Szkolenie Assessment / Development Center | Szkolenia Warszawa
AC/ DC w praktyce - samodzielne projektowanie zadań i sesji
Od decyzji personalnych zależy nie tylko kariera indywidualnego pracownika, ale sukces całej organizacji. Błąd może kosztować zbyt wiele! Potrzebujesz jasnych odpowiedzi, obiektywnych kryteriów, wystandaryzowanego procesu – czyli Assessment/Development Center (AC/DC). Jest to najskuteczniejsze narzędzie oceny kompetencji, pod warunkiem, że wiesz, jak efektywnie przeprowadzić cały projekt, wykorzystując własną kreatywność i sprawdzone standardy metodologii.
Na szkoleniu z Assessment Center nauczysz się:
- Samodzielnego projektowania i przeprowadzania sesji AC/DC
- Opisywania kompetencji do oceny
- Tworzenia zadań behawioralnych
- Efektywnej obserwacji i oceny zachowań uczestników
- Zasad integrowania danych o uczestnikach i podejmowania decyzji
5 cech, którymi wygrywamy z konkurencją
- Szkolenie jest interaktywnym warsztatem prowadzonym przez praktyka rekrutacji i biznesu, menadżera i asesora z wieloletnim doświadczeniem.
- W ramach szkolenia, masz 90 minut dodatkowego treningu indywidualnego w ciągu roku od szkolenia, na przećwiczenie poznanych technik sam na sam z trenerem lub na wspólne przedyskutowanie Twoich specyficznych wyzwań zawodowych.
- Masz także dożywotnie, nielimitowane ilościowo wsparcie telefoniczne od nas, trenerów, w Twoich wyzwaniach i problemach.
- Przez rok po szkoleniu będziemy Cię inspirować dodatkowymi materiałami tzw. "follow up".
- Nie odwołujemy szkoleń - wystarczy Twój zapis, by termin tego szkolenia został zagwarantowany.
- Opinie naszych uczestników - podpisane pełnym nazwiskiem i firmą. One są najlepszym dowodem na to, czego możesz się spodziewać a ich wiarygodność weryfikuje bezwzględnie jakość szkolenia! Sprawdź także opinie wystawione przez uczestników naszych szkoleń w google TUTAJ.
Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny
program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu
indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Przez rok trener przesyła Ci dodatkowe materiały GRATIS
Żebyś cały czas utrzymywał wysokie zaangażowanie i rozpęd w doskonaleniu się. Będziemy inspirować Cię studiami przypadku, quizami, artykułami i złotymi myślami ze szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszą się 4 osoby, a my potwierdzimy zapisy, by termin został automatycznie objęty gwarancją.




















Nasza jakość - Twój komfort
i max 10 osób w grupie
Trener prowadzący szkolenie z Assessment Center
Przez wiele lat organizowała i prowadziła sesje AC i DC. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie zdobyte w korporacjach o wysokich standardach rozwiązań HRM, skupia się na przekazywaniu Uczestnikom rozwiązań praktycznych, przydatnych w ich obecnej bądź przyszłej pracy.
Program szkolenia
Program szkolenia z Assessment Center
Projektowanie zadań i narzędzi:
- Tylko właściwie dobrane zadania umożliwią rzetelną weryfikację kompetencji podczas sesji – na szkoleniu poznasz ich zastosowanie, wady i zalety.
- Dowiesz się, czym wywiad behawioralny różni się od zwykłej rozmowy z uczestnikiem i dlaczego jest nieodłączną częścią sesji.
- Kwestionariusze i testy mogą stanowić dobre źródło informacji podczas sesji AC/DC lub być jedynie stratą czasu – pokażemy Ci, które z nich warto stosować i dlaczego.
- Przećwiczysz projektowanie zadań praktycznych dla uczestników.
AC/DC – jak to ugryźć?
- Ośrodki Oceny/Rozwoju od podszewki – poznasz potrzeby, w odpowiedzi na które powstały te narzędzia oraz kierunki, w jakich ewoluowały.
- Trafność diagnostyczna – upewnisz się, czy i kiedy AC/DC to najlepsza metoda spośród dostępnych narzędzi oceny kompetencji.
- AC/DC w praktyce – odkryjesz realne korzyści i rezultaty, jakie możesz osiągnąć stosując te metody w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.
Bez kompetencji ani rusz?
- Czym są kompetencje?
- Dotychczas był to tylko pusty frazes? Na szkoleniu pokażemy Ci istotę kompetencji i ich zastosowanie, by stały się podstawą skutecznego ZZL.
- Opis kompetencji:
- Nie wiesz, jak poznać, czy aktualny lub potencjalny pracownik posiada daną kompetencję i w jakim stopniu? W tym celu zaczniesz korzystać z tzw. wskaźników behawioralnych.
- Brakuje Ci jednego standardu do oceny kompetencji pracowników? W praktyce AC/DC funkcjonuje kilka skal do oceny kompetencji. By wybrać najodpowiedniejszą, zapoznasz się z wadami i zaletami każdej z nich.
- Szukasz pracownika, który posiada wszystkie kompetencje na najwyższym poziomie? To nie tylko niemożliwe, ale i niepotrzebne. Na szkoleniu pokażemy Ci, jak wybrać kompetencje kluczowe dla ocenianego stanowiska.
Wszystko, o czym warto pomyśleć planując sesję AC/DC
- Czy wiesz, kto powinien brać udział w sesji AC/DC? Na szkoleniu nauczysz się dobierać Kandydatów i Asesorów.
- Jak komunikować się z uczestnikami sesji? Pokażemy Ci, jak budować jasne, zwięzłe, spójne komunikaty, które będą Twoją profesjonalną wizytówką i wpłyną pozytywnie na uczestników.
Jak to poprowadzić?
- Zadania Asesorów podczas sesji AC/DC:
-
Ile osób powinno odpowiadać za projekt AC/DC? Dowiesz się, jakie role są potrzebne, pomocne lub niezbędne w sesjach AC/DC.
-
Szkolenie wprowadzające dla Asesorów – dowiesz się, co to takiego i czy rzeczywiście jest potrzebne.
- Co właściwie robi Asesor? Porozmawiamy o tym, co i jak Asesor ocenia podczas sesji.
- Obserwować każdy umie? Jeśli ma to być skuteczna i obiektywna obserwacja podczas sesji AC/DC, musi być zgodna z pewnymi zasadami. Poznasz je na szkoleniu.
- Ponieważ Asesor to też człowiek, zdarza się że popełnia błędy. Omówimy te, które występują najczęściej oraz zastanowimy się, jak zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.
-
Co dalej z wynikami sesji AC/DC
- Uzgadnianie oceny:
- Za zamkniętymi drzwiami AC/DC, czyli trochę o sesji integracji danych, podczas której asesorzy próbują dojść do porozumienia w kwestii ocen. Dowiesz się, jak przeprowadzić ją efektywnie.
- Raporty i wnioski z sesji AC/DC:
- Jakie są różnice w treści raportu po AC i DC? Omówimy je.
Do zobaczenia!
Oni już byli na tym szkoleniu
Szkolenie w wielu punktach zaskoczyło mnie pozytywnie, dając możliwość oceny własnych kompetencji i zaplanowanie kierunków ich rozwoju.
Dziękuję za indywidualne podejście, przedstawienie tematu szkolenia w sposób zrozumiały i warsztatowy. Szkolenie godne polecenia z uwagi na praktyczne wykorzystanie nabytych umiejętności.
Jak dbamy o Ciebie na sali szkoleniowej w związku z epidemią COVID-19?
Zależy nam na bezpieczeństwie, zdrowiu i spokoju ducha uczestników naszych szkoleń, dlatego też wprowadziliśmy na nasze sale szkoleniowe zasady i procedury wynikające z wytycznych dot. COVID- 19:
- Zapewniamy naszym uczestnikom jednorazowe maseczki/przyłbice/rękawiczki/płyny dezynfekujące
- Odstępy między uczestnikami i ustawienie miejsc siedzących dostosowujemy do aktualnie obowiązujących przepisów
- Wszystkie powierzchnie użytkowe dezynfekujemy (przed, po i w trakcie szkolenia)
- Trenerzy 4GROW prowadzą szkolenia w przyłbicy i rękawiczkach
- Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny pakiet cateringowy: woda (gazowana, niegazowana), sok, pakowane oddzielnie ciasteczka zbożowe, sezamki, pierniczki, orzeszki.
- Kawę i herbatę serwuje tylko trener i podaje w jednorazowych kubkach
- Niezbędne informacje i procedury udostępniliśmy dla każdego w sali szkoleniowej
- Wszyscy pracownicy 4GROW otrzymali szczegółowe wytyczne związane z postępowaniem w trakcie epidemii COVID-19
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Metodologia szkolenia z Assessment Center
Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.
Szkolenie "Assessment Center - certyfikacja dla asesorów AC/DC projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:
- Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji z obszarów AC/DC
- Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze AC/DC
- Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik AC/DC
- Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia AC/DC do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
- Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia AC/DC w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
- Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi AC/DC
Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.
Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.
Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:
- Gorące krzesło
- Nagranie kamerą
- Odgrywanie ról i scenek
- Dyskusja moderowana
- Instruktaż
- Przykłady audio i video
- Ćwiczenia indywidualne, w grupach
- Trening ze stop-klatką na feedback
Assessment Center - certyfikacja dla asesorów to inwestycja. Zwrot przekracza oczekiwania pracodawców!
Szkolenie Assessment Center - certyfikacja dla asesorów coraz częściej rozważane jest przez menedżerów czy HR-owców. Z czego to wynika? Powszechnie wiadomo, że pracownik to największy zasób firmy. Nie potrzeba szkolenia Assessment Center - certyfikacja dla asesorów, by organizacje zaczęły przekładać tę świadomość na konkretne działania: warsztaty podnoszące kompetencje, systemy motywacyjne premiujące zaangażowanie, włączanie pracowników w procesy decyzyjne, kreatywne i rozwojowe zadania… Jednak żadna z tych praktyk nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, jeśli na stanowiskach zatrudnione są niewłaściwe osoby. Szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” pomaga zadbać o właściwy start każdego pracownika, a w efekcie spadek fluktuacji i dodatkowych kosztów oraz wzrost efektywności w firmie.
Czym wyróżnia się Assessment Center? Certyfikacja dla asesorów to inwestycja dla pracodawców, ale czy się zwraca?
- Obserwowalne kryteria!
Gdy prowadzimy rekrutację, kluczowe pytanie brzmi: „W jaki sposób zweryfikuję oczekiwane kompetencje wśród kandydatów?”. Oczywiście istnieją różne narzędzia, tj. wywiad, analiza dokumentacji, kwestionariusze czy testy, które mają to umożliwić, jednak ich skuteczność nie jest tak wysoka, jak Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów to miejsce, w którym uczysz się, jak zaobserwować konkretne zachowania, które są mierzalnym wskaźnikiem danej kompetencji.
- Standaryzacja.
Wszyscy uczestnicy sesji mają do wykonania te same zadania i są oceniani według tych samych jasno sprecyzowanych kryteriów. W ten sposób każdy z uczestników ma jednakową szansę na wykazanie się daną kompetencją. Po szkoleniu „Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów” możemy również porównać między sobą wyniki poszczególnych kandydatów.
- Dopasowanie do specyfiki organizacji i stanowiska.
Na szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” uczymy, jak tworzyć sesję w oparciu o model kompetencji danej organizacji, a także szerzej – politykę HR firmy. Poszczególne zadania mają odzwierciedlać rzeczywiste sytuacje biznesowe, a także weryfikować dane kompetencje na oczekiwanym poziomie. Umożliwia to ocenę kandydata w konkretnym kontekście zawodowym, zwiększa też jego świadomość dotyczącą zadań w przyszłym miejscu pracy.
- Rzetelność.
Assessment Center, będzie spełniać swoją funkcję i przełoży się na efekty tylko, jeśli będzie przeprowadzony we właściwy sposób. Wszyscy asesorzy powinni zatem przejść szkolenie, tj. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, w trakcie którego zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności.
Tych kilka kluczowych kwestii umożliwia skuteczną weryfikację kompetencji oczekiwanych na danym stanowisku i dopasowanie kandydatów do potrzeb organizacji. Po szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” możemy z bardzo wysokim prawdopodobieństwem ocenić, czy kandydat poradzi sobie w nowej roli i z nowymi obowiązkami.
Assessment Center - certyfikacja dla asesorów dotyczy również ośrodka oceny - Assessment Development Center, który jest z kolei świetnym źródłem informacji o mocnych stronach pracowników, obszarach wymagających jeszcze pracy i optymalnych kierunkach rozwoju, np. osób zatrudnionych już w firmie, zajmujących wysokie stanowiska i posiadających duży potencjał rozwojowy.
Warto potraktować kwestię zatrudnienia kompleksowo i wyposażyć się w najlepsze narzędzia, tj. szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, zamiast wydawać pieniądze na kolejne, nieskuteczne rozwiązania. AC minimalizuje ryzyko błędnej oceny kompetencji lub niedopasowania do stanowiska pracy, pozwala więc uniknąć dodatkowych kosztów. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” to inwestycja, która zwraca się w postaci właściwych ludzi na właściwym miejscu – spełnionego marzenia każdej organizacji.