Naturalne jest, że zespół „marnuje” część swojej energii, jeśli jego członkowie dopiero poznają się i docierają (formowanie się zespołu) – np.  kiedy mamy nowy zespół, nowe role, nowy projekt, nowe cele, nowego lidera albo nowego członka zespołu. Jeszcze  więcej czasu i energii zespół kieruje na procesy grupowe związane z tzw. fazą różnicowania się lub konfliktowania – kiedy pojawia się opór (np. wobec jakiegoś członka zespołu, szefa lub zmian)  i próby „przesuwania granic” po swojemu przez różne osoby w zespole. Często jest to kolejny etap w życiu zespołu, poprzedzający fazę efektywnej współpracy. Zespół może do niej jednak nigdy nie dojść, jeśli zbyt długo trwają ukryte, niekonstruktywne konflikty, podważanie decyzji, plotki, negatywnie „nakręcające się” podgrupy, trudne emocje, dyskomfort. Zamiast fazy efektywnej współpracy, zespół często wraca wówczas do fazy formowania się, ponieważ ktoś z zespołu jest zwalniany lub sam odchodzi… Jeśli natomiast zespół szybko wypracowuje konstruktywne sposoby na wspólne, otwarte pokonywanie trudności, ma szansę wykorzystać istniejące różnice do zbudowania zaufania, zaangażowania, szczerości, odpowiedzialności i nastawienia na wspólne cele.

Twój zespół ma szansę wzmocnić swoją efektywność w osiąganiu celów, jeśli zaangażujesz wszystkich jego członków we wspólne poszukiwanie obszarów do poprawy i do wzmacniania oraz  wypracowanie najlepszych dla Was działań i rozwiązań.

Nie jesteś trenerem ani coachem i potrzebujesz zewnętrznego wsparcia w poprowadzeniu Ciebie i Twojego zespołu przez taki proces? Świetnie trafiłeś(aś)! Pomożemy Ci wzmocnić Twój zespół, bazując na 4 filarach jego efektywności: procesach, atmosferze, współpracy i koncentracji na rezultatach. Wspólnie zadbamy o to, aby 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego nie dotyczyło Twojego zespołu!

 

Program warsztatu (2 dni)

  • Diagnoza fazy rozwoju Waszego zespołu – wspólnie, warsztatowo odkryjecie, w jakiej fazie jest Wasz zespół oraz co to dla Was oznacza.
  • Diagnoza efektywności Waszego zespołu na bazie modelu 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg Patricka Lencioniego – dzięki naszym narzędziom i zadaniom, sami ocenicie czy i ewentualnie które dysfunkcje dotyczą Waszego zespołu.
  • 4 filary efektywnego zespołu:  procesy, atmosfera, współpraca, koncentracja na rezultatach – podczas wspólnej, warsztatowej pracy, zdecydujecie, które obszary są Waszą mocną stroną i w których chcecie wzmacniać Waszą efektywność.
  • W zależności od Waszej wspólnej diagnozy i decyzji, wspieranych wiedzą i doświadczeniem, w dalszej części warsztatu poznacie i przećwiczycie techniki oraz narzędzia wspierające Was w otwartej, szczerej i konstruktywnej pracy nad wybranymi przez Was zagadnieniami, np.: nad przekazywaniem sobie informacji zwrotnej, zarządzaniem emocjami w zespole, rozwiązywaniem i prowadzeniem konstruktywnych konfliktów, wypracowaniem nowych pomysłów lub zmian w wybranym obszarze.
  • Wybierzecie najlepsze dla Was rozwiązania, podzielicie się rolami i odpowiedzialnością we wdrażaniu ich w życie oraz zaplanujecie konkretny plan działań „powarsztatowych”.
  • Wspólnie wypracujecie zobowiązania zespołowe i działania, które pomogą Wam po warsztacie utrzymywać i wzmacniać zaufanie, otwartość, zaangażowanie, odpowiedzialność, nastawienie na wspólne cele i pozytywną energię!

Dodatkowo:

  • W trakcie warsztatu będziecie brali udział w licznych interaktywnych zadaniach, które poprzez ich specyfikę pomogą Wam już w czasie warsztatu wzmocnić jedność oraz umiejętność współpracy.
  • Trener w czasie warsztatu będzie przekazywał Wam na bieżąco informacje zwrotne dotyczące Waszego sposobu komunikacji i współpracy i/lub będzie prowokował Was pytaniami, naświetlając procesy, które z jego perspektywy działają wzmacniająco lub osłabiająco na efektywność Waszego zespołu.
  • Trener dopasuje scenariusz i sposób prowadzenia warsztatu do specyfiki i fazy rozwoju Waszego zespołu – ponieważ każdy zespół jest inny, podczas takiego warsztatu kluczowe jest dopasowanie jego przebiegu do wyzwań, z jakimi aktualnie mierzy się zespół.

Badanie potrzeb i budowanie zaangażowania przed warsztatem, w standardzie 4GROW

Standard szkoleń i warsztatów zamkniętych 4GROW zakłada, że po wspólnym podjęciu decyzji o współpracy i podpisaniu umowy, Trener 4GROW przeprowadza dogłębną diagnozę potrzeb i wyzwań zawodowych w temacie szkolenia, wśród wszystkich jego uczestników oraz z perspektywy osoby zlecającej – Działu HR lub przełożonych uczestników. Diagnoza taka zakłada indywidualny kontakt mailowy i/lub telefoniczny z uczestnikami, w celu uzyskania od nich przez trenera wszelkich informacji mogących pozytywnie wpłynąć na długofalową efektywność warsztatu.

Dzięki opisanej diagnozie, szkolenia i warsztaty zamknięte 4GROW są usługami „szytymi na miarę” – program, zadania i przykłady poruszane przez trenera nawiązują bezpośrednio do specyfiki pracy uczestników oraz do specyfiki Państwa branży, produktów i usług. Dodatkowo, uczestnicy zyskują poczucie, że ich indywidualne potrzeby rozwojowe są dla Państwa firmy ważne – rozmowa na temat ich oczekiwań i wyzwań zawodowych, buduje ich zaangażowanie jeszcze przed samym szkoleniem / warsztatem.

Powyższe standardy jakości 4GROW wynikają z naszych wieloletnich doświadczeń, z dbałości o najwyższą satysfakcję uczestników naszych szkoleń i warsztatów oraz z dbałości o ich długofalową efektywność biznesową dla firm naszych Klientów.

Trenerzy prowadzący warsztat dla zespołu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Metodologia warsztatu

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Warsztat projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w danym obszarze 
  3. Przekazywanie technik  oraz prowokowanie do tworzenia technik 
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi 

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji asertywności. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli asertywnie dbamy o własny komfort i skuteczną realizacje celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Lokalizacja, organizacja

Warsztaty przeprowadzimy dla Was w dowolnym zakątku Polski 😊 Zapraszamy jednocześnie do skorzystania z naszej komfortowej sali szkoleniowej w Warszawie. Maksymalna ilość osób w grupie to 10 osób.
Chcesz dowiedzieć się więcej, zapytać o ofertę? Skontaktuj się z nami: tel. 791 412 204, [email protected].

 

 

Pierwszy dzień szkolenia rozpoczynamy punktualnie o 10:00, kończymy o godzinie 18:00. W przypadku szkoleń 2 i 3 dniowych - następne dni szkolenia zaczynamy o 9:00 godzinie i kończymy o 17:00.

Dokładne szczegóły organizacyjne otrzymasz mailem po potwierdzeniu zgłoszenia.

W razie jakichkolwiek pytań pomoże Ci Ania Góralczuk

tel. 791 412 204, email: [email protected]

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant