Program szkolenia

Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez podnoszenie własnego poziomu energetycznego

  • Przekonania dotyczące czasu i siebie
    • Czym jest czas i czy można nim zarządzać
    • Z czego wynikają różnice w szybkości płynięcia czasu
    • Kto jest odpowiedzialny za czas i jego wykorzystanie w pracy
    • NLP - neurolingwistyka w zarządzaniu sobą - jej wspierający i ograniczający wpływ na efektywność, motywację i sprawczość
    • Koszty proaktywnej postawy w zarządzaniu sobą, czyli dlaczego ludzie proaktywni są dla niektórych cenni, dla innych "niewygodni"
  • Cele – fundament efektywności w zarządzaniu czasem pracy
    • Czym jest efektywność i co jest jej fundamentem
    • Jak być efektywnym i cieszyć się sukcesem: SMART-UP
    • Cele długoterminowe – poznaj technikę salami. dzięki której zrealizujesz swój cel bez względu na to jak wielki i odległy będzie
    • Wyznaczanie kryteriów sukcesu i rozliczanie się z efektywności - czyli jak budować poczucie własnej wartości i pozytywnie wpływać na samoocenę

Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez eliminowanie przeszkód

  • Pożeracze czasu i dystraktory
    • Co to są pożeracze czasu i jak je eliminować
    • Dlaczego pewne książki i szkolenia dotyczące efektywności nie przynoszą efektów
    • Rozpraszacze i zapychacze uwag - psychologia procesu uwagi w zarządzaniu czasem pracy
    • Siła nawyków – jak zmienić niekorzystne nawyki na nowe, sprzyjające efektywnemu działaniu
  • Automotywacja – jak wytrwać w swoich postanowieniach
    • Czym jest automotywacja i co na nią wpływa
    • Jak się automotywować - praca na poziomach funkcjonowania psychicznego 4GROW™ (m.in. na indywidualnych wartościach, przekonaniach i potrzebach)

Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez optymalne wykorzystanie własnej energii

  • Priorytetyzacja celów i zadań – fundament wydajności
    • Zasada Pareto – czyli jak zarządzać czasem, żeby się nie napracować
    • Matryca Eisenhowera, analiza ABC - co jest ważne, a co jest pilne
    • Zarządzanie czasem poprzez wyznaczanie priorytetów w oparciu o ważność i pilność oraz planowanie i delegowanie zadań
  • Planowanie „vs.” czy „i” działanie – czyli jak zarządzać czasem, by uniknąć straty 2 godzin dziennie w pracy
    • Rytm wydajności dziennej - na jakie zadania najlepiej wykorzystać jaki moment własnego poziomu energetycznego
    • Krzywa zakłóceń dnia - kiedy najwięcej Ci przeszkadzają, a kiedy najmniej i jak zaplanować harmonogram czynności do wykonania
    • Kiedy jest właściwy moment na planowanie – planowanie dzienne, tygodniowe, planowanie dużych projektów 

Aplikacje i programy wspierające efektywność i zarządzanie czasem

  • MS Outlook – jak wykorzystać jego możliwości w pełni
    • Zasady zarządzania pocztą, wykonywania i planowania zadań
    • Zarządzanie czasem w pracy poprzez priorytety, kategorie i monity
  • Aplikacje na telefon, wspierające zarządzanie Twoją pracą
    • Koniec z listami na kartkach, zapominaniem i chaosem – najlepsze aplikacje do tworzenia list zadań i planowania
    • Notatki, pomysły, materiały „na później” – gdzie je gromadzić, przechowywać i gdy są potrzebne – szybko odszukać.
    • Aplikacje wspierające tworzenie nawyków – co warto zainstalować na swoim smartfonie 

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

  • Eliminować bariery, blokujące Twoje asertywne działania.
  • Budować swoje poczucie wartości, pewność siebie i odwagę – niezbędne do asertywności.
  • Wyrażać własne zdanie w sytuacjach, w których do tej pory tego się obawiałeś lub których unikałeś lub w których robiłeś to agresywnie (np. spotkania zespołowe, spotkania kadry kierowniczej, dyskusje w kuchni na tematy drażliwe), w taki sposób, który będzie budować autorytet i sprzyjać relacjom interpersonalnym.
  • Reagować w sytuacjach zaskakujących, konfliktowych przyczyniając się do zrozumienia i chęci do współpracy (np. zareagować tak, aby poczuć się komfortowo, gdy koleżanka oskarża nas o zniszczenie efektów pracy zespołu, ubliżając nam i krzycząc na forum zespołu).
  • Wyznaczać granice chroniące nasz komfort - szczególnie w sytuacji, gdy ktoś nas prosi o pomoc, wsparcie lub wykonanie polecenia (np. szef przeciążony obowiązkami i ciężarem poczucia odpowiedzialności, ponieważ pomaga wszystkim swoim pracownikom, gdy tylko go o to poproszą).
  • Rozpoznawać manipulacje i reagować w zgodzie ze sobą.
  • Zachowywać się naturalnie dla siebie i czuć się z tym komfortowo.

Trenerzy

Karolina Prusińska - trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Karolina Prusińska

trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości oraz Psychologię Organizacji i Pracy. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).

Tworzyła i wdrażała projekty rozwojowe oraz szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN.Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wykładowca studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, psycholog, absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
Zamiłowanie psychologiczne oraz szerokie doświadczenie i interdyscyplinarna wiedza sprawiają, że  na jego szkoleniach Uczestnicy oprócz wiedzy i umiejętności,  dostają także ogromną dawkę energii i inspiracji do samodoskonalenia.

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

[...] Z pomocą trenera dotarłam również do źródeł trudności z koncentracją, co pozwoli mi w przyszłości lepiej tym trudnościom przeciwdziałać. Tym, co wyróżnia program szkolenia na tle innych, jest blok dotyczący automotywacji - dzięki niemu szkolenie jest nie tylko "narzędziowe", ale też daje konkretny zapas technik i kompetencji do używania tych narzędzi. Szkolenie nie byłoby efektywne, gdyby nie aura stworzona przez trenera. Dużo wsparcia, dużo konstruktywnych wskazówek. Gorąco polecam!
Ewa Sętowska
Account Executive
ADnova Sp. z o.o.

Bardzo dobrze poprowadzone szkolenie. Co cenne - poparte konkretnymi przykładami. Dużo miejsca na dodatkowe dyskusje przy interesujących nas bardziej obszarach. Stworzenie bardzo dobrej atmosfery szkolenia, przez co udało się włączyć całą grupę do dyskusji, dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, wątpliwościami, doświadczeniami. Taka forma szkolenia bardzo do mnie przemówiła.
Marta Klewiec
Lab Technician
JTI Polska

Sposób przekazania informacji, ukierunkowania słuchacza na tematy stanowiące problem w ich obecnej pracy był na bardzo wysokim poziomie. Sam na tym bardzo skorzystałem i parę metod wdrożę do swojej codziennej pracy.
Marcin Zduńczyk
Lider ds. Transportu i Logistyki
Polski Bank Komórek Macierzystych

Pomimo tego, że w szkoleniu uczestniczyły osoby z różnych firm, na różnych stanowiskach, to poprzez zindywidualizowane podejście prowadzącego, który fantastycznie przygotował się do jego przeprowadzenia, było to szkolenie "szyte na miarę".
Anna Śliwińska
Specjalista ds. kadr i płac
Mazars Polska Sp. z o.o.

[...] Techniki zarządzania czasem, priorytetyzowania i automotywacji uświadomiły mi, jak wiele błędów popełniam i paradoksalnie, jak łatwo sobie z nimi radzić. Warte podkreślenia jest, iż na szkoleniu pracowaliśmy na "żywych" przykładach z naszego życia, dzięki czemu o wiele łatwiej będzie mi wcielić nowe rozwiązania w życie.
Szkolenie to napełniło mnie wielkim optymizmem i nadzieją na odzyskanie życia prywatnego. Gorąco polecam wszystkim zabieganym, zapracowanym i wiecznie nie mającym czasu.
Katarzyna Kamińska
Compensation & Benefits Specialist
JTI

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie z zarządzania czasem projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji zarządzania czasemCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze zarządzania czasem
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik zarządzania czasem
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia zarządzania czasem do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia zarządzania czasem w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi zarządzania czasem

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze zarzadzania czasem - efektywność i automotywacja. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską:
500 29 40 35.

Zarządzanie czasem - efektywność i automotywacja to coś, o czym marzy każdy pracownik… i pracodawca!

