Uzyskaj dofinansowanie na szkolenie!
Obniż koszt szkolenia nawet do 0%!
Programy wsparcia z BUR i KFS oferują dofinansowania do szkoleń, a my pomożemy Ci je uzyskać!
Przeczytaj o tych programach, lub zostaw numer – zadzwonimy i opowiemy Ci wszystko. A Ty zdecydujesz, czy chcesz skorzystać ze wsparcia.
Akademia Menedżera - Szkolenie z zarządzania zespołem
Akademia Menedżera: 180º
O tyle zmienimy Twoje dotychczasowe przekonania na temat tego co oznacza bycie menedżerem i jakie masz do dyspozycji możliwości wpływu na pracowników i zarząd!
33 = 17 + 10 + 6
Dostaniesz od nas 17 narzędzi, 10 technik i 6 modeli, by zyskać 300% więcej motywacji i zaangażowania pracowników.
Twoje zadanie po szkoleniu to wdrażać. I zbierać plony.
4,96 ♥ / 5
Taka jest średnia ocena satysfakcji 390 uczestników 40 edycji szkoleń w ramach Akademii Menedżera w skali 1-5, z ostatnich trzech lat.
lub
Efekty Akademii Menedżera
Na szkoleniu nauczysz się:
- Motywowania, inspirowania i angażowania pracownika, zwłaszcza niefinansowo.
- Egzekwowania zleconych zadań i dyscyplinowania opornych pracowników.
- Delegowania celów i zadań.
- Sprawiedliwego rozliczania i oceniania pracownika.
- Budowania wizerunku lidera, zwłaszcza wobec starszych, bardziej doświadczonych pracowników lub do niedawna swoich równorzędnych kolegów.
- Rozwijania pracownika i usamodzielniania go w rozwijaniu się.
- Budowania współpracującego zespołu i wspierającego się w realizacji wspólnych celów, za które czują się współodpowiedzialni.
- Jak stosować coachingowy styl zarządzania w postawie lidera transformacyjnego
- Zarządzania poprzez wartości Twoje oraz firmowe oraz zarządzania wartościami pracownika i zespołu
Nasza Akademia Menedżera jest pełna praktycznych narzędzi gotowych do zastosowania przez Ciebie!
Opinie o szkoleniach w ramach Akademii Menedżera
Dziękuję za indywidualne podejście i odpowiednie zgłębienie tematów z zakresu zarządzania zespołem. Jestem zainspirowany do rozwoju moich zdolności managerskich i przywódczych. Szkolenie z odpowiednią ilością czadu!
Szkolenie godne polecenia w każdym aspekcie. Ciekawy i produktywny program. Profesjonalna prowadząca, materiały i inne aspekty organizacyjne na najwyższym poziomie. W skali od 1 do 10 szkolenie oceniam na 10 :).
Szkolenie z Zarządzania zespołem i motywowania w 4GROW wywróciło mój świat i jego postrzeganie do góry nogami. Zarządzanie zespołem to nie proces zero-jedynkowy. To umiejętność zadawania odpowiednich pytań, słuchania i dochodzenia do wartości. Dzięki przykładom łatwiej zobrazować to wszystko. Zrozumieć. Szczerze polecam.
Szkolenia prowadziliśmy dla:
Czym jest Akademia Menedżera?
Akademia Menedżera jest programem rozwojowym kompetencji menedżerskich, składającym się z czterech poziomów oraz przypisanych do nich czterech części Akademii Menedżera. Nasza Akademia Menedżera jest unikatowa ze względu na dopasowanie materiału rozwojowego do poziomu kompetencji menedżerskich, na którym obecnie uczestnik się znajduje. W tym podejściu menedżer dostaje taki zakres technik, który z wielką korzyścią jest w stanie wdrożyć w praktykę na swoim poziomie menedżerskim. Na naszych szkoleniach skupiamy się bowiem tylko na tym, co realnie jest potrzebne menedżerowi. Zero niepotrzebnej teorii i technik, które są nieużyteczne!
