Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!
Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!
Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!
Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.
Szkolenie Assessment / Development Center | Szkolenia Warszawa
AC/ DC w praktyce - samodzielne projektowanie zadań i sesji
Od decyzji personalnych zależy nie tylko kariera indywidualnego pracownika, ale sukces całej organizacji. Błąd może kosztować zbyt wiele! Potrzebujesz jasnych odpowiedzi, obiektywnych kryteriów, wystandaryzowanego procesu – czyli Assessment/Development Center (AC/DC). Jest to najskuteczniejsze narzędzie oceny kompetencji, pod warunkiem, że wiesz, jak efektywnie przeprowadzić cały projekt, wykorzystując własną kreatywność i sprawdzone standardy metodologii.
Efekty udziału w szkoleniu Assessment / Development Center
Na szkoleniu z Assessment Center nauczysz się:
- Samodzielnego projektowania i przeprowadzania sesji AC/DC
- Opisywania kompetencji do oceny
- Tworzenia zadań behawioralnych
- Efektywnej obserwacji i oceny zachowań uczestników
- Zasad integrowania danych o uczestnikach i podejmowania decyzji
6 cech, którymi wygrywamy z konkurencją
- Szkolenie jest interaktywnym warsztatem prowadzonym przez praktyka rekrutacji i biznesu, menadżera i asesora z wieloletnim doświadczeniem.
- W ramach szkolenia, masz 90 minut dodatkowego treningu indywidualnego w ciągu roku od szkolenia, na przećwiczenie poznanych technik sam na sam z trenerem lub na wspólne przedyskutowanie Twoich specyficznych wyzwań zawodowych.
- Masz także dożywotnie, nielimitowane ilościowo wsparcie telefoniczne od nas, trenerów, w Twoich wyzwaniach i problemach.
- Przez rok po szkoleniu będziemy Cię inspirować dodatkowymi materiałami tzw. "follow up".
- Nie odwołujemy szkoleń - wystarczy Twój zapis, by termin tego szkolenia został zagwarantowany.
- Opinie naszych uczestników - podpisane pełnym nazwiskiem i firmą. One są najlepszym dowodem na to, czego możesz się spodziewać a ich wiarygodność weryfikuje bezwzględnie jakość szkolenia! Sprawdź także opinie wystawione przez uczestników naszych szkoleń w google TUTAJ.
Opinie o szkoleniu
Szkolenie w wielu punktach zaskoczyło mnie pozytywnie, dając możliwość oceny własnych kompetencji i zaplanowanie kierunków ich rozwoju.
Dziękuję za indywidualne podejście, przedstawienie tematu szkolenia w sposób zrozumiały i warsztatowy. Szkolenie godne polecenia z uwagi na praktyczne wykorzystanie nabytych umiejętności.
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Przeczytaj program lub sprawdź inne warianty szkolenia
Program 3-dniowego szkolenia Assessment i Development Center
1. Kompetencje – podstawa projektów Assessment i Development Center
Dowiesz się, na czym polega metoda Assessment Center i Development Center oraz nauczysz się konstruować model kompetencyjny niezbędny do oceny uczestników projektu.
- Definiowanie kompetencji i wskaźników behawioralnych
- Tworzenie skal oceny kompetencji
- Profil kompetencyjny
- w jaki sposób stworzyć profil „kandydata idealnego”?
- jak doprecyzować profil, aby potrzeba rekrutacyjna/rozwojowa była zrozumiała dla wszystkich stron zaangażowanych w projekt (asesor/rekruter, klient wewnętrzny itp.)?
- studium przypadku - jak stworzyć profile kompetencyjne do konkretnych potrzeb rekrutacyjnych/rozwojowych?
- Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu modeli kompetencyjnych
2. Ocena kompetencji i rola asesora w sesji Assessment i Development Center
Skuteczność AC/DC zależy nie tylko od dobrego zaprojektowania sesji, istotna jest również wiedza i doświadczenie asesora, który będzie oceniał kandydatów/pracowników, dlatego w trakcie szkolenia dowiesz się:
- Jaka jest rola i zadania asesora
- Jak stworzyć arkusz oceny dostosowany do celów AC/DC
- Czym wywiad behawioralny różni się od zwykłej rozmowy z uczestnikiem i dlaczego jest nieodłączną częścią sesji
- Jak uniknąć pułapek psychologicznych w procesie oceny uczestników AC/DC:
- błędy percepcyjne
- wpływ przekonań asesora na ocenę uczestnika
- „sztuczki” uczestników AC/DC - jak nie dać się wprowadzić w błąd
- Jak efektywnie przeprowadzić sesję integracji danych – kalibracja ocen podczas dyskusji asesorów
- Jak stworzyć raport podsumowujący dla uczestników oraz raport zbiorczy
- zawartość raportu
- prezentacja wyników
- rekomendacje rozwojowe
- W jaki sposób przekazywać informację zwrotną – zasady i techniki udzielania konstruktywnego feedbacku
3. Assessment oraz Development Center w praktyce
Wcielisz się w rolę uczestnika sesji AC/DC i weźmiesz udział w specjalnie zaprojektowanych do tego celu zadaniach. Otrzymasz feedback od innego uczestnika szkolenia, który będzie odgrywał rolę asesora. Następnie zamienicie się miejscami i jako asesor na podstawie swoich obserwacji przygotujesz i przekażesz informacje zwrotną uczestnikowi sesji AC/DC.
Dzięki temu doświadczeniu:
- zwiększysz swoje kompetencje w zakresie oceny oraz udzielania konstruktywnego feedbacku,
- otrzymasz wskazówki rozwojowe dla siebie – od trenera i uczestników szkolenia,
- zyskasz szerszą perspektywę na proces AC/DC wcielając się w rolę uczestnika, wykonując assessementowe zadania i otrzymując informację zwrotną,
- dowiesz się, jak reagować na trudne sytuacje podczas sesji informacji zwrotnych,
- zwiększysz swoją pewność siebie – trener odpowie na Twoje pytania i wątpliwości już nie tylko bazujące na teorii, ale odnoszące się do praktyki.
4. Twój własny projekt Assessment/Development Center
Po poznaniu teorii związanej z przygotowaniem AC/DC oraz doświadczeniu przebiegu sesji w roli zarówno asesora, jak i uczestnika, przyjdzie czas na stworzenie Twojego własnego pełnowymiarowego projektu AC/DC. Na bazie przykładowej listy opracujesz własne zadania pod konkretne kompetencje i poprowadzisz mini sesję AC/DC – otrzymasz informacje zwrotną od trenera i uczestników.
Dzięki temu doświadczeniu nauczysz się:
- tworzyć różnego rodzaju zadania wykorzystywane w projektach AC/DC,
- pisać precyzyjne instrukcje do zadań dla uczestnika i asesora,
- komunikować się z uczestnikami sesji w jasny i spójny sposób, odpowiadać na ich wątpliwości i pytania,
- dobierać idealne zadanie AC/DC do zweryfikowania poszczególnych kompetencji,
- opracowywać harmonogram projektu.
Po szkoleniu otrzymasz zbiór gotowych zadań AC/DC wypracowanych przez uczestników w jego trakcie.
Benefity - co dostaniesz oprócz szkolenia?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:
Dostęp do platformy online.4grow.pl GRATIS
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nieograniczony czasowo dostęp do platformy online 4GROW, na której ma możliwość podglądu materiałów szkoleniowych, skorzystania z ćwiczeń i narzędziownika, zapoznania się z listą polecanych książek oraz korzystania z forum.
Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszą się 4 osoby, a my potwierdzimy zapisy, by termin został automatycznie objęty gwarancją.
Trener prowadzący szkolenie z Assessment Center
Piotr Drozdowski
Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter.
Założyciel i CEO działającego na rynku od 2009 roku konsorcjum szkoleniowego.
Certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.
Agnieszka Wąsik-Walczak
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w z biznesem, również w środowisku międzynarodowym: 7 lat doświadczenia zawodowego w środowisku międzynarodowym na samodzielnych stanowiskach: Trenera, Training Managera, Head of Training – szefa działu szkoleń CEE&ME w firmie Pandora.
Stworzyła program dla liderów dla marki Pandora oraz Douglas – Akademia Lidera oraz Program rozwoju Talentów Lidera.
Tworzyła oraz prowadziła programy szkoleniowe oraz warsztaty z zakresu leadrshipu, szeroko rozumianych umiejętności miękkich, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, budowania kultury organizacyjnej oraz wdrażania rozwiązań w warunkach kryzysu.
Prowadziła warsztaty z zarządzania międzypokoleniowego oraz komunikacji międzypokoleniowej dla marki Douglas.
Pełniąc również rolę HR Business Partner dla marki Douglas wspierała procesy rekrutacyjne oraz rozwojowe dla menedżerów regionalnych oraz dyrektorów placówek. Współtworzyła oraz wdrażała program rozwojowy Development Center dla menedżerów oraz dyrektorów marki Douglas.
Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów z komunikacji bez przemocy (NVC).
