Często świeżo uformowane zespoły lub takie, które funkcjonują w środowisku wielu zmian, nie znają odpowiedzi na powyższe pytania. Często dla liderów takich zespołów zaskakujące jest to, że ludzie tych odpowiedzi poszukują i potrzebują, aby efektywnie ze sobą współpracować. Zaskakujące jest również to, jak wiele niepisanych zasad funkcjonuje w zespołach – zasad komunikacji, współpracy, radzenia sobie w różnych sytuacjach – zasad, z których tylko część wspiera efektywność zespołu, a pozostałe – działają w ukryciu i zatrzymują zespół przed rozwojem w kierunku pełnej efektywności.

Dojrzali, mądrzy przywódcy na szczęście już to wiedzą i zawsze dbają o to, by w ich zespole działały jasne i pożądane zasady, aby każdy wiedział jaką ma rolę (to nie to samo co stanowisko), aby wszyscy „grali do jednej bramki” dokładnie rozumiejąc nie tylko swoje indywidualne zadania ale także – cele zespołowe i ich związek z tymi ogólnofirmowymi. I wreszcie – aby zespół miał swoje wspólne DNA, jakim są wartości. Bo zarządzanie 3.0 to właśnie zarządzanie przez wartości – jeśli one są wspólnym mianownikiem dla każdego w zespole, wszyscy rozumieją je tak samo oraz wiedzą, jak je realizować w praktyce – to zespół działa jak jeden organizm. Wspólnie pielęgnowane wartości są także paliwem napędowym dla zespołu i punktem odniesienia w najtrudniejszych momentach. Dzięki tak rozumianej JEDNOŚCI, ludzie w zespole mogą koncentrować się na podnoszeniu efektywności indywidualnej i zespołowej – bo tzw. RAMOWY KONTRAKT ZESPOŁU daje im poczucie bezpieczeństwa „tu i teraz” oraz jasny kierunek „ku przyszłości”.

Nie jesteś trenerem ani coachem i potrzebujesz zewnętrznego wsparcia w poprowadzeniu Ciebie i Twojego zespołu przez taki proces? Świetnie trafiłeś(aś)! Pomożemy Ci wzmocnić Twój zespół, wspierając Was w warsztatowym wypracowaniu RAMOWEGO KONTRAKTU ZESPOŁU. Wspólnie zadbamy o to, aby Wasz zespół miał dzięki temu solidny fundament do dalszego podnoszenia swojej efektywności!

 

Program warsztatu (2 dni)

  • Role i zależności w zespole – wspólnie zweryfikujecie, czy są one dla wszystkich jasne, zrozumiałe i efektywne. Jeśli odkryjecie „wąskie gardła” – bariery efektywności w tym obszarze, wypracujecie założenia pod zmiany ról i procesów, dzięki którym zwiększy się Wasze poczucie bezpieczeństwa i efektywność.
  • Niepisane zasady w zespole – wyjmiecie na światło dzienne wszystkie najważniejsze niepisane zasady, jakimi kierujecie się we współpracy między sobą i z innymi zespołami; odkryjecie które z nich służą Wam a które – nie. Te, które Wam nie służą, zamienicie na nowe, konstruktywne zasady, które sami wypracujecie.
  • Wspólne cele – upewnicie się, czy wszyscy tak samo rozumiecie rezultaty, do których dążycie. Stworzycie wspólną wizję Waszego zespołu w przyszłości – taką, która będzie Was motywowała do dalszej pracy w tym zespole. Zweryfikujecie swój cel zespołowy pod kątem rozumienia jego związku z celami biznesowymi Waszej organizacji.
  • Wartości zespołowe – dowiecie się, jakie indywidualne wartości każdy z Was wnosi do zespołu, jakie dla każdego z Was są kluczowe oraz wspólnie wybierzecie te, które będą służyć Waszemu zespołowi jako jedności. Wypracujecie dla siebie praktyczne sposoby na realizowanie w Waszej codziennej pracy wartości zespołowych.
  • Spójny i świadomy wizerunek Waszego zespołu – weźmiecie również „na warsztat” wizerunek, jaki Wasz zespół ma wewnątrz Waszej organizacji – zdefiniujecie jego słabe i mocne strony oraz wspólnie opracujecie pomysły na budowanie wewnątrz organizacji takiego odbioru Waszego zespołu, jaki będzie Wam służył 😊
  • Next Steps – opracujecie plan dalszych działań po warsztacie, dzięki którym będziecie mogli dalej podnosić  Waszą satysfakcję z pracy zespołowej.

