Program szkolenia

Moduł I: HR Biznes Partner moderuje dyskusje, rozwiązywanie problemów i wspiera menedżerów w budowaniu zespołów

PROBLEM:

Pracownik HR często towarzyszy biznesowi w spotkaniach, naradach i dyskusjach. Wszyscy wiemy jak najczęściej wyglądają te spotkania - bicie piany, niewspółmierna ilość czasu w stosunku do efektów, bo... nikt nas nie uczy w szkole moderowania dyskusji i rozwiązywania problemów w dyskusji zespołowej. Nikt nie uczy nas budowania zespołu, a spotkania powodują, że zawiązuje się na jego czas zespół - mający skład, cel, relacje (czyli zespół projektowy). Oczywiście w praktyce ten zespół nie funkcjonuje lub kuleje - poważnie.

CEL:

Wyposażyć pracowników HR w kompetencje:

  • prowadzenia spotkań
  • moderowania dyskusją menedżerów
  • rozwiązywania problemów w dyskusji zespołowej
  • budowania zespołu

TECHNIKI:

  • 5 dysfunkcji zespołu
  • Narzędzia do budowania zespołu
  • Strategia Disney'a

KORZYŚCI:

Dlatego Ty będziesz wyróżniać się, jako ekspert-moderator, dzięki któremu spotkania i dyskusje będą przebiegały płynnie, szybko i efektywnie i przede wszystkim - w przedniej atmosferze. Każdy poczuje się członkiem zespołu zaangażowanego w osiąganie wspólengo celu. Po takich spotkaniach wszyscy będą wychodzić pozytywnie naładowani energią i nie będą już wyobrażali sobie spotkań bez Ciebie! Dodatkowo - dzięki tym narzędziom będziesz wspierać biznes w tworzeniu ich zespołów!

Moduł II: Jak HR Biznes Partner powinien stawiać granice

PROBLEM:

HR Biznes Partnerzy mogą nie stawiać granic albo stawiają je popełniając błędy (np. używając komunikatu rodzic-dziecko, roszczeniowego lub wręcz agresywnego). W obydwu przypadkach nie buduje to pozytywnego wizerunku HR - w wpierwszym wypadku wspiera wizerunek zwykłego wykonawcy poleceń, sekretarki, marginalizując rolę działu, w drugim wypadku - przysparza wrogów działowi HR. HR Biznes Partnerzy nie stawiając granic, powodują dodatkowe konsekwencje - albo są mniej efektywni czy wręcz nieefektywni, albo biorą na siebie za dużo i rekompensują to nakładami swojego prywatnego czasu, płacąc za to stresem i frustracją. Z powodu przeładowania liczbą zadań, HR Biznes Partnerzy nie angażują się w rozmowy, budowanie relacji, co z kolei prowadzi do rozpadu zespołu na pojedynczo funkcjonujące jednostki, utratę wspierającej i inspirującej atmosfery pracy i wielu innych korzyści płynących z optymalnie zbudowanego zespołu.

CEL:

Wyposażyć pracowników HR w gotowość do zachowań asertywnych i techniki asertywnego stawiania granic tak, aby przywrócić odpowiedzialność po stronie osób uprawiających "spychologię" i tym samym zaburzających efektywność procesów biznesowych.

TECHNIKI:

  • 7 kroków do wywoływania w sobie asertywnych zachowań
  • Zdarta płyta
  • Otwarte drzwi / zasłona dymna
  • Jujitsu
  • Odroczenie asertywne

KORZYŚCI:

HR Biznes Partnerzy stawiają granicę by wybierać działania najefektywniejsze z punktu widzenia biznesu, uwzględniającego perspektywy wszystkich działów, a nie - ponieważ trudno im odmówić. W większość wypadków racjonalnie myślący ludzie powinni odbierać takie zachowania konstruktywnie. HR Biznes Partnerzy budują wizerunek HR jako partnera, z którego zdaniem warto się liczyć. Dzięki stawianym granicom, HR Biznes Partner ma czas na wspieranie biznesu w motywowaniu systemowym ludzi, budowaniu przynależności do firmy, podnoszeniu atmosfery pracy, budowaniu wspierającej kultury organizacyjnej, a tym samym podnosi efektywność działania firmy. To z kolei przyciąga do firmy nowych, cennych kompetentnych pracowników, zwiększając wartość firmy i jej efektywność produkcyjną.

HR Biznes Partnerzy dzięki dbałości o higienę pracy utrzymują wysoki poziom motywacji i efektywności.

Moduł III: Gdy druga strona ma pretensje - HR Biznes Partner buduje porozumienie

PROBLEM:

Asertywność często nie jest przyjemna dla drugiej strony – wcześniej ktoś się godził na wszystko, teraz stawia granice. Choćby stawiał je najkonstruktywniej w świecie, druga strona może się buntować i mieć pretensje. Czasami jest też tak, że druga strona będzie miała pretensje nie w związku z naszym zachowaniem – po prostu, może mieć za wysokie oczekiwania, albo być pod wpływem trudnych emocji. Takie sytuacje kończą się zawsze przepychankami słownymi, nieporozumieniami, kłótniami albo wycofaniem się jednej ze stron i jej frustracją. Każda z tych dwóch reakcji zabija współpracę i obustronną satysfakcję.

Dodatkowo, żeby HR Biznes Partner chciał zacząć stawiać granice, potrzebuje mieć przekonanie, że w razie gdy reakcja na jego granicę będzie negatywna, będzie w stanie sobie spokojnie poradzić z trudną sytuacją. U niektórych HR Biznes Partnerów obawa przed reakcją zablokuje zachowania asertywne.

CEL:

Wyposażyć HR Biznes Partnerów w technikę do zarządzania pretensjami, oporem i konfliktowymi zachowaniami drugiej strony tak, żeby niekonstruktywny zachowanie ze strony wewnętrznego klienta zawsze obrócić w konstruktywną, satysfakcjonującą i merytoryczną rozmowę.

TECHNIKI:

  • Strategia zarządzania konfliktem, oporem i pretensjami EGO™

KORZYŚCI:

Mając narzędzie do zarządzania trudnymi, wręcz konfliktowymi sytuacjami, HR Biznes Partner staje się charyzmatycznym liderem prowadzącym wewnętrznego klienta w stronę komfortu i zrozumienia. Jest gotowy do stawiania granic – odważa się, gdyż wie, że zarządzi konstruktywnie każdą konsekwencją swojego zachowania. Znika prawdopodobieństwo jakiegokolwiek konfliktu, braku konstruktywności czy nieprzyjemności w kontakcie klienta z działem HR.

Moduł IV: Egzekwowanie HR Biznes Partnera – wywieranie wpływu i perswazja

PROBLEM:

HR Biznes Partnerzy do wykonywania pracy dla biznesu potrzebują często współpracy ze strony biznesu. Niestety czasami dzieje się tak, że dany pracownik ze strony biznesu nie myśli w kategorii interesu firmy, tylko własnego interesu – którym jest np. nie wywiązywać się ze swoich zobowiązań, bo problem wystarczająco długo ignorowany w końcu zmieni swojego właściciela. Niestety ze szkodą dla biznesu. HR Biznes Partner chcący zadbać o firmę najczęściej prosi, przypomina się i w końcu rezygnuje, gdy druga strona wykazuje konsekwentne milczenie lub mydlenie oczu pod postacią „tak, tak, zrobię”. Każdy pracownik w firmie, a szczególnie współpracujący z innymi działami, będzie spotykał się z opornymi jednostkami, które uważają, że wiedzą najlepiej co jest dobre dla firmy i zazwyczaj ogranicza się to do interesu własnego zespołu, działu, czy wręcz stanowiska. Cierpi na tym biznes.

CEL:

Wyposażyć HR Biznes Partnerów w techniki do takiego wpływania na drugą stronę, by chciała zrobić to, o co ją prosimy, mimo jej początkowego oporu lub lekceważenia tak, by HR Biznes Partner mógł dbać o interes firmy.

TECHNIKI:

  • Zasady konstruktywnej krytyki
  • FUKO
  • Technika Zawiszy™
  • 4AS™
  • Alternatywy™

KORZYŚCI:

HR Biznes Partnerzy wywierają wpływ na opornych klientów tak, że zaczynają współpracować, brać odpowiedzialność za własną część procesu. Pracownik HR uświadamia, pokazuje konsekwencje decyzji klientowi, dostarcza mu potrzebnego materiału do podjęcia najlepszej dla firmy decyzji. Staje się prawdziwym HR Biznes Partnerem – osobą która posiada w pewnych obszarach (HRowych i interpersonalnych) autorytet.

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

Szkolenie jest dedykowane wszystkim pracownikom HR mającym kontakt z klientem wewnętrznym, szczególnie na ścieżce rozwojowej prowadzącej do HR Biznes Partnera. To szkolenie jest trudnym szkoleniem, pracujemy w większości na zaawansowanych technikach i niedostępnej ogólnie wiedzy.

Trenerzy

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk – twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wykładowca studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, psycholog, absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Jest członkiem jury w konkursie "Bohater HR" organizowanego przez HR Standard. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ...

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Perfekcyjnie prowadzone szkolenie, doskonale dostosowane do określonego zapotrzebowania. Doskonały trener perfekcyjnie nawiązujący kontakt z uczestnikami, prowadzący grupę do określonego celu i wyniku. Najlepsze szkolenie na jakim do tej pory byłem.
Mirosław Tauer
Dyrektor Techniczny
Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o.

Zaskakująca metoda prowadzenia szkolenia, nadająca mu nowy wymiar i wartość. Fantastyczne rezultaty! Wiele się dowiedziałam o sobie, a co więcej dzięki poznanym technikom byłam w stanie wprowadzić zmiany od razu. I to zmiany, które zostały pozytywnie zweryfikowane przez pozostałych uczestników szkolenia. Polecam wszystkim.
Monika Grzegrzółka
Manager ds. aplikacji
Bank Handlowy w Warszawie S.A.

Innowacyjne oraz psychologiczne podejście do uczestników. Zaskoczenie i fakt, że co chwilę byłem pobudzony do coraz to innych interakcji na pewno w znacznym stopniu przyczynią się do polecenia przeze mnie tego szkolenia.
Michał Grabowski
ds. operacyjnego zarządzania procesami sprzedaży
BRE Bank S.A.

Bardzo praktyczne szkolenie porządkujące dotychczasowe umiejętności oraz wprowadzające nowe techniki. Szkolenie inne niż wszystkie, o wyraźnym rysie psychologicznym. Aktywizujące, skłaniające do działania.
Michał Glinka
Dyrektor ds. Strategii Bankowości Osobistej
Raiffeisen Bank Polska Sp. z o.o.

Mateusz, to trener o wyjątkowej osobowości. Jego styl pracy zachęcał mnie do bardzo aktywnego uczestnictwa. Uważam szkolenie za bardzo owocne i bardzo polecam wszystkim, którzy chcą wziąć odpowiedzialność za swoje życie.
Jadwiga Moszyńska
Dyrektor Sprzedaży - Kluczowi Klienci OEM
Tikkurila Polska S.A.

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie HR BP prawdziwym partnerem projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji komunikacji interpersonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze komunikacji interpersonalnej
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik komunikacji interpersonalnej
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi komunikacji interpersonalnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

HR Biznes Partner prawdziwym Partnerem? To możliwe!

W wielu organizacjach na ostatnim miejscu pod względem autorytetu i strefy wpływu często znajduje się HR Biznes Partner. Prawdziwym Partnerem zazwyczaj jest handlowiec, który przynosi do firmy zyski, pracownik IT, bez którego pomocy nikt w biurze nie może pracować czy menedżer, którego statusu nikt nie ośmiela się podważyć. Osoby, dla których HR Biznes Partner prawdziwym partnerem nie jest, często są przekonane o zbyt miękkim charakterze jego zadań i nie doceniają odpowiedzialności, jaka na nim spoczywa. Nie musi tak być! HR Biznes Partner prawdziwym partnerem może się stać. Budowanie autorytetu, wyznaczanie granic, egzekwowanie pożądanych zachowań, przekonywanie do własnych pomysłów – to kompetencje, które HR Biznes Partner w tym celu powinien nabyć.

Niestety zazwyczaj sami osłabiamy własną pozycję w firmie, nie mając świadomości, jakie zachowania budują autorytet i nie znając konstruktywnych strategii współpracy. To samo dzieje się w przypadku HR Biznes Partnerów. Prawdziwy partner potrafi zyskać szacunek i pozycję, niezależnie od miejsca zajmowanego w hierarchii organizacji. Spójność komunikatów, postawa, dobór wyrażeń, a nawet pojedynczych słów – to wszystko ma znaczenie! Często to, co powstrzymuje HR-owców przed asertywnym budowaniem wizerunku, to przekonania samych HR Biznes Partnerów! Prawdziwy Partner  w ich oczach to osoba bardziej charyzmatyczna  i stanowcza, jednak nie chcą rozwijać własnej asertywności z obawy przed utratą dobrych relacji w firmie. To błąd! Asertywność to umiejętność zadbania o własne interesy i granice, zazwyczaj przy pomocy bardzo dyplomatycznych narzędzi.  Z ich pomocą HR Biznes Partner zbuduje autorytet, zyska szacunek i zwiększy efektywność pracy, nie pogarszając relacji (wręcz przeciwnie).

Adekwatne techniki i reakcje wymagają jedynie opanowania i wielokrotnego przećwiczenia. Najważniejszy krok dla HR Biznes Partnera, prawdziwego Partnera to odważyć się na asertywność i większy zakres wpływu. Często nie jest to łatwe po wielu latach funkcjonujących, choć niekonstruktywnych schematów. Bardzo pomocny jest wtedy mechanizm wzbudzania asertywnego zachowania.

To kilka przykładowych kroków, które pomogą Ci zadbać o własne interesy:

  • Czerwona lampka HR Biznes Partnera. To sygnał ostrzegający, że jakiś bodziec naruszył Twoją wewnętrzną strukturę. Bądź uważny i nie ignoruj impulsu, który podpowiada Ci, że „coś tu jest nie tak”.
     
  • HR Biznes Partnerze, zatrzymaj się! Daj sobie czas do namysłu, by zrozumieć w czym tkwi problem. Możesz powiedzieć na głos: „Coś tu jest nie tak”/ „Stop” / „ Zatrzymaj się”, zadać rozmówcy pytanie, poprosić o chwilę na zastanowienie..
     
  • HR Biznes Partnerze, czego potrzebujesz? Wiedząc już, że nie czujesz się komfortowo w danej sytuacji, zastanów się nad tym, jak chciałbyś żeby było? Odnieś się do własnych potrzeb, interesów, celów.  
     
  • Zyski vs straty HR Biznes Partnera. Odpowiedz sobie na pytania: „Co mogę zyskać, jeśli zachowam się asertywnie?”, „Co mogę stracić, jeśli zachowam się asertywnie?”. Wyobraź sobie najgorszy i najlepszy ze scenariuszy. A teraz zastanów się „Co mogę stracić, jeśli nie zachowam się asertywnie?”. Często zapominamy o tym pytaniu, a okazuje się, że właśnie wtedy, gdy nie podejmiemy żadnych działań, możemy stracić najwięcej (np. poczucie własnej wartości, szacunek). Zdecyduj, jakie straty jesteś gotowy zaakceptować

Cały algorytm uruchamiania asertywności i wiele wiele więcej skutecznych strategii budowania autorytetu poznasz na szkoleniu „HR Biznes Partner prawdziwym Partnerem.” Zapraszamy!