Program szkolenia

Wywieranie wpływu mową werbalną i niewerbalną, budowanie wizerunku

  • Jak wywierać wpływ na ludzi od pierwszego momentu na spotkaniu biznesowym? (podejście, przywitanie, zajęcie pozycji, wtórowanie ciała, zamykanie, pożegnanie)
  • Elementy budujące autorytet

Retoryka oraz erystyka wpływu i perswazji na ludzi

  • Algorytmy pozyskiwania przychylności osób z zastrzeżeniami, wykazujących opór
  • Perswazja i wpływanie na ludzi odpowiednią składnią zdań
  • Perswazja i wpływanie na ludzi presupozycjami - ukrytymi znaczeniami słów

Mechanizmy psychologiczne w wywieraniu wpływu i perswazji - jak posługiwać się:

  • Regułą konsekwencji
  • Regułą wzajemności
  • Regułą konformizmu
  • Regułą sympatii
  • Regułą autorytetu
  • Regułą niedostępności
  • Regułą racjonalizacji
  • Regułą kontrastu
  • Regułą kompromisu
  • Regułą wiarygodności
  • Regułą relaksu
  • Regułą powtarzania
  • Regułą odmawiania
  • Efektem pierwszeństwa, środka i świeżości

Sztuka argumentacji

  • Rodzaje argumentów (argumentacja logiczna i emocjonalna)
  • Błędy argumentacji
  • Trening - czyli jak przekonać kogoś do zmiany zdania

Skuteczna perswazja i wywieranie wpływu na ludzi - techniki egzekwowania

  • Strategia 4AS™ - egzekwowanie i budowanie relacji w sytuacji konfliktu
  • Eskalacja - gdy cierpliwość się kończy
  • Czteroetapowa metoda stopniowania reakcji - na ścieżce wojennej

Narzędzia komunikacji interpersonalnej podstawą etycznego wywierania wpływu

  • "Słowa mają znaczenie"- małe zmiany w doborze słów, które wpływają na olbrzymią różnicę w odbiorze komunikatu
  • Budowanie autorytetu poprzez otwarte i szczere wyrażanie swoich poglądów, oczekiwań, potrzeb i uczuć
  • Rozumienie relacji międzyludzkich i wywierania wpływu w ujęciu analizy transakcyjnej
  • Stosowanie perswazji z poszanowaniem praw innych ludzi

Wywieranie wpływu przez autorytet i skuteczność interpersonalną

  • "Zacznij od siebie"- wywieranie wpływu na siebie, jako podstawa wywierania wpływu na innych
  • Autorytet i skuteczność interpersonalna - jak je rozwijać?
  • Na czym polega mechanizm pewności siebie?

Warunki efektywności technik perswazyjnych i kwestie etyczne związane z wywieraniem wpływu

  • Najnowsze badania i trendy we wpływaniu na procesy decyzyjne i motywacyjne
  • Granice uczciwego wykorzystywania technik i narzędzi wpływu
  • Świadoma obrona przed manipulacją
  • Zagadnienia etyczne związane z wywieraniem wpływu i perswazją- jaka jest różnica między wywieraniem wpływu, perswazją i manipulacją?

Nauczysz się

  • Wywierania wpływu i perswazji nienaruszających granic etyki
  • Umiejętności posługiwania się regułami psychologicznymi w doborze zachowań perswazyjnych
  • Umiejętności powstrzymywania manipulacji innych osób oraz zmiany kierunku siły wpływu na swoją stronę
  • Umiejętności projektowania i wypowiadania zdań zgodnie z zasadami retoryki oraz erystyki wpływu i perswazji
  • Umiejętności posługiwania się sztuką argumentacji logicznej
  • Umiejętności egzekwowania - czyli doprowadzania do zaistnienia konsekwencji działających na Twoją korzyść,  gdy druga strona zawodzi
  • Umiejętności świadomego posługiwania się mową werbalną i niewerbalną
  • Traktowania dyskomfortu i błędów, jako koniecznych etapów na drodze do nabywania nowej kompetencji

Trenerzy

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Łukasz Kostecki

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach. Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, IBD Business School, oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy łączy praktyczną wiedzę z zakresu współczesnej psychologii, z bogatym doświadczeniem zawodowym, pasją, oraz nastawieniem na widoczne efekty podejmowanych działań.

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu
Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Odpowiedzialny za sprzedaż usług i negocjacje z Klientami i kontrahentami. Wcześniej pracował w sprzedaży usług z obszaru HR gdzie również był odpowiedzialny za negocjacje warunków umowy, w tym ceny. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik perswazyjnych, programów szkoleniowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Sprawna i profesjonalna organizacja szkolenia. Treści są przekazywane w sposób ciekawy, przy użyciu nownoczesnych metod i przy zapewnieniu komfortu każdemu z uczestników. Serdecznie polecam.
Oliwia Maciejewska
Manager zespołu analityków
ING Bank Śląski S.A.

Ciekawie i dynamicznie prowadzone szkolenie z dużym naciskiem na ćwiczenia praktyczne i naukę przez praktykę. Najciekawsze były reguły i metodologia FUKO. Świetny trener zarówno pod względem umiejętności dydaktycznych oraz znajomości tematu!
Maciej Poczekaj
Menadżer ds. Grupy Produktów
AMBRA S.A.

Szkolenie bardzo mi się podobało i oceniam je jako bardzo wartościowe, szczególnie w kontekście mojego stanowiska. Szkolenie zostało poprowadzone w doskonałej atmosferze, wzajemnym szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Nie bez znaczenia są komfortowe warunki lokalowe, w których odbywa sie szkolenie, jednak najważniejsze jest bardzo dobre przygotowanie i pozytywna postawa trenera. Szkolenie było prowadzone praktycznie, zrealizowano wszystkie zaplanowane moduły. Na uwagę zasługują również materiały szkoleniowe, przerywniki filmowe, ciekawe ćwiczenia i otwartość na sugestie uczestników.
Jolanta Adamiec
Konsultant Ds Medycznych

Szkolenie bardzo ciekawe, pobudzające kreatywne myślenie, czasami wręcz intrygujące (zwłaszcza podczas odgrywania scenek). Merytorycznie szkolenie przygotowane na wysokim poziomie, z uwzględnieniem oczekiwań każdego uczestnika, prowadzone przez kompetentnego, rzeczowego trenera, w każdej chwili gotowego wyjaśnić pojawiające się wątpliwości. Szkolenie z dużą ilością zadań umożliwia w praktyce wykorzystanie nabytych umiejętności. Dużo zadań i zaangażowanie w nie przez trenera wszystkich uczestników niewątpliwie podnosi jakość szkolenia i wyróżnia je na tle innych ofert szkoleniowych.
Katarzyna Sondel
Specjalista ds. gwarancji
Raiffeisen Polbank

Baza wiedzy

Sprawdź, w jakim stopniu możesz przekonać nieprzekonanych i bronić się przed manipulacjami innych!

przejdz

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie z wywierania wpływu projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji z obszaru wywieranie wpływu i perswazjaCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze wywieranie wpływu i perswazja
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik wywierania wpływu i perswazji
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia wywierania wpływu do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia wywierania wpływu w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi wywierania wpływu

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze wywierania wpływu i perswazji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami – codzienność w większości firm. Czy Tobą też ktoś manipuluje?

Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami to pojęcia, które często kojarzą nam się głównie z negocjatorami, handlowcami lub politykami, a przecież każdy z nas, każdego dnia podlega wpływom innych, podobnie jak sam wywiera wpływ na otoczenie – to naturalne. Jednak podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami” uczymy, że wywieranie wpływu, zaburzające możliwość świadomego podjęcia decyzji przez odbiorcę, który ma realizować nasze cele, to manipulacja. 
Może zdarzyło Cię podjąć decyzję niezgodną z Twoją intuicją, przekonaniami i argumentami, lub angażując się w realizację celu uświadomiłeś sobie, że leży to w interesie kogoś innego, a nie Twoim? Czy zgodziłeś się na coś, czego później żałowałeś? Czas, byś lepiej poznał świat wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami!

Nasze życie i sposób funkcjonowania w świecie podlega mniej lub bardziej przez nas uświadomionym regułom wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami. Są to swego rodzaju drogi na skróty, schematy, którymi podąża nasz umysł w celu zaoszczędzania swoich zasobów. Dzięki temu, możemy funkcjonować efektywnie w środowisku z każdej strony bombardującym nas bodźcami, z drugiej strony często podejmujemy działania, które są efektem wpływu i manipulacji innych. Czy rozpoznajesz te schematy zachowań?

  • Reguła kontrastu: Świat oceniamy porównując rzeczy i wydarzenia do siebie, co może powodować pewne zniekształcenia np. w kontekście rekrutacji przeciętny kandydat może wydawać się nam bardzo dobry w porównaniu z wcześniejszym bardzo słabym. Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami” uczymy, jak zareagować, gdy ktoś stosuje tę regułę na Tobie .
    Miej świadomość, że jesteśmy bardziej podatni na perswazję i manipulację, jeśli np. czyjaś prośba osadzona jest w kontekście gorszej alternatywy. Znając zasady wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami, uważaj na osoby, które na początku proszą Cię o dużą przysługę, następnie pozornie wycofują się tylko po to, żeby za chwilę przedstawić prośbę mniejszą - tą, na której tak naprawdę im zależało.
     
  • Reguła zaangażowania i konsekwencji: Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami”, dowiesz się, że często postępujemy w sposób usprawiedliwiający naszą wcześniejszą decyzję lub deklarację. Dodatkowo im więcej wysiłku wkładamy w zaangażowanie się w jakąś sprawę, tym bardziej pozytywny staje się nasz stosunek do niej.
    Uważaj na sytuacje, w których inni mówią: "Skoro już zrobiłeś…, to może zrób jeszcze…” Powiedz: „Na to się nie umawialiśmy / Na tym chcę poprzestać…”. Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami wymagają praktyki. Warto przygotować wcześniej możliwe odpowiedzi i przećwiczyć sytuacje, które mogą przytrafić Ci się w codziennym życiu.
     
  • Wpływ autorytetu: Ulęgłość wobec autorytetów jest silnym motywatorem ludzkiego postępowania. Zdarza się jednak, że bezmyślne wykonywanie wszystkich poleceń prowadzi do podejmowania błędnych decyzji. Wiele osób zyskuje taką świadomość podczas szkolenia z wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami.
    „Szef powiedział, że…” Zastanów się, czy rzeczywiście osoba wyższa stanowiskiem zawsze ma rację (być może w tej sprawie możesz zaproponować lepsze rozwiązanie). Jeśli nie chcesz wpaść w jakąś pułapkę wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami, musisz świadomie analizować to, co mówią do Ciebie inni.
     

To tylko kilka z całej gamy mechanizmów wpływu, jakimi podlegamy każdego dnia. Jak skutecznie się przed nimi bronić? Tego uczymy na szkoleniu Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami. Zapraszamy!