Program szkolenia

Projektowanie zawartości prezentacji w kontekście pożądanego efektu

  • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia
  • Cele prowadzącego a potrzeby słuchaczy
  • Projektowanie struktury prezentacji – czyli co zrobić, by przekaz był utrzymujący skupienie,  zrozumiały i efektywny:
    • 4 modele struktury logicznej prezentacji i Model Rekina – jak zjednać sobie odbiorcę i zostawić po sobie mocne wrażenia
    • Struktura przekazu – pionowa i pozioma – jak mówić zrozumiale
    • Struktura perswazji i dlaczego model GROW jest niewystarczający – jak wzbudzić i utrzymać dynamikę oraz przekonać odbiorcę do pożądanych myśli i decyzji
  • Wzorce budowania, funkcje i proporcje: wstępu, rozwinięcia i zakończenia
  • Storytelling –  czyli jak zjednać sobie  słuchacza i zapaść w jego pamięć

Jak zaciekawić - sztuka retoryki

  • Budowanie napięcia
  • Anegdota
  • Metafora
  • Antyteza
  • Pytania i pytania retoryczne - budowanie dialogu
  • Pauza
  • Słowa klucze

Mowa niewerbalna profesjonalnego prezentera

  • Wzrok i kontakt wzrokowy
  • Mimika, postawa, gesty, gestykulacja (body language - mowa ciała)
  • Dykcja, intonacja, modulacja – operowanie dźwiękiem
  • Dynamika
  • Poruszanie się, proksemika
  • Dynamizowanie poprzez warsztat aktorski

Mowa werbalna – moc słów i ich konfiguracji

  • Manieryzmy i błędy językowe
  • Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium
  • Stosowanie języka korzyści
  • Kolejność i struktura elementów wypowiedzi - zasada 3P

To, czego nie widać i nie słychać, a wpływa na słuchacza - język perswazji

  • Posługiwanie się ukrytymi poziomami komunikacji - to, czego nie widać i nie słychać, a wpływa na słuchacza
  • Neurolingwistyka komunikacji - czyli jak sprzyjać pożądanemu odbiorowi słuchaczy
  • Wpływanie na ludzi odpowiednią składnią zdań
  • Wpływanie na ludzi presupozycjami - ukrytymi znaczeniami słów

Zarządzanie uwagą audytorium i budowanie relacji z odbiorcami

    • Techniki do pobudzania (odbiorca niezainteresowany/ znudzony)
    • Techniki do otwierania (odbiorca nieśmiały/ małomówny)
    • Techniki do dyscyplinowania i zyskiwania przychylności (odbiorca gadatliwy/ nieuważający/ atakujący/ złośliwy)

    Techniki obniżania stresu przed prezentacją i kontroli emocji w trakcie wystąpienia

    • Trening autogenny
    • Warunkowanie klasyczne i zarzucanie kotwicy stosowane w służbach specjalnych wywiadów wojskowych
    • Techniki aktorskie obniżania stresu i uruchamiania poczucia pewności siebie

    Piękne slajdy i sztuczki w PowerPoint

    • Zen prezentacji – jak wypełniać slajdy obrazem i tekstem by potęgować przekaz prezentera
    • Struktura prezentacji i pojedynczego slajdu
    • Zasady dotyczące budowania zawartości treściowej i graficznej slajdu
    • Jakich funkcji używać, by szybko i sprawnie przygotować imponujące slajdy
    • PowerPoint suflerem – widok prezentera
    • Dynamizowanie prezentacji - audio, video i materiały z internetu w prezentacji

    Każda prezentacja Uczestnika jest nagrywana kamerą a po szkoleniu Uczestnik otrzymuje nagranie ze swoimi prezentacjami, aby móc dalej doskonalić swój warsztat po szkoleniu. Po każdej prezentacji Uczestnik otrzymuje feedback wspierający i korygujący od trenera i wybranych Uczestników.

    Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

    Nauczysz się

    • Projektowania intrygującej i wciągającej prezentacji
    • Wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie słuchaczy  już od pierwszych słów
    • Formułować przekaz w sposób jasny i klarowny mimo trudnych treści
    • Kontrolować modulację i dynamikę głosu
    • Świadomie zarządzać własną mową ciała – gestami, postawą, mimiką, ruchem na scenie
    • Budować autorytet wśród audytorium
    • Stosować sprawdzone techniki obniżające poziom stresu przed prezentacją i w jej trakcie
    • Tworzyć ciekawą prezentację w programie Power Point

    Trenerzy

    Łukasz Kostecki - trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

    Łukasz Kostecki

    trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

    Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach.

    Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach. Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, IBD Business School, oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy łączy praktyczną wiedzę z zakresu współczesnej psychologii, z bogatym doświadczeniem zawodowym, pasją, oraz nastawieniem na widoczne efekty podejmowanych działań.

    Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

    Mateusz Dąbrowski

    prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

    Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk – twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Członek International Coaching Community, psycholog, absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

    Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

    Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Będąc odpowiedzialnym za sprzedaż usług posiada bogate doświadczenie w prezentacjach biznesowych przed potencjalnym lub obecnym Klientem, a jako trener i psycholog - w prezentacjach przed Uczestnikami.  Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik prezentacji biznesowych .

    Karolina Prusińska - trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

    Karolina Prusińska

    trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

    Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych.

    Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).

    Opinie i referencje

    Opinie i referencje

    Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

    Szkolenie zostało poprzedzone badaniem potrzeb z organizatorem szkolenia oraz uczestnikami a program dostosowany do naszych potrzeb. Forma szkolenia była mocno warsztatowa – każdy uczestnik tworzył kilka prezentacji podczas szkolenia oraz występował będąc nagrywanym i ćwicząc różne aspekty warsztatu prezentera.
    Szkolenie uzyskało najwyższe oceny. Potwierdzają to opinie uczestników, wśród których dominuje zadowolenie z uzyskania konkretnych technik do tworzenia ciekawych prezentacji oraz motywacja do zmiany swojego dotychczasowego sposobu prowadzenia prezentacji.
    Trener zbudował z uczestnikami otwarte i partnerskie relacje, dzięki czemu na szkoleniu panowała przednia atmosfera, łącząca pracę z dużą ilością śmiechu.
    Gorąco polecamy szkolenie z Prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych z firmą 4GROW wszystkim tym, którzy poszukują profesjonalnego partnera szkoleniowego. My mamy apetyt na jeszcze więcej!

    Qlock logo

    Adam Piesiak
    Chief Executive Officer
    Qloc S.A.

    Szkolenie bardzo dobre, niezwykle kompetentny prowadzący. Program szkolenia pozwala na zdobycie wiedzy lub jej rozszerzenie, dodatkowo duża ilość wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu prezentacji. Szkolenie dynamiczne, aktywizujące do pracy własnej, niewielka grupa, doskonałe relacje z uczestnikami podczas zajęć.
    Beata Krzywańska, Dyrektor, CBRE Corporate Outsourcing Sp. z o.o.

    Wiedza i umięjętności zdobyte podczas szkolenia na pewno przydadzą mi się bardzo w pracy. Przygotowanie trenera w każdym temacie bardzo dobre. Dużo ćwiczeń pozwoliło jeszcze bardziej utrwalić wiedzę oraz pokazać popełnione błędy.
    Polecam każdemu szkolenie.
    Dariusz Andrzejewski, Inżynier ds. IT, ENERGA Informatyka i Technologie Sp. z o.o.

    Szkolenie w pełni odnoszące się do mojej praktyki zawodowej. Zainspirowało mnie, jak w świeży i innowacyjny sposób wykorzystać dotychczasowe materiały prezentacyjne. Bardzo przyjazna atmosfera. Trener bardzo kompetentny.
    Chcesz udoskonalić swoje wystąpienia, prezentacje - zapytaj o to 4GROW.
    Marek Jackowski, PreSales Director Automated Solutions, OpusCapita Sp. z o.o.

    Pozwala na inne spojrzenie na codzienne obowiązki związane z uczestnictwem i prowadzeniem prezentacji i występowaniem publicznym.  Zwraca uwagę na najważniejsze aspekty zachowania. Mała ilość uczestników wpłynęła mocno na plus.
    Mariusz Smela, Prezes Zarządu, MEDORT S.A.

    Szkolenie daje możliwość poznania swoich mocnych i słabych stron podczas prezentowania. Myślę, że otrzymane wskazówki pozwolą mi udoskonalić swoje wystąpienia, zarówno służbowe, jak i naukowe. Do największych zalet szkolenia należy ciekawe wykorzystanie materiałów dodatkowych, dobry kontakt trenera z uczestnikami oraz ćwiczenia praktyczne z możliwością otrzymania użytecznej informacji zwrotnej dotyczącej swojego wystąpienia. 
    Kamil Gala, Analityk, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

    Metodologia

    Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

    Szkolenie z prezentacji i wystąpień publicznych projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

    1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji w obszarze prezentacji  Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
    2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze: prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne
    3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik związanych z prezentacjami
    4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
    5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia z prezentacji i wystapień publicznych w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
    6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi ze sztuki prezentacji

    Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

    Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze prezentacji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

    Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

    • Gorące krzesło
    • Nagranie kamerą
    • Odgrywanie ról i scenek
    • Dyskusja moderowana
    • Instruktaż
    • Przykłady audio i video
    • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
    • Trening ze stop-klatką na feedback

    Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

    Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

    Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

    Prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne, które zapadają w pamięć!

    Czy zdarzyło Ci się to podczas prezentacji biznesowej i wystąpienia publicznego? Gdy musiałeś wyrazić swoją opinię na forum lub zabrać głos w dyskusji grupowej? A może w trakcie rozmowy z szefem? Nagle ziemia ustąpiła Ci spod nóg, a w głowie pojawiała się pustka? Nie ma powodów do obaw. Niezależnie od płci, wieku czy stanowiska, trema może dopaść każdego. Jest to rodzaj lęku, odczuwanego nie tylko w sytuacji prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Lęku przed tym, że nie zaprezentujemy takiego wizerunku siebie, jaki pragniemy, by ujrzeli inni. To nie publiczność jest źródłem Twojej tremy, tylko Ty sam. Celem szkolenia z prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych jest uświadomienie Ci, że tylko od Ciebie zależy sukces Twoich prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Mało kto rodzi się porywającym mówcą, ale każdy może nauczyć występować tak, by zaciekawić i zapadać w pamięć!

    Przede wszystkim warto zacząć od umiejętności zarządzania stresem, inaczej możesz nawet nie podjąć się prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Istnieje wiele technik i metod, których celem jest minimalizacja lub niwelowanie skutków tremy podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych, ale nie tylko. Jedną z nich jest praca na przekonaniach, która co prawda wymaga najwięcej wysiłku, jednak przynosi trwałe i zaskakujące rezultaty. Zatem, jeśli w Twój zawód wpisane są stresujące prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne, szkolenie dostarczy Ci licznych strategii, uświadomi źródła stresu i sposoby jego kontrolowania, tak byś mógł skoncentrować się na tym, co chcesz przekazać.

    Teraz możesz zrobić krok drugi: nauczyć się wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Wszystko ma znaczenie, począwszy od pierwszych słów, którymi możesz „zakotwiczyć” słuchaczy, a kończąc na przekazie, z którym ich zostawiasz. Większość uczestników z niecierpliwieniem czeka na ten fragment szkolenia z prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. W efekcie dostają jednak więcej niż się spodziewali - zamiast jednorazowych frazesów, całą strategię budowania nie tylko efektownych, ale i efektywnych prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.

    Skuteczne prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne to również Twoja mowa ciała. Z badań wynika, że aż 65% informacji w bezpośrednich konwersacjach jest przekazywane pozawerbalnie. Świadomość właściwych gestów jest bardzo ważna. Ruch prezentera może wprowadzać dynamikę i aktywizować słuchaczy podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych, jednak nieumiejętnie stosowany świadczy raczej o stresie i braku profesjonalizmu. Co więcej, jeśli komunikaty niewerbalne nie są spójne z przekazem słownym, jest większe prawdopodobieństwo, że odbiorca uwierzy w to co widzi, a nie w to, co słyszy, dlatego tak istotna jest zarówno treść przekazu, jak i forma prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.

    Ostatni ważny czynnik Twojego sukcesu podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych to umiejętność budowania relacji z audytorium. Zawsze może zdarzyć się osoba niezainteresowana/ wszystkowiedząca/ nieśmiała/ atakująca, musisz wiedzieć, jak poradzić sobie z jej zachowaniem w sposób, który nie zaburzy Twoich prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.

    Dopiero te wszystkie elementy razem składają się na Twoją wiarygodność i siłę przekazu. Szkolenia z prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych nauczą Cię wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia i zasoby, by przemawiać swobodnie, budować autorytet i zapadać w pamięć!

    Tagi
    Prezentacje i wystąpienia
    Kurs prezentacji
    Prezentacje szkolenia
    Szkolenia prezentacje
    Szkolenia wystąpienia publiczne
    Szkolenia z prezentacji
    Szkolenia z wystąpień publicznych
    Szkolenie wystąpienia publiczne
    Szkolenie z prezentacji
    Szkolenie z wystąpień publicznych
    Sztuka prezentacji
    Wystąpienia publiczne szkolenia
    Wystąpienia publiczne szkolenie