Zarządzanie czasem - efektywność i automotywacja to dla wielu z nas trudny temat. Na co dzień próbujemy zatrzymać czas, wydłużyć go, oswoić za pomocą licznych narzędzi, tj, smartfony, aplikacje, kalendarze, przypominacze, post-ity...Efekt? Zazwyczaj nikły, a często nawet gorszy – gdy gubimy się w ilości używanych gadżetów. Rozwiązanie? Zacznij organizować i kontrolować własne działania, czyli świadomie zarządzać czasem – efektywność i automotywacja to nagroda za włożony wysiłek. Większość z nas ma świadomość tego, jak ogromne znaczenie ma sposób gospodarowania zasobami w dostępnym czasie, ale „po prostu nie ma czasu” nimi odpowiednio gospodarować. Dziś obalamy mity dotyczące zarządzania czasem – efektywność i automotywacja będą w Twoim zasięgu!

Problem z zarządzaniem czasu – efektywnością i automotywacją można sprowadzić do frazy „nie mam czasu”. Nie mamy czasu na przerwę, by zweryfikować plan pod koniec dnia pracy, zastanowić się, czy aktualnie wykonywanie zadanie jest ważne. Nie mamy czasu przeanalizować swój dzień pracy, więc nie wiemy, co zajmuje nam najwięcej czasu… W efekcie tego błędnego koła, deadline’y niebezpiecznie zmieniają kolor na czerwony, a poziom naszej frustracji rośnie, wpływając negatywnie na motywację i skuteczność. Winni? Na pewno nie nasza (nie)umiejętność zarządzania czasem – efektywność i automotywacja nie są tak wysokie, jak mogłyby być przez „stresujące miejsce pracy”. To niezorganizowani współpracownicy, zbyt duża liczbę zadań, niecierpliwy i niezdecydowany szef, specyfika branży. Tak zazwyczaj opisują swoją rzeczywistość uczestnicy szkolenia „Zarządzanie czasem - efektywność i automotywacja”.

Prawda, którą często odkrywamy dopiero podczas szkolenia „Zarządzanie czasem - efektywność i automotywacja”, może zaboleć. Najczęściej to my sami sabotujemy własny grafik. Mamy problem z zarządzaniem czasem – efektywnością i automotywacją, bo wykonujemy zadania pilne dla współpracowników, a nie dla nas, ochoczo zgłaszamy się do pomocy przy innych projektach, planujemy pracę koncepcyjną w godzinach spadku energetycznego, zajmujemy się wieloma sprawami naraz, stawiamy sobie zbyt wysoką poprzeczkę… W rezultacie takiego nieumiejętnego zarządzania czasem – efektywnością i automotywacją stale odraczamy wykonanie ważnych (i zazwyczaj trudnych) zadań, bo przecież „koniecznie MUSZĘ zrobić w tej chwili coś innego”.

Czas coś zmienić! Trzy kroki mają kluczowe znaczenie dla skutecznego zarządzania czasem – efektywności i automotywacji:

1. Koncentracja
Pamiętaj, że jest ograniczonym pojemnikiem. Im więcej do niego wrzucasz, tym trudniej skupić Ci się na wykonywanym zadaniu – osiągasz gorsze efekty. Trudno zmienić otoczenie, w którym pracujesz, ale możesz nauczyć się skupiania uwagi i podejmować działania, które będą wspierać Twoją wydajność. Skutek takiego sposobu zarządzania czasem – efektywność i automotywacja.

2.Priorytetyzowanie
Nie chodzi o to, byś robił jak najwięcej, tylko byś robił to, co przyniesie wymierne rezultaty. Podczas szkolenia „Zarządzanie czasem - efektywność i automotywacja” uczymy wdrażania tzw. zasady Pareto. Zgodnie z nią w ciągu 20% czasu zużytego na zadanie, osiągasz 80% wyników, a 80% spraw zajmujących Twoją uwagę, to sprawy niepotrzebne. Koncentrując się na tym, co naprawdę ważne, osiągniesz wymierny efekt.

Planowanie
Zamiast wykonywać zadania na czas, podejmuj świadome i konkretne kroki, by poprawić swoją umiejętność zarządzania czasem – efektywność i automotywację. Planując terminy i czas wykonania, maksymalizujesz swoją wydajność i pilnujesz, by zadania nie przedłużały się w czasie. Warto zaplanować nawet czynności nieplanowane, tj. sprawy nagłe i spontaniczne, przerwy czy „pożeracze czasu”.

Więcej narzędzi i technik otrzymasz na szkoleniu: „Zarządzanie czasem - efektywność i automotywacja”. Nie trać czasu, zapisz się już dziś!