Program szkolenia

Jak motywować pracowników?

  • Motywatory pozafinansowe - eksperyment
    Zaczynam od eksperymentu, dzięki któremu wszyscy Uczestnicy poprzez własne doświadczenie przekonują się, jakie są najsilniej działające motywatory. I podwyżki tam nie ma, a jeśli jest - to na szarym końcu. Wypracujesz z innymi zatem gotową listę silnie inspirujących i pobudzających motywatorów.
  • Zrozumienie procesu motywowania
    Wiesz czym jest motywacja? Od czego zależy? Jak ją wzbudzić? Podnosić? Przeprowadzę Cię przez psychologiczne podłoże procesu motywacji tak, że wreszcie zrozumiesz to niby proste zagadnienie na takim poziomie, który pozwoli Ci swobodnie posługiwać się motywacją w dowolnym obszarze życia.
  • Psychologiczne badania nad motywowaniem
    Poznasz najnowsze badania psychologiczne nad motywowaniem pracowników, które Cię bardzo zaskoczą, bo zmienią Twoje dotychczasowe przekonania na temat motywowania pracowników.
  • Jakich błędów uniknąć w motywowaniu
    Z teorią Maslowa, Herzberga niektórzy są zaznajomieni, ale jakie jest jej praktycznie zastosowanie do stosowania motywatorów i nie popełniania długo żałowanych błędów? Wiesz jakie? Dowiesz się.
  • Ćwiczenie techniki motywowania - trening
    A teraz do dzieła - poznasz naszą autorską technikę do motywowania i zmieniania przekonań pracownika oraz przećwiczysz ją - sam na sobie doświadczysz jak działa stosowana w Twojej zawodowej sytuacji przez Twojego nowego szefa (w tej roli będzie inny Uczestnik szkolenia) i Ty również innemu Uczestnikowi zrobisz to samo - zainspirujesz, zmotywujesz, zbudujesz głębszą relację.

Jakie techniki rozmów stosować w zarządzaniu zespołem?

  • Techniki dyscyplinowania i egzekwowania
    Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności:
    • FUKO
    • 4AS™
  • techniki rozmów rozwojowych
    Jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty:
    • Feedback
    • Informacja zwrotna wzmacniająca i korygująca
    • Technika Kanapki

Jak delegować, rozliczać i oceniać efektywność pracownika?

Irytujesz się czasami, że pracownik nie wykonuje Twoich poleceń albo wykonuje je nie tak jak powinien? Zastanawiasz się jak go ocenić? A jak go już oceniasz, on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić takie sytuacje, zmieniając swój sposób delegowania!

  • Błędy w delegowaniu
    Przekonasz się na własnym doświadczeniu, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie celów i zadań. Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
  • Udoskonalony model delegowania
    Poznasz model delegowania celów i zadań SMART-UP, dzięki któremu możliwe jest "Zarządzanie przez cele" motywujące i dające szansę na sukces oraz przećwiczysz go na realnym celu dla Twojego pracownika. 
  • Sprawiedliwa ocena okresowa
    Dostaniesz technikę do sprawiedliwej oceny pracownika, gdy z różnych powodów cele, zadania nie były zdelegowane poprawnie.

Jaki wybrać styl zarządzania i motywowania?

Nie ma lepszego lub gorszego stylu zarządzania, menedżer nie powinien mieć swojego "ulubionego" - menedżer powinien mieć repertuar wszystkich stylów zarządzania i wybierać ten, który jest w danym momencie adekwatny. Otworzę Ci oczy na to, jaki styl zarządzania stosować w zależności od pracownika i sytuacji oraz jak budować wizerunek lidera. Poruszę dwa bardzo ważne modele:

  • Style kierowania Blake'a-Mouton
  • Zarządzanie sytuacyjne Hersey'a-Blancharda

A przez całe szkolenie, będę dawać Ci wskazówki dotyczące tego, co możesz udoskonalić w swoim sposobie mówienia, mowie ciała i słowach, których używasz - tak, aby Twoi pracownicy jeszcze częściej myśleli o Tobie "hmm, prawdziwy lider!"

Jak profesjonalnie zarządzać zespołem?

Zarządzanie zespołem jest procesem i zarazem cyklem - żeby zarządzać skutecznie, musisz zarządzać od pierwszego kontaktu z pracownikiem, a nawet wcześniej. Pokażę Ci cały ten cykl - będzie on jednocześnie klamrą spinającą wszystkie elementy szkolenia:

  • Zdefiniowanie własnych potrzeb, silnych i słabych stron oraz celów przez menedżera
  • Badanie potrzeb, kompetencji, motywatorów i demotywatorów pracownika
  • Podział odpowiedzialności – delegowanie
  • Wyznaczanie celów motywujących i umożliwiających osiągnięcie sukcesu
  • Ustalanie kryteriów sukcesu  i egzekwowalnych mierników efektywności
  • Wsparcie w realizacji – stadia rozwoju pracownika i adekwatne style zarządzania
  • Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
  • Ocena efektywności projektu/zadania
  • Podsumowanie – ocena okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju

Czujesz gotowość do zmian? Zapisz się na szkolenie!
Chcesz upewnić się, że to szkolenie zmieni Cię? Przeczytaj opinie poniżej:

Trenerzy

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Odpowiedzialny za strategię rozwoju firmy. Wcześniej pracował w sprzedaży usług z obszaru HR gdzie również był odpowiedzialny za negocjacje warunków umowy, w tym ceny. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywności, programów szkoleniowych ...

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Łukasz Kostecki

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach. Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, IBD Business School, oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy łączy praktyczną wiedzę z zakresu współczesnej psychologii, z bogatym doświadczeniem zawodowym, pasją, oraz nastawieniem na widoczne efekty podejmowanych działań.

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Firma 4GROW w dniach 30-31.03.2015 przeprowadziła dla 8 moich kierowników Działu IT szkolenie z Budowania zespołu i motywowania pracowników. Przed szkoleniem trener, zbadał moje potrzeby i dostosował program do nich oraz zweryfikował ze mną zaprojektowany program, z czego jestem bardzo zadowolony.

Podczas szkolenia uczestnicy byli bardzo zaangażowani, pozytywnie odbierali trenera.  Ponieważ również uczestniczyłem w tym szkoleniu, miałem okazję obserwować jak trener poprzez prowokacje powoduje wychodzenie uczestników ze schematycznego myślenia i zmiany dotychczasowych przekonań, co przy okazji pozytywnie wpływało na dynamikę szkolenia i jego atmosferę. Forma szkolenia – intensywność warsztatu – była adekwatna do treści.
Wszyscy uczestnicy szkolenia bardzo pozytywnie wypowiadali się na jego temat, a ja jako ich przełożony - obserwuję u nich widoczną poprawę we wszystkich zagadnieniach, które poruszyliśmy na szkoleniach.
Z pełnym przekonaniem będę promował i polecał firmę 4GROW, jako dostawcę z profesjonalnym podejściem do klienta, wyróżniającego się na rynku szkoleniowym badaniem wymagań przed szkoleniem i aktywnością poszkoleniową. Z przyjemnością będę też kontynuował naszą współpracę.

Accenture logoMichał Kossowski
Dyrektor Outsourcingu IT
Accenture Services Sp. z o. o.

"Twój pracownik przychodzi z prośbą o podwyżkę, a wychodzi z zadaniem zaplanowania nowego projektu i w dodatku jest to dla niego satysfakcjonującym zakończeniem rozmowy - umiejętność skutecznego kierowania rozmową  zdobywa się na szkoleniach w 4GROW   :))).   Polecam."

Aneta Kozłowska
SAM Team Manager
Agora SA

Było to jedno z najlepszych szkoleń, w jakich miałem okazję uczestniczyć. Wiedza i zaangażowanie trenera zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Szkolenie zostało przeprowadzone w niestandardowy sposób (uczeń wykładowca) tylko na zasadach partnerstwa.  Z czystym sumieniem mogę polecić 4GROW.
Marcin Pałka
Web and Mobile Applications Department Director
INFOR IT Sp. z o.o.

Jest to moje kolejne szkolenie w tej firmie. Za każdym razem wszelkie moje potrzeby i oczekiwania dot. szkolenia są zaspokajane. Mateusz (trener) jest wymagającym trenerem, z drugiej strony daje bardzo dużo z siebie. Bardzo polecam wszystkim, którzy chcieliby lepiej motywować swoich pracowników i bardziej efektywnie nimi zarządzać.
Ewa Jeśkiewicz
Kontroler Projektów IT
RWE IT Poland Sp. z o.o.

Dziękuję za indywidualne podejście i odpowiednie zgłębienie tematów. Jestem zainspirowany do rozwoju moich zdolności managerskich i przywódczych. Szkolenie z odpowiednią ilością czadu!
Michał Kossowski
Manager
Accenture Services Sp. z o. o.

Szkolenie w dużym stopniu zwiększyło moje umiejętności w procesie motywowania pracowników (analiza potrzeb w procesie motywowania). Uświadomiłem sobie że poza motywowaniem finansowym istnieje szereg instrumentów do motywowania niefinansowego.
Krzysztof Korzeniecki
Dyrektor Oddziału
PKO Bank Polski S.A.

