Program szkolenia

Szkolenie jest prowadzone w dwóch wariantach:

  • wariant 2 - dniowy
  • wariant 3 - dniowy rozbudowany o zaawansowane techniki i narzędzia (patrz *)

Czego wiele osób o rekrutacji nie wie, a co ma duże znaczenie

  • To przecież oczywiste, czym jest proces rekrutacji i selekcji kandydatów, prawda? A jednak, wyobrażenie wielu osób ( w tym również Twoich przełożonych / współdecydentów / klientów), nie zawsze jest prawdziwe. Warto zadbać o jasność i spójność oczekiwań,  od samego początku!
  • Myślisz, że decyzja o zatrudnieniu to sukces rekrutacji? To dopiero prawdziwy test dla trafności procesu naboru. Dowiesz się, ile naprawdę może kosztować błąd rekrutacyjny.

Żeby znaleźć, musisz wiedzieć, kogo szukać – narzędzia skutecznej rekrutacji

Profil Rekrutacyjny Kandydata – czyli jak przelać na papier oczekiwania względem poszukiwanego kandydata

  • Nauczysz się, skąd najlepiej czerpać  informacje do stworzenia Profilu Rekrutacyjnego Kandydata oraz jak zdefiniować wszystkie kryteria niezbędne do znalezienia pracownika dopasowanego do stanowiska.
  • Wspólnie opracujemy model profilu rekrutacyjnego - otrzymasz narzędzie, dzięki któremu Twoja praca będzie łatwiejsza i skuteczniejsza.

* Dodatkowo na szkoleniu 3-dniowym:

  • By jeszcze bardziej zwiększyć efektywność pracy z Profilem Rekrutacyjnym, skupimy się na tym, jak wybrać kompetencje kluczowe dla ocenianego stanowiska.
  • Przenalizujemy też najczęściej popełniane błędy w pracy z tym narzędziem, dzięki czemu unikniesz ich w przyszłości!

Model kompetencyjny – dokładna mapa, z którą odniesiesz sukces rekrutacyjny

  • Czym są te magiczne kompetencje? Na szkoleniu pokażemy Ci istotę kompetencji i ich zastosowanie w praktyce rekrutacyjnej. Przekonasz się, o ile skuteczniejszy i tak naprawdę łatwiejszy (bo wiesz, czego konkretnie szukać) stanie się proces rekrutacji!
  • By metody oparte na kompetencjach były efektywne, musisz swobodnie nimi operować – w tym celu poznasz wszystkie wyróżniki kompetencji.
  • Słownik kompetencji w firmie jest niezrozumiały lub niespójny, a może w ogóle nie funkcjonuje? By posługiwać się jednym, jasnym językiem, nauczysz się tworzyć opisy kompetencji.
  • Nie wiesz, jak poznać, czy potencjalny pracownik posiada daną kompetencję i w jakim stopniu? Nauczysz się korzystać z tzw. wskaźników behawioralnych i nie będziesz mieć już żadnych wątpliwości.
  • Brakuje Ci jednego standardu do oceny kompetencji kandydatów? Z nami nauczysz się korzystać ze skali ocen kompetencji stosowanej w procesach rekrutacji.

* Dodatkowo na szkoleniu 3-dniowym:

  • Potrenujemy tworzenie wskaźników behawioralnych i poziomów ich nasilenia, dzięki czemu będziesz posługiwać się nimi biegle.
  • Poznasz rodzaje kompetencji, dowiesz się, które warto oceniać w procesie selekcyjnym i ile optymalnie powinno ich być.

Wywiad behawioralny rozmowie nierówny – jak przeprowadzić skuteczne interview z kandydatem?

  • Masz wrażenie, że podczas wywiadu marnujesz sporo czasu, na powtarzanie przez kandydata treści zawartych w CV? Pokażemy Ci, na jakie informacje w życiorysie zwrócić uwagę, o co i jak pytać kandydata.
  • Zastanawiasz się, czy podczas wywiadu możesz sprawdzić, czy kandydat posiada istotne dla stanowiska kompetencje? Odpowiedź brzmi: TAK, za pomocą odpowiedniego w tym celu narzędzia - STAR. Podczas szkolenia opanujesz i przećwiczysz tę efektywną metodę wywiadu behawioralnego.
  • Czym jest wywiad sytuacyjny? Dowiesz się, kiedy warto korzystać z tej techniki i o co zadbać, by była skuteczna.
  • Warto uczyć się na cudzych błędach! Omówimy te, które najczęściej popełniają rekruterzy podczas prowadzenia wywiadu i zastanowimy się, jak zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.
  • Nie daj się zwieść kandydatom! Na szkoleniu poznasz „chwyty” w udzielaniu odpowiedzi podczas wywiadu i sposoby na poradzenie sobie w takich sytuacjach.

*Dodatkowo na szkoleniu 3-dniowym:

  • Przeanalizujemy kolejne etapy rozmów z kandydatami.
  • Dowiesz się, jak zadbać o właściwą strukturę i atmosferę podczas wywiadu – w końcu poziom przeprowadzonego interview to wizytówka firmy!

Wisienka na torcie – ostatnie i równie ważne kroki procesu rekrutacji

  • Jak wybrać tego „właściwego?” – dowiesz się, jak wnikliwie i kompleksowo rozważyć wszystkie zebrane informacje.

* Dodatkowo na szkoleniu 3-dniowym zajmiemy się pozostałymi technikami zwiększającymi trafność wyboru kandydata:

  • Niektórzy rekruterzy sięgają po „oryginalne” metody rekrutacyjne, zadając kandydatom nietuzinkowe zadania… Niestety często nie mają one nic wspólnego z prawdziwymi zadaniami behawioralnymi, które Ty poznasz na szkoleniu. Kiedy korzystanie z nich jest dobrym pomysłem? By móc to ocenić,  poznasz ich możliwości, ograniczenia i wartość diagnostyczną.
  • Zaczniesz samodzielnie budować efektywne zadania behawioralne!
  • Assessment Center? Nie ulegaj modzie, dowiedz się, kiedy rzeczywiście warto sięgnąć po to narzędzie!
  • Testy i kwestionariusze predyspozycji zawodowych mogą stanowić dobre źródło informacji lub być jedynie stratą czasu – pokażemy Ci, które z nich warto stosować i dlaczego.
  • Przeanalizujemy różne rodzaje pytań używanych podczas wywiadu i ich efektywność.
  • Brak dopasowania motywacyjnego może skutkować niskim zaangażowaniem i wydajnością pracownika, a nawet decyzją o zwolnieniu… Dlatego, kiedy już wiesz, co kandydat potrafi robić, warto sprawdzić, co chce robić – a więc badać Dopasowanie Motywacyjne Kandydata! Nauczysz się tego na szkoleniu.
  • Mniej lub bardziej świadomie każdy z nas podlega psychologicznym pułapkom, jednak w przypadku rekrutera mogą one znacząco wpłynąć na procesu oceny kandydata. Po szkoleniu będziesz na nie przygotowan(a)y!

Do zobaczenia!

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

Nauczysz się zaawansowanych technik rekrutacyjnych oraz profesjonalnego ich stosowania połączonego z dogłębnym zrozumieniem. Na szkoleniu kładziemy największy nacisk na definiowanie pożądanych zachowań i kompetencji oraz na wnioskowanie o nich na podstawie wskaźników behawioralnych tak, aby Uczestnik nigdy więcej nie miał wątpliwości po interview, czy to jest odpowiedni kandydat, a jesli ma poczucie, że tak - żeby wiedział i potrafił uzasadnić dlaczego.

Trenerzy

 Sabina Dąbrowska-Olbryś - trener, coach ICC, psycholog biznesu

Sabina Dąbrowska-Olbryś

trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Przez wiele lat osobiście prowadziła procesy rekrutacyjne na wszystkie możliwe poziomy stanowisk dla różnorodnych organizacji - zarówno po stronie agencji rekrutacyjnej, jak i po stronie wewnętrznego Działu HR dużej organizacji. Przez kilka lat zarządzała wszystkimi procesami rekrutacyjnymi prowadzonymi przez menedżerów oraz podległy jej Zespół Rekrutacji i Employer Brandingu. Jak HR Manager Zarządzała także strategicznie całą polityką personalną w firmie będącej liderem na rynku usług internetowych w branży HR  - w Grupie Pracuj.

W przygotowywanych i prowadzonych przez nią szkoleniach łączy doświadczenie biznesowe ze współczesną wiedzą psychologiczną i neurolingwistyką. Wykorzystując bogate doświadczenie zdobyte w korporacjach o wysokich standardach rozwiązań HRM, skupia się na przekazywaniu Uczestnikom rozwiązań praktycznych, przydatnych w ich obecnej bądź przyszłej pracy.

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Po szkoleniu Rekrutacja i Selekcja mam tylko pozytywne wrażenia. To bardzo profesjonalnie przygotowane szkolenie dało mi świetną możliwość zapoznać się z najnowszymi trendami rekrutacyjnymi oraz wymienić się doświadczeniem z innymi specjalistami i początkującymi w tej branży. Metody prowadzenia tego szkolenia są według mnie jak najbardziej skuteczne: ustalenie indywidualnych potrzeb przed szkoleniem, liczne gry, dyskusje, wspólne ćwiczenia, nawet trudniejsze tematy zostały w taki sposób lepiej zrozumiane.[...]
Dziękuje bardzo 4GROW!
Natalya Gusseva-Fouchet,
Recruitment Manager

Kameralne spotkanie. Atmosfera otwartości i nastawienia na potrzeby uczestników. Ciekawe informacje na temat działań podejmowanych przez inne firmy - standardy.
Agnieszka Kmita
Kierownik Sekcji Rekrutacji i Rozwoju Pracowników
Ceramika Paradyż Sp. z o.o.

Szkolenie na najwyższym poziomie. Trener reprezentuje wysokie umiejętności trenerskie poparte również praktyką. Wiele elementów do praktycznego wykorzystania w procesie rekrutacji, solidne podejście do oczekiwań. Dlatego wychodząc ze szkolenia ma się poczucie, że warto było...
Joanna Kurant
Kierownik ds. szkoleń
Gedeon Richter Marketing Polska Sp.z o.o.

Uczestnictwo w warsztatach, które przyniesie realne efekty dla mnie, jako rekrutera, było czystą przyjemnością. Szkolenie było prowadzone przez kompetentnego trenera, który posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną - jakże cenną dla mnie, jako uczestnika warsztatów. Dziękuję za wkład wniesiony w mój rozwój w postaci wiedzy i jej wykorzystania. Pozdrawiam, Renata
Renata Turek
CEMEX Polska sp. z o.o.

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie Rekrutacja - wywiad behawioralny, zaawansowane techniki projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji komunikacji interpersonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze komunikacji interpersonalnej
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik komunikacji interpersonalnej
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi komunikacji interpersonalnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską:
500 29 40 35.

Rekrutacja - wywiad behawioralny, zaawansowane techniki to najlepsza inwestycja Twojej firmy  

W każdej firmie, w każdej branży sukces zależy od ludzi – ich kompetencji, zaangażowania, efektywności. Kluczowe znaczenie ma zatem rekrutacja. Wywiad behawioralny, zaawansowane techniki pozwalają upewnić się, czy kandydat posiada potrzebne predyspozycje jeszcze zanim zacznie pracę. Niestety, zazwyczaj weryfikacja następuje zbyt późno, gdy widoczne są efekty niedopasowania pracownika do stanowiska czy kultury organizacyjnej. To powoduje znaczny wzrost kosztów rekrutacji. Wywiad behawioralny, zaawansowane techniki rekrutacyjne początkowo mogą wydawać się HR-owcom zbędnym luksusem, są to jednak narzędzia, dzięki którym w przyszłości unikniemy dodatkowych wydatków - związanych z efektywnością pracownika. Na szkoleniu poznasz sekrety skutecznej rekrutacji, wywiadu behawioralnego – zaawansowanych technik!     

Przed każdym procesem rekrutacji, wywiadem behawioralnym należy zastanowić się, co właściwie oznaczają poszczególne kompetencje, niezależnie od tego, czy zostały zdefiniowane już w opisach stanowisk funkcjonujących w Twojej firmie, czy dopiero tworzysz ich listę. Podczas rekrutacji, wywiadu behawioralnego, zaawansowanych technik kompetencje często traktowane są jako słowa klucze z jednej strony i ogólniki z drugiej. Dlatego tak ważne jest, byś przed rozpoczęciem rekrutacji, wywiadu behawioralnego uspójnił sposób myślenia i doprecyzował daną kompetencję, zanim zaczniesz weryfikować jej poziom u kandydata. Definiowanie kompetencji to proces, który stanowi podstawę rekrutacji i wywiadu behawioralnego, dlatego wymaga szczególnej uważności.

Często HR-owcy zatrzymują się na tym etapie, przyjmując że szukają osoby kreatywnej, asertywnej czy potrafiącej zarządzać zespołem. To jednak za mało, by proces rekrutacji, wywiad behawioralny był skuteczny. Aby zweryfikować dane kompetencje u kandydata, potrzebujesz jednolitych standardów i precyzyjnych oczekiwań. Podczas szkolenia: Rekrutacja - wywiad behawioralny, zaawansowane techniki nauczysz się je określać, dzięki czemu kluczowy moment procesu rekrutacji – wywiad behawioralny będzie dużo prostszy do przeprowadzenia i przede wszystkim efektywny.

Rzadko podczas rekrutacji, wywiadu behawioralnego mamy do czynienia z czarno-białymi kandydatami, którzy posiadają lub nie oczekiwaną przez nas kompetencję. Sami również mamy zróżnicowane oczekiwania względem opanowania kompetencji, którą weryfikujemy podczas rekrutacji, wywiadu behawioralnego. Dlatego podczas szkolenia: Rekrutacja - wywiad behawioralny, zaawansowane techniki nauczymy Cię, jak tworzyć skale, opisywać kompetencje i ich wskaźniki na kilku poziomach. Podczas procesu rekrutacji, wywiadu behawioralnego narzędzia te umożliwiają odniesienie poziomu kompetencji przejawianego przez kandydata do poziomu przez nas oczekiwanego oraz obiektywne porównanie kandydatów.

Wszystkie te techniki są przydatne dopiero w kontekście wywiadu – obowiązkowego elementu każdego procesu rekrutacji. Niestety, brak odpowiednich kompetencji często powoduje, że podczas rekrutacji wywiad behawioralny zamienia się w zwykłą rozmowę, źródło wielu „przeczuć” i „wrażeń”, na których później rekruterzy opierają swoją ocenę. Aby podczas rekrutacji, wywiadu behawioralnego zweryfikować kompetencje kandydata, należy umiejętnie zadawać pytania. Tę sztukę opanujesz podczas szkolenia: Rekrutacja - wywiad behawioralny, zaawansowane techniki

Czas, jaki zainwestujesz w przygotowanie do procesu rekrutacji, wywiadu behawioralnego, zwróci się w postaci pracownika dopasowanego do wymagań i możliwości na danym stanowisku. Warto, prawda? Zapraszamy!