Poziomy menadżerskie zostały przez nas opracowane na bazie lat doświadczeń w zarządzaniu - naszym i naszych uczestników szkoleń - menedżerów. Punktem wyjścia dla nas było 5 Poziomów Przywództwa Maxwella, które jednak nie spełniają swojej roli w kontekście ścieżki rozwoju kompetencji menedżerskich. Poniżej możesz zobaczyć, jak definiujemy ścieżkę rozwoju menedżera i adekwatne szkolenia w ramach Akademii Menedżera do poziomu rozwoju uczestnika:
Chcesz wiedzieć, na jakim menedżerskim jesteś? Zrób test na poziomy przywództwa z rekomendacją odpowiedniego poziomu szkolenia - tylko 4 pytania, zajmie Ci to 10 minut!
Test Poziomów Przywództwa 4GROW z rekomendacją poziomu Akademii Menedżera
Wybierz poziom Akademii Menedżera
Jeśli nie masz pewności, który poziom szkolenia wybrać, zrób test na poziomy przywództwa z rekomendacją odpowiedniego poziomu Akademii Menedżera - tylko 4 pytania, zajmie Ci to 10 minut!
Test Poziomów Przywództwa 4GROW z rekomendacją poziomu Akademii Menadżera
Program szkolenia: Akademia Menedżera poz. II - Efektywny biznesowo menadżer
-
1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki
- motywowanie 3.0 -
Prawie każdy pracownik obejmując nową rolę cieszy się i jest zmotywowany - tę motywację łatwo zepsuć nieodpowiednim motywowaniem i niestety najczęściej tak się dzieje!. Także pracownik pracujący od jakiegoś czasu źle zarządzany będzie tracić motywację. Dlatego w tym poziomie skupiamy się na tym, by wykorzenić "chwasty" i nie niszczyć motywacji, którą każdy pracownik naturalnie ma i która sama potrafi się odradzać jeśli ma do tego odpowiednie warunki - dobrego menadżera:
- Dowiesz się jakie błędy w motywowaniu i zachowania menadżera demotywują pracownika
- I jednocześnie poznasz odwrotne zachowania i sposoby, które sprawią, że motywacja Twoich pracowników będzie wracała do optymalnego poziomu danej osoby
- Poznasz technikę STAR w kontekście motywującego doceniania pracownika jako wzmacniający "instant feedback"
-
2. Od informacji zwrotnej do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika
-
Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!
- Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
- Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
- Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności: 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację.
- Program naprawczy dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menadżerskie.
-
3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności oraz zwalnianie
-
- Błędy w delegowaniu
Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące. - Jak delegować, czyli jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
- SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
- na poziomie operacyjnym i menedżerskim
- uczącym się i specjalistom/ekspertom
- kreatywnym i szablonowym
- zaangażowanym i leniwym
- Jak rozliczać i oceniać
- STAR+ZPZU - niezwykle skuteczne techniki do sprawiedliwej oceny - zarówno w ramach "instant feedback" jak i prowadzenia okresowych rozmów oceniających
- Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
- Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
- Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
- Jak zwolnić pracownika będąc szczerym i jednocześnie dodając mu otuchy i wiary w siebie na przyszłość
- Błędy w delegowaniu
-
4. Jak budować zaufanie oraz prawdziwy zespół?
-
- 5 Dysfunkcji zespołu - poziom I - dostaniesz 4 narzędzia, dzięki którym pracownicy będą w większym stopniu chcieli sobie pomagać i współpracować ze sobą
-
5. Zarządzanie sytuacyjne zespołem - jaki styl zarządzania wybrać?
-
- 6 Poziomów Shermana – czyli jak dopasować delegowanie, do sytuacji i kompetencji pracownika by uchronić się przed błędami oraz wzmacniać odpowiedzialność i proaktywność w pracowniku
- Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
- R4 - samodzielny ekspert
- Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
- style wg. Blake'a-Mouton
- style wg. Hersey'a-Blancharda
Przez całe szkolenie, trener będzie zwracał Ci uwagę na Twój język i mowę ciała w kontekście budowania autorytetu lidera – neurolingwistyka to potężna wiedza, która pomoże Ci świadomie operować słowem!
Poprowadź pracowników na wyżyny efektywności...
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program GRATIS
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę Akademii Menedżera, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:
Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu indywidualnym GRATIS
Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program Akademii Menedżera, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszej Akademii Menedżera. Dodatkowo:
Dostęp do platformy online.4grow.pl GRATIS
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nieograniczony czasowo dostęp do platformy online 4GROW, na której ma możliwość podglądu materiałów szkoleniowych, skorzystania z ćwiczeń i narzędziownika, zapoznania się z listą polecanych książek oraz korzystania z forum.
Treningi grupowe po szkoleniu GRATIS
Co kilka miesięcy organizujemy 2-godzinne treningi grupowe, podczas których masz możliwość dalszej praktyki przed publiką oraz otrzymania informacji zwrotnej od trenera i uczestników - dzięki temu dalej rozwijasz swój warsztat i odświeżasz sobie techniki!
Przekonaj się osobiście, jak miły i efektywny może być rozwój!
Mateusz Dąbrowski
Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Doradca i coach kadry zarządczej i menadżerskiej wyższego szczebla.
Praktyk biznesu - przez całą karierę wspierał kadrę menedżerską od strony HR, w 2009 zdecydował się zrezygnować z pracy w korporacji i stworzył firmę 4GROW, a od 2010 roku zarządza nią. W 4GROW jest odpowiedzialny za strategię i zarządzanie zespołem.
Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.
Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.
Piotr Drozdowski
Psycholog, dyplomowany Trener biznesu, Master NLP, mówca motywacyjny, praktyk biznesu z doświadczeniem korporacyjnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, facylitator zespołów, rekruter. Założyciel i CEO działającego na rynku od 2009 roku konsorcjum szkoleniowego. Certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina. Ponad 16 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR. W latach 2010-2012 ekspert portalu Pracuj.pl w zakresie rekrutacji i employer brandingu dla klientów portalu. Od 2014 roku wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, w latach 2012-2013 wykładowca na podyplomowych studiach na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa. Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm, jak: Auchan Retail Polska, TVN, PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Nokia Poland, Orlen Gaz, Ceramika Tubądzin, Bank BPH, Nordea Bank, Sanitec Koło, Grupa Pracuj, Fresenius Medical Care, EGB Investments i wielu innych.
Metodyka Akademii Menedżera
W naszych szkoleniach dostajesz właśnie w takich proporcjach:
Techniki i narzędzia konkretne strategie działania adekwatne do sytuacji i optymalne narzędzia (np. formularze, scenariusze rozmów, matryce, ściągi) – gotowce, które wiesz jak wykorzystać na co dzień
Warsztat dzięki ćwiczeniom grupowym, grom, pracy w parach, na gorącym krześle, prowokacjom, wdrażasz nowe techniki i narzędzia, doświadczasz omawianych mechanizmów na sobie także w zaskakujących eksperymentach
Wiedza niezbędne informacje, teorie przełamujące schematy i mity, badania i odkrycia z różnych dziedzin: psychologii, neurobiologii, coachingu, NLP
- Szkolenie jest prowadzone warsztatowo - uczestnicy ćwiczą poznawane techniki i narzędzia w bardzo zróżnicowany sposób (tu przeczytasz więcej).
- Każdy otrzymuje materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia i narzędzia (formularze, ściągi, planery, itp).
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej 4GROW, na której:
- są osadzone wszystkie materiały szkoleniowe oraz
- jest forum do komunikacji pisemnej z trenerem i uczestnikami szkoleń z tego tematu, umożliwiające zadawanie pytań oraz wymianę doświadczeń.
- Uczestnicy online łączą się za pomocą platformy video-szkoleniowej z trenerem (i uczestnikami na sali jeśli takowi się zapisali w ramach formy Mix).
Oblicz cenę
Uczestnicy polecają nasze szkolenia live online
A może bliższa Ci klasyczna, stacjonarna forma szkolenia?
Zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa wobec COVID-19, a także:
i max 10 osób na sali
Przekonaj się o naszej jakości -
Za co uczestnicy cenią sobie naszą Akademię Menedżera?
Terminy szkoleń menedżerskich w ramach Akademii Menedżera
TERMINY | WARIANT SZKOLENIA | LOKALIZACJA | |||
---|---|---|---|---|---|
2024-05-13 - 2024-05-14 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2024-05-20 - 2024-05-21 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
Do uzgodnienia |
|
Mix: Online lub dowolne miasto | Zapytaj | ||
2024-12-11 - 2024-12-13 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2024-06-06 - 2024-06-07 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2024-11-14 - 2024-11-15 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2024-07-04 - 2024-07-05 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj | ||
2024-08-05 - 2024-08-06 |
|
Warszawa
|
Zarezerwuj |
Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie – niezbędnik lidera XXI wieku
Skuteczny styl zarządzania zespołem to święty Graal dla większości liderów. Często menedżerowie rozkładają ręce narzekając, że próbowali już „dosłownie wszystkiego” – żadne nagrody ani kary nie spowodowały, że pracownicy zaangażowali się w swoje zadania. Liderzy ci stracili już chęć rozwoju swoich umiejętności zarządzania zespołem. Inni czują opór przed „negocjowaniem” z pracownikiem, który przecież „ma wykonać tylko swoją pracę”. Są też i tacy, którzy na pewno chętnie przychyliliby nieba pracownikom, ale „mają związane ręce”, bo struktura organizacji „nie pozwala im podjąć żadnych działań w tym kierunku”. Czy podczas szkolenia liderzy ci otrzymają uniwersalny przepis na efektywne zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie?
Przede wszystkim obalą wiele fałszywych przekonań i niekonstruktywnych schematów zarządzania zespołem. Przykładowo, stosując system nagród i kar mający zachęcić pracownika do wykonania danego zadania, zyskujemy osobę, która podejmuje działania tylko ze względu na okoliczności zewnętrze, tzn. dopóki marchewka jest wystarczająco apetyczna albo strach przed batem wystarczająco duży. Taki styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania powoduje, że pracownik nie jest efektywny ani zaangażowany. Koncentruje się wyłącznie na konsekwencjach zadania, a nie na samym jego wykonaniu, dodatkowo wymaga ciągłej kontroli.
Często ogromne zaskoczenie podczas szkolenia z zarządzania zespołem, wzbudza aspekt finansowy – jest on istotny, ale przez menedżerów przeceniany. Oczywiście, każdy pracownik musi mieć zapewnione pewne bezpieczeństwo materialne, jednak pieniądze nie są najskuteczniejszym motywatorem, bo działają właśnie na zasadzie zewnętrznej marchewki.
Jak w takim razie spowodować, by pracownik czerpał satysfakcję z wykonywanych zadań, czuł że jest ona ważna, by po prostu „chciało mu się chcieć”? Proponuję, byś skoncentrował się na trzech istotnych obszarach zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania i zaobserwował efekt wśród swoich pracowników:
- Pokaż sens!
Pracownicy muszą wiedzieć, czego się od nich oczekuje. Zbyt wiele nieporozumień wynika z braku informacji, dlatego zawsze zadbaj o to, by cel pracy był jasny i znany pracownikowi (a najlepiej, by pracownik był jego współtwórcą). Gdy już wie, co ma robić, pokaż mu, PO CO to robi, czyli spraw, by widział sens i cel swoich wysiłków. Proste? Poczucie sensu i odpowiedzialności to podstawa zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania.
- Zrób miejsce!
Pracownicy przeważnie zaczynają pracę z zapałem i entuzjazmem do działania, często w skutek nieprawidłowego stylu zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania pozostaje on niewykorzystany i szybko wygasa. W wielu organizacjach brakuje przestrzeni na własną inicjatywę pracowników, poczucie wpływu i współdecydowania. Zmień to - spraw, by zespół był współautorem swojej pracy, nie tylko wykonawcą.
- Wspieraj!
Pochwała od szefa, to przyjemny i silny motywator, niestety zbyt często brakuje czasu i uwagi, by docenić starania pracowników, co zniechęca go do dalszego wysiłku. Niekonstruktywna krytyka może działać podobnie. Popełnianie błędów stanowi ryzyko wpisane w każdą aktywność i oczywiście wymaga omówienia z pracownikiem, jednak w sposób rozwojowy. Ćwicz jedno z najważniejszych narzędzi skutecznego zarządzania zespołem – konstruktywny feedback, tzn. oceniaj zachowanie, nie osobę, odnoś się do konkretnych zachowań, mów o własnych odczuciach, nie przerzucaj na innych odpowiedzialności…
Od Ciebie zależy efektywność zespołu, satysfakcja i motywacja poszczególnych jego członków. Warto pracować nad swoim stylem zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania, by przyczynić się do sukcesu zespołu i organizacji.
Zacznij osiągać szybkie rezultaty!
Zapisz się na Szkolenie z Zarządzania Zespołem!