Program warsztatu (2 dni)

  • Magia percepcji – wspólnie odkryjecie, jak osobowość każdego z Was wpływa na sposób postrzegania innych ludzi, odbierania ich zachowań, współpracę i zaangażowanie.
  • Różne wymiary osobowości oraz ich wpływ na komunikację, motywację i stres – poznacie czym jest introwersja, ekstrawersja oraz wymiary osobowości: myślenie i uczucia. Nauczycie się rozpoznawać różne typy osobowości na podstawie ich sposobu komunikacji i mowy ciała.
  • Odkryjecie jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą.
  • Poznacie „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości – dowiecie się, jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu.
  • Stworzycie „recepty” na dobrą komunikację i współpracę z każdym z Was. Podzielicie się ze sobą informacjami na temat Waszych preferencji osobowościowych, stylu komunikacji, potrzeb związanych z ulubionym sposobem motywowania i angażowania.
  • Wspólnie odkryjecie Wasze motywatory, demotywatory i bariery w komunikacji oraz współpracy, wynikające z Waszej osobowości.
  • Poznacie „osobowość” Waszego zespołu jako całości – jego mocnych stron i wyzwań – w odniesieniu do Waszych celów zespołowych, ról oraz np. we współpracy z innymi działami.
  • Nauczycie się, jak konstruktywnie wykorzystywać różne perspektywy, potrzeby i oczekiwania w zespole.
  • Przekażecie sobie i uzyskacie od siebie nawzajem informacje zwrotne.
  • Wspólnie wypracujecie zobowiązania zespołowe i działania, które pomogą Wam po warsztacie utrzymywać i wzmacniać w Waszym zespole zaufanie, dobrą współpracę i pozytywną energię!

Dodatkowo:

  • W trakcie warsztatu będziecie brali udział w licznych interaktywnych zadaniach, które poprzez ich specyfikę pomogą Wam już w czasie warsztatu wzmocnić wzajemną otwartość, zaufanie oraz zrozumieć potrzeby i wartości wnoszone do zespołu przez jego poszczególnych członków. Warsztat pomoże Wam także wzmocnić wzajemne zrozumienie w relacji przełożony – podwładni lub lider – członkowie zespołu projektowego.
  • Trener dopasuje scenariusz i sposób prowadzenia warsztatu do specyfiki i fazy rozwoju Waszego zespołu – ponieważ każdy zespół jest inny, podczas takiego warsztatu kluczowe jest dopasowanie jego przebiegu m.in. do poziomu zaufania i otwartości w zespole oraz do wyzwań, z jakimi aktualnie mierzy się zespół.

Diagnoza osobowości i stylów komunikacji w zespole przed warsztatem

  • Cały Wasz zespół wypełni onilne kwestionariusze Insights Discovery (20 minut) – najpóźniej 2 tygodnie przed warsztatem zespołowym.
  • Każda osoba z zespołu otrzyma w czasie warsztatu swój indywidualny raport opisowy stworzony na podstawie udzielonych w kwestionariuszu Insights Discovery odpowiedzi.
  • Indywidualne profile Insights Discovery, będą zawierały graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego każdy uczestnik dowie się: jaki jest jego typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z preferencji osobowościowych. Profil opisuje także mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak  dana osoba funkcjonuje w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się jej styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest jej „typ antagonistyczny” i nad czym może pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych preferencjach osobowościowych.
  • Indywidualne profile Insights będą punktem odniesienia w czasie całego warsztatu. Uczestnicy dostaną swoje Profile Insights w wersji papierowej i elektronicznej – będą mogli udostępnić je swoim przełożonym i współpracownikom.

Insights Discovery to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl

 

Badanie potrzeb i budowanie zaangażowania przed warsztatem, w standardzie 4GROW

Standard szkoleń i warsztatów zamkniętych 4GROW zakłada, że po wspólnym podjęciu decyzji o współpracy i podpisaniu umowy, Trener 4GROW przeprowadza dogłębną diagnozę potrzeb i wyzwań zawodowych w temacie szkolenia, wśród wszystkich jego uczestników oraz z perspektywy osoby zlecającej – Działu HR lub przełożonych uczestników. Diagnoza taka zakłada indywidualny kontakt mailowy i/lub telefoniczny z uczestnikami, w celu uzyskania od nich przez trenera wszelkich informacji mogących pozytywnie wpłynąć na długofalową efektywność warsztatu.

Dzięki opisanej diagnozie, szkolenia i warsztaty zamknięte 4GROW są usługami „szytymi na miarę” – program, zadania i przykłady poruszane przez trenera nawiązują bezpośrednio do specyfiki pracy uczestników oraz do specyfiki Państwa branży, produktów i usług. Dodatkowo, uczestnicy zyskują poczucie, że ich indywidualne potrzeby rozwojowe są dla Państwa firmy ważne – rozmowa na temat ich oczekiwań i wyzwań zawodowych, buduje ich zaangażowanie jeszcze przed samym szkoleniem / warsztatem.

Powyższe standardy jakości 4GROW wynikają z naszych wieloletnich doświadczeń, z dbałości o najwyższą satysfakcję uczestników naszych szkoleń i warsztatów oraz z dbałości o ich długofalową efektywność biznesową dla firm naszych Klientów.

Trenerzy prowadzący warsztat dla zespołu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Metodologia warsztatu

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Warsztat projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w danym obszarze 
  3. Przekazywanie technik  oraz prowokowanie do tworzenia technik 
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi 

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji asertywności. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli asertywnie dbamy o własny komfort i skuteczną realizacje celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Lokalizacja, organizacja

Warsztaty przeprowadzimy dla Was w dowolnym zakątku Polski 😊 Zapraszamy jednocześnie do skorzystania z naszej komfortowej sali szkoleniowej w Warszawie. Maksymalna ilość osób w grupie to 10 osób.
Chcesz dowiedzieć się więcej, zapytać o ofertę? Skontaktuj się z nami: 
tel. 791 412 204, [email protected].

 

 

 

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
791 412 204.

Pierwszy dzień szkolenia rozpoczynamy punktualnie o 10:00, kończymy o godzinie 18:00. W przypadku szkoleń 2 i 3 dniowych - następne dni szkolenia zaczynamy o 9:00 godzinie i kończymy o 17:00.

Dokładne szczegóły organizacyjne otrzymasz mailem po potwierdzeniu zgłoszenia.

W razie jakichkolwiek pytań pomoże Ci Ania Góralczuk

tel. 791 412 204, email: [email protected]

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant