Program szkolenia z wywierania wpływu

Wywieranie wpływu mową werbalną i niewerbalną, budowanie wizerunku

  • Jak wywierać wpływ na ludzi od pierwszego momentu na spotkaniu biznesowym? (podejście, przywitanie, zajęcie pozycji, wtórowanie ciała, zamykanie, pożegnanie)
  • Elementy budujące autorytet

Retoryka oraz erystyka wpływu i perswazji na ludzi

  • Algorytmy pozyskiwania przychylności osób z zastrzeżeniami, wykazujących opór
  • Perswazja i wpływanie na ludzi odpowiednią składnią zdań
  • Perswazja i wpływanie na ludzi presupozycjami - ukrytymi znaczeniami słów

Mechanizmy psychologiczne w wywieraniu wpływu i perswazji - jak posługiwać się:

  • Regułą konsekwencji
  • Regułą wzajemności
  • Regułą konformizmu
  • Regułą sympatii
  • Regułą autorytetu
  • Regułą niedostępności
  • Regułą racjonalizacji
  • Regułą kontrastu
  • Regułą kompromisu
  • Regułą wiarygodności
  • Regułą relaksu
  • Regułą powtarzania
  • Regułą odmawiania
  • Efektem pierwszeństwa, środka i świeżości

Sztuka argumentacji

  • Rodzaje argumentów (argumentacja logiczna i emocjonalna)
  • Błędy argumentacji
  • Trening - czyli jak przekonać kogoś do zmiany zdania

Skuteczna perswazja i wywieranie wpływu na ludzi - techniki egzekwowania

  • Strategia 4AS™ - egzekwowanie i budowanie relacji w sytuacji konfliktu
  • Eskalacja - gdy cierpliwość się kończy

Narzędzia komunikacji interpersonalnej podstawą etycznego wywierania wpływu

  • "Słowa mają znaczenie"- małe zmiany w doborze słów, które wpływają na olbrzymią różnicę w odbiorze komunikatu
  • Budowanie autorytetu poprzez otwarte i szczere wyrażanie swoich poglądów, oczekiwań, potrzeb i uczuć
  • Granice uczciwego wykorzystywania technik i narzędzi wpływu
  • Zagadnienia etyczne związane z wywieraniem wpływu i perswazją- jaka jest różnica między wywieraniem wpływu, perswazją i manipulacją?

Wywieranie wpływu przez autorytet i skuteczność interpersonalną

  • Jak przekonać audytorium do Twoich rozwiązań? Pomoże Ci w tym nasza autorska technika FAPROK ™.
  • "Zacznij od siebie"- wywieranie wpływu na siebie, jako podstawa wywierania wpływu na innych
  • Na czym polega mechanizm pewności siebie?
  • Autorytet i skuteczność interpersonalna - jak je rozwijać? Poznaj nasz autorski model mądrego budowania własnego autorytetu WiSE 4GROW™.

Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?

Jak nasze szkolenia z wywierania wpływu oceniają Uczestnicy i Zamawiający

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Sprawna i profesjonalna organizacja szkolenia. Treści są przekazywane w sposób ciekawy, przy użyciu nownoczesnych metod i przy zapewnieniu komfortu każdemu z uczestników. Serdecznie polecam.
Oliwia Maciejewska
Manager zespołu analityków
ING Bank Śląski S.A.

Szkolenie, na którym nie tylko można, ale i chce się uczyć. Bardzo duży nacisk został położony na ćwiczenia praktyczne, często trudne i zmuszające uczestników do wyjścia ze strefy komfortu. Dzięki tym wyzwaniom można się było jeszcze więcej dowiedzieć o sobie i lepiej zrozumieć pewne mechanizmy przy ich doświadczaniu.[...]
Czas na szkoleniu płynął błyskawicznie i nie można było się na nich nudzić.
Szczerze polecam i chętnie wybiorę się na kolejne szkolenie 4GROW.
Inez Beszterda,
Ekspert Projektowania Systemów Sieci Mobilnej,
Orange Szkolenia Sp. z  o.o.

[...] Szkolenie zostało poprowadzone w doskonałej atmosferze, wzajemnym szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Nie bez znaczenia są komfortowe warunki lokalowe, w których odbywa się szkolenie, jednak najważniejsze jest bardzo dobre przygotowanie i pozytywna postawa trenera. Szkolenie było prowadzone praktycznie, zrealizowano wszystkie zaplanowane moduły. Na uwagę zasługują również materiały szkoleniowe, przerywniki filmowe, ciekawe ćwiczenia i otwartość na sugestie uczestników.
Jolanta Adamiec
Konsultant ds. medycznych

Szkolenie bardzo ciekawe, pobudzające kreatywne myślenie, czasami wręcz intrygujące (zwłaszcza podczas odgrywania scenek). Merytorycznie szkolenie przygotowane na wysokim poziomie, z uwzględnieniem oczekiwań każdego uczestnika, prowadzone przez kompetentnego, rzeczowego trenera, w każdej chwili gotowego wyjaśnić pojawiające się wątpliwości. [...] Dużo zadań i zaangażowanie w nie przez trenera wszystkich uczestników niewątpliwie podnosi jakość szkolenia i wyróżnia je na tle innych ofert szkoleniowych.
Katarzyna Sondel
Specjalista ds. gwarancji
Raiffeisen Polbank

Nauczysz się na szkoleniu z wywierania wpływu

  • Wywierania wpływu i perswazji nienaruszających granic etyki
  • Umiejętności posługiwania się regułami psychologicznymi w doborze zachowań perswazyjnych
  • Umiejętności powstrzymywania manipulacji innych osób oraz zmiany kierunku siły wpływu na swoją stronę
  • Umiejętności projektowania i wypowiadania zdań zgodnie z zasadami retoryki oraz erystyki wpływu i perswazji
  • Umiejętności posługiwania się sztuką argumentacji logicznej
  • Umiejętności egzekwowania - czyli doprowadzania do zaistnienia konsekwencji działających na Twoją korzyść,  gdy druga strona zawodzi
  • Umiejętności świadomego posługiwania się mową werbalną i niewerbalną
  • Traktowania dyskomfortu i błędów, jako koniecznych etapów na drodze do nabywania nowej kompetencji

Trenerzy prowadzący szkolenie z wywierania wpływu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Odpowiedzialny za sprzedaż usług i negocjacje z Klientami i kontrahentami. Wcześniej pracował w sprzedaży usług z obszaru HR gdzie również był odpowiedzialny za negocjacje warunków umowy, w tym ceny. Twórca teorii oraz technik perswazyjnych, programów szkoleniowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog-biznesu-warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Praktyk biznesu i menedżer. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i strategicznymi projektami. Pracując w Grupie Pracuj, będącej liderem na rynku rozwiązań technologicznych online, współpracowała partnersko z zarządem grupy kapitałowej. Raportując bezpośrednio do prezesa, odpowiadała za strategię personalną firmy zatrudniającej ponad 500 osób oraz zarządzała działem złożonym z kilku zespołów . Przez wiele lat współpracowała również z menedżerami i dyrektorami, w ramach realizowanych projektów biznesowych oraz wspierała ich w zarządzaniu podległymi im zespołami. Wielokrotnie prowadziła negocjacje oraz mediacje a także przygotowywała swoich klientów i partnerów biznesowych do trudnych rozmów. Szkoląc z zakresu perswazji, wywierania wpływu i budowania autorytetu, korzysta z własnych doświadczeń zawodowych oraz autorskich modeli wywierania wpływu, które łączy z praktyczną, współczesną psychologią i neurolingwistyką.

Wszystkie terminy szkolenia

  • 21-22 maja 2018 (2 dni) Warszawa
  • 18-19 czerwca 2018 (2 dni) Warszawa
  • 16-17 lipca 2018 (2 dni) Warszawa
  • 13-14 sierpnia 2018 (2 dni) Warszawa

Szkolenia prowadziliśmy dla: