Program szkolenia HR Biznes Partner

Moduł I: HR Biznes Partner moderuje dyskusje, rozwiązywanie problemów i wspiera menedżerów w budowaniu zespołów

PROBLEM:

Pracownik HR często towarzyszy biznesowi w spotkaniach, naradach i dyskusjach. Wszyscy wiemy jak najczęściej wyglądają te spotkania - bicie piany, niewspółmierna ilość czasu w stosunku do efektów, bo... nikt nas nie uczy w szkole moderowania dyskusji i rozwiązywania problemów w dyskusji zespołowej. Nikt nie uczy nas budowania zespołu, a spotkania powodują, że zawiązuje się na jego czas zespół - mający skład, cel, relacje (czyli zespół projektowy). Oczywiście w praktyce ten zespół nie funkcjonuje lub kuleje - poważnie.

CEL:

Wyposażyć pracowników HR w kompetencje:

  • prowadzenia spotkań
  • moderowania dyskusją menedżerów
  • rozwiązywania problemów w dyskusji zespołowej
  • budowania zespołu

TECHNIKI:

  • 5 dysfunkcji zespołu
  • Narzędzia do budowania zespołu
  • Strategia Disney'a

KORZYŚCI:

Dlatego Ty będziesz wyróżniać się, jako ekspert-moderator, dzięki któremu spotkania i dyskusje będą przebiegały płynnie, szybko i efektywnie i przede wszystkim - w przedniej atmosferze. Każdy poczuje się członkiem zespołu zaangażowanego w osiąganie wspólengo celu. Po takich spotkaniach wszyscy będą wychodzić pozytywnie naładowani energią i nie będą już wyobrażali sobie spotkań bez Ciebie! Dodatkowo - dzięki tym narzędziom będziesz wspierać biznes w tworzeniu ich zespołów!

Moduł II: Jak HR Biznes Partner powinien stawiać granice

PROBLEM:

HR Biznes Partnerzy mogą nie stawiać granic albo stawiają je popełniając błędy (np. używając komunikatu rodzic-dziecko, roszczeniowego lub wręcz agresywnego). W obydwu przypadkach nie buduje to pozytywnego wizerunku HR - w wpierwszym wypadku wspiera wizerunek zwykłego wykonawcy poleceń, sekretarki, marginalizując rolę działu, w drugim wypadku - przysparza wrogów działowi HR. HR Biznes Partnerzy nie stawiając granic, powodują dodatkowe konsekwencje - albo są mniej efektywni czy wręcz nieefektywni, albo biorą na siebie za dużo i rekompensują to nakładami swojego prywatnego czasu, płacąc za to stresem i frustracją. Z powodu przeładowania liczbą zadań, HR Biznes Partnerzy nie angażują się w rozmowy, budowanie relacji, co z kolei prowadzi do rozpadu zespołu na pojedynczo funkcjonujące jednostki, utratę wspierającej i inspirującej atmosfery pracy i wielu innych korzyści płynących z optymalnie zbudowanego zespołu.

CEL:

Wyposażyć pracowników HR w gotowość do zachowań asertywnych i techniki asertywnego stawiania granic tak, aby przywrócić odpowiedzialność po stronie osób uprawiających "spychologię" i tym samym zaburzających efektywność procesów biznesowych.

TECHNIKI:

  • 7 kroków do wywoływania w sobie asertywnych zachowań
  • Zdarta płyta
  • Otwarte drzwi / zasłona dymna
  • Jujitsu
  • Odroczenie asertywne

KORZYŚCI:

HR Biznes Partnerzy stawiają granicę by wybierać działania najefektywniejsze z punktu widzenia biznesu, uwzględniającego perspektywy wszystkich działów, a nie - ponieważ trudno im odmówić. W większość wypadków racjonalnie myślący ludzie powinni odbierać takie zachowania konstruktywnie. HR Biznes Partnerzy budują wizerunek HR jako partnera, z którego zdaniem warto się liczyć. Dzięki stawianym granicom, HR Biznes Partner ma czas na wspieranie biznesu w motywowaniu systemowym ludzi, budowaniu przynależności do firmy, podnoszeniu atmosfery pracy, budowaniu wspierającej kultury organizacyjnej, a tym samym podnosi efektywność działania firmy. To z kolei przyciąga do firmy nowych, cennych kompetentnych pracowników, zwiększając wartość firmy i jej efektywność produkcyjną.

