Budowanie zespołu - szkolenia
Trudno o lepszy sposób budowania i wzmacniania relacji w zespole niż ciągła nauka empatii i uważności.
Warsztaty i szkolenia to okazja, żeby lepiej poznać samego siebie, przyglądnąć się swoim potrzebom, odkryć różnice osobowościowe między ludźmi i zrozumieć odmienne reakcje.
Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces – te słowa Henry`ego Forda idealnie oddają istotę współpracy zespołowej, tak istotnej szczególnie w czasach tzw. nowej normalności, w której wiele firm zmaga się z różnymi wyzwaniami, a zespoły działają w sposób rozproszony i zdalny.
Kultura organizacji a praca zespołowa
Jak wzmacniać motywację, integrować i wspierać zespół? Przede wszystkim pokazując na konkretnych przykładach, jakie wartości są cenne dla organizacji. Nie wystarczy powiedzieć, że zależy nam na szacunku, zaufaniu, współdziałaniu, zaangażowaniu i otwartości na różnorodność. Konieczne jest świadczenie o tym poprzez konkretne sytuacje, zdarzenia, inicjatywy i dobre praktyki. Duże znaczenie będzie mieć również postawa lidera zarządzającego zespołem, dla którego powinny być istotne nie tylko wskaźniki czy cele biznesowe, lecz także relacje międzyludzkie i komunikacja na wysokim poziomie.
Dream team, czyli od czego zależy atmosfera
Ważne jest także to, co dla pracowników oznacza słowo „zespół”, czy potrafią się dzielić swoimi kompetencjami, okazywać empatię, czerpać siłę z jedności i traktować innych w sposób partnerski. Warto pamiętać, że na zespołowy sukces wpływają indywidualne przyzwyczajenia, cechy osobowości, nastawienie i sposób myślenia. Dlatego tak wielką wartość mają wszelkiego rodzaju aktywności zespołowe, dzięki którym można się lepiej poznać i uczyć się wzajemnej akceptacji. Działania typu team building, konkursy, kampanie czy inne inicjatywy firmowe, a także szkolenia i warsztaty są świetnym sposobem na zwiększanie świadomości i rozwijanie kompetencji miękkich potrzebnych do umacniania relacji, przekazywania sobie wiedzy, wzajemnego okazywania wdzięczności czy dzielenia się ze współpracownikami konstruktywnymi uwagami.
Rozwijając komunikację interpersonalną, poprawiasz efektywność współpracy zespołowej. Przekonaj się, jak wiele zależy od Twojego nastawienia, sposobu prowadzenia rozmowy, umiejętności słuchania…