Dowiesz się, jak wypracowywać kreatywne rozwiązania.
- Poznasz sposoby dochodzenia do porozumień w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
Autodiagnoza, ćwiczenia zespołowe, style komunikacji, techniki udzielania feedbacku – to wszystko czeka na Ciebie w ramach szkolenia: Efektywna współpraca i konstruktywny feedback. Sprawdź program i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać!
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Dla kogo jest to szkolenie
Dla:
- menedżerów i osób pełniących funkcje kierownicze,
- menadżerów zespołów projektowych,
- właścicieli małych firm, bezpośrednio zarządzających pracownikami,
- osób przygotowujących się do objęcia stanowiska kierowniczego,
- pracowników działu HR, chcących lepiej wspierać menadżerów w swojej organizacji.
Przeczytaj program lub sprawdź inne warianty szkolenia
Efektywna współpraca i konstruktywny feedback na bazie ról zespołowych
1. Kogo masz w zespole? – poznaj 8 ról zespołowych, z którymi możesz mieć do czynienia w Twoim zespole
Zapoznasz się z koncepcją ról zespołowych i dokonasz autodiagnozy, dzięki której dowiesz się, jaki jest Twój wkład w funkcjonowanie zespołu: Twoje predyspozycje, talenty i preferencje co do pełnionych ról.
- Jakie role w zespole mogą pełnić jego członkowie? - charakterystyka ról, ich mocnych i słabych stron.
- Jak rozpoznać role pełnione przez członków Twojego zespołu?
- W jaki sposób każda z ról wpływa na efektywną pracę zespołu? - charakterystyka różnych konfiguracji ról występujących w zespole.
- Jak wykorzystać wiedzę na temat ról zespołowych w budowaniu zespołu i zarządzaniu zespołem?
2. Jak efektywnie współpracować w zespole? – asertywny styl komunikacji i konstruktywny feedback
Odkryjesz zasady efektywnej współpracy w zespole bazujące na asertywnym stylu komunikacji i konstruktywnym feedbacku. Zmienisz swoje nastawienie do informacji zwrotnej, dostrzegając prezenty, kryjące się nawet pod najbardziej krytycznym komunikatem.
- Czym są „granice psychologiczne”? – jak rozpoznać granice swoje i innych oraz otwarcie je komunikować?
- Jak jest Twój indywidualny styl reagowania, gdy ktoś w zespole przekracza Twoje granice? - autodiagnoza własnego stylu reagowania
- Role zespołowe a styl komunikacji – jak wykorzystać wiedzę na temat ról zespołowych, by skutecznie komunikować się z innymi?
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej jako filary efektywnej współpracy w zespole - techniki udzielania konstruktywnego feedbacku:
- STAR,
- FUKO,
- kanapka feedbackowa.
- Jak budować pewność siebie i wzmacniać swoją gotowość do przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej?
- 10 zasad konstruktywnego feedbacku – w jaki sposób przekazać informację zwrotną, aby rozmówca potraktował ją jako „cenny podarunek” a nie subiektywną ocenę.
3. Współpraca w zespole w praktyce – warsztat oparty na formule Development Centre (DC)
W tej części szkolenia wcielisz się w rolę asesora Development Centre, oceniającego kompetencje związane z efektywną współpracą oraz udzielisz feedbacku uczestnikowi DC.
A następnie weźmiesz udział w zadaniach zespołowych, po których otrzymasz informację zwrotną na temat swojego funkcjonowania w zespole.
- Jako „asesor” będziesz doskonalił swój zmysł obserwacji i umiejętności związane z udzielaniem informacji zwrotnej. Spojrzysz z innej perspektywy na wyłaniające się w zespole role, na sposób komunikacji pomiędzy członkami zespołu i czynniki wpływające na efektywność zespołu. Zweryfikujesz swoje spostrzeżenia z innym asesorem i wspólnie udzielicie feedbacku, według wcześniej ustalonego schematu.
- Jako uczestnik DC weźmiesz udział w zadaniach z zakres mediacji, negocjacji, przywództwa, pracy projektowej itp., dzięki którym odkryjesz, jak to, co myślisz i w jaki sposób działasz, wpływa na współpracę i osiągane wyniki. Wyjdziesz z tego doświadczenia z cennymi wnioskami rozwojowymi dla siebie oraz pogłębioną świadomością procesów, jakie zachodzą w zespole, podczas wykonywania wspólnych zadań. Otrzymasz wyczerpujący feedback bazujący na obserwacjach dwóch „asesorów”, którzy będą konsultować swoje spostrzeżenia, by wspólnie przekazać informację zwrotną.
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Jak zadbamy o Twoje potrzeby?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:
Dostęp do platformy online.4grow.pl GRATIS
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nieograniczony czasowo dostęp do platformy online 4GROW, na której ma możliwość podglądu materiałów szkoleniowych, skorzystania z ćwiczeń i narzędziownika, zapoznania się z listą polecanych książek oraz korzystania z forum.
Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!
Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS
Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Trener
Piotr Drozdowski
Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter.
Certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.
Ponad 16 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej
i HR.
Metodyka szkolenia z efektywnej współpracy
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie z komunikacji i efektywnej współpracy jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu z komunikacji i efektywnej współpracy uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Poczuj komfort w naszej sali!
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali