Szkolenie: Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie pracowników

  Motywowanie  ↑ 300%

O tyle jest wyższe zaangażowanie pracowników, gdy przełożony pilnuje motywowania pracowników.
W tym szkoleniu zmienimy Twoją dotychczasową percepcję zarządzania i motywowania o 180 stopni.

   33 = 17 + 10 + 6

Dostaniesz od nas 17 narzędzi, 10 technik i 6 modeli, by zyskać 300% więcej motywacji i zaangażowania pracowników.
Twoje zadanie po szkoleniu to wdrażać. I zbierać plony.

   4,95 ♥ / 5

Taka jest średnia ocena satysfakcji 240 uczestników 36 edycji tego szkolenia w skali 1-5, z ostatnich trzech lat.

 

Prawdopodobnie jest to... najlepiej oceniane Szkolenie z Zarządzania Zespołem i Motywowania.

Tak, śmiała teza. I mamy na nią dowody - spójrz niżej!

Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
Pola wymagane

Za co uwielbiają nasze szkolenie

Dziękuję za indywidualne podejście i odpowiednie zgłębienie tematów. Jestem zainspirowany do rozwoju moich zdolności managerskich i przywódczych. Szkolenie z odpowiednią ilością czadu!

Fantastyczne szkolenie, bardzo zaangażowany trener. W trakcie szkolenia Motywowanie i Zarządzanie zespołem  po kolei otwierały się w mojej głowie szufladki, które były do tej pory nieznane – a tak oczywiste ?.

Znakomicie trafiłam. Bardzo przystępna i ciekawa forma szkolenia. Charyzmatyczny trener, komfortowa atmosfera szkolenia. Polecę współpracownikom i znajomym.

Korzyścią ze szkolenia z motywowania i zarządzania zespołem było otworzenie się na potrzeby pracownika jako forma ich motywowania. Najbardziej podobało mi się motywowanie poza finansowe. Trener o niezwykłej charyzmie, łatwo budujący relacje z uczestnikami. Styl prowadzenia szkolenia był bardzo ciekawy i niezwykle otwarty.

 

Do 4Grow trafiłam szukając pomocy w zarządzaniu swoim rozwojem oraz dalszą karierą. Potrzebowałam "lustra", które pomoże mi nazwać obszary rozwojowe oraz wyznaczyć drogę do ich realizacji.
Wystarczyło wysłać maila z informacja, że nie wiem co powinnam wybrać z portfolio, szkolenie czy coaching. Jeśli szkolenie, to które? Tego samego dnia osoba z biura zadzwoniła do mnie z propozycją porozmawiania z trenerem. Trener poświęcił mi tyle czasu ile tylko potrzebowałam, żeby opowiedzieć o miejscu i czasie w jakim znajduje się moja kariera oraz przeprowadził ze mną kilka ćwiczeń, które pomogły znaleźć odpowiedzi na część bardzo nurtujących mnie pytań. Kilka tygodni później siedziałam już na fotelu w sali szkoleniowej. Dwa dni szkolenia  dały mi więcej niż ostatnie dwa lata rozmaitych szkoleń w innych ośrodkach, samokształcenia się, a przede wszystkim pozwoliły poczuć znowu wiatr w żaglach.
Szkolenie z zarządzania zespołem, motywowania i przywództwa przygotowane jest w taki sposób że odczuwasz, iż każdy z elementów o jakich jest mowa jest ważny i koresponduje bądź tworzy całość ze wszystkimi wcześniej omawianymi. Nie masz poczucia "po co o tym w ogóle mówimy, co to wnosi" wszystko ma sens i już po kilkudziesięciu minutach czujesz, że poziom merytoryczny jest bardzo wysoki. Narzędzia z jakimi zapoznajesz się w czasie szkolenia są przedstawione bardzo jasno. Teraz, gdy jestem po szkoleniu trudno mi uwierzyć, że przerobiliśmy tak dużo tematów i wszystkie zostały opisane szczegółowo i przećwiczone w tak krótkim czasie. Trener ma nowatorskie ( jak przypuszczam własne) podejście do osób które szkoli, które w niezwykły sposób wiążę każdą osobę z nim, pozwala na otwartość. Obsługa szkolenia, przygotowanie treści, sposób ich przedstawienia, zaangażowanie zespołu 4GROW uświadamia jak wielkim szacunkiem jako partner jesteś darzony. 

Super doświadczenie dla tych, którzy chcą, a nie potrafią. Miejsce, atmosfera, no i ludzie (trener i uczestnicy) bezcenni. Było mi bardzo, bardzo…miło. Dzięki! <3 WOW!

Podczas szkolenia: Zarządzanie zespołem, motywowanie i przywództwo poznałam techniki, które łatwo wdrożyć do realnej praktyki zawodowej. Materiał szkolenia przygotowany był bardzo merytorycznie, jasno i zrozumiale, szkolenie daje dużo pola do aktywności, sprawdzenia swoich umiejętności i ograniczeń. Trener w przejrzysty sposób realizuje materiał, poświęcając każdemu uczestnikowi równą część czasu i uwagi. Były to praktyczne i miło spędzone 2 dni, a wiedzę ze szkolenia wdrożę w swojej firmie od zaraz.

Podczas szkolenia ważna jest atmosfera i styl w jakim prowadzący prowadzi Nas przez poszczególne etapy. Trener jest mega profesjonalistą, potrafi przekazać wiedzę, poruszyć do uczestnictwa, nie tylko do słuchania. Jakość i treść szkolenia z motywowania i zarządzania zespołem jest na mało spotykanym najwyższym poziomie. Pełen szacunek i uznanie dla trenera za przygotowanie, oprawę i jakość. Polecam wszystkim zainteresowanym.

Zapisując się na szkolenie miękkie każdorazowo podejmujemy ryzyko – wiele szkoleń obecnych na rynku oferuje wątpliwą jakość lub niskie wartości praktyczne, które uczestnik jest w stanie ze szkolenia wynieść. Z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że szkolenie Motywowanie i Zarządzanie Zespołem w 4GROW było najlepszym miękkim szkoleniem w jakim miałem okazję brać udział.

 

Bardzo ciekawy schemat szkolenia, ustrukturyzowany w bardzo przemyślany sposób. Daje konkretne narzędzia do zastosowania w pracy z zespołem i chęć dalszego rozwoju. Trener jest bardzo otwarta i ciekawą osobą, której wiedza z zakresu psychologii sprawia, że przekazana wiedza nie jest miałka.

Program szkolenia 

To szkolenie składa się z 2 poziomów, na które można zapisać się oddzielnie, łącznie lub tylko na jeden z nich:

  1. Poziom pierwszy (2 dni) dla osób które nie były na szkoleniu z Zarządzania zespołem
  2. Poziom drugi (1 dzień) dla osób, które uczestniczyły już w szkoleniu z Zarządzania Zespołem lub mają już doświadczenie menadżerskie i chcą rozwinąć swój warsztat o zaawansowane techniki motywowania.

Rekomendujemy zapis na obydwa poziomy dla uzyskania pełni kompetencji i portfolio technik. Poniżej znajdziesz syntetyczną zawartość poziomów, oraz w zakładkach programy dla poziomów.

 

Poziom I - Zarządzanie Zespołem (2 dni):

  • Jak profilaktycznie i regularnie motywować pracowników niefinansowo
  • Jak delegować cele oraz zadania
  • Jak planować podział zadań, by odciążyć się z pracy operacyjnej
  • Jak wpływać poprzez feedback, informację zwrotną i feedforward
  • Jak egzekwować wykonanie zadania
  • Jak sprawiedliwie oceniać pracowników
  • Jak zbudować zespół współpracujących i wspierających się pracowników
  • Jak zarządzać pracownikami obszaru, w którym nie jesteś ekspertem
  • Jak budować autorytet menedżera

Poziom II - Motywowanie i Przywództwo (1 dzień):

  • Jak niefinansowo zmotywować pracownika zdemotywowanego lub niezaangażowanego, a także - gdy  stawia oczekiwania nie do spełnienia (nie zasługuje, nie masz takich możliwości)
  • Jak być przywódcą tzw. piątego poziomu, czyli jak być liderem transformacyjnym a nie tylko transakcyjnym (wg. modelu Jimma Collinsa oraz Johna Maxwella)
  • Jak zbudować w "zwykłym" pracowniku ponadprzeciętne zaangażowanie i inicjatywę poprzez coachingowy styl zarządzania
  • Czemu najnowszy model zarządzania przywódczego - "zarządzanie przez wartości" wypiera "zarządzanie przez cele" i jak budować efektywność zespołu oraz zaufanie dzięki zarządzaniu przez wartości

 

1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0

Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci utrzymać motywację Twoich pracowników na najwyższym poziomie.

  • 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilatkycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
  • Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu? Teoria Maslowa i Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
  • Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
  • Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
  • Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa?
  • Jakie nagrody i jak stosować, by nie stracić motywacji pracownika?

2. Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika

Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!

  • Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
  • Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać  informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
  • Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności:
    • ZFPUKO - szybka technika, gdy brakuje Ci czasu i chcesz mieć szybko efekt
    • 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację
  • „Program naprawczy” dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menadżerskie.
  • Rozmowa rozwojowa i pytania budujące odpowiedzialność i proaktywność po stronie pracownika – praktyczne wskazówki i techniki.

3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności

  1. Błędy w delegowaniu
    Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
  2. Jak delegować, czyli:
    • jak planować podział zadań, by odciążyć się z pracy operacyjnej – dwa praktyczne narzędzia, która Ci w tym pomogą: model delegowania 4GROW™ oraz 6 Poziomów Delegowania wg. Harvey'a Shermana;
    • jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
  3. SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
    • na poziomie operacyjnym i menedżerskim
    • uczącym się i specjalistom/ekspertom
    • kreatywnym i szablonowym
    • zaangażowanym i leniwym
  4. Jak rozliczać i oceniać
    • Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
    • Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
    • Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
    • Poznasz niezwykle proste, skuteczne i praktyczne narzędzie, które pomoże Ci w prowadzeniu okresowych rozmów oceniających – dzięki tej technice, Twoi pracownicy będą mieli pewność sprawiedliwej oceny. Dodatkowo, narzędzie to pomoże Ci w diagnozie kompetencji / talentów Twoich podwładnych.

4. Jak zarządzać zespołem i jaki styl zarządzania wybrać?

  • Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
    • R1 - entuzjastyczny debiutant
    • R2 - rozczarowany adept
    • R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
    • R4 - samodzielny ekspert
  • Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
    • style wg. Blake'a-Mouton (zadaniowy, relacyjny, optymalny, unikowy, zachowawczy)
    • style wg. Hersey'a-Blancharda (zarządzanie przez wizję, cele, zadania)

5. Rola menedżera w zarządzaniu zespołem

Zarządzanie zespołem jest procesem i zarazem cyklem - żeby zarządzać skutecznie, każdy lider powinien mieć czas na wywiązywanie się z 4 podstawowych funkcji menadżerskich:

  1. organizowanie
  2. delegowanie
  3. motywowanie
  4. rozliczanie

Podczas szkolenia poznasz techniki i narzędzia, które pomogą Ci w realizowaniu powyższych funkcji a także będą składały się na cały cykl zarządzania pracownikiem, który jest jednocześnie klamrą spinającą wszystkie elementy szkolenia:

  1. Stworzenie wizji oraz celów strategicznych przez lidera
  2. Badanie potrzeb, kompetencji, motywatorów i demotywatorów pracownika
  3. Podział odpowiedzialności – delegowanie ról
  4. Wyznaczanie celów/zadań motywujących i umożliwiających osiągnięcie sukcesu
  5. Monitorowanie realizacji zadań i adekwatne do poziomu kompetencji pracownika, wsparcie w realizacji zadań
  6. Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
  7. Ocena poziomu realizacji projektu/zadania oraz efektywności pracownika
  8. Podsumowanie – rozmowa okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju

6. Motywowanie pracowników niezaangażowanych, zdemotywowanych lub stawiających oczekiwania

  • Co steruje motywacją pracownika?
    Odkryjesz w eksperymencie, co powoduje, że Ty i inni ludzie macie motywację lub nie. Zyskasz potężną wiedzę, którą będziesz mógł wykorzystać w praktyce – w motywowaniu pracowników w najtrudniejszych sytuacjach.
  • Dostaniesz i przećwiczysz zaawansowany Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™, który pomoże Ci na nowo wzbudzić zapał do pracy u pracowników:
    • niezaangażowanych (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
    • stawiającego oczekiwania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
    • zdemotywowanego (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań, itp.)
  • Jak odwrócić piramidę Maslowa - czyli sprawić, by najsilniejszym motywatorem stał się rozwój i sukces dając Ci możliwość:
    • motywowania pracownika nowymi zadaniami
    • motywowania poprzez stawianie wyzwań, problemów do rozwiązania
    • motywowania zwiększaniem zakresu obowiązków
    • motywowania większą odpowiedzialności
  • Jak uwolnić się od konieczności motywowania - poprzez nauczenie pracownika automotywowania się?

7. Przywództwo - efektywniejsze motywowanie

  • Jaka jest różnica pomiędzy liderem transakcyjnym a liderem transformacyjnym?
  • Na czym polega przywództwo 5-go poziomu wg. Jimma Collinsa i wg. Johna Maxwella?
  • Wizja - najpotężniejszy motywator używany przez największych liderów - w Polsce przeważnie wisi tylko na ścianie. Jak posługiwać się wizją, by wydobyć z niej potęgę motywowania?

8. Zarządzanie i motywowanie przez wartości - najnowszy trend

Czy wiesz, że najnowszym trendem jest zarządzanie przez wartości Management By Values (MBV)? Zarządzanie tylko przez cele (MBO) już traci na znaczeniu, odchodzi się od niego. Poznaj narzędzia i techniki do zarządzania przez wartości, dzięki którym:

  • uruchomisz w pracownikach autorefleksję, zaangażowanie i motywację
  • wzmocnisz odpowiedzialność i zaufanie w zespole;
  • rozwiniesz u podwładnych pożądane przez Ciebie postawy i zachowania (np. uczciwość, inicjatywę, otwartość na krytykę, itp) i zmotywujesz do rozwijania ich!

Podczas szkolenia dostaniesz do ręki i doświadczysz na sobie praktycznych narzędzi do pracy z wartościami w zespole – pomogą Ci one w prowadzeniu spotkań motywacyjnych, moderowaniu spotkań zespołowych, w prowadzeniu rozmów o wartościach podczas spotkań rekrutacyjnych oraz – w rozmowach rozwojowych z podwładnymi.

9. Coachingowy styl zarządzania

  • Przećwiczysz coachingowy styl zarządzania, dzięki któremu usamodzielnisz pracownika w wyciąganiu wniosków oraz zmotywujesz go do zwiększenia wpływu na jego obszar zadań.
  • A także zbudujesz autorytet przywódcy, który w nieinwazyjny sposób rozwija, zmienia, motywuje i inspiruje!

Dodatkowo, narzędzia i techniki, które przećwiczysz i otrzymasz „na wynos”, pomogą Ci przeciwdziałać pięciu dysfunkcjom pracy zespołowej opisanym przez Patricka Lencioniego – będziesz wiedział, jak wzmacniać w zespole zaufanie, otwartość na konstruktywny konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność i dbałość o wspólne rezultaty.

Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!

 

Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania...

Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem 4GROW!

1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0

Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci utrzymać motywację Twoich pracowników na najwyższym poziomie.

  • 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilatkycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
  • Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu? Teoria Maslowa i Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
  • Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
  • Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
  • Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa?
  • Jakie nagrody i jak stosować, by nie stracić motywacji pracownika?

2. Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika

Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!

  • Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
  • Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać  informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
  • Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności:
    • ZFPUKO - szybka technika, gdy brakuje Ci czasu i chcesz mieć szybko efekt
    • 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację
  • „Program naprawczy” dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menadżerskie.
  • Rozmowa rozwojowa i pytania budujące odpowiedzialność i proaktywność po stronie pracownika – praktyczne wskazówki i techniki.

3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności

  1. Błędy w delegowaniu
    Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
  2. Jak delegować, czyli:
    • jak planować podział zadań, by odciążyć się z pracy operacyjnej – dwa praktyczne narzędzia, która Ci w tym pomogą: model delegowania 4GROW™ oraz 6 Poziomów Delegowania wg. Harvey'a Shermana;
    • jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
  3. SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
    • na poziomie operacyjnym i menedżerskim
    • uczącym się i specjalistom/ekspertom
    • kreatywnym i szablonowym
    • zaangażowanym i leniwym
  4. Jak rozliczać i oceniać
    • Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
    • Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
    • Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
    • Poznasz niezwykle proste, skuteczne i praktyczne narzędzie, które pomoże Ci w prowadzeniu okresowych rozmów oceniających – dzięki tej technice, Twoi pracownicy będą mieli pewność sprawiedliwej oceny. Dodatkowo, narzędzie to pomoże Ci w diagnozie kompetencji / talentów Twoich podwładnych.

4. Jak zarządzać zespołem i jaki styl zarządzania wybrać?

  • Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
    • R1 - entuzjastyczny debiutant
    • R2 - rozczarowany adept
    • R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
    • R4 - samodzielny ekspert
  • Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
    • style wg. Blake'a-Mouton (zadaniowy, relacyjny, optymalny, unikowy, zachowawczy)
    • style wg. Hersey'a-Blancharda (zarządzanie przez wizję, cele, zadania)

5. Rola menedżera w zarządzaniu zespołem

Zarządzanie zespołem jest procesem i zarazem cyklem - żeby zarządzać skutecznie, każdy lider powinien mieć czas na wywiązywanie się z 4 podstawowych funkcji menadżerskich:

  1. organizowanie
  2. delegowanie
  3. motywowanie
  4. rozliczanie

Podczas szkolenia poznasz techniki i narzędzia, które pomogą Ci w realizowaniu powyższych funkcji a także będą składały się na cały cykl zarządzania pracownikiem, który jest jednocześnie klamrą spinającą wszystkie elementy szkolenia:

  1. Stworzenie wizji oraz celów strategicznych przez lidera
  2. Badanie potrzeb, kompetencji, motywatorów i demotywatorów pracownika
  3. Podział odpowiedzialności – delegowanie ról
  4. Wyznaczanie celów/zadań motywujących i umożliwiających osiągnięcie sukcesu
  5. Monitorowanie realizacji zadań i adekwatne do poziomu kompetencji pracownika, wsparcie w realizacji zadań
  6. Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
  7. Ocena poziomu realizacji projektu/zadania oraz efektywności pracownika
  8. Podsumowanie – rozmowa okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju

Dodatkowo, narzędzia i techniki, które przećwiczysz i otrzymasz „na wynos”, pomogą Ci przeciwdziałać pięciu dysfunkcjom pracy zespołowej opisanym przez Patricka Lencioniego – będziesz wiedział, jak wzmacniać w zespole zaufanie, otwartość na konstruktywny konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność i dbałość o wspólne rezultaty.

Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!

 

Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania...

Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem 4GROW!

 

1. Motywowanie pracowników niezaangażowanych, zdemotywowanych lub stawiających oczekiwania

  • Co steruje motywacją pracownika?
    Odkryjesz w eksperymencie, co powoduje, że Ty i inni ludzie macie motywację lub nie. Zyskasz potężną wiedzę, którą będziesz mógł wykorzystać w praktyce – w motywowaniu pracowników w najtrudniejszych sytuacjach.
  • Dostaniesz i przećwiczysz zaawansowany Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™, który pomoże Ci na nowo wzbudzić zapał do pracy u pracowników:
    • niezaangażowanych (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
    • stawiającego oczekiwania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
    • zdemotywowanego (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań, itp.)
  • Jak odwrócić piramidę Maslowa - czyli sprawić, by najsilniejszym motywatorem stał się rozwój i sukces dając Ci możliwość:
    • motywowania pracownika nowymi zadaniami
    • motywowania poprzez stawianie wyzwań, problemów do rozwiązania
    • motywowania zwiększaniem zakresu obowiązków
    • motywowania większą odpowiedzialności
  • Jak uwolnić się od konieczności motywowania - poprzez nauczenie pracownika automotywowania się?

2. Przywództwo - efektywniejsze motywowanie

  • Jaka jest różnica pomiędzy liderem transakcyjnym a liderem transformacyjnym?
  • Na czym polega przywództwo 5-go poziomu wg. Jimma Collinsa i wg. Johna Maxwella?
  • Wizja - najpotężniejszy motywator używany przez największych liderów - w Polsce przeważnie wisi tylko na ścianie. Jak posługiwać się wizją, by wydobyć z niej potęgę motywowania?

3. Zarządzanie i motywowanie przez wartości - najnowszy trend

Czy wiesz, że najnowszym trendem jest zarządzanie przez wartości Management By Values (MBV)? Zarządzanie tylko przez cele (MBO) już traci na znaczeniu, odchodzi się od niego. Poznaj narzędzia i techniki do zarządzania przez wartości, dzięki którym:

  • uruchomisz w pracownikach autorefleksję, zaangażowanie i motywację
  • wzmocnisz odpowiedzialność i zaufanie w zespole;
  • rozwiniesz u podwładnych pożądane przez Ciebie postawy i zachowania (np. uczciwość, inicjatywę, otwartość na krytykę, itp) i zmotywujesz do rozwijania ich!

Podczas szkolenia dostaniesz do ręki i doświadczysz na sobie praktycznych narzędzi do pracy z wartościami w zespole – pomogą Ci one w prowadzeniu spotkań motywacyjnych, moderowaniu spotkań zespołowych, w prowadzeniu rozmów o wartościach podczas spotkań rekrutacyjnych oraz – w rozmowach rozwojowych z podwładnymi.

4. Coachingowy styl zarządzania

  • Przećwiczysz coachingowy styl zarządzania, dzięki któremu usamodzielnisz pracownika w wyciąganiu wniosków oraz zmotywujesz go do zwiększenia wpływu na jego obszar zadań.
  • A także zbudujesz autorytet przywódcy, który w nieinwazyjny sposób rozwija, zmienia, motywuje i inspiruje!

Nasza jakość - Twój komfort

TO JEST HIT
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu *
i max 10 osób w grupie
* Super fotele tylko w sali 4GROW na Panieńskiej 9
 

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

zarządzanie zespołem Szkolenia

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program GRATIS

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Szkolenia zarządzanie zespołem

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS

Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

Szkolenia z zarządzania zespołem

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Szkolenie motywowanie pracowników

Przez rok trener przesyła Ci dodatkowe materiały GRATIS

Żebyś cały czas utrzymywał wysokie zaangażowanie i rozpęd w doskonaleniu się. Będziemy inspirować Cię studiami przypadku, quizami, artykułami i złotymi myślami ze szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

Szkolenie motywowanie

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS

Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszesz się a my potwierdzimy zapis, by termin został automatycznie objęty gwarancją.

Szkolenia prowadziliśmy dla:

Wybierz termin i zarezerwuj miejsce

Najbliższe terminy:

Termin szkolenia
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Panieńska 9 lok. 25, 4piętro  Zobacz na mapie

 

rabat 20% dla 2 i każdej kolejnej osoby

Dane firmy

Oni już skorzystali z naszego szkolenia – jakie mają wrażenia?

Odkryłam na tym szkoleniu, jak wiele istnieje możliwości, by motywować pracowników. Było dużym zaskoczeniem, jak ważne jest dotarcie do przekonań i wartości, a także badanie potrzeb pracowników. Jako że jestem na samym początku drogi zarządzania zespołem muszę i chcę te treści przemyśleć i wdrożyć, co z pewnością poskutkuje dużą ilością pytań i wątpliwości. Cieszę się, że będę mogła uzyskać na nie odpowiedź dzięki kontaktowi poszkoleniowemu w pakiecie, bo mentor jest mi bardzo potrzebny. Mogę śmiało polecić szkolenie osobom, które mają potrzebę prowadzenia przez mentora, a nie tylko uczestniczenia w szkoleniu.

Bardzo dobre pod kątem merytorycznym szkolenie, obfitujące w ciekawe przykłady z życia i biznesu oraz liczne ćwiczenia utrwalające przekazywaną wiedzę i poznawane techniki. Szkolenie idealne nie tylko dla dłużej pracujących na stanowisku lidera zespołu, ale i „świeżych” (takich jak ja).

Szkolenie, które wywróciło mój świat i jego postrzeganie do góry nogami. Zarządzanie to nie proces zero-jedynkowy. To umiejętność zadawania odpowiednich pytań, słuchania i dochodzenia do wartości. Dzięki przykładom łatwiej zobrazować to wszystko. Zrozumieć. Szczerze polecam.

Kto prowadzi szkolenie z zarządzania zespołem?

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Doradca i coach kadry zarządczej i menadżerskiej wyższego szczebla.
Praktyk biznesu - przez całą karierę wspierał kadrę menedżerską od strony HR,  w 2009 zdecydował się zrezygnować z  pracy w korporacji i stworzył firmę 4GROW, a od 2010 roku zarządza nią. W 4GROW jest odpowiedzialny za strategię i zarządzanie zespołem.
Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.
Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
 

Sabina Dąbrowska-Olbryś Psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska - Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Praktyk zarządzania - menedżer z 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Praktyk biznesu – przez wiele lat wspierała rozwój Grupy Pracuj, jako menedżer współpracowała bezpośrednio z zarządem grupy kapitałowej i raportując do prezesa, odpowiadała za strategię personalną firmy zatrudniającej ponad 500 osób. Doceniana w wewnętrznych ankietach jako partner i przełożony, za efektywność i wysokie kompetencje menedżerskie. Satysfakcja pracowników zarządzanego przez nią działu osiągała w badaniach Aon Hewitt jeden z najwyższych wyników w całej organizacji. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku uzyskiwała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu Aon Hewitt – dzięki wysokiej motywacji pracowników i efektywnemu rozwojowi kompetencji przywódczych u kadry menedżerskiej.
Jako trener szkoleń z obszary zarządzania zespołem, łączy najnowsze osiągnięcia psychologii, z własnym, praktycznym doświadczeniem biznesowym.
Coach certyfikowany przez International Coaching Community oraz członkini European Mentoring and Coaching Council.

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
791 412 204.

Metodologia szkolenia z zarządzania zespołem

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

W temacie Zarządzania zespołem szkolenie projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji związanej z zarządzaniem zespołemCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze zarządzania zespołem
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik związanych z zarządzaniem zespołem, przywództwem i motywowaniem
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia zarządzania zespołem w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi zarządzania zespołem i motywowania

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia z Zarządzania zespołem formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem zespołem, przywództwem i motywowaniem. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Najbliższy termin: 12-14 czerwca 2019
Last minute -100zł
Zarezerwuj