Szkolenie: Zarządzanie sobą w zmianie – adaptacja do zmian dla pracowników
„Zmień się lub zgiń” – to mocne zdanie wypowiedziane kiedyś przez Jack’a Welch’a, szefa General Electric sugeruje jedno – adaptacja do zmian była i nadal pozostaje kluczową kompetencją każdego pracownika. Ostatni czas związany z sytuacją epidemiczną na świecie wyraźnie to pokazał.
Naruszenie status quo wywołuje lęk i niepewność, bez wiedzy o tym, jak zarządzać sobą w sytuacji zmiany, tracimy czas i energię na zamartwianie się i próby odwrócenia niechcianej sytuacji.
Czy można polubić zmiany, jeśli mamy naturalną tendencję do trwania przy tym, co znane? Jak przekuć obawy w entuzjazm? Jak „otworzyć” swoją głowę na nowe pomysły, rozwiązania, innowacje? Jak sam możesz zmieniać to, co Ci nie służy?
To szkolenie pomoże Ci zrozumieć, co się dzieje w Twojej psychice w sytuacji zmiany, dostarczy Ci niezbędnej wiedzy i narzędzi, by wspierać siebie i innych we wdrażaniu zmian i adaptacji do nich.
lub przejdź do sekcji
Efekty szkolenia
- Przygotujesz się na zmiany, które są czymś nieuniknionym i czasami nieprzewidywalnym,
- Większa świadomość mechanizmów psychologicznych związanych ze zmianami, będzie Cię wpierać w procesie zmian, zarówno tych dobrowolnych, jak i tych narzuconych,
- Poznasz narzędzia wspierające zmianę i dowiesz się, jak i kiedy je wykorzystywać,
- Oswoisz zmianę i nauczysz się zarządzić swoimi emocjami i nastawieniem, zwłaszcza w sytuacjach, gdy zmiana jest narzucona,
- Docenisz zmianę i będziesz chętniej zmieniać to, co Ci nie odpowiada i nie służy,
- Nauczysz się planować zmianę i omijać przeszkody stojące na drodze do jej wdrożenia.
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Dla kogo jest to szkolenie:
- Dla pracowników, których w najbliższym czasie dotkną zmiany (organizacyjne, systemowe, społeczne, gospodarcze),
- Dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć mechanizm zmiany i poznać narzędzia wspierające w procesie zmian,
- Dla osób, które chcą coś zmienić w swoim życiu/pracy i szukają wiedzy oraz skutecznych narzędzi do wprowadzania zmian,
- Dla liderów zmian w organizacji, osób otwartych na zmianę, by jeszcze lepiej wspierały swoje organizacje we wdrażaniu zmian,
- Dla menadżerów, którzy chcą świadomie wspierać swoich pracowników w zmianach, w rozwoju i szukają wiedzy oraz narzędzi wpierających zmiany.
Zarządzanie sobą w zmianie - adaptacja do zmian dla pracowników
- 1. Chcesz szybko i skutecznie odnaleźć się w zmianie, która Cię dotyczy? Zacznij od poznania mechanizmów zmiany:
- Czym jest zmiana? Co łączy wszystkie zmiany? I czemu Heraklit z Efezu uważał, że jest jedyną stałą rzeczą w życiu?
- Jakie wyzwania przynosi nam funkcjonowanie w świecie VUCA?
- Po co zmieniać? - jakie szanse niosą zmiany, a jakie są ryzyka braku zmian
- Transteoretyczny Model Zmiany (TMZ) Carlo DiClemente i Jamesa Prochaski – jak przebiega zmiana?
- Kiedy proces zmian dobiega końca? - Spiralny model zmiany
- 2. Twoja postawa wobec zmian - naucz się szybko i łatwo adaptować do zmian i wygrywać na nich!
- Strefa komfortu, strefa rozwoju i strefa paniki – jak zarządzać zmianami w swoim życiu/pracy?
- Jak rozwijać w sobie tzw. growth mindset (wg koncepcji Carol Dweck)?
- Co sprawia, że chcemy zmieniać – co Ciebie motywuje do wprowadzania zmian?
- Co sprawia, że nie lubimy zmian:
- jakie są źródła oporu wobec zmian?
- dlaczego zmiana narzucona „odrzuca”?
- zmiana dobrowolna – czy zawsze wywołuje entuzjazm?
- Model SCARF Davida Rock’a – kiedy zmiana jest postrzegana jako zagrożenie?
- Krzywa Fishera – jak kolejno pojawiające się stany emocjonalne wpływają na zachowanie i motywację do zmiany?
- 3. Jak zaplanować proces wprowadzania zmian, aby świadomie usprawniać zamiast nieświadomie paraliżować zmianę?
- Łuk zmiany Kurta Levina – 3 etapy zmiany
- Planowanie zmian – jak przygotować się do wdrożenia zmian:
- jak stworzyć wizja i wyznaczyć cel?
- jak zaprojektować kolejno działania?
- co utrudnia podjęcie decyzji - jak uniknąć paraliżu decyzyjnego?
- pierwsze kroki – jak ruszyć z miejsca?
- Narzędzia wspierające w zmianie:
- siła nawyku wg. Charlsa Duhigga - jak wykorzystać mechanizmy naszego mózgu do wdrożenia zmian w swoim życiu?
- implementacja intencji wg. Petera Gollwitzera, czyli co zrobić, żeby działanie weszło Ci w nawyk?
- Jak ocenić efektywność dokonywanych zmian?
- 4. Gdy nie masz wpływu… - jak zaadaptować się do zmian narzuconych?
- Strefa wpływu – na co masz wpływ, gdy wpływu nie masz?
- Jakie są Twoje potrzeby i oczekiwania w związku z narzuconą zmianą i jak je otwarcie komunikować?
- Jak przemówić do logicznej strony naszej natury, czyli jak przekonać samego siebie i zbudować odpowiednie nastawienie do wprowadzanych zmian?
- Jak zmotywować nasze "serce", aby dało nam emocjonalne wsparcie w procesie zmiany – jak przekuć obawy w entuzjazm?
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia z zarządzania zmianą, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:
Twoje szkolenie odbędzie się na 100% GRATIS
Bo my nie odwołujemy szkoleń. Przy każdym szkoleniu jest informacja o tym, czy termin szkolenia jest już gwarantowany. Terminy naszych szkoleń objęte są gwarancją – w zależności od tematu szkolenia – już od 3, 2 lub nawet 1 uczestnika!
Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS
Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Trenerzy prowadzący szkolenie z zarządzania zmianą
Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.
Certyfikowany Trener Biznesu z wieloletnim doświadczeniem, Coach międzynarodowej federacji ICC, mentor oraz twórca programów szkoleniowych. Posiada doświadczenie na stanowiskach dyrektora sprzedaży, dyrektora zarządzającego oraz prezesa firmy.
Posiada ponad 15 letnie doświadczenie w pracy z managerami i zespołami z branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, finansowej, logistycznej, motoryzacyjnej, rynku nieruchomości i sprzedaży internetowej. Pod jego trenerskim okiem rozwijało się ponad 3000 pracowników. Praca z ludźmi nad ich rozwojem daje mu dużą satysfakcję.
Tworzy i prowadzi programy szkoleniowe, służące rozwojowi kadr i podnoszeniu efektywności przedsiębiorstw.
W pracy trenerskiej ceni dobre przygotowanie oraz indywidualne podejście do uczestników, poprzedzone diagnozą potrzeb.
Agnieszka Wąsik-Walczak
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w z biznesem, również w środowisku międzynarodowym: 7 lat doświadczenia zawodowego w środowisku międzynarodowym na samodzielnych stanowiskach: Trenera, Training Managera, Head of Training – szefa działu szkoleń CEE&ME w firmie Pandora.
Stworzyła program dla liderów dla marki Pandora oraz Douglas – Akademia Lidera oraz Program rozwoju Talentów Lidera.
Tworzyła oraz prowadziła programy szkoleniowe oraz warsztaty z zakresu leadrshipu, szeroko rozumianych umiejętności miękkich, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, budowania kultury organizacyjnej oraz wdrażania rozwiązań w warunkach kryzysu.
Prowadziła warsztaty z zarządzania międzypokoleniowego oraz komunikacji międzypokoleniowej dla marki Douglas.
Pełniąc również rolę HR Business Partner dla marki Douglas wspierała procesy rekrutacyjne oraz rozwojowe dla menedżerów regionalnych oraz dyrektorów placówek. Współtworzyła oraz wdrażała program rozwojowy Development Center dla menedżerów oraz dyrektorów marki Douglas.
Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów z komunikacji bez przemocy (NVC).
Prowadziła zajęcia dla trenerów oraz coachów w ramach Akademii Trenerów i Coachów Grupy TROP – wspierałam proces edukacji oraz rozwoju przyszłych trenerów i coachów. Prowadziłam treningi interpersonalne – TBR jako trener Grupy TROP.
Metodyka szkolenia z zarządzania zmianą dla pracowników
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie z zarządzania sobą w zmianie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali
Przekonaj się o naszej jakości -
Za co uczestnicy cenią sobie nasze szkolenia?
i dołącz do grona zadowolonych Klientów!