Szkolenie Osobowość zgranego zespołu na bazie Insights Discovery™

Efektywny przywódca to dobry psycholog – potrafi pozytywnie wykorzystać psychikę własną i swoich podwładnych do tego, aby wspólnie osiągać cele biznesowe. Zgłębiając psychologię osobowości, odkryjesz jej moc w zarządzaniu zespołem – w komunikacji z podwładnymi, w budowaniu ich współpracy i motywacji. Poznając blaski i cienie własnej osobowości, zyskasz szansę na świadome jej kształtowanie i zarządzenie własnym stylem przywódczym.

Zespół to grupa ludzi, którzy mają wspólny cel i wzajemne powiązania. Czy Twój zespół osiągnął już taką efektywność w procesie swojego rozwoju, że jego członkowie wspólnie osiągają więcej, niż gdyby działali osobno? Czy Twój zespół w możliwie najlepszy sposób wykorzystuje swoją różnorodność i nie traci energii na niepotrzebne trudności wynikające z tych różnic? Czy Twój zespół mimo różnic potrafi „grać do jednej bramki”? Czy ludzie w Twoim zespole potrafią konstruktywnie rozmawiać ze sobą mimo różnych osobowości i różnych stylów komunikacji? Być może  Twojemu zespołowi przyda się „turbodoładowanie” w tych obszarach? Zapraszamy cały Twój zespół do udziału w warsztacie, który pomoże Wam „poznać się na nowo” oraz wykorzystać potęgę osobowości do zbudowania dobrej komunikacji i synergii!

Badanie potrzeb i budowanie zaangażowania przed warsztatem, w standardzie 4GROW

Standard szkoleń i warsztatów zamkniętych 4GROW zakłada, że po wspólnym podjęciu decyzji o współpracy i podpisaniu umowy, Trener 4GROW przeprowadza dogłębną diagnozę potrzeb i wyzwań zawodowych w temacie szkolenia, wśród wszystkich jego uczestników oraz z perspektywy osoby zlecającej – Działu HR lub przełożonych uczestników. Diagnoza taka zakłada indywidualny kontakt mailowy i/lub telefoniczny z uczestnikami, w celu uzyskania od nich przez trenera wszelkich informacji mogących pozytywnie wpłynąć na długofalową efektywność warsztatu.

Dzięki opisanej diagnozie, szkolenia i warsztaty zamknięte 4GROW są usługami „szytymi na miarę” – program, zadania i przykłady poruszane przez trenera nawiązują bezpośrednio do specyfiki pracy uczestników oraz do specyfiki Państwa branży, produktów i usług. Dodatkowo, uczestnicy zyskują poczucie, że ich indywidualne potrzeby rozwojowe są dla Państwa firmy ważne – rozmowa na temat ich oczekiwań i wyzwań zawodowych, buduje ich zaangażowanie jeszcze przed samym szkoleniem / warsztatem.

Powyższe standardy jakości 4GROW wynikają z naszych wieloletnich doświadczeń, z dbałości o najwyższą satysfakcję uczestników naszych szkoleń i warsztatów oraz z dbałości o ich długofalową efektywność biznesową dla firm naszych Klientów.

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Trener przesyła Ci dodatkowe materiały

Żebyś cały czas utrzymywał wysokie zaangażowanie i rozpęd w doskonaleniu się. Będziemy inspirować Cię studiami przypadku, quizami, artykułami i złotymi myślami ze szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

Twoje szkolenie odbędzie się na 100%

Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszesz się a my potwierdzimy zapis, by termin został automatycznie objęty gwarancją.

Nasza jakość - Twój komfort

TO JEST HIT
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu
i max 10 osób w grupie
 
ZAPISZ SIĘ

Trenerzy prowadzący warsztat dla zespołu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Program warsztatu (2 dni)

  • Magia percepcji – wspólnie odkryjecie, jak osobowość każdego z Was wpływa na sposób postrzegania innych ludzi, odbierania ich zachowań, współpracę i zaangażowanie.
  • Różne wymiary osobowości oraz ich wpływ na komunikację, motywację i stres – poznacie czym jest introwersja, ekstrawersja oraz wymiary osobowości: myślenie i uczucia. Nauczycie się rozpoznawać różne typy osobowości na podstawie ich sposobu komunikacji i mowy ciała.
  • Odkryjecie jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą.
  • Poznacie „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości – dowiecie się, jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu.
  • Stworzycie „recepty” na dobrą komunikację i współpracę z każdym z Was. Podzielicie się ze sobą informacjami na temat Waszych preferencji osobowościowych, stylu komunikacji, potrzeb związanych z ulubionym sposobem motywowania i angażowania.
  • Wspólnie odkryjecie Wasze motywatory, demotywatory i bariery w komunikacji oraz współpracy, wynikające z Waszej osobowości.
  • Poznacie „osobowość” Waszego zespołu jako całości – jego mocnych stron i wyzwań – w odniesieniu do Waszych celów zespołowych, ról oraz np. we współpracy z innymi działami.
  • Nauczycie się, jak konstruktywnie wykorzystywać różne perspektywy, potrzeby i oczekiwania w zespole.
 
  • Przekażecie sobie i uzyskacie od siebie nawzajem informacje zwrotne.
  • Wspólnie wypracujecie zobowiązania zespołowe i działania, które pomogą Wam po warsztacie utrzymywać i wzmacniać w Waszym zespole zaufanie, dobrą współpracę i pozytywną energię!

Dodatkowo:

  • W trakcie warsztatu będziecie brali udział w licznych interaktywnych zadaniach, które poprzez ich specyfikę pomogą Wam już w czasie warsztatu wzmocnić wzajemną otwartość, zaufanie oraz zrozumieć potrzeby i wartości wnoszone do zespołu przez jego poszczególnych członków. Warsztat pomoże Wam także wzmocnić wzajemne zrozumienie w relacji przełożony – podwładni lub lider – członkowie zespołu projektowego.
  • Trener dopasuje scenariusz i sposób prowadzenia warsztatu do specyfiki i fazy rozwoju Waszego zespołu – ponieważ każdy zespół jest inny, podczas takiego warsztatu kluczowe jest dopasowanie jego przebiegu m.in. do poziomu zaufania i otwartości w zespole oraz do wyzwań, z jakimi aktualnie mierzy się zespół.

Diagnoza osobowości i stylów komunikacji w zespole przed warsztatem

  • Cały Wasz zespół wypełni onilne kwestionariusze Insights Discovery (20 minut) – najpóźniej 2 tygodnie przed warsztatem zespołowym.
  • Każda osoba z zespołu otrzyma w czasie warsztatu swój indywidualny raport opisowy stworzony na podstawie udzielonych w kwestionariuszu Insights Discovery odpowiedzi.
  • Indywidualne profile Insights Discovery, będą zawierały graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego każdy uczestnik dowie się: jaki jest jego typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z preferencji osobowościowych. Profil opisuje także mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak  dana osoba funkcjonuje w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się jej styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest jej „typ antagonistyczny” i nad czym może pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych preferencjach osobowościowych.
  • Indywidualne profile Insights będą punktem odniesienia w czasie całego warsztatu. Uczestnicy dostaną swoje Profile Insights w wersji papierowej i elektronicznej – będą mogli udostępnić je swoim przełożonym i współpracownikom.

Insights Discovery to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl

 

Metodologia warsztatu

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Warsztat projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w danym obszarze 
  3. Przekazywanie technik  oraz prowokowanie do tworzenia technik 
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi 

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji asertywności. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli asertywnie dbamy o własny komfort i skuteczną realizacje celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Lokalizacja, organizacja

Warsztaty przeprowadzimy dla Was w dowolnym zakątku Polski 😊 Zapraszamy jednocześnie do skorzystania z naszej komfortowej sali szkoleniowej w Warszawie. Maksymalna ilość osób w grupie to 10 osób.
Chcesz dowiedzieć się więcej, zapytać o ofertę? Skontaktuj się z nami: 
tel. 791 412 204, [email protected].

W razie jakichkolwiek pytań pomoże Ci Ania Góralczuk

tel. 791 412 204, email: [email protected]

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
791 412 204.