Szkolenie z neuroróżnorodności
Wersje szkolenia: stacjonarne | otwarte szkolenie Warszawa | szkolenie online
W zależności od zakresu przyjętych kryteriów, procent osób neuroatypowych (m.in. z adhd, autyzmem, zespołem Tourette'a) w społeczeństwie waha się od 10% do nawet 30%. Te statystyki pokazują, że neuroróżnorodność to nie jest temat marginalny, ale realna część naszej codzienności i struktury miejsc pracy.
Osoby neuroatypowe, które nadal są często postrzegane głównie przez pryzmat swoich ograniczeń, w rzeczywistości wnoszą do zespołu unikalne perspektywy i talenty, które mogą znacząco wzbogacić kulturę organizacyjną i potencjał innowacyjny firmy. Zrozumienie neuroróżnorodności to więc nie tylko klucz do większej inkluzywności, ale także otwarcie drzwi do nowatorskich rozwiązań.
Odkryj, jak neuroróżnorodność może stać się siłą napędową innowacji i sukcesu Twojego zespołu – zapisz się na szkolenie i zacznij budować prawdziwie inkluzywne miejsce pracy!
lub
Efekty szkolenia
Zwiększenie świadomości wszystkich pracowników na temat neuroróżnorodności to najważniejszy krok w procesie edukacji, który pozwoli na wykorzystanie jej potencjału w miejscu pracy.
Zapisując się na szkolenie z neuroróżnorodności:
- zdobędziesz praktyczną wiedzę, jak rozpoznać i docenić różnorodne style myślenia osób neuroatypowych.
- nauczysz się lepiej rozumieć potrzeby swoich neuroatypowych kolegów i koleżanek z zespołu.
- dowiesz się, jakie techniki komunikacji i współpracy mogą wspierać efektywność, jak modyfikować podejście do osób neuroatypowych w rozmowie, udzielaniu feedbacku i rozwiązywaniu konfliktów, by stworzyć przestrzeń dla swobodnej ekspresji i współpracy, z której każdy może czerpać korzyści.
- nauczysz się, jak stworzyć warunki pracy, które umożliwią pełne wykorzystanie potencjału neuroróżnorodności. To pozwoli nie tylko osobom neuroatypowym (z autyzmem czy adhd), ale całemu zespołowi działać na najwyższym poziomie.
- dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom będziesz potrafił/a integrować różnorodne perspektywy, co wzbogaci zespół o nowe sposoby myślenia i podejścia do wyzwań.
- będziesz przygotowany/a do budowania inkluzywnych zespołów, które nie tylko lepiej współpracują, ale również są w stanie wypracować innowacyjne rozwiązania.
- wypracujesz gotowe do wdrożenia pomysły, które będziesz mógł/mo zastosować od razu w swoich zespołach.
Argumenty dla szefa
Szkolenie na temat neuroróżnorodności może przynieść firmie ogromne korzyści. Dzięki niemu zespoły lepiej rozumieją swoje mocne strony, potrafią efektywniej współpracować i wprowadzać innowacje.
Warto zainwestować w wiedzę z zakresu psychologii, by nie tylko tworzyć przyjazne miejsce pracy, ale także budować przewagę konkurencyjną poprzez autentyczną inkluzywność, która sprzyja zaangażowaniu i wzrostowi efektywności.
Oto kilka argumentów, dlaczego warto zorganizować szkolenie na temat neuroróżnorodności:
- Wzrost efektywności i kreatywności zespołów – Zrozumienie różnych stylów myślenia i pracy osób neuroatypowych (w spektrum autyzmu, z diagnoza ADHD, itd) pozwala w pełni wykorzystać ich potencjał, co przekłada się na świeże pomysły i innowacyjne rozwiązania.
- Budowanie kultury inkluzywnej i wspierającej zaangażowanie – Organizacja, która inwestuje w inkluzywność, tworzy przyjazne środowisko pracy, gdzie pracownicy czują się akceptowani, co wzmacnia ich zaangażowanie i lojalność.
- Odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku pracy – W obecnych czasach neuroróżnorodność jest uznawana za istotny element nowoczesnego HR (jest uwzględniana, m.in. w procesie rekrutacji, wdrożenia nowego pracownika czy budowania kultury organizacji), a zespół, który zna i docenia różnorodność, buduje reputację pracodawcy przyjaznego i wspierającego.
- Redukcja konfliktów i poprawa komunikacji w miejscu pracy – Szkolenie wspiera w budowaniu relacji bazujących na zrozumieniu i akceptacji różnic indywidualnych, uczy zespoły efektywnej współpracy i komunikacji, co przekłada się na lepszą dynamikę i mniejszą ilość nieporozumień.
- Podniesienie konkurencyjności firmy – Neuroróżnorodność jako źródło innowacji może pomóc firmie wyróżnić się na rynku dzięki nieszablonowym pomysłom i podejściom do rozwiązywania problemów.
