Szkolenie z komunikacji - Efektywna współpraca i konstruktywny feedback

Wersje szkolenia: stacjonarne | live online
Szkolenie prowadzone w formie Development Centre

Skuteczna komunikacja jest jak muzyka. Tworzy klimat, łagodzi stres, otula dobrymi emocjami, nastraja do działania. Gdy jej brakuje, wszystko zaczyna zgrzytać i fałszować. Rozstrojony zespół gra na sprzeczne ze sobą melodie. Harmonię wprowadza komunikacja oparta na współpracy i konstruktywnym feedbacku.

Klarowny (wy)dźwięk Twojego komunikatu, doskonałe współbrzmienie słów. Jak to uzyskać? Dołącz do uczestników szkolenia 4GROW i trenuj swoje umiejętności komunikacyjne!

Sprawdź program

 

 

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu

  • Merytoryczna treść i unikalna formuła – szkolenie ma formę Development Centre, podczas którego sprawdzisz swoje umiejętności komunikacji i współpracy w silnie angażujących ćwiczeniach zespołowych. Po ich wykonaniu otrzymasz wyczerpujący feedback na temat swoich atutów i obszarów rozwoju.
  • Dzięki metodologii Ról Zespołowych Belbina, pozwalającej na lepsze zrozumienie własnych i cudzych zachowań, będziesz lepiej dopasowywać do odbiorców swój styl zachowania.
  • Uzupełniając Kwestionariusz Ról Zespołowych Belbina, poznasz swoją preferowaną rolę, jej silne strony oraz obszary rozwoju.
  • Rozwiniesz asertywną postawę w kontekście komunikacji z drugą osobą, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Dowiesz się, jak wypracowywać kreatywne rozwiązania.
  • Poznasz sposoby dochodzenia do porozumień w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

 

Autodiagnoza, ćwiczenia zespołowe, style komunikacji, techniki udzielania feedbacku – to wszystko czeka na Ciebie w ramach szkolenia: Efektywna współpraca i konstruktywny feedback. Sprawdź program i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać!

Program szkolenia

Dzień 1

  • Wprowadzenie do szkolenia.
  • Wprowadzenie do Teorii Ról Zespołowych Belbina - wypełnienie kwestionariusza.
  • Charakterystyka ról, ich mocnych i słabych stron. Porównanie i interpretacja wyników uzyskanych w teście Belbina.
  • Odniesienie wyników testu do indywidualnych spostrzeżeń uczestników. Charakterystyka różnych konfiguracji ról występujących w zespole.
  • Studium przypadku – przećwiczenie rozpoznawania cech różnych ról i ich wpływu na efektywną pracę zespołu.
  • Zagadnienie „granic psychologicznych” i indywidualnych stylów reagowania.
  • Autodiagnoza własnego stylu reagowania: uległy, agresywny, bierny czy asertywny.
  • Style komunikacji asertywnej w odniesieniu do ról zespołowych z metodologii Belbina.
  • Asertywność i pewność siebie w kontekście udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Techniki udzielania konstruktywnego feedbacku: STAR, FUKO, kanapka feedbackowa.
  • 10 zasad konstruktywnego feedbacku – w jaki sposób przekazać informację zwrotną, aby rozmówca potraktował ją jako „cenny podarunek” a nie subiektywną ocenę.
  • Podsumowanie pierwszego dnia.

Dzień 2

  • Powtórzenie dnia pierwszego.
  • Zapoznanie uczestników z arkuszami oceny i formułą Development Centre. Podział na zespoły.
  • Ćwiczenia zespołowe (z zakres mediacji, negocjacji, przywództwa, pracy projektowej itp.), których celem jest ukazanie zgubnego wpływu stereotypowego myślenia i nieefektywnej komunikacji na osiągany wynik. Ćwiczenia prowadzone są w formie scenek i symulacji
    z podziałem na role – część uczestników wykonuje zadania, część wciela się w role obserwatorów, których celem jest zwrócenie uwagi na pewne elementy komunikacji
    i współpracy w zespole.
  • Feedbacki udzielane uczestnikom gier przez obserwatorów, według wcześniej ustalonego schematu. Aby feedback był obiektywny, każdy uczestnik DC obserwowany jest przez dwóch „asesorów”, którzy po wszystkim konsultują ze sobą swoje obserwacje i wspólnie przekazują informację zwrotną.
  • Zamiana ról – osoby biorące udział w ćwiczeniach, zmieniają się w obserwatorów podczas kolejnych ćwiczeń zespołowych i na koniec otrzymują wyczerpujący feedback.
  • Uporządkowanie wiedzy na temat udzielania informacji zwrotnej, interpretacja
    i internalizacja przez uczestników otrzymanych przez nich feedbacków.
  • Podsumowanie szkolenia.

