Nie chce mi się z wami gadać...

Tam, gdzie zaczynają się szkolenia, komunikacja staje się Twoją odpowiedzialnością...

Nie da się nie komunikować, czy jednak musi to być takie trudne? W pracy nie pytają o zdanie, nie potrafią jasno przekazać, co jest do zrobienia, a potem mają pretensje, nie dbają o pracownika… W domu nie jest lepiej – nie domyślą się, że trzeba coś szkolenia-komunikacjazrobić albo pozwolić odpocząć po ciężkim dniu pracy, mają pretensje, że coś nie zrobione, albo zrobione nie tak, jak trzeba - lepiej już w ogóle się nie odzywać. Na to nie pomogą żadne szkolenia– komunikacja zależy od ludzi, a to oni musieliby się zmienić. Jednym po prostu z łatwością przychodzi komunikowanie się, a inni mają z tym problem i niewiele da się z tym zrobić…
Jeśli tak wygląda Twój tok myślenia, to prawdopodobnie jesteś nastawiony na trwałość - myślisz, że to, jacy jesteśmy i sposób, w jaki się zachowujemy jest zdeterminowany wrodzonymi predyspozycjami. Są ludzie inteligentniejsi, bardziej zaradni, towarzyscy, wygadani, charyzmatyczni… i najlepiej zaakceptować swoją „rolę”, dzięki czemu będziemy mogli podejmować działanie odpowiednie do własnych możliwości. STOP!
Oczywiście, posiadamy pewne wrodzone predyspozycje, tj. temperament, który wpływa na nasze preferencje i niepowtarzalny sposób bycia, jednak nie definiuje Twojej roli! Każdy z nas posiada zasoby do tego, by wykształcić w sobie kompetencje potrzebne do osiągnięcia dowolnego celu – myśl ta stanowi podstawę każdego
szkolenia. Komunikacja jest jedną z kompetencji, których najzwyczajniej możesz się nauczyć, choć wymaga to Twojej, często ciężkiej, pracy. Podejście nastawione na rozwój może nie odpowiadać romantykom (w końcu gdzie ta odgórna siła, która decyduje o naszym losie…), a na pewno leniuchom, którzy w zdaniu „jestem, jaki jestem” znajdują wymówkę dla nic nierobienia. Szkolenia, komunikacja (ta skuteczna), rozwój mają sens tylko wówczas, gdy bierzesz na siebie odpowiedzialność – „jestem tam, gdzie jestem i tylko ode mnie zależy, co z tym zrobię”. Dlatego zamiast czekać, aż w pracy zapytają Cię o zdanie, sam podziel się swoim pomysłem, dopytuj, gdy coś nie jest dla Ciebie jasne, mów o tym, czego oczekujesz i potrzebujesz. Czekając, aż ktoś odczyta Twoje myśli… cóż, możesz po prostu nigdy się nie dostać, tego czego chcesz. Podczas szkolenia komunikacja stanie się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej przystępna, poznasz techniki, dzięki którym nauczysz się mówić tak, by inni Cię słuchali i słuchać, by chcieli do Ciebie mówić, jednak najważniejsze jest Twoje nastawienie!

Weź życie we własne ręce. I co się wtedy stanie? Coś strasznego: nie będzie kogo obwiniać.

- Erica Jong

 

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski