4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Inteligencja emocjonalna – po co biznesmenom?

Szkolenie Zarządzanie stresem

 

Dlaczego firmy na równi z twardymi umiejętnościami doceniają pracowników z inteligencją emocjonalną? Ponieważ emocje mają ogromny wpływ na nasze zachowanie, a odpowiednie zachowanie potrzebne jest do efektywnego realizowania zadań w pracy. Zatem świadomość własnych emocji oraz umiejętność ich zmiany w taki sposób, aby wzmacniały naszą skuteczność, jest wręcz niezbędne w świecie biznesu. Wysoki poziom inteligencji emocjonalnej pozwala wyeliminować negatywne skutki stresu, konstruktywnie rozwiązywać problemy w zespole oraz budować satysfakcjonujące relacje biznesowe.

Relacje z otoczeniem     

W biznesie coraz większą rolę odgrywa budowanie zaufania, które docelowo ma przełożyć się na zawarcie transakcji. O skuteczności tych zabiegów decyduje trafna ocena oczekiwanych efektów. Otwartość na drugiego człowieka przydaje się jednak już na etapie przygotowywania projektów ze współpracownikami. Umiejętność odpowiedniego interpretowania zachowań i emocji osób w grupie pozwala uniknąć niepotrzebnych sporów lub łagodzić rodzące się konflikty. Współpraca przebiega płynnie i pozwala realizować kolejne założenia etapowe. To także umiejętność zarządzania własnymi emocjami. Osoba z rozwiniętą inteligencją emocjonalną  potrafi wcześnie reagować na pierwsze symptomy stresu np. stosując odpowiednie techniki relaksacji.

Większa satysfakcja z pracy

Elastyczność w podejściu do biznesowych decyzji – dlaczego to takie ważne? Odczuwanie względności powodów czyichś zachowań pozwala uniknąć gwałtownych reakcji i przygnębienia. Sytuacje trudne łatwiej jest wtedy rozwiązywać poprzez negocjacje, kierując sprawy w stronę rozwiązania. Osoba inteligentna emocjonalnie traktuje problemy jako szansę zmiany na lepsze, wyciąga wnioski i wdraża nowe rozwiązania. Dzięki tego rodzaju działaniom ciągle stawia się w obliczu ciekawych wyzwań. Nie dotyka jej rutyna i częściej odczuwa satysfakcję w pracy.

Rozumienie emocji

Wysoka świadomość wszystkich emocjonalnych procesów niesie ze sobą wiele korzyści. Jeśli wiesz,  że doświadczasz właśnie permanentnego smutku - kluczem będzie odpowiednie jego nazwanie i dostosowanie swoich zadań do obecnego stanu. Pozostań chwilę w ciszy i spróbuj ocenić skąd wzięła się w Tobie dana emocja. Jeśli nie stać Cię dziś na wylewny entuzjazm, zostań w biurze i przejmij zadania wymagające uwagi i skupienia.  Rozpoznając w sobie konkretny stan emocjonalny łatwiej jest go zmienić, np. smutek na radość. To właśnie w ten sposób ludzie biznesu osiągają największe sukcesy.

Chciałbyś rozwijać w sobie inteligencję emocjonalną? Przyjdź na „Zarządzanie stresem” – szkolenie, które pozwoli Ci skutecznie radzić sobie ze stresem, zrozumieć swoje otoczenie i samego siebie!

Szkolenie Zarządzanie stresem

 

 

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.