Zdecyduj, jaka forma szkolenia będzie dla Ciebie najlepsza!

Poznaj kluczowe cechy i korzyści płynące z różnych sposobów udziału w naszych szkoleniach. Które z nich najlepiej odpowiadają na Twoje potrzeby?

 

Zarezerwuj miejsce na szkoleniu stacjonarnym
  • Szkolenie w Warszawie w kameralnym apartamentowcu z prywatnym wejściem.
  • Kameralna grupa (max. 10 osób).
  • Klimatyczna sala z wygodnymi fotelami.
  • W czasie szkolenia masz bezpośredni kontakt z trenerem i tymi uczestnikami, którzy są razem z Tobą w Sali szkoleniowej.
  • Wspólnie z trenerem i innymi uczestnikami korzystasz z przerw i zapewnionego całodziennego cateringu.
  • Bierzesz aktywny udział w dyskusjach, ćwiczeniach na forum i w podgrupach, będąc w tym samym, fizycznym otoczeniu co trener.
  • Dostajesz i korzystasz na miejscu z wydrukowanych / fizycznie dostępnych materiałów, narzędzi szkoleniowych.
Zarezerwuj miejsce na szkoleniu live online
  • Uczestniczysz w szkoleniu prowadzonym „na żywo”, w określonym konkretnym terminie, będąc jednocześnie w dowolnym miejscu.
  • W czasie szkolenia korzystasz ze swojego komputera z mikrofonem i kamerą oraz z własnego dostępu do internetu.
  • Przez cały czas szkolenia masz kontakt z trenerem i innymi uczestnikami poprzez specjalny program online, do którego dostęp dostajesz od nas mailowo przed szkoleniem.
  • Bierzesz aktywny udział w szkoleniu w ramach wirtualnych dyskusji (wideo + audio + czat tekstowy), ćwiczysz w parach lub podgrupach w ramach wirtualnych pokoi.
  • Materiały szkoleniowe, ćwiczenia, techniki, narzędzia trener przesyła Ci elektronicznie w postaci plików.
Masz pytanie dot. programu?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
Pola wymagane

Nasza jakość - Twój komfort

DLA TWOJEJ WYGODY
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu 
i max 10 osób w grupie
 

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

Szkolenia z komunikacji

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Szkolenie z komunikacji

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Trener

Piotr Drozdowski psycholog biznesu 4GROW

Piotr Drozdowski

trener, konsultant, psycholog biznesu

Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter.

Certyfikowany konsultant  metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.

Ponad 16 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej
i HR.

Szkolenia online - zapoznaj się ze specyfiką

Rożne formuły szkoleń to wiele możliwości! 

Szkolenia stacjonarne, czyli realizowane w określonym miejscu i czasie – jeśli są prowadzone przez świetnego trenera, w kameralnej grupie, w komfortowej sali i z wyjątkowym cateringiem – dostarczają jedynych w swoim rodzaju wrażeń. 

Jednocześnie współczesna technologia pozwala na takie szkolenia, jakie jeszcze kilka lat temu wydawały się niemożliwe! Okazuje się, że możemy rozwijać siebie i swoich pracowników korzystając także ze zdalnych form nauki. Dzisiaj szkolenia online są już standardem nie tylko na największych międzynarodowych uczelniach ale także w ramach dostępnych dla każdego usług realizowanych przez nowoczesne firmy szkoleniowe. 

Szkolenia online, zamiennie nazywane czasem e-learning mogą być realizowane w bardzo wielu różnorodnych formach, m.in. jako webinar, podcast, videocast, wideo-konferencja, szkolenia online w czasie rzeczywistym (tzw. synchroniczne lub live online) oraz gotowe – do odtwarzania w dowolnym czasie (tzw. asynchroniczne), blended learning – połączenie różnorodnych form (zdalnych i stacjonarnych). Jakie korzyści możesz mieć dzięki najbardziej popularnym rodzajom szkoleń? 

 

Korzyści ze szkolenia live-online – realizowanego w czasie rzeczywistym: 

  • Bezpieczeństwo – jeśli zależy Ci na tym, by ograniczyć kontakt fizyczny z innymi ludźmi - np. z powodu zagrożenia epidemicznego lub z powodu Twojej choroby.
  • Aktywność i zaangażowanie – jeśli cenisz warsztatową formę szkoleń stacjonarnych i szukasz szkolenia online najbardziej zbliżonego do stacjonarnego pod kątem angażowania Ciebie i Twoich interakcji z trenerem i/lub innymi uczestnikami.
  • Aktywność i zaangażowanie – jeśli cenisz warsztatową formę szkoleń stacjonarnych i szukasz szkolenia online najbardziej zbliżonego do stacjonarnego pod kątem angażowania Ciebie i Twoich interakcji z trenerem i/lub innymi uczestnikami.
  • Komfort bezpośredniej rozmowy w czasie rzeczywistym – jeśli ważny w procesie nauki jest dla Ciebie kontakt wzrokowy / słowny z trenerem i możliwość zadawania pytań, prowadzenia dyskusji „na żywo” mimo formuły zdalnej.
  • Wymiana wiedzy „na gorąco” – jeśli w Twoim szkoleniu bierze udział więcej osób i mimo udziału zdalnego, chcesz czerpać także z doświadczeń innych uczestników.
  • Komfort nauki (i korzystania z przerw w szkoleniu) w dowolnym miejscu przy jednoczesnym aktywnym udziale w szkoleniu, które realizowane jest w jasno określonym czasie.
  • Ekologia „osobista” – jeśli wartość stanowi dla Ciebie czas i pieniądze zaoszczędzone na braku konieczności dojazdu na miejsce szkolenia (ew. noclegów poza domem); jeśli zamiast dojeżdżać z innego miasta / miejscowości i spędzać kilka dni poza domem wolisz wieczory spędzić z rodziną; materiały szkoleniowe dostajesz tylko w wersji elektronicznej – środowisko też pewnie na tym zyska 😉

Korzyści ze szkolenia stacjonarnego u nas: 

  • Komfort nauki w oderwaniu od innych zadań, dystraktorów – jeśli wiesz, że w Twoim otoczeniu trudno byłoby Ci uczyć się efektywnie (np. w domu lub miejscu pracy).
  • Pełen, nieograniczony kontakt z drugim człowiekiem - jeśli wiesz, że efektywniej uczysz się dzięki bezpośredniemu, fizycznemu kontaktowi z ludźmi (bez pośredników w postaci kamery / mikrofonu, ekranu komputera).
  • Emocje i interakcje „na wyciągnięcie ręki” – w bezpośrednim kontakcie podczas szkolenia stacjonarnego często powstaje wyjątkowa atmosfera, „flow”, energia i specyficzna dynamika interakcji.
  • Pełna swoboda komunikacji, przepływu wiedzy i doświadczeń – gdy cenisz sobie bezpośrednie, także nieformalne rozmowy z trenerem i innymi uczestnikami.
  • Różnorodność form nauki i możliwość fizycznego ruchu – jeśli ważne dla Ciebie jest, aby móc co jakiś czas uczestniczyć w zadaniach, ćwiczeniach wymagających zmiany miejsca, pozycji, formy interakcji, perspektywy fizycznej, angażujących jak najwięcej Twoich zmysłów.
  • Komfort warunków fizycznych – my dbamy o wszystko: masz dla siebie duży wygodny fotel, klimatyczną salę, drukowane materiały szkoleniowe, kameralną grupę, przerwy kawowe klasy premium (nie tylko ciastka ale też deska serów, bakalie, owoce, oczywiście napoje zimne i gorące, kawa z ekspresu), prywatne komfortowe toalety, świetny dojazd z centrum Warszawy.
 
