4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 PL Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Przejmij kontrolę nad rozmową za pomocą prostego algorytmu:

1. DOCEŃ (szczerze!) chociaż jedną rzecz w zachowaniu / osobie Twojego rozmówcy.
W ten sposób nie tylko dopieścisz jego ego, ale pokażesz również swoje dobre zamiary, np.:

  • „Doceniam to, że od razu przyszedłeś do mnie z tą sprawą…”
  • „Dziękuję, że mówisz mi o tym…”
  • „Dziękuję, że zwróciłeś się do mnie z tym…”
  •  Zadumanie się nad czyimś pytaniem / komentarzem
  • „Cenna uwaga.”
  • „Odważny komentarz.”
  • „Bystry komentarz.”
  • „Inteligentny komentarz.”
  • „Trudne pytanie…”
  • „Dobre pytanie…”
  • „Ciekawe pytanie…”
  • „Szacun za szczerość.”
  • „Doceniam szczerość…”
  • „Doceniam, że mówisz mi o tym…”
  • „Podoba mi się twoja bezpośredniość.”
  • „Rzuciłeś mi niezłe wyzwanie tymi słowami…”
  • „Szybko to roztrzaskałaś/przeanalizowałaś.”
  • „Gratuluję sprawnej dedukcji.”
     

2. OKAŻ ZROZUMIENIE wobec tego, co chce przekazać Ci rozmówca.
Potwierdzając, że rozumiesz co do Ciebie mówi, osłabiasz jego potrzebę dalszego przekonywania Cię, np.:

  • „Słyszę, że nie jesteś zadowolony z mojej dzisiejszej prezentacji...”
     

3. WYDOBĄDŹ SEDNO pytając o oczekiwania rozmówcy.
Dowiesz się, co konkretnie mu nie odpowiada i nad czym możecie popracować, np.:

  • „W jaki sposób chciałbyś, żebym poprowadził dzisiejszą prezentację? Czego oczekiwałeś?”
     

4. ZAJMIJ STANOWISKO wobec oczekiwań rozmówcy.
Będzie wiedział, na co się zgadzasz i co zamierzasz zrobić, np.:

  • „Teraz rozumiem, czego zabrakło w mojej prezentacji. Uwzględnię Twoje uwagi przy następnym projekcie. Proponuję też, że przed wystąpieniami będę Ci  przesyłać prezentacje do akceptacji, dzięki czemu unikniemy podobnych sytuacji w przyszłości.”

 

Sądzisz, że te 4 kroki wystarczą? Nie wierz nam na słowo – zastosuj i sam się przekonaj!