4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Skuteczne techniki dla HR, które ułatwiają dialog z biznesem

HR szkolenieJak zbudować autentyczne, równorzędne partnerstwo z zarządem, menedżerami i pracownikami? Bazę stanowią przede wszystkim bardzo dobrze rozwinięte kompetencje, a także… dobre intencje. Jeśli faktycznie chcesz być wsparciem i Twoim zamiarem jest wypracowanie porozumienia, powinieneś o tym pamiętać w swoich działaniach i zachować szczerość oraz konsekwencję. 

Na liście kompetencji kluczowych dla specjalistów ds. HR i HR Biznes Partnerów znajdują się m.in. asertywność, komunikatywność, sztuka perswazji i budowania autorytetu, charyzma i umiejętność zarządzania konfliktem. 

 

Trenerzy 4GROW polecają:

1.    Techniki coachingowe

Rozmowy to ważny aspekt w pracy HR-owca, dlatego dobrze jest zwrócić szczególną uwagę na strukturę dialogu i pytania, które formułujemy. HR Business Partner wspiera menedżerów w budowaniu i rozwijaniu zespołów, tworzenia przestrzeni dla różnych osobowości i stylów poznawczych. Od sposobu komunikacji w dużym stopniu zależy, czy uda się wspólnie wypracować rozwiązania, uszanować różne punkty widzenia i spostrzeżenia oraz wysłuchać rozmówcę – bez zajmowania pozycji wszystkowiedzące eksperta, który narzuca swoje oceny. Zarówno w pracy zespołowej, jak i podczas rozmów z menedżerami przyda się znajomość technik coachingowych i stosowanie takich pytań, które będą służyć refleksji, odkrywaniu potencjału, samodzielnemu wyciąganiu wniosków i tworzeniu odpowiedzi. 

2.    Techniki komunikacji

HR Biznes Partner współpracuje zarówno z klientami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi, dlatego bardzo duże znaczenie ma przygotowanie do rozmowy z nimi, poznanie ich stylu komunikacji, nawyków, przyzwyczajeń i potrzeb. Aby wypowiadane zdania faktycznie układały się w dialog, a nie wyłącznie monolog, przydatna okaże się umiejętność zadawania adekwatnych, uważnych pytań i budowania komunikatu „ja”. Jednym z użytecznych narzędzi jest metod FUKO, która pozwala podkreślić szczere intencje i bazować na faktach. Rolą HR-owca jest też budowanie strategii rozwoju, proponowanie nowych możliwości, inicjowanie zmian. Wówczas kluczem do sukcesu staje się taki rodzaj komunikacji, w której pracownicy czy partnerzy biznesowi nie będą czuli się traktowani z wyższością. Jednocześnie specjalista ds. HR powinien wiedzieć, jak w konstruktywny i niekrzywdzący sposób formułować oczekiwania i egzekwować przestrzegania ustalonych procedur czy wypracowanych rozwiązań. Szkolenie z komunikacji, test inteligencji emocjonalnej, trening antystresowy, szkolenie menedżerskie to możliwości, z których warto skorzystać, żeby wzmocnić swoje kompetencje miękkie. 

3.    Techniki asertywności

Techniki i trening asertywności przydadzą się m.in. w obliczu trudnych rozmów, niechęci, uprzedzeń pracowników wobec proponowanych rozwiązań, poczucia nacisków na dział HR. Warto poznać różne narzędzia, które można na co dzień stosować, żeby trenować asertywność. Należą do nich m.in. techniki: asertywnej odmowy, zasłona dymna, jujitsu, odroczenie asertywne czy zdarta płyta. W zrozumieniu różnych mechanizmów i zachowań w relacjach biznesowych przyda się także znajomość teorii i koncepcji związanych np. z analizą transakcyjną (według Berne’a) oraz trójkątem dramatycznym  (według Karpmana). W zachowaniu asertywnej postawy i obronie przed manipulacją pomocna będzie z kolei znajomość zasad wpływu (według Cialdiniego). 

4.    Techniki budowania zespołu i zarządzania konfliktem

Funkcjonowanie zespołu w dużej mierze zależy od kompetencji menedżera. Wsparcie i partnerstwo z HR mogą przenieść zespół na wyższy poziom jakości – pod względem komunikacji, efektywności, wzajemnego zrozumienia potrzeb, spójności z kulturą organizacyjną i celami biznesowymi. Przydatna będzie wiedza m.in. na temat modelu HPI czy modelu pięciu dysfunkcji zespołu. W zarządzaniu konfliktem i wypracowywaniu rozwiązań przyda się np. koncepcja Porozumienia przez przemocy, którą z powodzeniem można zastosować w relacjach zawodowych. W konstruktywnym i nieagresywnym reagowaniu na opór, krytykę, zastrzeżenia i pretensje pomoże np. technika EGO™, z kolei znajomość techniki Alternatywy™ pozwoli w dyplomatyczny sposób zaprezentować walory Twojego rozwiązania podczas wymagającej wymiany zdań. Warto też poznawać sposoby logicznego argumentowania i zarządzania stresem, by nie powodować natężenia trudnych emocji, a racjonalnie dobierać słowa. Planując szkolenie zarządzanie zespołem, dobrze jest przygotować wcześniej diagnozę potrzeb, zastanowić się, czemu ma służyć szkolenie, jakie cele chcemy zrealizować, co warto wzmocnić w zespole. To też okazja, żeby przeanalizować kwestie typu: jak być liderem, kto może być autorytetem, a także odpowiedzieć sobie na pytanie: na czym polega wywieranie wpływu i sztuka perswazji. 

Jak wzmocnić swój autorytet? Bądź autentycznym partnerem biznesowym!

Chcesz przekonać się, czy potrafisz nawiązywać i utrzymywać relacje? Zastanawiasz się, czy jesteś wystarczająco asertywny? Zależy Ci, żeby wywierać wpływ na innych, ale w etyczny sposób, bez manipulacji? Rozwiąż anonimowy i bezpłatny test opracowany przez trenera 4GROW. Otrzymasz podsumowanie udzielonych odpowiedzi i wskazówki, nad jakimi obszarami warto popracować i co jeszcze możesz zrobić, żeby wzmocnić swój autorytet i pozycję HR Biznes Partnera. 

Autorska technika FAPROK ™, strategia 4AS™ i wiele innych narzędzi może stać się Twoją codziennością dzięki szkoleniu 4GROW: HR Biznes Partner prawdziwym Partnerem

Źródło fot.: Pixabay.com

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.