Dodatkowo:

  • W trakcie warsztatu będziecie brali udział w licznych interaktywnych zadaniach, które poprzez ich specyfikę pomogą Wam już w czasie warsztatu wzmocnić jedność oraz umiejętność współpracy.
  • Trener w czasie warsztatu będzie przekazywał Wam na bieżąco informacje zwrotne dotyczące Waszego sposobu komunikacji i współpracy i/lub będzie prowokował Was pytaniami, naświetlając procesy, które z jego perspektywy działają wzmacniająco lub osłabiająco na efektywność Waszego zespołu.
  • Trener dopasuje scenariusz i sposób prowadzenia warsztatu do specyfiki i fazy rozwoju Waszego zespołu – ponieważ każdy zespół jest inny, podczas takiego warsztatu kluczowe jest dopasowanie jego przebiegu do wyzwań, z jakimi aktualnie mierzy się zespół.

Badanie potrzeb i budowanie zaangażowania przed warsztatem, w standardzie 4GROW

Standard szkoleń i warsztatów zamkniętych 4GROW zakłada, że po wspólnym podjęciu decyzji o współpracy i podpisaniu umowy, Trener 4GROW przeprowadza dogłębną diagnozę potrzeb i wyzwań zawodowych w temacie szkolenia, wśród wszystkich jego uczestników oraz z perspektywy osoby zlecającej – Działu HR lub przełożonych uczestników. Diagnoza taka zakłada indywidualny kontakt mailowy i/lub telefoniczny z uczestnikami, w celu uzyskania od nich przez trenera wszelkich informacji mogących pozytywnie wpłynąć na długofalową efektywność warsztatu.

Dzięki opisanej diagnozie, szkolenia i warsztaty zamknięte 4GROW są usługami „szytymi na miarę” – program, zadania i przykłady poruszane przez trenera nawiązują bezpośrednio do specyfiki pracy uczestników oraz do specyfiki Państwa branży, produktów i usług. Dodatkowo, uczestnicy zyskują poczucie, że ich indywidualne potrzeby rozwojowe są dla Państwa firmy ważne – rozmowa na temat ich oczekiwań i wyzwań zawodowych, buduje ich zaangażowanie jeszcze przed samym szkoleniem / warsztatem.

Powyższe standardy jakości 4GROW wynikają z naszych wieloletnich doświadczeń, z dbałości o najwyższą satysfakcję uczestników naszych szkoleń i warsztatów oraz z dbałości o ich długofalową efektywność biznesową dla firm naszych Klientów.

Trenerzy prowadzący warsztat dla zespołu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Metodologia warsztatu

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Warsztat projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w danym obszarze 
  3. Przekazywanie technik  oraz prowokowanie do tworzenia technik 
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi 

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji asertywności. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli asertywnie dbamy o własny komfort i skuteczną realizacje celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Lokalizacja, organizacja

Warsztaty przeprowadzimy dla Was w dowolnym zakątku Polski 😊 Zapraszamy jednocześnie do skorzystania z naszej komfortowej sali szkoleniowej w Warszawie. Maksymalna ilość osób w grupie to 10 osób.
Chcesz dowiedzieć się więcej, zapytać o ofertę? Skontaktuj się z nami: tel. 791 412 204, [email protected].

 

Warto wiedzieć

Z naszych wieloletnich doświadczeń wynika, że warsztat ten najefektywniej jest realizować, kiedy zespół rozumie już i potrafi pozytywnie wykorzystać swoją różnorodność osobowości i stylów komunikacji. Rekomendujemy zrealizować ten warsztat jako kolejny, po warsztacie budującym dobrą komunikację, zaufanie i współpracę „Osobowość zgranego zespołu na bazie Insights Discovery

 

 

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
791 412 204.

Pierwszy dzień szkolenia rozpoczynamy punktualnie o 10:00, kończymy o godzinie 18:00. W przypadku szkoleń 2 i 3 dniowych - następne dni szkolenia zaczynamy o 9:00 godzinie i kończymy o 17:00.

Dokładne szczegóły organizacyjne otrzymasz mailem po potwierdzeniu zgłoszenia.

W razie jakichkolwiek pytań pomoże Ci Ania Góralczuk

tel. 791 412 204, email: [email protected]

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant