Szkolenie jest prowadzone w dwóch wariantach:

  • wariant 2 - dniowy z Wystąpień publicznych i prezentacji
  • wariant 3 - dniowy rozbudowany o warsztat MS PowerPoint®, czyli jak tworzyć atrakcyjne i efektywne slajdy (patrz *)

Program szkolenia z Wystąpień publicznych i prezentacji

Projektowanie zawartości prezentacji i wystąpienia publicznego w kontekście pożądanego efektu

  • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia publicznego
  • Cele prowadzącego a potrzeby słuchaczy
  • Projektowanie struktury wystąpienia i prezentacji – czyli co zrobić, by przekaz był utrzymujący skupienie,  zrozumiały i efektywny:
    • Model Rekina – jak zjednać sobie odbiorcę i zostawić po sobie mocne wrażenia poprzez wystąpienia publiczne - szkolenie Ci to wyjaśni!
    • Struktura przekazu – pionowa i pozioma – jak mówić zrozumiale
    • Struktura perswazji – jak wzbudzić i utrzymać dynamikę oraz przekonać odbiorcę do pożądanych myśli i decyzji
  • Wzorce budowania, funkcje i proporcje prezentacji: wstępu, rozwinięcia i zakończenia
  • Przed Tobą prezentacje produktowe i wystąpienia publiczne? Szkolenie ze storytellingu, w tym szkoleniu, krótko, konkretnie – powiemy Ci jak historią zjednać sobie  słuchacza i zapaść w jego pamięć i przećwiczymy to przed kamerą.

Jak zaciekawić poprzez prezentacje - szkolenia u nas uczą sztuki retoryki!

  • Budowanie napięcia
  • Anegdota
  • Metafora
  • Antyteza
  • Pytania i pytania retoryczne - budowanie dialogu
  • Pauza
  • Słowa klucze

Mowa niewerbalna podczas wystąpień publicznych

  • Wzrok i kontakt wzrokowy
  • Mimika, postawa, gesty, gestykulacja (body language - mowa ciała) wpływają na postrzeganie Twojego profesjonalizmu, opanowania, poczucia wartości. Pokażemy Ci jak zrobić, żeby to nie były niby wystąpienia publiczne - szkolenia u nas rozwijają charyzmę!
  • Dykcja, intonacja, modulacja – operowanie dźwiękiem
  • Dynamika
  • Poruszanie się, proksemika

Zarządzanie uwagą publiczności i budowanie relacji z odbiorcami

    • Techniki do pobudzania (publiczność niezainteresowana/ znudzona)
    • Techniki do otwierania (odbiorca nieśmiały/ małomówny)
    • Techniki do dyscyplinowania i zyskiwania przychylności (odbiorca gadatliwy/ nieuważający/ atakujący/ złośliwy)

    Techniki obniżania stresu przed wystąpieniem i kontroli emocji w trakcie wystąpienia

    • Przyczyny stresu - jak się przygotować i o co zadbać przed prezentacją
    • Objawy stresu - perspektywa prezentera i audytorium
    • Techniki obniżania stresu i uruchamiania poczucia pewności siebie

    Wszystkie prezentacje i wystąpienia publiczne podczas szkolenia są nagrywane kamerą, a Uczestnik otrzymuje nagranie ze swoimi wystąpieniami i prezentacjami, aby móc dalej doskonalić swój warsztat po szkoleniu. Po każdej prezentacji i wystąpieniu Uczestnik otrzymuje feedback wspierający i korygujący od trenera i wybranych Uczestników.


    * Warsztat MS PowerPoint®, czyli jak tworzyć atrakcyjne i efektywne slajdy

    Jak osiągnąć za pomocą prezentacji w PowerPoint® to, co chcemy osiągnąć...

    • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia
    • Cele prowadzącego a potrzeby słuchaczy
    • Cel prezentacji i sens slajdów
    • Prezentacja a slidedoc - triki Nancy Duarte

    Jak zaciekawić prezentacją w PowerPoint®

    • Forma a treść – złoty umiar
    • Stosowanie języka korzyści w kontekście celu prezentacji
    • Wychodzenie ze schematyczności slajdów
    • Proporcje zawartości elementów struktury
    • Jak budować slajd od strony merytorycznej i graficznej (ZEN prezentacji Garr Reynolds'a)

    Forma prezentacji w PowerPoint®

    • Czcionki:
      • Wielkość
      • Kolor
      • Rodzaj
    • Struktura slajdu
      • Ilość elementów na slajd i na całą prezentację
      • Umiejscowienie na slajdzie (tekst + obraz)
      • Ilość slajdów
      • Słowa i obrazy klucze

    Wstawianie i zarządzanie treścią slajdów w PowerPoint®

    • Wstawianie i edycja obrazów, obrazków clipart, kształtów i inteligentnych kształtów SmartArt
    • Wstawianie i edycja tabel
    • Wstawianie i edycja wykresów
    • Wstawianie i edycja video i audio
    • Efekty graficzne
    • Wyzwalacze (np. film uruchamiający się po odpowiednim czasie lub kliknięciu)
    • Warstwy – jak radzić sobie z grafiką składającą się z kilku elementów
    • Tworzenie stylów i grafiki tła – firmowy szablon

    Pokaz slajdów w PowerPoint®

    • Przejścia i animacje
      • Wejścia, wyróżnienia i wyjścia
      • Chronometraż i wyzwalacze
    • Pokaz z widokiem prezentera, czyli prezentacja bez przełączania i przerw technicznych
    • Korzystanie z notatek PP – PP suflerem
    • Pokaz niestandardowy – jedna prezentacja dla kilku grup odbiorców

    Automatyzacja pracy i extra możliwości w PowerPoint®

    • Szybkie przygotowywanie prezentacji dzięki definiowaniu wzorców i układów:
      • Slajdów
      • Materiałów informacyjnych
      • Notatek
    • Automatyczne generowanie zaawansowanych materiałów szkoleniowych z PP dzięki wykorzystaniu wzorców notatek
    • Korzystanie ze stopek, nagłówków, numeracji stron, daty i czasu
    • Wykorzystywanie układów slajdów w zależności od zawartości (np. slajd tytułowy, slajd rozwijający, slajd końcowy, slajd przejściowy)

    Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?

    Jak oceniają Uczestnicy nasze szkolenia Wystąpienia publiczne

    Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

    Szkolenie zostało poprzedzone badaniem potrzeb z organizatorem szkolenia oraz uczestnikami a program dostosowany do naszych potrzeb. Forma szkolenia była mocno warsztatowa – każdy uczestnik tworzył kilka prezentacji podczas szkolenia oraz występował będąc nagrywanym i ćwicząc różne aspekty warsztatu prezentera.
    Szkolenie uzyskało najwyższe oceny. Potwierdzają to opinie uczestników [...]

    Qlock logo

    Adam Piesiak
    Chief Executive Officer
    Qloc S.A.

    Szkolenie bardzo dobre, niezwykle kompetentny prowadzący. Program szkolenia pozwala na zdobycie wiedzy lub jej rozszerzenie, dodatkowo duża ilość wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu prezentacji. Szkolenie dynamiczne, aktywizujące do pracy własnej, niewielka grupa, doskonałe relacje z uczestnikami podczas zajęć.
    Beata Krzywańska, Dyrektor, CBRE Corporate Outsourcing Sp. z o.o.

    Wiedza i umięjętności zdobyte podczas szkolenia na pewno przydadzą mi się bardzo w pracy. Przygotowanie trenera w każdym temacie bardzo dobre. Dużo ćwiczeń pozwoliło jeszcze bardziej utrwalić wiedzę oraz pokazać popełnione błędy.
    Polecam każdemu szkolenie.
    Dariusz Andrzejewski, Inżynier ds. IT, ENERGA Informatyka i Technologie Sp. z o.o.

    Szkolenie w pełni odnoszące się do mojej praktyki zawodowej. Zainspirowało mnie, jak w świeży i innowacyjny sposób wykorzystać dotychczasowe materiały prezentacyjne. Bardzo przyjazna atmosfera. Trener bardzo kompetentny.
    Chcesz udoskonalić swoje wystąpienia, prezentacje - zapytaj o to 4GROW.
    Marek Jackowski, PreSales Director Automated Solutions, OpusCapita Sp. z o.o.

    Pozwala na inne spojrzenie na codzienne obowiązki związane z uczestnictwem i prowadzeniem prezentacji i występowaniem publicznym.  Zwraca uwagę na najważniejsze aspekty zachowania. Mała ilość uczestników wpłynęła mocno na plus.
    Mariusz Smela, Prezes Zarządu, MEDORT S.A.

    Szkolenie daje możliwość poznania swoich mocnych i słabych stron podczas prezentowania. Myślę, że otrzymane wskazówki pozwolą mi udoskonalić swoje wystąpienia, zarówno służbowe, jak i naukowe. Do największych zalet szkolenia należy ciekawe wykorzystanie materiałów dodatkowych, dobry kontakt trenera z uczestnikami oraz ćwiczenia praktyczne z możliwością otrzymania użytecznej informacji zwrotnej dotyczącej swojego wystąpienia. 
    Kamil Gala, Analityk, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

    Nauczysz się:

    • Projektowania intrygującej i wciągającej prezentacji
    • Wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie słuchaczy  już od pierwszych słów
    • Formułować przekaz w sposób jasny i klarowny mimo trudnych treści
    • Kontrolować modulację i dynamikę głosu
    • Świadomie zarządzać własną mową ciała – gestami, postawą, mimiką, ruchem na scenie
    • Budować autorytet wśród audytorium
    • Stosować sprawdzone techniki obniżające poziom stresu przed prezentacją i w jej trakcie
    • Tworzyć ciekawą prezentację w programie Power Point

    Trenerzy szkolenia z wystąpień publicznych

    Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

    Mateusz Dąbrowski

    prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

    Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

    Będąc odpowiedzialnym za sprzedaż usług posiada bogate doświadczenie w prezentacjach biznesowych przed potencjalnym lub obecnym Klientem, a jako trener i psycholog - w prezentacjach przed Uczestnikami. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Twórca teorii oraz technik prezentacji biznesowych .

    Karolina Prusińska-psycholog-biznesu-warszawa

    Karolina Prusińska

    trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

    Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości oraz Psychologię Organizacji i Pracy. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).

    Tworzyła i wdrażała projekty rozwojowe oraz szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.

     Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog-biznesu-warszawa

    Sabina Dąbrowska-Olbryś

    menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

    Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

    Przez ponad 9 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj, gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera.
    Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt.

    Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu prezentacji i wystąpień publicznych dla zróżnicowanych grup odbiorców - zarówno dla partnerów strategicznych, zarządów, jak i kilkuset uczestników konferencji biznesowych. Jako ekspert wielokrotnie udzielała wywiadów w mediach i wypowiadała się w popularnych audycjach radiowych.

    Monika-Dąbrowska-psycholog-biznesu-warszawa

    Monika Dąbrowska

    trener, partner zarządzający, konsultant

    Trener, praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji wewnętrznej i PR. Ukończyła kurs Praktyk NLP.

    Certyfikowany Microsoft Office Specialist. Projektowała prezentacje w MS PowerPoint dla członków zarządu na szczeblu europejskim, prezesów, kierowników projektu, kolegów/koleżanek z zespołu, dbając o ich skuteczność, budowanie wizerunku i wspieranie autorytetu w oczach pracowników, współpracowników, dziennikarzy, inwestorów.
    Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m.in. w Polsce, Francji i Irlandii. Zarządzała komunikacją zorientowaną na rozwój firmy i jej pracowników. Była odpowiedzialna za przygotowanie i realizację projektów komunikacyjnych w Europie: wdrażanie zmian, konferencje, roadshows, filmy i prezentacje korporacyjne.

    Wszystkie terminy szkolenia

    • 18-20 lipca 2018 (3 dni) Warszawa

    Szkolenia prowadziliśmy dla: