4 filary efektywnego zespołu zamiast 5 dysfunkcji pracy zespołowej

Zespół to żywy organizm – tworzący go ludzie zmieniają się, w relacjach pomiędzy nimi zachodzą stale zmieniające się i różnorodne procesy, zespół jako całość także przechodzi przez różne okresy swojego rozwoju. Nie wszystkie jednak fazy „życia” zespołu są efektywne pod kątem osiągania jego celów zespołowych i biznesowych. W jakiej fazie rozwoju jest Twój zespół? Czego potrzebuje, aby wzmocnić swoją efektywność? Z nami i wspólnie ze swoim zespołem, znajdziesz odpowiedzi na te pytania. Już dziś zadbaj o to, by w Twoim zespole na stałe gościło zaufanie, otwartość, zaangażowanie, odpowiedzialność i nastawienie na wspólne cele.

Sprawdź program

Program szkolenia

Program warsztatu (2 dni)

  • Diagnoza fazy rozwoju Waszego zespołu – wspólnie, warsztatowo odkryjecie, w jakiej fazie jest Wasz zespół oraz co to dla Was oznacza.
  • Diagnoza efektywności Waszego zespołu na bazie modelu 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg Patricka Lencioniego – dzięki naszym narzędziom i zadaniom, sami ocenicie czy i ewentualnie które dysfunkcje dotyczą Waszego zespołu.
  • 4 filary efektywnego zespołu:  procesy, atmosfera, współpraca, koncentracja na rezultatach – podczas wspólnej, warsztatowej pracy, zdecydujecie, które obszary są Waszą mocną stroną i w których chcecie wzmacniać Waszą efektywność.
  • W zależności od Waszej wspólnej diagnozy i decyzji, wspieranych wiedzą i doświadczeniem, w dalszej części warsztatu poznacie i przećwiczycie techniki oraz narzędzia wspierające Was w otwartej, szczerej i konstruktywnej pracy nad wybranymi przez Was zagadnieniami, np.: nad przekazywaniem sobie informacji zwrotnej, zarządzaniem emocjami w zespole, rozwiązywaniem i prowadzeniem konstruktywnych konfliktów, wypracowaniem nowych pomysłów lub zmian w wybranym obszarze.
  • Wybierzecie najlepsze dla Was rozwiązania, podzielicie się rolami i odpowiedzialnością we wdrażaniu ich w życie oraz zaplanujecie konkretny plan działań „powarsztatowych”.
  • Wspólnie wypracujecie zobowiązania zespołowe i działania, które pomogą Wam po warsztacie utrzymywać i wzmacniać zaufanie, otwartość, zaangażowanie, odpowiedzialność, nastawienie na wspólne cele i pozytywną energię!

Dodatkowo:

  • W trakcie warsztatu będziecie brali udział w licznych interaktywnych zadaniach, które poprzez ich specyfikę pomogą Wam już w czasie warsztatu wzmocnić jedność oraz umiejętność współpracy.
 
  • Trener w czasie warsztatu będzie przekazywał Wam na bieżąco informacje zwrotne dotyczące Waszego sposobu komunikacji i współpracy i/lub będzie prowokował Was pytaniami, naświetlając procesy, które z jego perspektywy działają wzmacniająco lub osłabiająco na efektywność Waszego zespołu.
  • Trener dopasuje scenariusz i sposób prowadzenia warsztatu do specyfiki i fazy rozwoju Waszego zespołu – ponieważ każdy zespół jest inny, podczas takiego warsztatu kluczowe jest dopasowanie jego przebiegu do wyzwań, z jakimi aktualnie mierzy się zespół.

Badanie potrzeb i budowanie zaangażowania przed warsztatem, w standardzie 4GROW

Standard szkoleń i warsztatów zamkniętych 4GROW zakłada, że po wspólnym podjęciu decyzji o współpracy i podpisaniu umowy, Trener 4GROW przeprowadza dogłębną diagnozę potrzeb i wyzwań zawodowych w temacie szkolenia, wśród wszystkich jego uczestników oraz z perspektywy osoby zlecającej – Działu HR lub przełożonych uczestników. Diagnoza taka zakłada indywidualny kontakt mailowy i/lub telefoniczny z uczestnikami, w celu uzyskania od nich przez trenera wszelkich informacji mogących pozytywnie wpłynąć na długofalową efektywność warsztatu.

Dzięki opisanej diagnozie, szkolenia i warsztaty zamknięte 4GROW są usługami „szytymi na miarę” – program, zadania i przykłady poruszane przez trenera nawiązują bezpośrednio do specyfiki pracy uczestników oraz do specyfiki Państwa branży, produktów i usług. Dodatkowo, uczestnicy zyskują poczucie, że ich indywidualne potrzeby rozwojowe są dla Państwa firmy ważne – rozmowa na temat ich oczekiwań i wyzwań zawodowych, buduje ich zaangażowanie jeszcze przed samym szkoleniem / warsztatem.

Powyższe standardy jakości 4GROW wynikają z naszych wieloletnich doświadczeń, z dbałości o najwyższą satysfakcję uczestników naszych szkoleń i warsztatów oraz z dbałości o ich długofalową efektywność biznesową dla firm naszych Klientów.

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

szkolenia budowanie zespołu

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

budowanie zespołu szkolenie

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

szkolenie z budowania zespołu

Trener przesyła Ci dodatkowe materiały

Żebyś cały czas utrzymywał wysokie zaangażowanie i rozpęd w doskonaleniu się. Będziemy inspirować Cię studiami przypadku, quizami, artykułami i złotymi myślami ze szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

warsztat rozwojowy dla zespołu

Twoje szkolenie odbędzie się na 100%

Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszesz się a my potwierdzimy zapis, by termin został automatycznie objęty gwarancją.

Masz pytanie dot. programu?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
Pola wymagane

Nasza jakość - Twój komfort

DLA TWOJEJ WYGODY
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu 
i max 10 osób w grupie
 

Trenerzy prowadzący warsztat dla zespołu

Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC) oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

 

Metodologia warsztatu

 

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Warsztat projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w danym obszarze 
  3. Przekazywanie technik  oraz prowokowanie do tworzenia technik 
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi 

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli asertywnie dbamy o własny komfort i skuteczną realizacje celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

Lokalizacja, organizacja

Warsztaty przeprowadzimy dla Was w dowolnym zakątku Polski ? Zapraszamy jednocześnie do skorzystania z naszej komfortowej sali szkoleniowej w Warszawie. Maksymalna ilość osób w grupie to 10 osób.
Chcesz dowiedzieć się więcej, zapytać o ofertę? Skontaktuj się z nami: tel. 791 412 204, [email protected].

 

 

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!

Masz pytania odnośnie szkolenia?

Z przyjemnością odpowiemy!
Wpisz treść zapytania
Pola wymagane

A może wolisz zadzwonić lub wysłać maila?

Ania Łukasiewicz
koordynator ds. szkoleń

Jak dbamy o Ciebie na sali szkoleniowej w związku z epidemią COVID-19?

Zależy nam na bezpieczeństwie, zdrowiu i spokoju ducha uczestników naszych szkoleń, dlatego też wprowadziliśmy na nasze sale szkoleniowe zasady i procedury wynikające z wytycznych dot. COVID- 19:

  • Zapewniamy naszym uczestnikom jednorazowe maseczki/przyłbice/rękawiczki/płyny dezynfekujące
  • Odstępy między uczestnikami i ustawienie miejsc siedzących dostosowujemy do aktualnie obowiązujących przepisów
  • Wszystkie powierzchnie użytkowe dezynfekujemy (przed, po i w trakcie szkolenia)
  • Trenerzy 4GROW prowadzą szkolenia w przyłbicy i rękawiczkach
  • Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny pakiet cateringowy: woda (gazowana, niegazowana), sok, pakowane oddzielnie ciasteczka zbożowe, sezamki, pierniczki, orzeszki.
  • Kawę i herbatę serwuje tylko trener i podaje w jednorazowych kubkach
  • Niezbędne informacje i procedury udostępniliśmy dla każdego w sali szkoleniowej
  • Wszyscy pracownicy 4GROW otrzymali szczegółowe wytyczne związane z postępowaniem w trakcie epidemii COVID-19