Co uwielbiają w tym szkoleniu Uczestnicy

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Jak oceniają Uczestnicy nasze szkolenia Wystąpienia publiczne

Tak o TWOJE POTRZEBY nie zadba NIKT

Szkolenie jest prowadzone w dwóch wariantach:

  • wariant 2 - dniowy z Wystąpień publicznych i prezentacji
  • wariant 3 - dniowy rozbudowany o warsztat MS PowerPoint®, czyli jak tworzyć atrakcyjne i efektywne slajdy (patrz *)

Program szkolenia z Wystąpień publicznych i prezentacji

Projektowanie zawartości prezentacji i wystąpienia publicznego w kontekście pożądanego efektu

  • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia publicznego
  • Cele prowadzącego a potrzeby słuchaczy
  • Projektowanie struktury wystąpienia i prezentacji – czyli co zrobić, by przekaz był utrzymujący skupienie,  zrozumiały i efektywny:
    • Model Rekina – jak zjednać sobie odbiorcę i zostawić po sobie mocne wrażenia poprzez wystąpienia publiczne - szkolenie Ci to wyjaśni!
    • Struktura przekazu – pionowa i pozioma – jak mówić zrozumiale
    • Struktura perswazji – jak wzbudzić i utrzymać dynamikę oraz przekonać odbiorcę do pożądanych myśli i decyzji
  • Wzorce budowania, funkcje i proporcje prezentacji: wstępu, rozwinięcia i zakończenia
  • Przed Tobą prezentacje produktowe i wystąpienia publiczne? Szkolenie ze storytellingu, w tym szkoleniu, krótko, konkretnie – powiemy Ci jak historią zjednać sobie  słuchacza i zapaść w jego pamięć i przećwiczymy to przed kamerą.

Jak zaciekawić poprzez prezentacje - szkolenia u nas uczą sztuki retoryki!

  • Budowanie napięcia
  • Anegdota
  • Metafora
  • Antyteza
  • Pytania i pytania retoryczne - budowanie dialogu
  • Pauza
  • Słowa klucze

Mowa niewerbalna podczas wystąpień publicznych

  • Wzrok i kontakt wzrokowy
  • Mimika, postawa, gesty, gestykulacja (body language - mowa ciała) wpływają na postrzeganie Twojego profesjonalizmu, opanowania, poczucia wartości. Pokażemy Ci jak zrobić, żeby to nie były niby wystąpienia publiczne - szkolenia u nas rozwijają charyzmę!
  • Dykcja, intonacja, modulacja – operowanie dźwiękiem
  • Dynamika
  • Poruszanie się, proksemika

Zarządzanie uwagą publiczności i budowanie relacji z odbiorcami

    • Techniki do pobudzania (publiczność niezainteresowana/ znudzona)
    • Techniki do otwierania (odbiorca nieśmiały/ małomówny)
    • Techniki do dyscyplinowania i zyskiwania przychylności (odbiorca gadatliwy/ nieuważający/ atakujący/ złośliwy)

    Techniki obniżania stresu przed wystąpieniem i kontroli emocji w trakcie wystąpienia

    • Przyczyny stresu - jak się przygotować i o co zadbać przed prezentacją
    • Objawy stresu - perspektywa prezentera i audytorium
    • Techniki obniżania stresu i uruchamiania poczucia pewności siebie

    Wszystkie prezentacje i wystąpienia publiczne podczas szkolenia są nagrywane kamerą, a Uczestnik otrzymuje nagranie ze swoimi wystąpieniami i prezentacjami, aby móc dalej doskonalić swój warsztat po szkoleniu. Po każdej prezentacji i wystąpieniu Uczestnik otrzymuje feedback wspierający i korygujący od trenera i wybranych Uczestników.


    * Warsztat MS PowerPoint®, czyli jak tworzyć atrakcyjne i efektywne slajdy

    Jak osiągnąć za pomocą prezentacji w PowerPoint® to, co chcemy osiągnąć...

    • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia
    • Cele prowadzącego a potrzeby słuchaczy
    • Cel prezentacji i sens slajdów
    • Prezentacja a slidedoc - triki Nancy Duarte

    Jak zaciekawić prezentacją w PowerPoint®

    • Forma a treść – złoty umiar
    • Stosowanie języka korzyści w kontekście celu prezentacji
    • Wychodzenie ze schematyczności slajdów
    • Proporcje zawartości elementów struktury
    • Jak budować slajd od strony merytorycznej i graficznej (ZEN prezentacji Garr Reynolds'a)

    Forma prezentacji w PowerPoint®

    • Czcionki:
      • Wielkość
      • Kolor
      • Rodzaj
    • Struktura slajdu
      • Ilość elementów na slajd i na całą prezentację
      • Umiejscowienie na slajdzie (tekst + obraz)
      • Ilość slajdów
      • Słowa i obrazy klucze

    Wstawianie i zarządzanie treścią slajdów w PowerPoint®

    • Wstawianie i edycja obrazów, obrazków clipart, kształtów i inteligentnych kształtów SmartArt
    • Wstawianie i edycja tabel
    • Wstawianie i edycja wykresów
    • Wstawianie i edycja video i audio
    • Efekty graficzne
    • Wyzwalacze (np. film uruchamiający się po odpowiednim czasie lub kliknięciu)
    • Warstwy – jak radzić sobie z grafiką składającą się z kilku elementów
    • Tworzenie stylów i grafiki tła – firmowy szablon

    Pokaz slajdów w PowerPoint®

    • Przejścia i animacje
      • Wejścia, wyróżnienia i wyjścia
      • Chronometraż i wyzwalacze
    • Pokaz z widokiem prezentera, czyli prezentacja bez przełączania i przerw technicznych
    • Korzystanie z notatek PP – PP suflerem
    • Pokaz niestandardowy – jedna prezentacja dla kilku grup odbiorców

    Automatyzacja pracy i extra możliwości w PowerPoint®

    • Szybkie przygotowywanie prezentacji dzięki definiowaniu wzorców i układów:
      • Slajdów
      • Materiałów informacyjnych
      • Notatek
    • Automatyczne generowanie zaawansowanych materiałów szkoleniowych z PP dzięki wykorzystaniu wzorców notatek
    • Korzystanie ze stopek, nagłówków, numeracji stron, daty i czasu
    • Wykorzystywanie układów slajdów w zależności od zawartości (np. slajd tytułowy, slajd rozwijający, slajd końcowy, slajd przejściowy)

    Nauczysz się:

    • Projektowania intrygującej i wciągającej prezentacji
    • Wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie słuchaczy  już od pierwszych słów
    • Formułować przekaz w sposób jasny i klarowny mimo trudnych treści
    • Kontrolować modulację i dynamikę głosu
    • Świadomie zarządzać własną mową ciała – gestami, postawą, mimiką, ruchem na scenie
    • Budować autorytet wśród audytorium
    • Stosować sprawdzone techniki obniżające poziom stresu przed prezentacją i w jej trakcie
    • Tworzyć ciekawą prezentację w programie Power Point

    Trenerzy szkolenia z wystąpień publicznych

    Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

    Mateusz Dąbrowski

    prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

    Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

    Będąc odpowiedzialnym za sprzedaż usług posiada bogate doświadczenie w prezentacjach biznesowych przed potencjalnym lub obecnym Klientem, a jako trener i psycholog - w prezentacjach przed Uczestnikami. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Twórca teorii oraz technik prezentacji biznesowych .

    Karolina Prusińska - psycholog biznesu Warszawa

    Karolina Prusińska

    trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

    Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości oraz Psychologię Organizacji i Pracy. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).

    Tworzyła i wdrażała projekty rozwojowe oraz szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.

     Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

    Sabina Dąbrowska-Olbryś

    menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

    Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

    Przez ponad 9 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj, gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera.
    Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt.

    Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu prezentacji i wystąpień publicznych dla zróżnicowanych grup odbiorców - zarówno dla partnerów strategicznych, zarządów, jak i kilkuset uczestników konferencji biznesowych. Jako ekspert wielokrotnie udzielała wywiadów w mediach i wypowiadała się w popularnych audycjach radiowych.

    Monika-Dąbrowska psycholog biznesu Warszawa

    Monika Dąbrowska

    trener, partner zarządzający, konsultant

    Trener, praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji wewnętrznej i PR. Ukończyła kurs Praktyk NLP.

    Certyfikowany Microsoft Office Specialist. Projektowała prezentacje w MS PowerPoint dla członków zarządu na szczeblu europejskim, prezesów, kierowników projektu, kolegów/koleżanek z zespołu, dbając o ich skuteczność, budowanie wizerunku i wspieranie autorytetu w oczach pracowników, współpracowników, dziennikarzy, inwestorów.
    Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m.in. w Polsce, Francji i Irlandii. Zarządzała komunikacją zorientowaną na rozwój firmy i jej pracowników. Była odpowiedzialna za przygotowanie i realizację projektów komunikacyjnych w Europie: wdrażanie zmian, konferencje, roadshows, filmy i prezentacje korporacyjne.

    Prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne, które zapadają w pamięć!

    Czy zdarzyło Ci się to podczas prezentacji biznesowej i wystąpienia publicznego? Gdy musiałeś wyrazić swoją opinię na forum lub zabrać głos w dyskusji grupowej? A może w trakcie rozmowy z szefem? Nagle ziemia ustąpiła Ci spod nóg, a w głowie pojawiała się pustka? Nie ma powodów do obaw. Niezależnie od płci, wieku czy stanowiska, trema może dopaść każdego. Jest to rodzaj lęku, odczuwanego nie tylko w sytuacji prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Lęku przed tym, że nie zaprezentujemy takiego wizerunku siebie, jaki pragniemy, by ujrzeli inni. To nie publiczność jest źródłem Twojej tremy, tylko Ty sam. Celem szkolenia z prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych jest uświadomienie Ci, że tylko od Ciebie zależy sukces Twoich prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Mało kto rodzi się porywającym mówcą, ale każdy może nauczyć występować tak, by zaciekawić i zapadać w pamięć!

    Przede wszystkim warto zacząć od umiejętności zarządzania stresem, inaczej możesz nawet nie podjąć się prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Istnieje wiele technik i metod, których celem jest minimalizacja lub niwelowanie skutków tremy podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych, ale nie tylko. Jedną z nich jest praca na przekonaniach, która co prawda wymaga najwięcej wysiłku, jednak przynosi trwałe i zaskakujące rezultaty. Zatem, jeśli w Twój zawód wpisane są stresujące prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne, szkolenie dostarczy Ci licznych strategii, uświadomi źródła stresu i sposoby jego kontrolowania, tak byś mógł skoncentrować się na tym, co chcesz przekazać.

    Teraz możesz zrobić krok drugi: nauczyć się wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Wszystko ma znaczenie, począwszy od pierwszych słów, którymi możesz „zakotwiczyć” słuchaczy, a kończąc na przekazie, z którym ich zostawiasz. Większość uczestników z niecierpliwieniem czeka na ten fragment szkolenia z prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. W efekcie dostają jednak więcej niż się spodziewali - zamiast jednorazowych frazesów, całą strategię budowania nie tylko efektownych, ale i efektywnych prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.

    Skuteczne prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne to również Twoja mowa ciała. Z badań wynika, że aż 65% informacji w bezpośrednich konwersacjach jest przekazywane pozawerbalnie. Świadomość właściwych gestów jest bardzo ważna. Ruch prezentera może wprowadzać dynamikę i aktywizować słuchaczy podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych, jednak nieumiejętnie stosowany świadczy raczej o stresie i braku profesjonalizmu. Co więcej, jeśli komunikaty niewerbalne nie są spójne z przekazem słownym, jest większe prawdopodobieństwo, że odbiorca uwierzy w to co widzi, a nie w to, co słyszy, dlatego tak istotna jest zarówno treść przekazu, jak i forma prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.

    Ostatni ważny czynnik Twojego sukcesu podczas prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych to umiejętność budowania relacji z audytorium. Zawsze może zdarzyć się osoba niezainteresowana/ wszystkowiedząca/ nieśmiała/ atakująca, musisz wiedzieć, jak poradzić sobie z jej zachowaniem w sposób, który nie zaburzy Twoich prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.

    Dopiero te wszystkie elementy razem składają się na Twoją wiarygodność i siłę przekazu. Szkolenia z prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych nauczą Cię wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia i zasoby, by przemawiać swobodnie, budować autorytet i zapadać w pamięć!

    Szkolenia prowadziliśmy dla

    Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant