Szkolenie z komunikacji - Efektywna współpraca i konstruktywny feedback

Szkolenie prowadzone  w formie Development Centre

Skuteczna komunikacja jest jak muzyka. Tworzy klimat, łagodzi stres, otula dobrymi emocjami, nastraja do działania. Gdy jej brakuje, wszystko zaczyna zgrzytać i fałszować. Rozstrojony zespół gra na sprzeczne ze sobą melodie. Harmonię wprowadza komunikacja oparta na współpracy i konstruktywnym feedbacku.

Klarowny (wy)dźwięk Twojego komunikatu, doskonałe współbrzmienie słów. Jak to uzyskać? Dołącz do uczestników szkolenia 4GROW i trenuj swoje umiejętności komunikacyjne!

 

 

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu

  • Merytoryczna treść i unikalna formuła – szkolenie ma formę Development Centre, podczas którego sprawdzisz swoje umiejętności komunikacji i współpracy w silnie angażujących ćwiczeniach zespołowych. Po ich wykonaniu otrzymasz wyczerpujący feedback na temat swoich atutów i obszarów rozwoju.
  • Dzięki metodologii Ról Zespołowych Belbina, pozwalającej na lepsze zrozumienie własnych i cudzych zachowań, będziesz lepiej dopasowywać do odbiorców swój styl zachowania.
  • Uzupełniając Kwestionariusz Ról Zespołowych Belbina, poznasz swoją preferowaną rolę, jej silne strony oraz obszary rozwoju.
  • Rozwiniesz asertywną postawę w kontekście komunikacji z drugą osobą, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Dowiesz się, jak wypracowywać kreatywne rozwiązania.
  • Poznasz sposoby dochodzenia do porozumień w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

 

Autodiagnoza, ćwiczenia zespołowe, style komunikacji, techniki udzielania feedbacku – to wszystko czeka na Ciebie w ramach szkolenia: Efektywna współpraca i konstruktywny feedback. Sprawdź program i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać!

Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
Pola wymagane

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

Szkolenia z komunikacji

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Szkolenie z komunikacji

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Nasza jakość - Twój komfort

DLA TWOJEJ WYGODY
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu 
i max 10 osób w grupie
 

Trener

Piotr Drozdowski psycholog biznesu 4GROW

Piotr Drozdowski

trener, konsultant, psycholog biznesu

Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter.

Certyfikowany konsultant  metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.

Ponad 16 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej
i HR.

Program szkolenia

Dzień 1

  • Wprowadzenie do szkolenia.
  • Wprowadzenie do Teorii Ról Zespołowych Belbina - wypełnienie kwestionariusza.
  • Charakterystyka ról, ich mocnych i słabych stron. Porównanie i interpretacja wyników uzyskanych w teście Belbina.
  • Odniesienie wyników testu do indywidualnych spostrzeżeń uczestników. Charakterystyka różnych konfiguracji ról występujących w zespole.
  • Studium przypadku – przećwiczenie rozpoznawania cech różnych ról i ich wpływu na efektywną pracę zespołu.
  • Zagadnienie „granic psychologicznych” i indywidualnych stylów reagowania.
  • Autodiagoza własnego stylu reagowania: uległy, agresywny, bierny czy asertywny.
  • Style komunikacji asertywnej w odniesieniu do ról zespołowych z metodologii Belbina.
  • Asertywność i pewność siebie w kontekście udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Techniki udzielania konstruktywnego feedbacku: STAR, FUKO, kanapka feedbackowa.
  • 10 zasad konstruktywnego feedbacku – w jaki sposób przekazać informację zwrotną, aby rozmówca potraktował ją jako „cenny podarunek” a nie subiektywną ocenę.
  • Podsumowanie pierwszego dnia.

Dzień 2

  • Powtórzenie dnia pierwszego.
  • Zapoznanie uczestników z arkuszami oceny i formułą Development Centre. Podział na zespoły.
  • Ćwiczenia zespołowe (z zakres mediacji, negocjacji, przywództwa, pracy projektowej itp.), których celem jest ukazanie zgubnego wpływu stereotypowego myślenia i nieefektywnej komunikacji na osiągany wynik. Ćwiczenia prowadzone są w formie scenek i symulacji
    z podziałem na role – część uczestników wykonuje zadania, część wciela się w role obserwatorów, których celem jest zwrócenie uwagi na pewne elementy komunikacji
    i współpracy w zespole.
  • Feedbacki udzielane uczestnikom gier przez obserwatorów, według wcześniej ustalonego schematu. Aby feedback był obiektywny, każdy uczestnik DC obserwowany jest przez dwóch „asesorów”, którzy po wszystkim konsultują ze sobą swoje obserwacje i wspólnie przekazują informację zwrotną.
  • Zamiana ról – osoby biorące udział w ćwiczeniach, zmieniają się w obserwatorów podczas kolejnych ćwiczeń zespołowych i na koniec otrzymują wyczerpujący feedback.
  • Uporządkowanie wiedzy na temat udzielania informacji zwrotnej, interpretacja
    i internalizacja przez uczestników otrzymanych przez nich feedbacków.
  • Podsumowanie szkolenia.

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!

Masz pytania odnośnie szkolenia?

Z przyjemnością odpowiemy!
Wpisz treść zapytania
Pola wymagane

A może wolisz zadzwonić lub wysłać maila?

Ania Łukasiewicz
koordynator ds. szkoleń

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

  • Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
  • Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
  • Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Dowiedz się więcej lub zadzwoń 531 314 431

 

Metodologia szkolenia 

 

    Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

    Szkolenie projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

    1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji w danym obszarze. Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
    2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w omawianym obszarze.
    3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik.
    4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu.
    5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról).
    6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi.

    Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

    Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w danym obszarze. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

    Trener będzie korzystać z różnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

    • Gorące krzesło
    • Odgrywanie ról i scenek
    • Dyskusja moderowana
    • Instruktaż
    • Przykłady audio i video
    • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
    • Trening ze stop-klatką na feedback