- Wsparcie rozwoju umiejętności menedżerskich – Dzięki szkoleniu kadra zarządzająca zyska wiedzę i umiejętności w zakresie neuroróżnorodności, co wspiera rozwój firmy i buduje kompetencje liderów.
- Długoterminowy zysk i retencja talentów – Organizacje, które wspierają neuroróżnorodność, przyciągają i zatrzymują pracowników o różnorodnych talentach, co długofalowo wzmacnia stabilność i innowacyjność firmy.
Szkolenie to inwestycja, która w praktyce przełoży się na silniejszy, bardziej kreatywny i lepiej współpracujący zespół.
Przeczytaj program lub sprawdź inne warianty szkolenia
Program szkolenia z neuroróżnorodności:
1. Neuroróżnorodność z perspektywy biologicznej
- Definicja neuroróżnorodności - czym jest różnorodność neurologiczna (neurodiversity)?
- Neuroróżnorodność u dzieci, młodzieży i dorosłych - czy można "z tego wyrosnąć"?
- Neuroróżnorodność a niepełnosprawność
- Przykłady neuroróżnorodności: spektrum autyzmu, ADHD, dysleksja, zaburzenia przetwarzania sensorycznego, zespół Tourette'a i inne.
- Znaczenie diagnozy neuroróżnorodności - korzyści, bariery i stereotypy związane z diagnozowaniem osób neuroatypowych
2. Neuroatypowość a neurotypowość: czym się różnią i jakie mają znaczenie w codziennym życiu.
- Stereotypy na temat osób neuroróżnorodnych (w spektrum autyzmu, z adhd)
- Mocne strony - unikalne umiejętności, zdolności i talenty osób neuroatypowych
- Wyzwania i trudności, z jakimi mogą się spotkać osoby neuroatypowe w miejscu pracy i w codziennym życiu.
- Korzyści z neuroróżnorodności dla zespołów: jak osoby neuroatypowe wnoszą innowacyjność, kreatywność i nowe perspektywy.
- Przykłady badań z dziedziny neuropsychologii i neurobiologii wyjaśniających różnice między osobami neurotypowymi a neuroatypowymi.
3. Neuroróżnorodność a zaburzenia psychiczne
- Wyjaśnienie różnic między neuroróżnorodnością (np. autyzm, ADHD) a zaburzeniami psychicznymi (np. depresja, zaburzenia lękowe).
- Jak neuroróżnorodność może współwystępować z zaburzeniami psychicznymi, jakie są tego implikacje dla miejsca pracy
- Przykłady z życia i omówienie wyzwań, z którymi mogą się spotkać neuroróżnorodne osoby doświadczające zaburzeń psychicznych.
4. Neuroróżnorodność a umiejętności komunikacyjne i współpraca
- Budowanie wspierającego środowiska pracy - wskazówki dotyczące budowania relacji z osobami neuroróżnorodnymi
- Jak unikać barier komunikacyjnych związanych z neuroróżnorodnością współpracowników
5. Neuroróżnorodność a efektywność i kreatywność zespołowa
- Jak różnorodne mózgi (spektrum autyzmu, adhd, i.in.) wnoszą unikalne perspektywy i rozwiązania w miejscu pracy?
- Jak zrozumienie i akceptacja różnic kształtuje środowisko sprzyjające kreatywności i produktywności.
6. Czym jest inkluzja? - praktyczne strategie inkluzji i wspierania neuroróżnorodnych pracowników
- Dlaczego inkluzywność jest ważna w środowisku pracy?
- Jak stworzyć środowisko pracy przyjazne neuroróżnorodności - znaczenie edukacji i zwiększania świadomości wśród pracowników
- Wyzwania i bariery w budowaniu inkluzywnego środowiska pracy w organizacji
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje Ci optymalną ścieżkę rozwoju
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu indywidualnym
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin
Dostęp do platformy online.4grow.pl
Twoje szkolenie odbędzie się na 100%
Treningi grupowe po szkoleniu
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój osobisty!
Trenerzy prowadzący szkolenie
Karolina Prusińska
trener, psycholog i psychoterapeuta
Posiada wieloletnią praktykę zawodową jako trenerka, coach i psycholożka biznesu. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości oraz Psychologię Organizacji Pracy. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania osób w rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych.
Jako psycholożka prowadziła indywidualne konsultacje dla osób z niepełnosprawnością oraz osób neuroatypowych w projektach aktywizacji zawodowej, prowadzi grupy wsparcia dla rodziców i opiekunów OzN, w tym osób neuroróżnorodnych w Fundacji Avalon.
Od 2023 roku rozwija się również jako psychoterapeutka (w trakcie 4-letniej szkoły terapii w nurcie 3 fali terapii poznawczo-behawioralnej). Pracuje z pacjentami w różnych obszarach zdrowia psychicznego, ma doświadczenie w w pracy z osobami dorosłymi z diagnozą adhd.
Metodyka szkolenia
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
i max 10 osób na sali szkoleniowej
Przekonaj się o naszej jakości -