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie "Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie " projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji związanej z zarządzaniem zespołemCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze zarządzania zespołem
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik związanych z zarządzaniem zespołem, przywództwem i motywowaniem
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia zarządzania zespołem w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi zarządzania zespołem i motywowania

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji związanych z zarzadzaniem zespołem, przywództwem i motywowaniem. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie – niezbędnik lidera XXI wieku

Skuteczny styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania to święty Graal dla większości liderów. Często menedżerowie rozkładają ręce narzekając, że próbowali już „dosłownie wszystkiego” – żadne nagrody ani kary nie spowodowały, że pracownicy zaangażowali się w swoje zadania. Liderzy ci stracili już chęć rozwoju swoich umiejętności zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania. Inni czują opór przed „negocjowaniem” z pracownikiem, który przecież „ma wykonać tylko swoją pracę”. Są też i tacy, którzy na pewno chętnie przychyliliby nieba pracownikom, ale „mają związane ręce”, bo struktura organizacji „nie pozwala im podjąć żadnych działań w tym kierunku”. Czy podczas szkolenia liderzy ci otrzymają uniwersalny przepis na efektywne zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie?

Przede wszystkim obalą wiele fałszywych przekonań i niekonstruktywnych schematów zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania. Przykładowo, stosując system nagród i kar mający zachęcić pracownika do wykonania danego zadania, zyskujemy osobę, która podejmuje działania tylko ze względu na okoliczności zewnętrze, tzn. dopóki marchewka jest wystarczająco apetyczna albo strach przed batem wystarczająco duży. Taki styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania powoduje, że pracownik nie jest efektywny ani zaangażowany. Koncentruje się wyłącznie na konsekwencjach zadania, a nie na samym jego wykonaniu, dodatkowo wymaga ciągłej kontroli.
Często ogromne zaskoczenie podczas szkolenia z zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania wzbudza aspekt finansowy – jest on istotny, ale przez menedżerów przeceniany. Oczywiście, każdy pracownik musi mieć zapewnione pewne bezpieczeństwo materialne, jednak pieniądze nie są najskuteczniejszym motywatorem, bo działają właśnie na zasadzie zewnętrznej marchewki.

Jak w takim razie spowodować, by pracownik czerpał satysfakcję z wykonywanych zadań, czuł że jest ona ważna, by po prostu „chciało mu się chcieć”? Proponuję, byś skoncentrował się na trzech istotnych obszarach zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania i zaobserwował efekt wśród swoich pracowników:  

  • Pokaż sens!
    Pracownicy muszą wiedzieć, czego się od nich oczekuje. Zbyt wiele nieporozumień wynika z braku informacji, dlatego zawsze zadbaj o to, by cel pracy był jasny i znany pracownikowi (a najlepiej, by pracownik był jego współtwórcą). Gdy już wie, co ma robić, pokaż mu, PO CO to robi, czyli spraw, by widział sens i cel swoich wysiłków. Proste? Poczucie sensu i odpowiedzialności to podstawa zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania.
     
  • Zrób miejsce!
    Pracownicy przeważnie zaczynają pracę z zapałem i entuzjazmem do działania, często w skutek nieprawidłowego stylu zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania pozostaje on niewykorzystany i szybko wygasa. W wielu organizacjach brakuje przestrzeni na własną inicjatywę pracowników, poczucie wpływu i współdecydowania. Zmień to - spraw, by zespół był współautorem swojej pracy, nie tylko wykonawcą.
     
  • Wspieraj!  
    Pochwała od szefa, to przyjemny i silny motywator, niestety zbyt często brakuje czasu i uwagi, by docenić starania pracowników, co zniechęca go do dalszego wysiłku. Niekonstruktywna krytyka może działać podobnie. Popełnianie błędów stanowi ryzyko wpisane w każdą aktywność i oczywiście wymaga omówienia z pracownikiem, jednak w sposób rozwojowy. Ćwicz jedno z najważniejszych narzędzi skutecznego zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania – konstruktywny feedback, tzn. oceniaj zachowanie, nie osobę, odnoś się do konkretnych zachowań, mów o własnych odczuciach, nie przerzucaj na innych odpowiedzialności…

Od Ciebie zależy efektywność zespołu, satysfakcja i motywacja poszczególnych jego członków. Warto pracować nad swoim stylem zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania, by przyczynić się do sukcesu zespołu i organizacji.