4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 PL Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Czy menedżer powinien stosować w zarządzaniu zespołem narzędzia coachingowe?

szkolenie z rekrutacji

 

Najnowszy raport „Employee experience w polskich firmach” opracowany przez AON nie pozostawia wątpliwości: największym wyzwaniem w ciągu kolejnych 5 lat w obszarze zarządzania ludźmi będzie regularne dostarczanie pracownikom pozytywnych doświadczeń w czasie całego okresu zatrudnienia. Kto przejmie rolę ich głównego „dostawcy”?

 

Pozytywne doświadczenia pracownika bywają zaniedbywane w procesie zatrudnienia, a mierzone najczęściej podczas onboardingu i po rozwiązaniu umowy z pracodawcą. Brak regularnego badania poziomu satysfakcji pracowników, może powodować, że zaczynają oni szukać dla siebie innej drogi i u innego pracodawcy.

 

 

 

I tu powinien pojawić się bohater, jakim jest menedżer. To on, dzięki swojemu zaangażowaniu, obecności i kompetencjom, ma realny wpływ na motywację, przekonania, zaangażowanie i lojalność pracownika. Niestety, zamiast dbania o te obszary, jego rola często ogranicza się jedynie do delegowania i oceny rocznej.

Co powinno się zmienić?

Tendencja w branży HR, jaką wychwycił raport AON, zmierza w kierunku wnikliwych analiz danych i efektywności pracy samych pracowników działów zarządzania ludźmi. Wyzwaniem nadal pozostaje jednak pozyskanie pracownika (92% respondentów uznało to za problem) oraz motywowanie ich (68%). O ile pozyskanie pracownika jest rolą HR i tutaj miara efektywności jest istotna, o tyle motywowanie oraz budowanie zaangażowania jest zadaniem menedżera, który na pracownika ma często największy wpływ. I tu HRowcy narzekają - aż 93% respondentów uważa, że menedżerowie nie angażują się wystarczająco w proces budowania ciągłego dialogu z pracownikami. A bez tego trudno nawet myśleć o budowaniu ich zaangażowania. Dla 53% badanych, przeszkodą w budowaniu relacji z pracownikami opartej na stałym dialogu, jest również brak odpowiedniej wiedzy w tym zakresie.

Jaka jest zatem rola kompetencji menedżerów i HR-owców w procesie budowania zaangażowania pracowników, w świetle badania Aon? Na to pytanie, w artykule „Nadeszła era human to human, czyli ponownego odkrycia znaczenia psychologii w biznesie”, poszukuje odpowiedzi w raporcie również Sabina Dąbrowska-Olbryś, psycholog biznesu 4GROW:

 

 

To nie jedyne trafne spostrzeżenie naszego eksperta na ten temat.

Raport to także cenne źródło wiedzy na temat strategii Wellbeing, budowania marki pracodawcy, zarządzania zmianą, czy HR Biznes Partneringu.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.