Prowadziła zajęcia dla trenerów oraz coachów w ramach Akademii Trenerów i Coachów Grupy TROP – wspierałam proces edukacji oraz rozwoju przyszłych trenerów i coachów. Prowadziłam treningi interpersonalne – TBR jako trener Grupy TROP.
Metodyka szkolenia z Assessment Center
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie z Assessment Center jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu Assessment Center uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Poczuj komfort w naszej sali
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali
Assessment Center - certyfikacja dla asesorów to inwestycja. Zwrot przekracza oczekiwania pracodawców!
Szkolenie Assessment Center - certyfikacja dla asesorów coraz częściej rozważane jest przez menedżerów czy HR-owców. Z czego to wynika? Powszechnie wiadomo, że pracownik to największy zasób firmy. Nie potrzeba szkolenia Assessment Center - certyfikacja dla asesorów, by organizacje zaczęły przekładać tę świadomość na konkretne działania: warsztaty podnoszące kompetencje, systemy motywacyjne premiujące zaangażowanie, włączanie pracowników w procesy decyzyjne, kreatywne i rozwojowe zadania… Jednak żadna z tych praktyk nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, jeśli na stanowiskach zatrudnione są niewłaściwe osoby. Szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” pomaga zadbać o właściwy start każdego pracownika, a w efekcie spadek fluktuacji i dodatkowych kosztów oraz wzrost efektywności w firmie.
Czym wyróżnia się Assessment Center? Certyfikacja dla asesorów to inwestycja dla pracodawców, ale czy się zwraca?
- Obserwowalne kryteria!
Gdy prowadzimy rekrutację, kluczowe pytanie brzmi: „W jaki sposób zweryfikuję oczekiwane kompetencje wśród kandydatów?”. Oczywiście istnieją różne narzędzia, tj. wywiad, analiza dokumentacji, kwestionariusze czy testy, które mają to umożliwić, jednak ich skuteczność nie jest tak wysoka, jak Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów to miejsce, w którym uczysz się, jak zaobserwować konkretne zachowania, które są mierzalnym wskaźnikiem danej kompetencji.
- Standaryzacja.
Wszyscy uczestnicy sesji mają do wykonania te same zadania i są oceniani według tych samych jasno sprecyzowanych kryteriów. W ten sposób każdy z uczestników ma jednakową szansę na wykazanie się daną kompetencją. Po szkoleniu „Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów” możemy również porównać między sobą wyniki poszczególnych kandydatów.
- Dopasowanie do specyfiki organizacji i stanowiska.
Na szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” uczymy, jak tworzyć sesję w oparciu o model kompetencji danej organizacji, a także szerzej – politykę HR firmy. Poszczególne zadania mają odzwierciedlać rzeczywiste sytuacje biznesowe, a także weryfikować dane kompetencje na oczekiwanym poziomie. Umożliwia to ocenę kandydata w konkretnym kontekście zawodowym, zwiększa też jego świadomość dotyczącą zadań w przyszłym miejscu pracy.
- Rzetelność.
Assessment Center, będzie spełniać swoją funkcję i przełoży się na efekty tylko, jeśli będzie przeprowadzony we właściwy sposób. Wszyscy asesorzy powinni zatem przejść szkolenie, tj. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, w trakcie którego zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności.
Tych kilka kluczowych kwestii umożliwia skuteczną weryfikację kompetencji oczekiwanych na danym stanowisku i dopasowanie kandydatów do potrzeb organizacji. Po szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” możemy z bardzo wysokim prawdopodobieństwem ocenić, czy kandydat poradzi sobie w nowej roli i z nowymi obowiązkami.
Assessment Center - certyfikacja dla asesorów dotyczy również ośrodka oceny - Assessment Development Center, który jest z kolei świetnym źródłem informacji o mocnych stronach pracowników, obszarach wymagających jeszcze pracy i optymalnych kierunkach rozwoju, np. osób zatrudnionych już w firmie, zajmujących wysokie stanowiska i posiadających duży potencjał rozwojowy.
Warto potraktować kwestię zatrudnienia kompleksowo i wyposażyć się w najlepsze narzędzia, tj. szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, zamiast wydawać pieniądze na kolejne, nieskuteczne rozwiązania. AC minimalizuje ryzyko błędnej oceny kompetencji lub niedopasowania do stanowiska pracy, pozwala więc uniknąć dodatkowych kosztów. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” to inwestycja, która zwraca się w postaci właściwych ludzi na właściwym miejscu – spełnionego marzenia każdej organizacji.