Zespół: Warszawa
Mateusz Dąbrowski

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC) oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).
Swoją karierę rozpoczął w firmach doradczych z zakresu HR. Będąc odpowiedzialnym m.in. za sprzedaż usług i ich realizację wypracował sobie solidny warsztat narzędziowy z zakresu sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i wywierania wpływu, którego z sukcesem używa i wzbogaca od 2009 - jako praktyk i właściciel 4GROW. Równocześnie prowadząc projekty rekrutacyjne, rozwijał swoją wiedzę na temat kompetencji, procesów biznesowych i map stanowisk wykorzystywanych w różnych firmach.
Kolejnym krokiem był dział HR międzynarodowej korporacji Aviva (dawniej Commercial Union), w której swoją wiedzą i doświadczeniem wspierał kadrę zarządzającą w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Współtworzył oraz współprowadził Assessment Centre, a także projektował i prowadził szkolenia z zakresu kompetencji miękkich oraz projekty rozwojowe, pogłębiając swoje umiejętności z zakresu prezentacji i wystąpień publicznych.
W 2009 zdecydował się zrezygnować z pracy w korporacji i otworzył firmę 4GROW. W ten sposób rozpoczął niesamowitą przygodę bogatą w okazje do rozwijania wszystkich kompetencji specjalistycznych i menedżerskich. Zmierzył się z tworzeniem portfolio produktów, strategii marketingowej i sprzedażowej. Jako lider stworzył wizję, misję, cele długoterminowe i wartości, wokół których buduje rosnący stopniowo zespół.
Okres pracy w 4GROW to także liczne coachingi, prowadzone dla menedżerów, dyrektorów i członków zarządu. Dzięki nim pogłębił swoją wiedzę o studia przypadku z obszaru zarządzania ludźmi oraz ugruntował i poszerzył warsztat narzędzi coachingowych, które poznał w trakcie szkoleń i certyfikacji w International Coaching Community.
Zamiłowanie psychologiczne oraz szerokie doświadczenie i interdyscyplinarna wiedza sprawiają, że na jego szkoleniach Uczestnicy oprócz wiedzy i umiejętności, dostają także ogromną dawkę energii i inspiracji do samodoskonalenia.
Nieformalnie:
"To, co rozumiesz, siłą rzeczy wydaje ci się „słuszne”, ponieważ tym słowem określasz coś, z czym się zgadzasz. To, co ci umknęło, musi więc z początku wydać ci się „błędne”. Jedyna droga naprzód zaczyna się od postawienia sobie pytania: „Co by się stało, gdyby wszystko, co uważałem za „błędne” w rzeczywistości było „słuszne”?” Wielkie odkrycia dokonywane są przez gotowość, umiejętność uznania, że się błądzi."
N.D.Welsch
Moimi najważniejszymi wartościami są wolność i przygoda. Zrozumiałem to pod wpływem coachingu, jako klient. Moje życie wtedy zmieniło się, a w zasadzie - ja je zmieniłem. Postanowiłem odejść z korporacji i założyć własną firmę. Był wtedy szczyt kryzysu na rynku... Dziś, jak myślę o tym momencie, uśmiecham się w duchu do siebie - warto było, bez względu na trudności. Po roku pracy, formalnie otworzyłem firmę. Teraz rzeczywiście żyję tak, jak chcę – w zgodzie ze samym sobą. A chcę w moim życiu towarzyszyć innym w doskonaleniu się – to dla mnie szalenie inspirujące i rozwijające. I tak było zawsze. Jako dziecko uwielbiałem przysłuchiwać się rozmowom dorosłych. Gdy byłem nastolatkiem przyjaciele szukali we mnie oparcia. Wiedziałem już wtedy, ze chcę pracować z człowiekiem.
Gdy chcę odpocząć, pobyć ze sobą i zaczerpnąć energię z zewnątrz, wyjeżdżam "w naturę". Uwielbiam jeździć rowerem, czasami sportowo, czasami turystycznie, z sakwami, namiotem i niewiadomą... Ostatnio zafascynowałem się nurkowaniem, podwodnym światem, pełnym kolorów, i ciekawych stworzeń przyglądających się "obcym".
A tak poza powyższym, ja też mam cele, marzenia i problemy. Rozwijam się i doskonalę. Wierzę, że rozwój nie ma końca. Rozwój jest dla mnie sam w sobie niesamowitą przygodą.
Referencje
Opinie
Monika Dąbrowska

Menedżer z 18 letnim doświadczeniem w biznesie, certyfikowany trener, akredytowany konsultant Insights Discovery, superwizor trenerów 4GROW, twórca gier i narzędzi szkoleniowych. Odpowiedzialna za obszar marketingu i HR w 4GROW. Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m,in, w Polsce, Francji i Irlandii. Doradzała w obszarze komunikacji prezesom, zarządom oraz kadrze menedżerskiej, łącząc najwyższe standardy komunikacji opartej na współpracy, zaufaniu i budowaniu relacji międzyludzkich z perspektywą efektywności biznesowej.
Jako akredytowany konsultant Insights Discovery oraz praktyk neurolingwistycznego programowania wspiera skuteczność osobistą oraz budowanie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, wykorzystując potencjał różnorodności stylów funkcjonowania człowieka.
Absolwentka Podyplomowego Studium PR na UW. Ukończyła kurs „Persuasive Presentations” w Duarte’s Academy USA.
Ukończyła studia filologiczne na UMK w Toruniu ze specjalizacją językoznawczą i nauczycielską, Business College w Szczecinie (reklama i marketing).
Prowadzi superwizje trenerów 4GROW.
Na co dzień ceni sobie prostotę, która „(…) oznacza osiągnięcie najlepszego efektu przy minimalnych środkach”.
Nieformalnie:
Dołączyłam do 4GROW, bo wielokrotnie przekonałam się, że energia i czas włożony w rozwój innych wraca, motywuje do działania i realizowania własnych celów,
- bo lubię ludzi z pasją, którym chce się chcieć,
- bo w pracy liczy się dla mnie kreatywność i dobra atmosfera,
- bo spotkałam na swojej drodze inspirujących ludzi, dla których „szklanka jest do połowy pełna”
- bo fascynuje mnie fizyka kwantowa, a najbardziej to, że sami tworzymy swoją rzeczywistość i mamy na nią wpływ,
- bo do serca wzięłam sobie przykazania prof. Leszka Kołakowskiego na życie w zgodzie ze sobą i światem (polecam rozmowę z filozofem Co jest w życiu ważne).
- bo uważam, że mitem jest, że na komunikacji zna się każdy,
- bo mam wiedzę, umiejętności i kilkunastoletnie doświadczenie z zakresu komunikacji, którymi chcę się podzielić.
Opinie
Sabina Dąbrowska-Olbryś

Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.
Przez ponad 9 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej. Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej.
Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt.
Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. Specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach z obszaru zarządzania i rekrutacji oraz w procesach rozwojowych dla jednostek i zespołów (w tym warsztaty, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje).
Interesuje się rozwojem inteligencji emocjonalnej i samoświadomości liderów oraz wielopoziomowym rozwijaniem efektywności zespołowej. Jej pasją jest wspieranie ludzi w rozwoju osobistym, zawodowym i duchowym.
Krzysztof Mencel

Menedżer, trener i konsultant z 30 letnim doświadczeniem.
Dyrektor ds. Szkoleń. Superwizor trenerów.
Top Manager w korporacjach oraz małym / średnim biznesie. Trener biznesu i konsultant zarządczy z 30 letnim doświadczeniem.
Doświadczony life coach i terapeuta zmiany prowadzący także pracę indywidualną. Praktyk i trener wellbeing, mindfulness oraz stress management.
Dwujęzyczny trener i konsultant biznesu - j.polski i angielski. Absolwent kierunku Handel Zagraniczny oraz wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim. 10 lat na stanowisku C Level Executive (Pełnomocnik Zarządu i Dyrektor) w korporacji międzynarodowej. Doświadczenie w pracy na stanowisku menedżerskim w Turner Corporation w Nowym Jorku.
Bogate doświadczenie w kompleksowym zarządzaniu zmianą. Odpowiadał i zarządzał programem transformacji organizacji korporacyjnej liczącej 15.000 pracowników. Program ten trwał 5 lat i jego celem było połączenie systemów i kultury organizacyjnej 3 niezależnych polskich firm ze standardami korporacji międzynarodowej.
Trener biznesu i konsultant w obszarach: nowoczesne przywództwo / positive lidership, zarządzanie zespołem, strategia firmy, marketing, zarządzanie zmianą, inteligencja emocjonalna, executive coaching, corporate wellbeing.
Ekspert od holistycznego rozwoju osobistego człowieka. Autor kilkudziesięciu artykułów z obszaru rozwoju i zdrowia.
Pracował aktywnie jako doradca i trener z ponad 50 organizacjami / firmami w tym:
PZU S.A, CIECH Soda Mątwy, Janikosoda, PGNiG, IMPEXMETAL SA, HOCHTIEF AG, TURNER Corp. New York, Browary SAB Miller / Kompania Piwowarska, Kulczyk Holding, Filtron, Duolife, Biomag.
Tomasz Krajewski

Certyfikowany Trener Biznesu z wieloletnim doświadczeniem, Coach międzynarodowej federacji ICC, mentor oraz twórca programów szkoleniowych. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach dyrektora sprzedaży, dyrektora zarządzającego oraz prezesa firmy.
Posiada 20 letnie doświadczenie w pracy z managerami i zespołami z branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, finansowej, logistycznej, motoryzacyjnej, rynku nieruchomości i sprzedaży internetowej. Pod jego trenerskim okiem rozwijało się ponad 5000 pracowników. Praca z ludźmi nad ich rozwojem daje mu dużą satysfakcję.
Jako dyrektor sprzedaży Property Group Sp. z o.o. – wydawcy portalu RynekPierwotny.pl z sukcesem zrealizował projekt, którego celem było stworzenie i wdrożenie strategii rozwoju działu handlowego, stworzenie nowego systemu wynagradzania, motywowania, zwiększenia kompetencji, zmiany modelu sprzedaży – w efekcie podniesienie skuteczności działu handlowego, rozwoju współpracy z kluczowymi klientami, wdrażanie nowych produktów w odpowiedzi na potrzeby rynku. W czasie ponad 2,5 letniego projektu podniósł dochody ze sprzedaży 3 krotnie.
Pełnił również funkcje dyrektora zarządzającego w polskim oddziale amerykańskiej firmy logistycznej, gdzie odpowiadał za zwiększenie rentowności firmy. Dzięki gruntownym zmianom obszarze operacji, bezpieczeństwa i płynności finansowej, zmianie strategii sprzedaży, likwidacji nierentownego działu i modernizacji systemu wynagrodzeń - firma w zaledwie 6 miesięcy od rozpoczęcia zmian odnotowała wyraźny wzrost rentowności i 30% wzrost klientów w kluczowym obszarze funkcjonowania.
Przez lata pełnił funkcję prezesa zarządu spółki z o.o. zajmującą się automatyką budynkową i systemami bezpieczeństwa. Powierzono mu stworzenie i prowadzenie firmy. Zbudował zespół pozyskujący projekty oraz koordynujący współpracę z partnerami i podwykonawcami. W efekcie firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 2 mln. zł w zaledwie 1,5 roku. Pod skrzydłami Tomasza firma opracowała własny system automatyki budynkowej, na którego realizację pozyskała dofinansowanie z UE jako najlepiej oceniony projekt w województwie.
Rozumie wyzwania stojące przed kadrą zarządzającą oraz właścicielami firmy. Niektóre z nich opisał na łamach The Warsaw Voice „Leadership in Times of Crisis”.
Realizował Projekt Ministerstwa "Uczące się” pod patronatem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów prowadzony przez Uniwersytet Warszawski – gdzie był odpowiedzialny za coaching kadry zarządzającej. W efekcie realizacji projektu powstała m.in. publikacja „Jak wzmacniać organizacyjnie uczenie się w administracji rządowej” a coaching został oceniony jako jedna z najbardziej skutecznych praktyk.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu zarządzania i przywództwa, zarządzania zmianą w organizacji, sprzedaży, negocjacji, komunikacji, obsługi klienta, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, coachingu menedżerskiego i operacyjnego.
Piotr Drozdowski

Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter.
Założyciel i CEO działającego na rynku od 2009 roku konsorcjum szkoleniowego.
Certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.
Ponad 16 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR.
W latach 2010-2012 ekspert portalu Pracuj.pl w zakresie rekrutacji i employer brandingu dla klientów portalu. Od 2014 roku wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, w latach 2012-2013 wykładowca na podyplomowych studiach na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa.
Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm, jak: Auchan Retail Polska, TVN, PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Nokia Poland, Orlen Gaz, Ceramika Tubądzin, Bank BPH, Nordea Bank, Sanitec Koło, Grupa Pracuj, Fresenius Medical Care, EGB Investments i wielu innych.
Nieformalnie
Jestem miłośnikiem gór, wolności i życia w zgodzie ze swoimi wartościami. Od 8 lat mieszkam pod Babią Górą, w domku z bali, z dala od zgiełku, dokąd przeniosłem się po 5 latach pracy w korporacji – i decyzję tę uważam za jedną z najlepszych jakie dotychczas podjąłem. Definiuję siebie przez pryzmat „tworzenia” i dzielenia się „dobrem”. Jestem autorem projektu Niezatapialni (www.niezatapialni.blog), poprzez który pomagam ludziom będących w życiowym kryzysie stanąć na nogi i odnaleźć na nowo radość życia. Gram i komponuję na klawiszach, piszę piosenki, opowiadania, niedawno ukończyłem trzecią powieść, półprofesjonalnie zajmuję się fotografią portretową. Mam trzy koty – więc jak nie trudno się domyślić, jestem kawalerem – choć pragnę wierzyć, że jeszcze nie starym J
Agnieszka Wąsik

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w z biznesem, również w środowisku międzynarodowym:
7 lat doświadczenia zawodowego w środowisku międzynarodowym na samodzielnych stanowiskach: Trenera, Training Managera, Head of Training – szefa działu szkoleń CEE&ME w firmie Pandora.
Stworzyła program dla liderów dla marki Pandora oraz Douglas - Akademia Lidera oraz Program rozwoju Talentów Lidera.
Tworzyła oraz prowadziła programy szkoleniowe oraz warsztaty z zakresu leadrshipu, szeroko rozumianych umiejętności miękkich, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, budowania kultury organizacyjnej oraz wdrażania rozwiązań w warunkach kryzysu.
Prowadziła warsztaty z zarządzania międzypokoleniowego oraz komunikacji międzypokoleniowej dla marki Douglas.
Pełniąc również rolę HR Business Partner dla marki Douglas wspierała procesy rekrutacyjne oraz rozwojowe dla menedżerów regionalnych oraz dyrektorów placówek. Współtworzyła oraz wdrażała program rozwojowy Development Center dla menedżerów oraz dyrektorów marki Douglas.
Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów z komunikacji bez przemocy (NVC).
Prowadziła zajęcia dla trenerów oraz coachów w ramach Akademii Trenerów i Coachów Grupy TROP – wspierałam proces edukacji oraz rozwoju przyszłych trenerów i coachów. Prowadziłam treningi interpersonalne – TBR jako trener Grupy TROP.
W ramach współpracy z WSiP prowadziłam warsztaty dla nauczycieli szkół podstawowych oraz gimnazjalnych z zakresu asertywności, porozumienie bez przemocy, pracy z emocjami oraz komunikacji.
Przygotowywała oraz wdrażała globalne programy rozwoju umiejętności liderskich oraz managerskich dla krajów CEE&ME w marce Pandora. Efektem tych działań było pierwsze miejsce regionu w skali globalnej pod kątem efektywności obsługi klienta oraz realizacji wyznaczanych celów.
Prowadziła zajęcia dla trenerów - Train the Trainer dzieląc się swoimi doświadczeniami trenerskim zdobytymi w różnych obszarach biznesu środowiska międzynarodowego oraz wykłady w Akademii Trenerów i Coachów w Grupie TROP.
Aktywnie wspiera w rozwoju początkujących trenerów w ramach superwizji indywidualnych lub grupowych. Prowadzi coachingi z zakresu rozwoju umiejętności managerskich a także life coachingi.
Projektując programy szkoleniowe poświęca dużo uwagi diagnozie potrzeb oraz przygotowaniu aktywności szkoleniowych wspierających proces grupowy. Podczas prowadzenia szkoleń stawia na uważność, bycie w kontakcie z grupą oraz edukację poprzez doświadczanie.
Z wykształcenia jest politologiem i socjologiem. W ramach rozwoju umiejętności trenerskich oraz coachingowych ukończyłam Szkołę Trenerów Biznesu INTRA, Szkołę Coachów Grupy TROP, High Performance Team Coaching Erickson Collage Internatinal we Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Exended Disc Certification Training w Extended DiSC Warszawa.
Była również uczestniczką Studium Rozwoju Umiejętności Menadżerskich: Zarządzanie Sektorem Handlowym i Negocjacje Handlowe.
NIEFORMALNIE
Pasjonuje się tańcem jako formą pracy z ciałem oraz emocjami. Prowadziła zajęcia rozwojowe wspierające budowanie świadomości ciała.
Aktywnie działa jako wolontariuszka w ramach akcji czytania dzieciom bajek na oddziałach szpitalnych oraz wspierając oraz aktywizując grupy seniorów poprzez wspólne czytanie.
Wspiera również dzieci w rodzinach zastępczych pomagając w nauce oraz wprowadzając elementy edukacji emocjonalnej.
Wielbicielka psów, opiekuje się psami oczekującymi na adopcję.
Radek Funiok

Absolwent MBA na University of Technology Sydney, tytuł Magistra Zarządzania Biznesem zdobyty w Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, transformacji organizacyjnych oraz prowadzeniu międzynarodowych – globalnych projektów. Pracował jako menedżer i dyrektor w firmach takich jak TESCO, Phillip Morris oraz Pekao. Zarządzał zespołami i działami finansów, zakupów, zasobów ludzkich oraz obsługi klienta.
SZKOLENIA
Specjalizuję się w szkoleniach menedżerskich dla menedżerów niższego, średniego i wyższego szczebla oraz szkoleń miękkich z zakresu komunikacji, efektywności osobistej, asertywności, zarządzania stresem, przemówień publicznych, negocjacji, obsługi klienta, różnic kulturowych. Swoją pasję do rozwoju i szkoleń łączę z dwudziestoletnią praktyką zawodową, nadając swoim szkoleniom wyjątkowo praktyczny wymiar. Szczególną uwagę zwracam na codzienną aplikację nabytych umiejętności by zwiększyć efektywność pracy, osiągane wyniki, zarządzania zespołem oraz sobą. Motto, które leży u podstaw wszystkich moich szkoleń: "Jeśli nie zmieniłeś swojego zachowania, niczego się nie nauczyłeś. Jeśli szkolenie nie poprawiło Twoich wyników, nie ma wartości dodanej." W 2018 roku zdobyłem tytuł najlepszego trenera umiejętności managerskich w Philip Morris.
COACHING, MENTORING
Jestem certyfikowanym coachem i mentorem, przeprowadziłem ponad 500 sesji z klientami indywidualnymi i korporacyjnymi. Specjalizuję się w coachingu biznesowym dla menedżerów różnego szczebla.
CERTYFIKATY
Posiadam wiele międzynarodowych certyfikatów z zakresu projektowania i prowadzenia szkoleń oraz coachingu. Dyplomy: Master Training Facilitator i Master Training Designer zdobyte w InSync, Managerial Coaching w Culture at Work, Trainer Certificate w Mind Gym, Trainer Certificate w ATD (Association for Talent Development).
Karolina Prusińska

Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości oraz Psychologię Organizacji i Pracy. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).
Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań.
Tworzyła i wdrażała projekty rozwojowe oraz szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.
Osiągała wyznaczane cele i realizowała szkolenia na najwyższym poziomie. Jej szkolenia spotykały się z wysokimi ocenami uczestników i wpływały znacząco na poprawę efektywności jednostek oraz zespołów.
Wprowadziła do organizacji coaching grupowy, jako narzędzie wspierające rozwój menedżerów.
Ma doświadczenie w projektach team-buildingowych. Współorganizowała wyprawy rozwojowe połączone z pracą coachingową.
W projektowaniu szkoleń, jak też innych wydarzeń rozwojowych, szczególną wagę przywiązuję do diagnozy potrzeb oraz do formułowania celów, które w procesie doradczym, szkoleniowym czy rozwojowym będą realizowane. Szkolenia prowadzi w oparciu o cykl uczenia się Kolba, stosując różne formy aktywizacji uczestników. Wykorzystuje również wiedzę psychologiczną oraz narzędzia coachingowe, by jeszcze efektywniej pracować z grupą. Dba o dobro uczestników oraz realizację zamierzonych celów. Dzieli się wiedzą, wspiera w uczeniu się nowych umiejętności.
Swoje kompetencje trenerskie oraz coachingowej rozwijała, biorąc udział w wielu szkoleniach, m.in.: Profesjonalny Trener – szkolenie doskonalące warsztat trenerski, Szkoła Coachów Biznesu, Szkoła Coachingu Grupowego i Zespołowego, Zen Coaching Training, i wiele innych.
Autorka bloga i artykułów dotyczących rozwoju osobistego.
Opinie
Natalia Orenczak

Certyfikowany trener biznesu i konsultant kryzysowy. Coach i mentor. Psychoterapeuta Gestalt w trakcie certyfikacji. Konsultant analizy behawioralnej Extended DISC i Harrisson Assessment. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń rozwojowych. Udziela pierwszej pomocy psychologicznej w kryzysie. Prowadzi sesje coachingowe i mentoringowe. Przeprowadza coachingi on the job dla menedżerów oraz superwizje dla trenerów.
Jest przedsiębiorcą. Wspiera osoby w sytuacjach trudnych, prowadząc interwencje kryzysowe. Szkoli w wielu branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, retail, FMCG, sprzedaży elektroniki użytkowej, usług serwisowych, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej. Bycie ekspertem w branży finansowej sprawiło, że była trenerem wewnętrznym w największych bankach w Polsce. Tworzyła programy szkoleniowe i prowadziła projekty rozwojowe. Szkoliła liderów z umiejętności miękkich oraz prowadziła dla nich konsultacje indywidualne. Pełniła również rolę mentora. Wcześniej pracowała jako trener wewnętrzny w jednej z największych sieci elektromarketów w Polsce. Tam prowadziła szkolenia sprzedażowe dla doradców oraz warsztaty z zarządzania sprzedażą dla menedżerów. Prowadziła również coachingi on the job. Pasję do prowadzenia szkoleń odkryła będąc koordynatorem oddziału bankowego. Wcześniej była doradcą klienta. Swoją karierę w bankowości rozpoczęła w wieku dziewiętnastu lat. Sukcesy sprzedażowe i rozwinięte umiejętności interpersonalne sprawiły, że regularnie awansowała na wyższe stanowiska i dziś dzieli się zdobytą wiedzą z innymi.
Studiuje w Wyższej Szkole Psychoterapii Gestalt w Warszawie. Ukończyła studia w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie, o specjalizacji: Psychologia w zarządzaniu. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu Moderator, Szkołę Coachów Akademii SET, Coaching on the job w Śmiech & Partners. Posiada również uprawnienia do analizy potencjału, kompetencji i talentów według badań Extended DISC i Harrisson Assessment. Omawia wyniki raportów indywidualnych i grupowych. Praca „jeden na jeden” okazała się jej kolejną pasją. Jako coach wspiera Klientów w lepszym poznaniu ich kompetencji, zdolności i talentów. Pomaga im przekraczać bariery, podnieść poczucie własnej wartości, szybciej realizować cele, znaleźć równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Prowadzi pierwszą pomoc psychologiczną w kryzysie. Jest certyfikowanym Konsultantem Kryzysowym Instytutu Pozytywnej Terapii Kryzysu. Pomaga swoim Klientom odnaleźć drogę wyjścia z trudnych sytuacji. Wspiera ich w lepszym radzeniu sobie ze stresem i emocjami. Opracowuje plan i strategię działania, aby mogli wrócić do swojej normy sprzed wystąpienia wydarzenia krytycznego.
W ramach wolontariatu prowadzi sesje coachingowe dla osób, które pełnią rolę opiekunów zastępczych. Jest to proces osobisty, który kieruje się potrzebami każdego z Opiekunów, w oparciu o ich osobiste, zawodowe i relacyjne wyzwania.
Jest autorką tekstów w tematyce rozwoju, kryzysu i zdrowia psychicznego. Prowadzi bloga.
Nieformalnie
"Dokąd zmierzamy?" i "kiedy zaczynamy?" to są pytania, które są moim drogowskazem. Jestem osobą, dla której liczy się działanie. Stale wyznaczam sobie ambitne cele. W drodze do nich nie gubię ludzi. W każdym człowieku najbardziej intryguje mnie jego niepowtarzalność. Instynktownie zwracam uwagę na motywację, sposób myślenia i zaangażowanie danej osoby. Dzięki temu, że jestem wyczulona na mocne strony innych ludzi, potrafię z każdego wyciągnąć maksimum. Mam wysokie oczekiwania wobec siebie i innych.
Podróże to moja pasja. Sama organizuję wyprawy dla siebie i swoich bliskich. W pojedynkę podróżowałam po Włoszech i Hiszpanii. Spełnienie mojego największego marzenia podróżniczego jest jeszcze przede mną.
Praktykuję jogę i trenuję boks. Od niedawna wspinam się na ściance, ponieważ postanowiłam zaprzyjaźnić się z moim lękiem wysokości. Planuję choć raz spróbować wspinaczki w górach.
Konrad Schroeder

Działalność szkoleniową prowadzi od 2005 roku realizując programy szkoleniowe z zakresu rozwijania kompetencji psychospołecznych. Pracuje w oparciu o metody aktywnej edukacji, bazując na przekonaniu, iż najcenniejsza jest wiedza zdobyta empirycznie.
Mottem jego przewodnim pracy zawodowej jest wiara w to, iż „najefektywniej wykonujemy pracę, która jest naszą pasją” i to właśnie w myśl tych słów realizuje się jako trener i konsultant.
Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania, dedykowanych dyrektorom placówek oświatowych na Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej w Łodzi. Pracował między innymi w ogólnopolskim wydawnictwie, firmach eventowych, kierował poradnią promocji zdrowia, gdzie szkolił nauczycieli i współtworzył społeczne kampanie prozdrowotne.
Poza działaniami szkoleniowymi, swoje kompetencje interpersonalne wykorzystuje, także w obszarze przygotowania i koordynacji realizacji event’ów – konferencji, kampanii społecznych, wydarzeń kulturalnych, targów i zawodów sportowych oraz koncertów.
W gronie Klientów, dla których miał przyjemność prowadzić projekty rozwojowe znaleźć możemy firmy: Astra Zeneca, LSI Software, Uniqa, Asseco Polska, Narodowe Centrum Kultury, PKO BP, KGHM Polska Miedź, PZU, Ambasada Nowej Zelandii, Poczta Polska, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, Coats Polska.
Magdalena Tymińska

Absolwentka studiów magisterskich o specjalności psychologia w biznesie. Od początku swojej ścieżki zawodowej ceni kontakt z ludźmi. Wierzy, że zrozumienie potrzeb klienta jest pierwszym krokiem do owocnej współpracy. W pracy ceni zaangażowanie, profesjonalizm, miłą atmosferę oraz porządek, kiedy wszystko jest wykonane na czas.
Obecnie w firmie zajmuje się obsługą szkoleń zamkniętych. Jest otwarta na nowe wyzwania, które pozwalają rozwinąć swoje umiejętności.
Nieformalnie:
Jestem niepoprawną optymistką – gdzie szklanka jest zawsze do polowy pełna. W wolnych chwilach lubię obcować z naturą. Świeże powietrze i zieleń dookoła pozwalają naładować się pozytywną energią. Dużą przyjemność czerpię z odnawiania mebli, kiedy mogę tchnąć nowe życie w nie. Jest to zajęcie kreatywne, które pokazuje, że warto dać drugą szansę.