Przejdź do sekcji: Cena i terminy

 

Nadal zastanawiasz się, czy skorzystać ze szkolenia stacjonarnego w jednej z naszych komfortowych sal, czy też – wybrać szkolenia online / e-learning albo zmiksować różne formy w blended learning? Przeczytaj poniżej nasze odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące szkoleń online.

 

FAQ - szkolenia live online

1. Co to jest szkolenie live online?

Ta forma szkolenia zakłada spotkanie z trenerem i innymi uczestnikami w wirtualnej rzeczywistości, w określonym czasie, ale Ty możesz być w dowolnym miejscu – wystarczy, że masz dostęp do internetu oraz komputer z kamerą i mikrofonem.

2. Ile czasu trwa szkolenie live online?

Szkolenie takie może trwać od 1 godziny do nawet kilku dni – w zależności od tematu, programu i zakresu merytorycznego.

3. Do kogo skierowane są szkolenia live online?

Do osób, które szukają formuły pośredniej pomiędzy szkoleniem stacjonarnym a szkoleniem online gotowym (do odtworzenia w dowolnym czasie). Dzięki formule live-online, masz kontakt w czasie rzeczywistym z trenerem / grupą i jednocześnie możesz będąc wirtualnie na szkoleniu, fizycznie być w dowolnym innym miejscu.

4. Kiedy i jak otrzymam dostęp do szkolenia?

Po zapisie na konkretny termin szkolenia otrzymasz dane niezbędne do logowania mailem.

5. Jakie są wymagania sprzętowe?

Jedyne, czego potrzebujesz to komputer / laptop z kamerą i mikrofonem oraz prędkość internetu – min. 5Mb/s żeby zachować wysoką jakość transmisji audio i video.

6. Czy dostanę jakieś materiały?

Przed szkoleniem live online każdy uczestnik otrzymuje mailowo pliki z materiałami, z których będzie korzystał podczas szkolenia.

7. Czy szkolenie live online to wykład?

Technologia, w której prowadzimy szkolenia live online pozwala na wykorzystanie różnych narzędzi pracy warsztatowej m.in. moderowana dyskusja, Q&A, ćwiczenia w parach, gorące krzesło. Aby zadbać o efektywność nauki oraz dynamikę interakcji, uczestnicy biorą aktywny udział w dyskusjach i ćwiczeniach - komunikują się oraz widzą przez całe szkolenie z trenerem oraz ze sobą nawzajem.

8. Jak wygląda takie szkolenie live online?

Wszyscy biorący udział w szkoleniu będą widzieli siebie na podzielonym na okienka ekranie. Mogą zadawać pytania, ćwiczyć w parach. Trener moderuje spotkanie i dba o jego efektywność i dynamikę.

9. Jak mam dołączyć do szkolenia?

Po zapisie na szkolenie otrzymasz wszystkie szczegóły i dane do logowania.

10. Jak mam się przygotować do szkolenia live online?

Zadbaj o pozytywny nastrój oraz o przestrzeń do pracy w skupieniu, o takie warunki w Twoim otoczeniu abyś mógł swobodnie korzystać z kamery i mikrofonu.

11. W jaki sposób otrzymam certyfikat po szkoleniu live online?

Certyfikat otrzymasz w wersji elektronicznej (pdf na maila), a oryginał pocztą tradycyjną.

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!

Masz pytania odnośnie szkolenia?

Z przyjemnością odpowiemy!
Wpisz treść zapytania
Pola wymagane

A może wolisz zadzwonić lub wysłać maila?

Ania Łukasiewicz
koordynator ds. szkoleń

 

Metodologia szkolenia 

 

    Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

    Szkolenie projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

    1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji w danym obszarze. Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
    2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w omawianym obszarze.
    3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik.
    4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu.
    5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról).
    6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi.

    Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

    Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w danym obszarze. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

    Trener będzie korzystać z różnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

    • Gorące krzesło
    • Odgrywanie ról i scenek
    • Dyskusja moderowana
    • Instruktaż
    • Przykłady audio i video
    • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
    • Trening ze stop-klatką na feedback

     

    Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

    • Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
    • Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
    • Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
    Dowiedz się więcej lub zadzwoń 531 314 431