HR Biznes Partnerzy dzięki dbałości o higienę pracy utrzymują wysoki poziom motywacji i efektywności.

Moduł III: Gdy druga strona ma pretensje - HR Biznes Partner buduje porozumienie

PROBLEM:

Asertywność często nie jest przyjemna dla drugiej strony – wcześniej ktoś się godził na wszystko, teraz stawia granice. Choćby stawiał je najkonstruktywniej w świecie, druga strona może się buntować i mieć pretensje. Czasami jest też tak, że druga strona będzie miała pretensje nie w związku z naszym zachowaniem – po prostu, może mieć za wysokie oczekiwania, albo być pod wpływem trudnych emocji. Takie sytuacje kończą się zawsze przepychankami słownymi, nieporozumieniami, kłótniami albo wycofaniem się jednej ze stron i jej frustracją. Każda z tych dwóch reakcji zabija współpracę i obustronną satysfakcję.

Dodatkowo, żeby HR Biznes Partner chciał zacząć stawiać granice, potrzebuje mieć przekonanie, że w razie gdy reakcja na jego granicę będzie negatywna, będzie w stanie sobie spokojnie poradzić z trudną sytuacją. U niektórych HR Biznes Partnerów obawa przed reakcją zablokuje zachowania asertywne.

CEL:

Wyposażyć HR Biznes Partnerów w technikę do zarządzania pretensjami, oporem i konfliktowymi zachowaniami drugiej strony tak, żeby niekonstruktywny zachowanie ze strony wewnętrznego klienta zawsze obrócić w konstruktywną, satysfakcjonującą i merytoryczną rozmowę.

TECHNIKI:

  • Strategia zarządzania konfliktem, oporem i pretensjami EGO™

KORZYŚCI:

Mając narzędzie do zarządzania trudnymi, wręcz konfliktowymi sytuacjami, HR Biznes Partner staje się charyzmatycznym liderem prowadzącym wewnętrznego klienta w stronę komfortu i zrozumienia. Jest gotowy do stawiania granic – odważa się, gdyż wie, że zarządzi konstruktywnie każdą konsekwencją swojego zachowania. Znika prawdopodobieństwo jakiegokolwiek konfliktu, braku konstruktywności czy nieprzyjemności w kontakcie klienta z działem HR.

Moduł IV: Egzekwowanie HR Biznes Partnera – wywieranie wpływu i perswazja

PROBLEM:

HR Biznes Partnerzy do wykonywania pracy dla biznesu potrzebują często współpracy ze strony biznesu. Niestety czasami dzieje się tak, że dany pracownik ze strony biznesu nie myśli w kategorii interesu firmy, tylko własnego interesu – którym jest np. nie wywiązywać się ze swoich zobowiązań, bo problem wystarczająco długo ignorowany w końcu zmieni swojego właściciela. Niestety ze szkodą dla biznesu. HR Biznes Partner chcący zadbać o firmę najczęściej prosi, przypomina się i w końcu rezygnuje, gdy druga strona wykazuje konsekwentne milczenie lub mydlenie oczu pod postacią „tak, tak, zrobię”. Każdy pracownik w firmie, a szczególnie współpracujący z innymi działami, będzie spotykał się z opornymi jednostkami, które uważają, że wiedzą najlepiej co jest dobre dla firmy i zazwyczaj ogranicza się to do interesu własnego zespołu, działu, czy wręcz stanowiska. Cierpi na tym biznes.

CEL:

Wyposażyć HR Biznes Partnerów w techniki do takiego wpływania na drugą stronę, by chciała zrobić to, o co ją prosimy, mimo jej początkowego oporu lub lekceważenia tak, by HR Biznes Partner mógł dbać o interes firmy.

TECHNIKI:

  • Zasady konstruktywnej krytyki
  • FUKO
  • Technika Zawiszy™
  • 4AS™
  • Alternatywy™

KORZYŚCI:

HR Biznes Partnerzy wywierają wpływ na opornych klientów tak, że zaczynają współpracować, brać odpowiedzialność za własną część procesu. Pracownik HR uświadamia, pokazuje konsekwencje decyzji klientowi, dostarcza mu potrzebnego materiału do podjęcia najlepszej dla firmy decyzji. Staje się prawdziwym HR Biznes Partnerem – osobą która posiada w pewnych obszarach (HRowych i interpersonalnych) autorytet.

Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?

Jak nasze szkolenia HR Biznes Partner oceniają Uczestnicy i Zamawiający

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Perfekcyjnie prowadzone szkolenie, doskonale dostosowane do określonego zapotrzebowania. Doskonały trener perfekcyjnie nawiązujący kontakt z uczestnikami, prowadzący grupę do określonego celu i wyniku. Najlepsze szkolenie na jakim do tej pory byłem.
Mirosław Tauer
Dyrektor Techniczny
Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o.

Zaskakująca metoda prowadzenia szkolenia, nadająca mu nowy wymiar i wartość. Fantastyczne rezultaty! Wiele się dowiedziałam o sobie, a co więcej dzięki poznanym technikom byłam w stanie wprowadzić zmiany od razu. I to zmiany, które zostały pozytywnie zweryfikowane przez pozostałych uczestników szkolenia. Polecam wszystkim.
Monika Grzegrzółka
Manager ds. aplikacji
Bank Handlowy w Warszawie S.A.

Innowacyjne oraz psychologiczne podejście do uczestników. Zaskoczenie i fakt, że co chwilę byłem pobudzony do coraz to innych interakcji na pewno w znacznym stopniu przyczynią się do polecenia przeze mnie tego szkolenia.
Michał Grabowski
ds. operacyjnego zarządzania procesami sprzedaży
BRE Bank S.A.

Bardzo praktyczne szkolenie porządkujące dotychczasowe umiejętności oraz wprowadzające nowe techniki. Szkolenie inne niż wszystkie, o wyraźnym rysie psychologicznym. Aktywizujące, skłaniające do działania.
Michał Glinka
Dyrektor ds. Strategii Bankowości Osobistej
Raiffeisen Bank Polska Sp. z o.o.

Mateusz, to trener o wyjątkowej osobowości. Jego styl pracy zachęcał mnie do bardzo aktywnego uczestnictwa. Uważam szkolenie za bardzo owocne i bardzo polecam wszystkim, którzy chcą wziąć odpowiedzialność za swoje życie.
Jadwiga Moszyńska
Dyrektor Sprzedaży - Kluczowi Klienci OEM
Tikkurila Polska S.A.

Nauczysz się na szkoleniu HR Biznes Partner

Szkolenie jest dedykowane wszystkim pracownikom HR mającym kontakt z klientem wewnętrznym, szczególnie na ścieżce rozwojowej prowadzącej do HR Biznes Partnera. To szkolenie jest trudnym szkoleniem, pracujemy w większości na zaawansowanych technikach i niedostępnej ogólnie wiedzy.

Trenerzy prowadzący szkolenie HR Biznes Partner

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog-biznesu-warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Przez ponad 9 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj, gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera.
Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt.

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Jest członkiem jury w konkursie "Bohater HR" organizowanego przez HR Standard. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Wszystkie terminy szkolenia

  • 24-26 września 2018 (3 dni) Warszawa

Szkolenia prowadziliśmy dla: