Motywowanie pracowników o różnych typach osobowości

Szkolenie na bazie Insights Discovery™

Motywacja to siła napędowa w Twoim zespole. Popchnie do działania, rozhuśta pomysł, udźwignie trudny temat. Od niej wszystko się zaczyna. Każdy projekt, z którego płynie energia i autentyczne zaangażowanie.

Czy nadal zastanawiasz się, co zrobić, by jeszcze bardziej zmotywować pracowników? Chcesz poznać przepis na efektywną współpracę? Nie wiesz, jak indywidualne różnice wpływają na komunikację całego zespołu?

Weź udział w szkoleniu na bazie Insights Discovery™, poznaj techniki motywowania i obudź w swoich podwładnych naturalną chęć do działania.

 

Motywacja pracowników a osobowość. Co mają ze sobą wspólnego? Okazuje się, że bardzo dużo!

„Nie muszę, ale chcę i mogę”, „Robię to, co lubię”. Tak mówią ludzie, którzy czują wewnętrzną motywację. Zależy Ci, żeby wśród nich byli Twoi współpracownicy i podwładni? Sięgnij po psychologiczne narzędzia biznesowe, wykorzystaj typologię osobowości i dopasuj profile osobowe Insights do profili swoich pracowników.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu z motywowania pracowników?

  • Otrzymasz narzędzia i techniki motywowania podwładnych i współpracowników
    w sposób odpowiadający ich indywidualnym potrzebom i oczekiwaniom. Modelem metodologicznym, wokół którego zbudowane jest szkolenie jest Insights Discovery®, jedno z najpopularniejszych współcześnie psychologicznych narzędzi biznesowych, bazujące na typologii umysłu C. G. Junga. Uczestnicy poznają typologię i uczą się  wykorzystywać ją w praktyce.
  • Dzięki autodiagnozie i kilku krótkim ćwiczeniom zaobserwujesz swoje reakcje i poznasz własne preferencje komunikacyjne i motywacyjne. Dowiesz się, do którego z typów osobowości jest ci  najbliżej, z kim najłatwiej ci się porozumieć oraz co zmienić we własnym zachowaniu by skutecznie zarządzać motywacją swojego typu antagonistycznego.
     
  • Będziesz skutecznie dobierać strategię motywowania do konkretnej osoby.
     
  • Zdobędziesz wiedzę na temat zarządzania motywacją swojego zespołu.
     
  • Poznasz swoje silne strony obszary rozwoju jeśli chodzi o motywowanie i komunikację z różnymi typami osób.
     
  • Będziesz traktować każdego ze swoich pracowników w sposób indywidualny.
     
  • Zrozumiesz przyczyny konfliktów oraz demotywację niektórych osób ze swojego zespołu – będziesz mógł przeciwdziałać takim sytuacjom w przyszłości.
     
  • Staniesz się bardziej tolerancyjny na różne style pracy swoich pracowników. Spojrzysz bardziej na osiągane efekty, a mniej na sposób pracy, który do nich prowadzi.

 

Odkryj potęgę psychologii – motywowanie pracowników w organizacji!
 

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Sprawdź, czy spełniasz przynajmniej trzy z poniższych kryteriów:

  • Zarządzasz zespołem co najmniej 3-osobowym.
  • Przygotowujesz się do pełnienia roli menedżera/lidera zespołu.
  • Zarządzasz silnie zróżnicowanym zespołem.
  • Niektórzy pracownicy z Twojego zespołu pracują mniej efektywnie niż powinni.
  • W zespole występuje zbyt duża rotacja pracowników.
  • Dochodzi do zbyt częstych nieporozumień w relacji z pracownikami, którymi zarządzasz.
  • Chcesz pogłębić swoją wiedzę z zakresu motywowania i komunikacji z różnymi typami osób.
  • Chcesz lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje osób, którymi zarządzają lub/i z którymi współpracują.
  • Zależy Ci na odpowiedzi na pytania: Jak motywować pracowników? Jakie są sposoby motywowania pracowników?
Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
Pola wymagane

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Szkolenie motywowanie pracowników

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Nasza jakość - Twój komfort

DLA TWOJEJ WYGODY
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu 
i max 10 osób w grupie
 

Trener

Piotr Drozdowski psycholog biznesu 4GROW

Piotr Drozdowski

trener, konsultant, psycholog biznesu

Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Terapeuta-praktyk NLP, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter.

Autor Projektu Niezatapialni (www.niezatapialni.blog), którego podstawowym celem i ideą jest dzielenie się najskuteczniejszymi strategiami zarządzania emocjami i motywacją, w szczególności w sytuacjach kryzysowych.

Certyfikowany konsultant  metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.

Program szkolenia z motywowania dostosowanego do typu osobowości

Dnia pierwszego uczestnicy dowiadują się na czym polegają najważniejsze psychologiczne różnice pomiędzy ludźmi, dlaczego nie powinno się stosować tych samych narzędzi motywacyjnych w stosunku do każdej osoby i w jaki sposób rozpoznawać i reagować na potrzeby różnych typów osobowości. W wersji rozszerzonej szkolenia uczestnicy poznają dodatkowo profile indywidualne swoich podwładnych. Dzień drugi szkolenia przeznaczony jest na pokazanie uczestnikom w jaki sposób wiedzę, narzędzia i techniki poznane w pierwszym dniu szkolenia wykorzystać w celu zmieniania destrukcyjnych i wzmacniania wspierających przekonań oraz podnoszenia poziomu zaangażowania innych ludzi. Jako podsumowanie szkolenia każdy z uczestnikom przygotowuje plan zarządzania motywacją 1 wybranej osoby ze swojego otoczenia, który następnie poddawany jest szczegółowej analizie i dyskusji.

 

Oprócz tytułowego 2-dniowego szkolenia, do wyboru masz inne szkolenie z zarządzania zespołem, które składa się z 2 poziomów - można zapisać się oddzielnie, łącznie lub tylko na jeden z nich:

  1. Poziom pierwszy (2 dni) dla osób które nie były na szkoleniu z Zarządzania zespołem
  2. Poziom drugi (1 dzień) dla osób, które uczestniczyły już w szkoleniu z Zarządzania Zespołem lub mają już doświadczenie menadżerskie i chcą rozwinąć swój warsztat o zaawansowane techniki motywowania.

Dzień 1

  • Powitanie uczestników. Wprowadzenie do szkolenia.
  • Skąd biorą się różnice indywidualne – dlaczego z jednymi ludźmi dogadujemy się lepiej
    a z innymi gorzej. Ćwiczenia pokazujące różnice w postrzeganiu rzeczywistości przez różne osoby.
  • Typologia osobowości nawiązująca do biznesowego modelu Insights Discovery, bazującego na teorii C. G. Junga. Wyjaśnienie psychologicznych podstaw różnic w motywowaniu różnych typów osobowości.
  • Autodiagnoza – na podstawie kilku krótkich ćwiczeń uczestnicy, obserwując swoje reakcje, poznają własne preferencje komunikacyjne i motywacyjne, i dowiadują się, do którego z typów osobowości jest im najbliżej, z kim najłatwiej im się porozumieć oraz co zmienić we własnym zachowaniu by skutecznie zarządzać motywacją swojego typu antagonistycznego.
  • Mocne strony i obszary rozwoju każdego z 4 typów Insights. Po czym rozpoznawać każdy z 4 typów, w jaki sposób nimi zarządzać by unikać konfliktów i demotywacji.
  • Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

Dzień 2

  • Powtórzenie wiedzy z dnia pierwszego.
  • Zarządzanie typem antagonistycznym – w jaki sposób komunikować się, motywować do działania, delegować zadania i udzielać feedbacku pracownikowi każdego typu osobowości, w szczególności z przeciwnego bieguna koła Insights (osobie różniącej się od nas najbardziej).
  • Zespół na kole Insights – na podstawie własnych obserwacji i nabytej wiedzy, uczestnicy „nanoszą” swoich pracowników na koło Inisghts. Analiza mocnych stron i zagrożeń takiego składu personalnego zespołu. Wnioski dotyczące zarządzania i przyszłych rekrutacji.
  • Komunikacja i motywowanie pracowników w zespole zróżnicowanym – w jaki sposób budować swoje wypowiedzi (komunikacja werbalna i niewerbalna), aby pracownicy, niezależnie od profilu osobowościowego, czuli się zmotywowania do działania.
  • Planowanie motywacji dla wybranego pracownika - na podstawie nabytej wiedzy
    i znajomości swoich pracowników, każdy z uczestników planuje działania motywacyjne na najbliższy miesiąc dla jednego, wybranego pracownika ze swojego zespołu. Następuje omówienie i analiza powstałych strategii.
  • Podsumowanie szkolenia.

1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0

Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci utrzymać motywację Twoich pracowników na najwyższym poziomie.

  • 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilatkycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
  • Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu? Teoria Maslowa i Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
  • Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
  • Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
  • Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa?
  • Jakie nagrody i jak stosować, by nie stracić motywacji pracownika?

2. Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika

Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!

  • Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
  • Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać  informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
  • Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności: 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację
  • „Program naprawczy” dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menadżerskie.
  • Rozmowa rozwojowa i pytania budujące odpowiedzialność i proaktywność po stronie pracownika – praktyczne wskazówki i techniki.

3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności

  1. Błędy w delegowaniu
    Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
  2. Jak delegować, czyli:
    • jak planować podział zadań, by odciążyć się z pracy operacyjnej – dwa praktyczne narzędzia, która Ci w tym pomogą: model delegowania 4GROW™ oraz 6 Poziomów Delegowania wg. Harvey'a Shermana;
    • jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
  3. SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
    • na poziomie operacyjnym i menedżerskim
    • uczącym się i specjalistom/ekspertom
    • kreatywnym i szablonowym
    • zaangażowanym i leniwym
  4. Jak rozliczać i oceniać
    • Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
    • Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
    • Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
    • Poznasz niezwykle proste, skuteczne i praktyczne narzędzie, które pomoże Ci w prowadzeniu okresowych rozmów oceniających – dzięki tej technice, Twoi pracownicy będą mieli pewność sprawiedliwej oceny. Dodatkowo, narzędzie to pomoże Ci w diagnozie kompetencji / talentów Twoich podwładnych.

4. Jak zarządzać zespołem i jaki styl zarządzania wybrać?

  • Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
    • R1 - entuzjastyczny debiutant
    • R2 - rozczarowany adept
    • R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
    • R4 - samodzielny ekspert
  • Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
    • style wg. Blake'a-Mouton (zadaniowy, relacyjny, optymalny, unikowy, zachowawczy)
    • style wg. Hersey'a-Blancharda (zarządzanie przez wizję, cele, zadania)

5. Rola menedżera w zarządzaniu zespołem

Zarządzanie zespołem jest procesem i zarazem cyklem - żeby zarządzać skutecznie, każdy lider powinien mieć czas na wywiązywanie się z 4 podstawowych funkcji menadżerskich:

  1. organizowanie
  2. delegowanie
  3. motywowanie
  4. rozliczanie

Podczas szkolenia poznasz techniki i narzędzia, które pomogą Ci w realizowaniu powyższych funkcji a także będą składały się na cały cykl zarządzania pracownikiem, który jest jednocześnie klamrą spinającą wszystkie elementy szkolenia:

  1. Stworzenie wizji oraz celów strategicznych przez lidera
  2. Badanie potrzeb, kompetencji, motywatorów i demotywatorów pracownika
  3. Podział odpowiedzialności – delegowanie ról
  4. Wyznaczanie celów/zadań motywujących i umożliwiających osiągnięcie sukcesu
  5. Monitorowanie realizacji zadań i adekwatne do poziomu kompetencji pracownika, wsparcie w realizacji zadań
  6. Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
  7. Ocena poziomu realizacji projektu/zadania oraz efektywności pracownika
  8. Podsumowanie – rozmowa okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju

Dodatkowo, narzędzia i techniki, które przećwiczysz i otrzymasz „na wynos”, pomogą Ci przeciwdziałać pięciu dysfunkcjom pracy zespołowej opisanym przez Patricka Lencioniego – będziesz wiedział, jak wzmacniać w zespole zaufanie, otwartość na konstruktywny konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność i dbałość o wspólne rezultaty.

Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!

 

Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania...

Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem 4GROW!

 

1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0

Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci utrzymać motywację Twoich pracowników na najwyższym poziomie.

  • 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilatkycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
  • Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu? Teoria Maslowa i Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
  • Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
  • Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
  • Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa?
  • Jakie nagrody i jak stosować, by nie stracić motywacji pracownika?

2. Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika

Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!

  • Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
  • Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać  informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
  • Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności:
    • ZFPUKO - szybka technika, gdy brakuje Ci czasu i chcesz mieć szybko efekt
    • 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację
  • „Program naprawczy” dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menadżerskie.
  • Rozmowa rozwojowa i pytania budujące odpowiedzialność i proaktywność po stronie pracownika – praktyczne wskazówki i techniki.

3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności

  1. Błędy w delegowaniu
    Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
  2. Jak delegować, czyli:
    • jak planować podział zadań, by odciążyć się z pracy operacyjnej – dwa praktyczne narzędzia, która Ci w tym pomogą: model delegowania 4GROW™ oraz 6 Poziomów Delegowania wg. Harvey'a Shermana;
    • jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
  3. SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
    • na poziomie operacyjnym i menedżerskim
    • uczącym się i specjalistom/ekspertom
    • kreatywnym i szablonowym
    • zaangażowanym i leniwym
  4. Jak rozliczać i oceniać
    • Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
    • Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
    • Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
    • Poznasz niezwykle proste, skuteczne i praktyczne narzędzie, które pomoże Ci w prowadzeniu okresowych rozmów oceniających – dzięki tej technice, Twoi pracownicy będą mieli pewność sprawiedliwej oceny. Dodatkowo, narzędzie to pomoże Ci w diagnozie kompetencji / talentów Twoich podwładnych.

4. Jak zarządzać zespołem i jaki styl zarządzania wybrać?

  • Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
    • R1 - entuzjastyczny debiutant
    • R2 - rozczarowany adept
    • R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
    • R4 - samodzielny ekspert
  • Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
    • style wg. Blake'a-Mouton (zadaniowy, relacyjny, optymalny, unikowy, zachowawczy)
    • style wg. Hersey'a-Blancharda (zarządzanie przez wizję, cele, zadania)

5. Rola menedżera w zarządzaniu zespołem

Zarządzanie zespołem jest procesem i zarazem cyklem - żeby zarządzać skutecznie, każdy lider powinien mieć czas na wywiązywanie się z 4 podstawowych funkcji menadżerskich:

  1. organizowanie
  2. delegowanie
  3. motywowanie
  4. rozliczanie

Podczas szkolenia poznasz techniki i narzędzia, które pomogą Ci w realizowaniu powyższych funkcji a także będą składały się na cały cykl zarządzania pracownikiem, który jest jednocześnie klamrą spinającą wszystkie elementy szkolenia:

  1. Stworzenie wizji oraz celów strategicznych przez lidera
  2. Badanie potrzeb, kompetencji, motywatorów i demotywatorów pracownika
  3. Podział odpowiedzialności – delegowanie ról
  4. Wyznaczanie celów/zadań motywujących i umożliwiających osiągnięcie sukcesu
  5. Monitorowanie realizacji zadań i adekwatne do poziomu kompetencji pracownika, wsparcie w realizacji zadań
  6. Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
  7. Ocena poziomu realizacji projektu/zadania oraz efektywności pracownika
  8. Podsumowanie – rozmowa okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju

6. Motywowanie pracowników niezaangażowanych, zdemotywowanych lub stawiających oczekiwania

  • Co steruje motywacją pracownika?
    Odkryjesz w eksperymencie, co powoduje, że Ty i inni ludzie macie motywację lub nie. Zyskasz potężną wiedzę, którą będziesz mógł wykorzystać w praktyce – w motywowaniu pracowników w najtrudniejszych sytuacjach.
  • Dostaniesz i przećwiczysz zaawansowany Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™, który pomoże Ci na nowo wzbudzić zapał do pracy u pracowników:
    • niezaangażowanych (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
    • stawiającego oczekiwania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
    • zdemotywowanego (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań, itp.)
  • Jak odwrócić piramidę Maslowa - czyli sprawić, by najsilniejszym motywatorem stał się rozwój i sukces dając Ci możliwość:
    • motywowania pracownika nowymi zadaniami
    • motywowania poprzez stawianie wyzwań, problemów do rozwiązania
    • motywowania zwiększaniem zakresu obowiązków
    • motywowania większą odpowiedzialności
  • Jak uwolnić się od konieczności motywowania - poprzez nauczenie pracownika automotywowania się?

7. Przywództwo - efektywniejsze motywowanie

  • Jaka jest różnica pomiędzy liderem transakcyjnym a liderem transformacyjnym?
  • Na czym polega przywództwo 5-go poziomu wg. Jimma Collinsa i wg. Johna Maxwella?
  • Wizja - najpotężniejszy motywator używany przez największych liderów - w Polsce przeważnie wisi tylko na ścianie. Jak posługiwać się wizją, by wydobyć z niej potęgę motywowania?

8. Zarządzanie i motywowanie przez wartości - najnowszy trend

Czy wiesz, że najnowszym trendem jest zarządzanie przez wartości Management By Values (MBV)? Zarządzanie tylko przez cele (MBO) już traci na znaczeniu, odchodzi się od niego. Poznaj narzędzia i techniki do zarządzania przez wartości, dzięki którym:

  • uruchomisz w pracownikach autorefleksję, zaangażowanie i motywację
  • wzmocnisz odpowiedzialność i zaufanie w zespole;
  • rozwiniesz u podwładnych pożądane przez Ciebie postawy i zachowania (np. uczciwość, inicjatywę, otwartość na krytykę, itp) i zmotywujesz do rozwijania ich!

Podczas szkolenia dostaniesz do ręki i doświadczysz na sobie praktycznych narzędzi do pracy z wartościami w zespole – pomogą Ci one w prowadzeniu spotkań motywacyjnych, moderowaniu spotkań zespołowych, w prowadzeniu rozmów o wartościach podczas spotkań rekrutacyjnych oraz – w rozmowach rozwojowych z podwładnymi.

9. Coachingowy styl zarządzania

  • Przećwiczysz coachingowy styl zarządzania, dzięki któremu usamodzielnisz pracownika w wyciąganiu wniosków oraz zmotywujesz go do zwiększenia wpływu na jego obszar zadań.
  • A także zbudujesz autorytet przywódcy, który w nieinwazyjny sposób rozwija, zmienia, motywuje i inspiruje!

Dodatkowo, narzędzia i techniki, które przećwiczysz i otrzymasz „na wynos”, pomogą Ci przeciwdziałać pięciu dysfunkcjom pracy zespołowej opisanym przez Patricka Lencioniego – będziesz wiedział, jak wzmacniać w zespole zaufanie, otwartość na konstruktywny konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność i dbałość o wspólne rezultaty.

Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!

 

Poprowadź zespół na wyżyny motywacji i zaangażowania...

Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem 4GROW!

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!

Masz pytania odnośnie szkolenia?

Z przyjemnością odpowiemy!
Wpisz treść zapytania
Pola wymagane

A może wolisz zadzwonić lub wysłać maila?

Ania Łukasiewicz
koordynator ds. szkoleń

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

  • Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
  • Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
  • Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Dowiedz się więcej lub zadzwoń 531 314 431

 

Metodologia szkolenia 

 

    Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

    Szkolenie projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

    1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji w danym obszarze. Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
    2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w omawianym obszarze.
    3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik.
    4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu.
    5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról).
    6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi.

    Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

    Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w danym obszarze. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

    Trener będzie korzystać z różnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

    • Gorące krzesło
    • Odgrywanie ról i scenek
    • Dyskusja moderowana
    • Instruktaż
    • Przykłady audio i video
    • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
    • Trening ze stop-klatką na feedback