Program szkolenia

Wywieranie wpływu mową werbalną i niewerbalną, budowanie wizerunku

  • Jak wywierać wpływ na ludzi od pierwszego momentu na spotkaniu biznesowym? (podejście, przywitanie, zajęcie pozycji, wtórowanie ciała, zamykanie, pożegnanie)
  • Elementy budujące autorytet

Retoryka oraz erystyka wpływu i perswazji na ludzi

  • Algorytmy pozyskiwania przychylności osób z zastrzeżeniami, wykazujących opór
  • Perswazja i wpływanie na ludzi odpowiednią składnią zdań
  • Perswazja i wpływanie na ludzi presupozycjami - ukrytymi znaczeniami słów

Mechanizmy psychologiczne w wywieraniu wpływu i perswazji - jak posługiwać się:

  • Regułą konsekwencji
  • Regułą wzajemności
  • Regułą konformizmu
  • Regułą sympatii
  • Regułą autorytetu
  • Regułą niedostępności
  • Regułą racjonalizacji
  • Regułą kontrastu
  • Regułą kompromisu
  • Regułą wiarygodności
  • Regułą relaksu
  • Regułą powtarzania
  • Regułą odmawiania
  • Efektem pierwszeństwa, środka i świeżości

Sztuka argumentacji

  • Rodzaje argumentów (argumentacja logiczna i emocjonalna)
  • Błędy argumentacji
  • Trening - czyli jak przekonać kogoś do zmiany zdania

Skuteczna perswazja i wywieranie wpływu na ludzi - techniki egzekwowania

  • Strategia 4AS™ - egzekwowanie i budowanie relacji w sytuacji konfliktu
  • Eskalacja - gdy cierpliwość się kończy
  • Czteroetapowa metoda stopniowania reakcji - na ścieżce wojennej

Narzędzia komunikacji interpersonalnej podstawą etycznego wywierania wpływu

  • "Słowa mają znaczenie"- małe zmiany w doborze słów, które wpływają na olbrzymią różnicę w odbiorze komunikatu
  • Budowanie autorytetu poprzez otwarte i szczere wyrażanie swoich poglądów, oczekiwań, potrzeb i uczuć
  • Rozumienie relacji międzyludzkich i wywierania wpływu w ujęciu analizy transakcyjnej
  • Stosowanie perswazji z poszanowaniem praw innych ludzi

Wywieranie wpływu przez autorytet i skuteczność interpersonalną

  • "Zacznij od siebie"- wywieranie wpływu na siebie, jako podstawa wywierania wpływu na innych
  • Autorytet i skuteczność interpersonalna - jak je rozwijać?
  • Na czym polega mechanizm pewności siebie?

Warunki efektywności technik perswazyjnych i kwestie etyczne związane z wywieraniem wpływu

  • Najnowsze badania i trendy we wpływaniu na procesy decyzyjne i motywacyjne
  • Granice uczciwego wykorzystywania technik i narzędzi wpływu
  • Świadoma obrona przed manipulacją
  • Zagadnienia etyczne związane z wywieraniem wpływu i perswazją- jaka jest różnica między wywieraniem wpływu, perswazją i manipulacją?

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

  • Wywierania wpływu i perswazji nienaruszających granic etyki
  • Umiejętności posługiwania się regułami psychologicznymi w doborze zachowań perswazyjnych
  • Umiejętności powstrzymywania manipulacji innych osób oraz zmiany kierunku siły wpływu na swoją stronę
  • Umiejętności projektowania i wypowiadania zdań zgodnie z zasadami retoryki oraz erystyki wpływu i perswazji
  • Umiejętności posługiwania się sztuką argumentacji logicznej
  • Umiejętności egzekwowania - czyli doprowadzania do zaistnienia konsekwencji działających na Twoją korzyść,  gdy druga strona zawodzi
  • Umiejętności świadomego posługiwania się mową werbalną i niewerbalną
  • Traktowania dyskomfortu i błędów, jako koniecznych etapów na drodze do nabywania nowej kompetencji

Trenerzy

Łukasz Kostecki - trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Łukasz Kostecki

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach.

Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach. Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, IBD Business School, oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy łączy praktyczną wiedzę z zakresu współczesnej psychologii, z bogatym doświadczeniem zawodowym, pasją, oraz nastawieniem na widoczne efekty podejmowanych działań.

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk – twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Członek International Coaching Community, psycholog, absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Odpowiedzialny za sprzedaż usług i negocjacje z Klientami i kontrahentami. Wcześniej pracował w sprzedaży usług z obszaru HR gdzie również był odpowiedzialny za negocjacje warunków umowy, w tym ceny. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik perswazyjnych, programów szkoleniowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Sprawna i profesjonalna organizacja szkolenia. Treści są przekazywane w sposób ciekawy, przy użyciu nownoczesnych metod i przy zapewnieniu komfortu każdemu z uczestników. Serdecznie polecam.
Oliwia Maciejewska
Manager zespołu analityków
ING Bank Śląski S.A.

Szkolenie, na którym nie tylko można, ale i chce się uczyć. Bardzo duży nacisk został położony na ćwiczenia praktyczne, często trudne i zmuszające uczestników do wyjścia ze strefy komfortu. Dzięki tym wyzwaniom można się było jeszcze więcej dowiedzieć o sobie i lepiej zrozumieć pewne mechanizmy przy ich doświadczaniu. Zaangażowanie trenera i sposób prowadzenia przez niego zajęć sprawiły, że wszyscy uczestnicy aktywnie brali udział w szkoleniu – każdy mógł się wypowiedzieć i skorzystać ze spostrzeżeń trenera i pozostałych uczestników oraz pozwolić sobie na autorefleksję.
Czas na szkoleniu płynął błyskawicznie i nie można było się na nich nudzić.
Szczerze polecam i chętnie wybiorę się na kolejne szkolenie 4GROW.
Inez Beszterda,
Ekspert Projektowania Systemów Sieci Mobilnej,
Orange Szkolenia Sp. z  o.o.

Szkolenie bardzo mi się podobało i oceniam je jako bardzo wartościowe, szczególnie w kontekście mojego stanowiska. Szkolenie zostało poprowadzone w doskonałej atmosferze, wzajemnym szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Nie bez znaczenia są komfortowe warunki lokalowe, w których odbywa sie szkolenie, jednak najważniejsze jest bardzo dobre przygotowanie i pozytywna postawa trenera. Szkolenie było prowadzone praktycznie, zrealizowano wszystkie zaplanowane moduły. Na uwagę zasługują również materiały szkoleniowe, przerywniki filmowe, ciekawe ćwiczenia i otwartość na sugestie uczestników.
Jolanta Adamiec
Konsultant Ds Medycznych

Szkolenie bardzo ciekawe, pobudzające kreatywne myślenie, czasami wręcz intrygujące (zwłaszcza podczas odgrywania scenek). Merytorycznie szkolenie przygotowane na wysokim poziomie, z uwzględnieniem oczekiwań każdego uczestnika, prowadzone przez kompetentnego, rzeczowego trenera, w każdej chwili gotowego wyjaśnić pojawiające się wątpliwości. Szkolenie z dużą ilością zadań umożliwia w praktyce wykorzystanie nabytych umiejętności. Dużo zadań i zaangażowanie w nie przez trenera wszystkich uczestników niewątpliwie podnosi jakość szkolenia i wyróżnia je na tle innych ofert szkoleniowych.
Katarzyna Sondel
Specjalista ds. gwarancji
Raiffeisen Polbank

Baza wiedzy

Sprawdź, w jakim stopniu możesz przekonać nieprzekonanych i bronić się przed manipulacjami innych!

przejdz

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie z wywierania wpływu projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji z obszaru wywieranie wpływu i perswazjaCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze wywieranie wpływu i perswazja
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik wywierania wpływu i perswazji
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia wywierania wpływu do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia wywierania wpływu w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi wywierania wpływu

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze wywierania wpływu i perswazji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami – codzienność w większości firm. Czy Tobą też ktoś manipuluje?

Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami to pojęcia, które często kojarzą nam się głównie z negocjatorami, handlowcami lub politykami, a przecież każdy z nas, każdego dnia podlega wpływom innych, podobnie jak sam wywiera wpływ na otoczenie – to naturalne. Jednak podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami” uczymy, że wywieranie wpływu, zaburzające możliwość świadomego podjęcia decyzji przez odbiorcę, który ma realizować nasze cele, to manipulacja. 
Może zdarzyło Cię podjąć decyzję niezgodną z Twoją intuicją, przekonaniami i argumentami, lub angażując się w realizację celu uświadomiłeś sobie, że leży to w interesie kogoś innego, a nie Twoim? Czy zgodziłeś się na coś, czego później żałowałeś? Czas, byś lepiej poznał świat wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami!

Nasze życie i sposób funkcjonowania w świecie podlega mniej lub bardziej przez nas uświadomionym regułom wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami. Są to swego rodzaju drogi na skróty, schematy, którymi podąża nasz umysł w celu zaoszczędzania swoich zasobów. Dzięki temu, możemy funkcjonować efektywnie w środowisku z każdej strony bombardującym nas bodźcami, z drugiej strony często podejmujemy działania, które są efektem wpływu i manipulacji innych. Czy rozpoznajesz te schematy zachowań?

  • Reguła kontrastu: Świat oceniamy porównując rzeczy i wydarzenia do siebie, co może powodować pewne zniekształcenia np. w kontekście rekrutacji przeciętny kandydat może wydawać się nam bardzo dobry w porównaniu z wcześniejszym bardzo słabym. Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami” uczymy, jak zareagować, gdy ktoś stosuje tę regułę na Tobie .
    Miej świadomość, że jesteśmy bardziej podatni na perswazję i manipulację, jeśli np. czyjaś prośba osadzona jest w kontekście gorszej alternatywy. Znając zasady wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami, uważaj na osoby, które na początku proszą Cię o dużą przysługę, następnie pozornie wycofują się tylko po to, żeby za chwilę przedstawić prośbę mniejszą - tą, na której tak naprawdę im zależało.
     
  • Reguła zaangażowania i konsekwencji: Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami”, dowiesz się, że często postępujemy w sposób usprawiedliwiający naszą wcześniejszą decyzję lub deklarację. Dodatkowo im więcej wysiłku wkładamy w zaangażowanie się w jakąś sprawę, tym bardziej pozytywny staje się nasz stosunek do niej.
    Uważaj na sytuacje, w których inni mówią: "Skoro już zrobiłeś…, to może zrób jeszcze…” Powiedz: „Na to się nie umawialiśmy / Na tym chcę poprzestać…”. Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami wymagają praktyki. Warto przygotować wcześniej możliwe odpowiedzi i przećwiczyć sytuacje, które mogą przytrafić Ci się w codziennym życiu.
     
  • Wpływ autorytetu: Ulęgłość wobec autorytetów jest silnym motywatorem ludzkiego postępowania. Zdarza się jednak, że bezmyślne wykonywanie wszystkich poleceń prowadzi do podejmowania błędnych decyzji. Wiele osób zyskuje taką świadomość podczas szkolenia z wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami.
    „Szef powiedział, że…” Zastanów się, czy rzeczywiście osoba wyższa stanowiskiem zawsze ma rację (być może w tej sprawie możesz zaproponować lepsze rozwiązanie). Jeśli nie chcesz wpaść w jakąś pułapkę wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami, musisz świadomie analizować to, co mówią do Ciebie inni.
     

To tylko kilka z całej gamy mechanizmów wpływu, jakimi podlegamy każdego dnia. Jak skutecznie się przed nimi bronić? Tego uczymy na szkoleniu Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami. Zapraszamy!

 

Tagi
Wywieranie wpływu
Perswazja szkolenie
Szkolenie perswazja
Szkolenie wywieranie wpływu
Sztuka wywierania wpływu
Wywieranie wpływu szkolenie