Szkolenie z Komunikacji Interpersonalnej
To szkolenie z komunikacji interpersonalnej robi różnicę... Wyobraź sobie, że w końcu wiesz, co w Twojej komunikacji szwankuje, powodując że zamiast przybliżać się do celu - oddalasz się.
A teraz wyobraź sobie, że umiesz się wyrażać jasno i efektywnie - to znaczy komunikując się osiągasz zamierzone efekty!
Taki stan osiągasz już na szkoleniu.
Jak to robimy? Do naszego warsztatu wypełnionego narzędziami i technikami dodaliśmy elementy treningu interpersonalnego, dzięki któremu będziesz mógł na bieżąco eksplorować swoje strategie komunikacyjne i obserwować jak wpływasz na innych.
lub
Terminy szkoleń
TERMINY | WARIANT SZKOLENIA | LOKALIZACJA | |||
---|---|---|---|---|---|
2025-01-22 - 2025-01-23 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-01-22 - 2025-01-24 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
Do uzgodnienia |
|
Mix: Online lub dowolne miasto | Zapytaj | ||
2025-02-26 - 2025-02-27 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-02-26 - 2025-02-28 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-26 - 2025-03-27 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2025-03-26 - 2025-03-28 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj |
Efekty szkolenia z komunikacji interpersonalnej
Nauczysz się:
- efektywniej komunikować się wśród członków zespołu i między zespołami
- nawiązać nić porozumienia i pozytywną relację z osobami, z którymi miałeś trudność w komunikacji w życiu prywatnym i w życiu zawodowym
- odczytywać to, co do tej pory było niejasne, niewypowiedziane w komunikatach od innych
- skuteczniej komunikować się sytuacjach gdy chcesz wyrazić swoją opinię/ocenę lub odnieść się do opinii/oceny innych osób
- świadomie korzystać ze słów i języka Twojego ciała - tak, by osiągać określone cele, np. wzmocnić własny wizerunek i autorytet w miejscu pracy i życiu prywatnym
- lepiej zarządzać komunikacją w sytuacjach konfliktowych, a zmiana Twojego sposobu komunikacji sprawi, że wiele z takich sytuacji już nie powstanie
- stosowania jasnych komunikatów i czytelnych dla innych
Oni już byli na naszym szkoleniu
Bez względu na to jaki marketing uprawia firma szkoleniowa - ilość i treść opinii oraz ich wiarygodność weryfikuje bezwzględnie jakość szkolenia z komunikacji interpersonalnej! Przeczytaj opinie naszych uczestników na temat szkolenia z komunikacji oraz innych szkoleń - one są najlepszym dowodem na to, czego możesz się spodziewać. Mamy ich mnóstwo (a to o czymś świadczy...), podpisanych pełnym nazwiskiem i firmą.
Perfekcyjnie prowadzone szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej doskonale dostosowane do określonego zapotrzebowania. Doskonały trener perfekcyjnie nawiązujący kontakt z uczestnikami, prowadzący grupę do określonego celu i wyniku. Najlepsze szkolenie na jakim do tej pory byłem.
Świetne i przystępne merytorycznie szkolenie z komunikacji interpersonalnej, które pozostawia w człowieku pewność, że można pokonywać w prosty sposób bariery komunikacyjne, które wydawały się nie do przejścia.
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej zmieniło moje podejście do komunikacji - z pozycji obronnej na tę, która potrafi i może wyrażać w sposób konstruktywny swoje zdanie i wyznaczać granice. Szkolenie sporo pracuje z emocjami, więc oddziałuje na głębszy poziom niż tylko poznawczy. Trener bardzo profesjonalny, zbudował świetną dynamikę i relację z grupą. Uważam, że to szkolenie komunikacja interpersonalna powinno się regularnie przeprowadzać w każdej firmie, gdzie efektywna komunikacja jest istotna.
Polecam szkolenie z komunikacji interpersonalnej ze względu na indywidualne podejście do grupy oraz dostosowanie treści do odbiorców a także fachowe przekazywanie wiedzy, poparte doświadczeniem. To szkolenie efektywnej komunikacji z którego wychodzi się z czymś więcej niż tylko z notatnikiem :)
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej ma bardzo ciekawy i praktyczny program. Otrzymałam wiele cennych wskazówek, które mogę od razu wdrożyć do swojego stylu komunikacji. Miałam też możliwość ćwiczenia nowych kompetencji na zajęciach.
Dla kogo szkolenie z komunikacji interpersonalnej
dla Ciebie jeśli:
- używasz zbyt wielu słów do komunikacji werbalnej tego, co masz na myśli
- czujesz, że Twoi rozmówcy nie do końca Cię rozumieją w procesie komunikacji
- lub Ty nie do końca rozumiesz istotnych informacji rozmówców
- w efekcie czego rezultaty współpracy nie są optymalne
- masz trudność w efektywnej komunikacji z innym pokoleniem lub płcią w życiu prywatnym i w życiu zawodowym
- Twoje komunikaty są mylnie rozumiane
- niektórzy się obrażają za to, co mówisz lub piszesz w czasie rzeczywistym
- chcesz poprawić umiejętności komunikacyjne w budowaniu relacji, wzbudzać większą sympatię i polepszyć nawiązywanie relacji międzyludzkich
- chcesz rozumieć podteksty, lepiej radzić sobie z sarkazmem i ironią innych w komunikacji interpersonalnej
- zależy Ci na tym, by na spotkaniu dochodzenie do rozwiązania problemu było szybką, efektywną i uporządkowaną komunikacją
- chcesz lepiej radzić sobie z próbami zawstydzania Cię lub wytrącenia z wątku myślowego
- chcesz lepiej rozumieć inne typy ludzi, radzić sobie z trudnymi rozmówcami i dobrze się czuć przy nich, a nawet umieć się do nich dopasować i zrozumieć ich.
Rozwijanie umiejętności miękkich komunikacji interpersonalnej zalecamy pracownikom, którzy:
- zarządzają zespołem
- mają kontakt z klientami lub kontrahentami
- współpracują z innymi
- przekazują innym swoją wiedzę
- prowadzą spotkania/zebrania/konferencje
- wykonują zadania organizacyjne/koordynacyjne
Argumenty dla szefa
Komunikacja interpersonalna - za co ceni ją biznes?
Firma, która dba o wysokie kompetencje komunikacyjne swoich pracowników osiąga przewagę skuteczności przez oszczędność czasu i pieniędzy - zamiast konsumować czas na naprawę błędów wynikających z niejasnych komunikatów i nieporozumień, pracownicy mogą wykorzystać go na rozwijanie kolejnych projektów w codziennej pracy!
Nieumiejętna komunikacja interpersonalna powoduje, że pracownik:
- deleguje zadania w sposób niejasny, co wpływa na jakość pracy oraz morale pracowników
- wykonuje polecenia bez upewnienia się, że interpretuje je we właściwy sposób, co może prowadzić do mylnych założeń i błędów w wykonywanych czynnościach
- może nie wychwycić niuansów w komunikacji interpersonalnej i w odpowiednim momencie zadbać o porozumienie wśród członków zespołu oraz w rozmowie z przełożonym/klientem/ kontrahentem
- może nie dostosować sposobu wypowiedzi do sytuacji i rozmówcy, a tym samym negatywnie wpłynąć na nastawienie i rezultat komunikacji
- może mieć trudności z nawiązywaniem dobrych relacji i budowaniem zaufania
- przekazując wiedzę, nie zwraca uwagi na klarowność i przystępność swoich wypowiedzi
- nie dostrzega wpływu swojego sposobu komunikacji na jakość współpracy i atmosferę w zespole
- może nieprawidłowo odczytywać intencje i przejawiać negatywne nastawienie w stosunku do zadania/problemu/osoby
Skuteczna komunikacja interpersonalna sprawia, że pracownik:
- ma świadomość, że jego styl komunikacji wpływa na nastawienie i motywację innych - rozważnie podchodzi do tego, co mówi i jak słucha
- upewnia się, że dobrze rozumie powierzone zadanie - wie, że poprawność interpretacji zależy od niego
- jasno i rzeczowo przekazuje polecenia/instrukcje/komunikaty - zabezpieczając ryzyko błędnych interpretacji
- jest nastawiony na aktywne słuchanie, identyfikowanie potrzeb i znalezienie punktów wspólnych w komunikacji, np. w relacjach z podwładnymi czy klientami
- jako menedżer dba o otwartą komunikację, by sprzyjać atmosferze zaufania w zespole
- dba o komfort rozmowy i wspólną płaszczyznę porozumienia, dobiera odpowiedni język i styl komunikacji do roli społecznej, sytuacji i osobowości rozmówcy
- w sytuacjach konfliktowych działa strategicznie z nastawieniem na znalezienie konstruktywnych rozwiązań poprzez odpowiednią komunikację
- dzieli się wiedzą i dba, by przekazywać ją jasno i rzeczowo - wpływa na przepływ wiedzy i rolę, jaką odgrywa komunikacja w całej organizacji
- posiada umiejętność wyrażania własnego zdania i udzielania informacji zwrotnej
- jest świadomy własnych zachowań oraz tego, jakie słabe strony ma jego komunikacja werbalna i komunikacja niewerbalna, co daje mu możliwość szybszej analizy i korekty
Wszystko, czego potrzebuje Twój szef, by podjąć decyzję o Twoim zapisie. Warsztaty z komunikacji interpersonalnej pozwolą Ci uwolnić swój potencjał, nauczą udzielania informacji zwrotnej, metod komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz rozwijania umiejętności zawodowych. Przedstaw pakiet korzyści dla firmy z Twojego udziału, a niedługo spotkamy się na szkoleniu! :)
Program szkolenia: Komunikacja interpersonalna
1. Komunikacja w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie
- Technika asertywnego zgłaszania własnego pomysłu / rozwiązania,
- Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć ich autorowi skrzydeł – autorska technika przydatna szczególnie w dyskusjach zespołowych
- Jak zareagować „z klasą”, konstruktywnie, gdy ktoś Cię krytykuje na forum,
2. Trening komunikacji w różnych sytuacjach
Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).
- Komunikacja w sytuacjach konfrontacyjnych
- Udzielanie informacji zwrotnej w trudnych interpersonalnie sytuacjach
- Proaktywna postawa w komunikacji - branie odpowiedzialności za przebieg i efekt rozmowy
3. Dyplomacja w komunikacji
- Jak dać feedback korygujący lub docenić,
- Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
- Jak pospieszać opieszałych,
- Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach,
- Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
- zmotywować do działania, do podjęcia decyzji,
- zaangażować i wzmocnić odpowiedzialność u odbiorcy,
- wzmocnić swój autorytet.
4. Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę
- Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
- Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
- Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a
- Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
- kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
- „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
- "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
- Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?
5. Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej
- Trening interpersonalny – Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).
- Komunikacja werbalna i komunikacja niewerbalna – techniki wzmacniające przekaz słowny i mowę ciała w taki sposób, by podnieść autorytet, zaangażować odbiorców i osiągnąć oczekiwany efekt
- Aktywne słuchanie - jak radzić sobie gdy rozmówca jest rozgadany „lejący wodę” lub małomówny / zamknięty w sobie:
- Dopytywanie
- Zatrzymywanie
- Podsumowywanie
- Odzwierciedlanie
- Parafrazowanie (parafraza do treści oraz głęboka parafraza z ramą rozwiązania)
- Zadawanie odpowiednich pytań: zamkniętych, otwartych oraz coachingowych – aby lepiej kontrolować rozmowę, uzyskiwać informacje, budować odpowiedzialność i proaktywność rozmówcy itp.
6. Neurolingwistyka w komunikacji (NLP) - jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel
- Jak rozpoznawać i radzić sobie z chwytami językowymi, generalizacjami, zniekształceniami i pomijaniem informacji
- Prowadzenie rozmówcy w kierunku „gry w otwarte karty” posługując się pytaniami z Metamodelu,
Zmiana dynamiki rozmowy z niekonstruktywnej na pozytywną dla obu stron (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni).
W trakcie całego szkolenia będziesz otrzymywać informację zwrotną na temat Twojego stylu komunikacji i podpowiedzi, jak możesz doskonalić się w tym zakresie.
Jeśli jesteś menedżerem lub liderem zespołu projektowego i szukasz niezwykłego szkolenia dla całego Twojego zespołu, to może zainteresować Cię nasz wyjątkowy warsztat, który wykracza poza powyższy program szkolenia z komunikacji interpersonalnej.
Jeśli chcesz, by Twój zespół w możliwie najlepszy sposób wykorzystywał swój potencjał i nie tracił energii na niepotrzebne trudności wynikające z różnic w osobowości i komunikacji, to ten warsztat jest właśnie dla Was!
Zapraszamy cały Twój zespół do udziału w warsztacie, który będzie dla Was „turbodoładowaniem”, pomoże Wam „poznać się na nowo” oraz wykorzystać potęgę psychologii osobowości do zbudowania dobrej komunikacji, otwartości i współpracy pomiędzy Wami! Kliknij i przeczytaj jego program: Osobowość zgranego zespołu – warsztat wzmacniający dobrą komunikację, zaufanie i współpracę w zespole.
Podnieś swoją osobistą i zawodową efektywność,
dzięki naszym technikom komunikacji interpersonalnej!Zarezerwuj swoje miejsce na szkolenie!
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin
Dostęp do platformy online.4grow.pl
Twoje szkolenie odbędzie się na 100%
Treningi grupowe po szkoleniu
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Trenerzy prowadzący szkolenie z Komunikacji
Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.
Monika Dąbrowska
Menedżer z 18 letnim doświadczeniem w biznesie, certyfikowany trener, akredytowany konsultant Insights Discovery, superwizor trenerów 4GROW, twórca gier i narzędzi szkoleniowych.
Przez wiele lat zarządzała komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną, również z poziomu Europy w korporacji finansowej. Doradzała w obszarze komunikacji prezesowi, zarządowi oraz kadrze menedżerskiej łącząc najwyższe standardy komunikacji opartej na współpracy, zaufaniu i budowaniu relacji międzyludzkich. Wdrażała projekty usprawniające komunikację w zespołach, jak i systemowo w całej firmie. Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji, poprzez zarządzanie obszarem komunikacji, wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m.in. w Polsce, Francji i Irlandii. Zarządzała komunikacją zorientowaną na współpracę zespołową, rozwój firmy i jej pracowników.
Partner zarządzający w 4GROW, odpowiedzialna za superwizje trenerskie oraz obszar marketingu i HR. Jako akredytowany konsultant Insights Discovery oraz praktyk neurolingwistycznego programowania wspiera skuteczność osobistą oraz budowanie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, wykorzystując potencjał różnorodności stylów funkcjonowania człowieka.
Agnieszka Wąsik-Walczak
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w z biznesem, również w środowisku międzynarodowym: 7 lat doświadczenia zawodowego w środowisku międzynarodowym na samodzielnych stanowiskach: Trenera, Training Managera, Head of Training – szefa działu szkoleń CEE&ME w firmie Pandora.
Stworzyła program dla liderów dla marki Pandora oraz Douglas – Akademia Lidera oraz Program rozwoju Talentów Lidera.
Tworzyła oraz prowadziła programy szkoleniowe oraz warsztaty z zakresu leadrshipu, szeroko rozumianych umiejętności miękkich, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, budowania kultury organizacyjnej oraz wdrażania rozwiązań w warunkach kryzysu.
Prowadziła warsztaty z zarządzania międzypokoleniowego oraz komunikacji międzypokoleniowej dla marki Douglas.
Pełniąc również rolę HR Business Partner dla marki Douglas wspierała procesy rekrutacyjne oraz rozwojowe dla menedżerów regionalnych oraz dyrektorów placówek. Współtworzyła oraz wdrażała program rozwojowy Development Center dla menedżerów oraz dyrektorów marki Douglas.
Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów z komunikacji bez przemocy (NVC).
Prowadziła zajęcia dla trenerów oraz coachów w ramach Akademii Trenerów i Coachów Grupy TROP – wspierałam proces edukacji oraz rozwoju przyszłych trenerów i coachów. Prowadziłam treningi interpersonalne – TBR jako trener Grupy TROP.
Karolina Prusińska
Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości oraz Psychologię Organizacji i Pracy. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).
Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań.
Tworzyła i wdrażała projekty rozwojowe oraz szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.
Ma doświadczenie w projektach team-buildingowych. Współorganizowała wyprawy rozwojowe połączone z pracą coachingową.
W projektowaniu szkoleń, jak też innych wydarzeń rozwojowych, szczególną wagę przywiązuję do diagnozy potrzeb oraz do formułowania celów, które w procesie doradczym, szkoleniowym czy rozwojowym będą realizowane.
Metodyka szkolenia z komunikacji
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie z komunikacji jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy otrzymują praktyczne ćwiczenia i praktykują poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia ułatwiające komunikację w trudnych sytuacjach (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu z komunikacji uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali szkoleniowej
Przekonaj się o naszej jakości -
Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenie z Komunikacji?
i dołącz do grona zadowolonych Klientów!