Szkolenia: Asertywność i obrona przed manipulacjami

6-7.02
 

Szkolenie: Asertywność i obrona przed manipulacjami.

Asertywności można się nauczyć.
Wydaje Ci się czasami, że "trzeba" się jakoś zachować, inaczej stracisz - ktoś się obrazi, wyciągnie wobec Ciebie konsekwencje? Asertywność to zbiór technik, dzięki którym odważysz się, minimalizując ryzyko straty. Techniki i postawa asertywności pozwala uwolnić prawdziwego siebie!

Szkolenie 1-dniowe + trening indywidualny.
Cena pakietu: od 657 do 890 zł netto
Szkolenie: Asertywność i obrona przed manipulacjami

W razie pytań zapraszamy do kontaktu: 791 412 204

 

Program szkolenia


Zawsze dopnie swego! To nie asertywność tylko agresja

  • Mity o nieasertywnych osobach: Jak często osiągasz swoje, tylko ludzie wokół Ciebie nie chcą już mieć z Tobą nic wspólnego albo widzisz, że są urażeni? Jak często zgadzasz się i po fakcie żałujesz? Albo wiesz co chcesz powiedzieć, ale nie zareagujesz? I później masz do siebie pretensje, myślisz "jestem nieasertywna/y"...
  • Zachowania asertywne i nieasertywne oraz ich konsekwencje
    Dowiesz się jak właściwe rozumieć asertywność i będziesz czuć się zainspirowany do samodzielnego treningu asertywności po warsztacie. 

Czemu wybieramy agresję lub uległość zamiast asertywności?

  • Mechanizmy obronne, tylko niestety przed sprawczością i asertywnością...
    Podczas warsztatu zyskasz większą świadomość siebie i mechanizmów, które Tobą kierują. Ćwiczenia i zadania, do których zaproszę Cię podczas tego szkolenia będą niekomfortowe, niewygodne, będą stanowić duże wyzwanie. Wszystko po to, żebyś mógł w bezpiecznych warunkach, pod okiem eksperta, spotkać się ze sobą, lepiej poznać siebie i zmienić to, co nie służy Ci w realizacji Twoich celów.
  • Jak zbudować pewność siebie potrzebną do asertywności
    Znaczna część naszych nieasertywnych zachowań (ekspansywnych, agresywnych – tak, przede wszystkim takich!!!) ma swoje źródło w braku pewności siebie, dlatego podczas warsztatu przyjrzymy się filarom pewności siebie i antyasertywnemu monologowi, który toczy się w Twojej głowie. Dzięki temu wzmocnisz swoją pewność siebie i zamienisz swoje myśli na język proasertywny.

Jak być asertywnym? Jak być odważnym?

  • Odwaga i 7 kroków skutecznego uruchamiania asertywnego zachowania
    Poznasz i przećwiczysz 7 kroków uruchamiania asertywnego zachowania. Jeden z tych kroków to "odważanie się" – nauczysz się włączać w sobie odwagę, kiedy tylko zechcesz, w każdych warunkach.
  • Sposób na szybkie reagowanie
    Nauczysz się sposobu reagowania natychmiast - tak, że z każdej perspektywy czasowej będziesz oceniać swoją reakcję jako optymalną..

Jak stosować techniki asertywności, gdy ktoś:

  • nie akceptuje Twojej odpowiedzi, prośby i forsuje dalej swój cel (technika Zdartej płyty)
  • obraża Cię, poniża, ubliża, ośmiesza - na forum lub w cztery oczy (technika Otwartych drzwi)
  • zarzuca Ci jakiś błąd, zaniechanie w niekonstruktywny sposób, bez żadnej merytoryki, a Ty potrzebujesz dowiedzieć, o co konkretnie chodzi (technika Jujitsu)
  • chce od Ciebie czegoś, na co nie chcesz się zgodzić (technika Zawiszy™)
  • stawia Cię w sytuacji, w której nie wiesz jeszcze, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć (technika odroczenia asertywnego, technika Alternatywy™)
  • manipuluje - czujesz to, choć nie jesteś w stanie nic wprost jemu/jej zarzucić (technika karty na stół)

Wiele z powyższych technik i wiedzy to nasze autorskie dzieła, których nie znajdziesz w żadnych książkach ani w internecie.

 

Do spisu

Czy to szkolenie z asertywności jest dla Ciebie?


Jeśli uważasz się za osobę:

  • bardzo "asertywną", bo łatwo Ci przychodzi mówić "nie", ale współpraca zespołowa na tym cierpi
  • nieasertywną, bo trudno Ci przychodzi stawianie granic
  • mającą trudność w wyegzekwowaniu od innych potrzebnych Ci rzeczy, prac, zaangażowania
  • mającą trudność w ekspresji prawdziwego "siebie" - mówieniu, proszeniu, pytaniu, itp.

to to szkolenie jest dla Ciebie najlepszym wyborem - zapisz się!

Referencje i opinie o szkoleniu z asertywności


[...] Szkolenia były prowadzone warsztatowo, w miłej atmosferze. Uczestnicy dostali dużo konkretnych technik do zastosowania, omówiliśmy trudne sytuacje dla moich pracowników oraz wypracowaliśmy na nie rozwiązania. Ankiety poszkoleniowe oraz opinie, które zebrałem od mojego zespołu, również potwierdzają, że szkolenia zostały ocenione bardzo dobrze. [...]

Maciej Błaszczyk
Kierownik Działu Konstrukcji Mechanicznej
MAN Bus Sp. z o.o.

Więcej referencji

Szkolenie daje nie tylko suchą wiedzę, a przede wszystkim uczy i trenuje umiejętności pomocne w egzekwowaniu, asertywności i konstruktywnej krytyce. Szczególnie wartościowe było ćwiczenie umiejętności i nauka na podstawie popełnianych błędów. Świetna, ciepła i bezpośrednia relacja trenera z uczestnikami oraz styl prowadzenia szkolenia pozwalały wynieść z niego jak najwięcej. Podsumowując - bardzo profesjonalne i wyczerpujące szkolenie.
Iwona Drapińska, Specjalista ds. Planowania i Rozliczeń, Bakoma Sp. z o. o.

Niezwykle ciekawe, niesztampowe, pobudzające do wielu refleksji szkolenie. Z żadnego innego szkolenia nie wyniosłam tylu przydatnych treści odnoszących się do różnych dziedzin życia.
Bardzo profesjonalne prowadzenie, znakomita atmosfera przy jednoczesnym podbudowaniu uczestników do pracy i twórczego myślenia. Polecam każdemu bez względu na wiek i zawód.
Monika Zarzycka, Leasing Manager, Klepierre Management Polska Sp. z o.o.

Szkolenie przerosło moje oczekiwania. Sposób jego prowadzenia i podejście do uczestników bardzo indywidualne i pozytywne.
Karolina Adamiak, audytor, Bank Gospodarstwa Krajowego

Najbardziej zaskakującym elementem szkolenia jest jego forma. W bardzo krótkim czasie zostaliśmy „wplątani” w scenki, które tu i teraz kazały nam praktykować , potykać się i podnosić dzięki pomocy trenera. Niesamowite ale wierzę, że uda mi się nauczyć asertywności.
Agnieszka Stanek, Kierownik Badań Klinicznych, Quintiles Poland Sp. z o.o.

Szkolenie to było dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Zamiast uczyć się sztywnych reguł asertywności trener podszedł do zagadnienia od podstaw, czyli psychiki. Pracował z każdym indywidualnie, wskazując każdemu pole do poprawy. Na tak ciekawym „miękkim” szkoleniu jeszcze nie byłem.
Michał Kusiak, Specjalista ds. planowania procesów produkcyjnych, MAN Trucks Sp. z.o.o.

Szkolenie prowadzone w Warszawie przez Mateusza Dąbrowskiego dotyczące zagadnień asertywność egzekwowanie i konstruktywna krytyka zostało przeprowadzone w sposób niekonwencjonalny z niestandardowym podejściem do uczestników. Techniki szkolenia były w pełni dobrane do efektu jaki miało ono osiągnąć . To szkolenie zostanie w mojej pamięci i pomoże zarówno w doskonaleniu życia zawodowego jak i prywatnego.
Jan Sołtan, Kierownik ds. otwarć i modernizacji punktów Sprzedaży, Adidas Poland sp. z o.o.

Więcej opinii

 

Do spisu

Trener prowadzący szkolenie


Karolina Prusińska coach, trener, psycholog biznesu WarszawaJestem trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktykiem biznesu, certyfikowanym coachem, psychologiem biznesu. Posiadam szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, m.in. opracowałam i wdrożyłam cykl szkoleń dla menadżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań. Byłam jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menadżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”) ... Czytaj więcej

Mateusz Dąbrowski coach, trener, psycholog biznesu WarszawaJestem prezesem, trenerem i coachem ICC. Praktykiem biznesu – stworzyłem firmę 4GROW i obecnie nią zarządzam. Jestem prezesem Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracowałem w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Jako ekspert komentuję w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Jestem psychologiem biznesu, metodykiem – tworzę teorie oraz techniki efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania, które znajdziesz w tym szkoleniu ... Czytaj więcej

Do spisu

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją


1. Gwarantujemy realizację szkolenia już od pierwszego uczestnika!

Jesteśmy jedyną firmą szkoleniową na rynku, która gwarantuje realizację szkolenia już od pierwszego uczestnika. Jeżeli widzisz etykietę "Termin gwarantowany" na naszym szkoleniu, to znaczy, że szkolenie odbędzie się na 100%. Etykieta "Gwarancja terminu" oznacza, że zostanie on zagwarantowany wraz z pierwszym zapisem. Nawet gdyby tak się zdarzyło, że na dany termin zapiszesz się tylko Ty, przeprowadzimy to szkolenie tylko dla Ciebie. To oznacza, że otrzymasz  droższą i efektywniejszą formę szkolenia: trening indywidualny! Dlaczego nie odwołujemy szkoleń? Ponieważ większą wartość ma dla nas bycie odpowiedzialnym i wiarygodnym partnerem, niż maksymalizowanie zysków za wszelką cenę. Jest to również z naszej strony wyraz szacunku dla klienta.

2. Przez rok przesyłamy Ci materiały utrwalające wiedzę

Nowo zdobytą wiedzę najefektywniej zapamiętujemy, gdy w pierwszych miesiącach regularnie ją odświeżamy na różne sposoby oraz gdy wykorzystujemy ją do rozwiązywania nowych problemów. Dlatego przez rok będziemy przysyłać Ci, Uczestniku, najciekawsze i najważniejsze treści ze szkolenia pod różnorodną postacią:

  • Study case – opisujemy w nich przykłady użycia technik omawianych na szkoleniu w sytuacjach biznesowych.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Materiały z teorią – opisujemy w nich teorię, czyli zasady, techniki, narzędzia omawiane na szkoleniu wraz z przykładową zawartością komunikatów.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Quizy – sprawdzają znajomość zagadnień poruszanych na szkoleniu oraz wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu każdego zadania quizu uczestnik otrzymuje automatycznie informacje zwrotną z poprawnymi odpowiedziami oraz ich uzasadnieniem, dzięki czemu od razu uczysz się, jeśli popełnisz błąd. Na końcu quizu uczestnik otrzymuje podsumowanie wyników z raportem i punktacją.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Pięciosekundówki – jedno, dwuzdaniowe najważniejsze kwintesencje, wnioski i reguły dotyczące zagadnień poruszanych na szkoleniu.
    Ilość: 12, forma – zawartość w mailu.

3. Dostajesz trening indywidualny po szkoleniu

Chcemy, by był taki czas, gdy trener jest tylko dla Ciebie, Uczestniku, i nikogo więcej - byś mógł nie przejmując się niczyją obecnością zająć się najtrudniejszymi dla Ciebie sprawami, byś mógł przećwiczyć z trenerem techniki sam na sam i dostać spersonalizowany feedback, by cała uwaga trenera była tylko dla Ciebie. Dlatego w ciągu roku od szkolenia dajemy Ci 60 min indywidualnego treningu - sam na sam ze mną - trenerem.

4. Zbadamy Twoje potrzeby przed szkoleniem

Trener kontaktuje się z Tobą 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Ciebie problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy, dzięki czemu wie, co dla każdego uczestnika jest ważne i na co zwrócić uwagę prowadząc szkolenie. Jeśli Twoje potrzeby będą mogły być zrealizowane w pełniejszym stopniu na innym szkoleniu, trener doradzi Ci zmianę tematu szkolenia.

5. Uczestnik ma kontakt telefoniczny z trenerem

Już dwa dni po szkoleniu trener badając Twoje potrzeby zostawia do siebie telefon, byś miał swobodę kontaktu z nim w razie potrzeby. A po szkoleniu, przez 3 miesiące, trener wspiera Cię telefonicznie, gdy chcesz porozmawiać, potrzebujesz porady, masz pytania lub wątpliwości.

6. Najwyższy poziom wygody

Sala szkoleniowa 4GROW

Postanowiliśmy stworzyć w Warszawie, w naszym biurze własną salę szkoleniową, z najwyższym poziomem wygody dla uczestnika. Postawiliśmy przede wszystkim na szerokie, wygodne fotele, ładny widok za oknami na zieleń i bogatą przerwę kawową obejmującą deskę serów z orzechami, oliwkami, owoce, kawę z ekspresu ciśnieniowego i soki owocowe 100%. Wynajmując sale w innych miastach dbamy o to, aby poziom wygód był jak najwyższy - zwracamy uwagę na toalety, okna, siedzenia, a nawet widok za oknami.

7. Opinie o naszych szkoleniach są wiarygodne, bo weryfikowalne

Większość opinii o naszych szkoleniach jest podpisanych pełnym nazwiskiem, stanowiskiem i nazwą firmy uczestnika. Dzięki temu masz pewność, że opinia ta jest prawdziwa - możesz ją zweryfikować dzwoniąc do tejże firmy i prosząc odpowiednią osobę. Oczywiście nie każdy piszący opinię chce podać pełne dane osobowe, ale jest to mniejszość.

8. Wraz z zapisem 10 osoby zamykamy zapisy na dany termin

Każdy uczestnik zużywa około 30 minut czasu szkolenia – na swoje wypowiedzi, pytania, indywidualne ćwiczenia na forum. Dwie osoby więcej i potencjalnie godzina mniej dla Ciebie - dlatego stawiamy twardą granicę wraz z liczbą10, by każdy miał czas na własną aktywność w komfortowych warunkach.

Do spisu

Nasza polityka rabatowa


Mocno wierzymy w to, że są wartości, które budują pozytywne relacje, także z klientami. Dlatego nasza polityka rabatowa jest oparta o wartości:

  • Sprawiedliwość - każdy klient może otrzymać u nas rabat na tych samych zasadach:
    • Terminu płatności (rabat 10% za przedpłatę najpóźniej 30 dni przed szkoleniem – liczymy datę zaksięgowania środków na naszym koncie);
    • Liczby uczestników (rabat 20% dla każdej kolejnej zgłoszonej osoby na ten sam termin przez tego samego zgłaszającego).
  • Wiarygodność i uczciwość - nasze ceny i rabaty są prawdziwe i nie zmieniamy ich pod wpływem negocjacji – oferujemy najlepsze ceny i rabaty, jakie możemy dać. 

Do spisu

 

Terminy w 2017 roku:


  • 12 lipca

    Warszawa

    - TERMIN GWARANTOWANY
  • 23 sierpnia

    Warszawa

    - TERMIN GWARANTOWANY

Możesz też zaproponować dowolny inny termin - na każdą propozycję odpowiemy w ciągu 1 dnia: info (at) 4grow.pl, 500 294 035, lub zapisz się do powiadomień o nowych terminach tego szkolenia i objęciu gwarancją kolejnych terminów (możesz wypisać się w dowolnym momencie przez link w stopce maila):

Do spisu

Informacje organizacyjne


  • Dzień szkoleniowy trwa 8 godzin, 1 przerwa na lunch (45 min) i 2 przerwy kawowe (15 min). Pierwszy dzień szkolenia rozpoczyna się o godzinie 10:00 i kończy o 18:00, w szkoleniach kilkudniowcyh kolejny dzień szkolenia rozpoczynamy o godz 9:00 i kończymy o 17:00.
  • Szkolenie z asertywności odbywa się w 95% przypadków przy ulicy Panieńskiej 9 lokal 16 w siedzibie 4GROW.
  • Dla osób przyjezdnych: najdogodniejsze połączenie pociągiem jest na Dworzec Wschodni - który mieście się 11 minut drogi komunikacją miejską od naszego biura (tramwaj 13 i 23 do przystanku Park Praski). W połowie drogi, przystanek Ząbkowska, mieści się Hotel Hetman, z którego korzysta większość naszych przyjezdnych uczestników. Piechotą z naszego biura do hotelu idzie się 10 min, do dworca 20min.
  • Trener kontaktuje się z uczestnikiem 2 dni po zgłoszeniu, by poznać jego potrzeby i kontekst zawodowy, dzięki czemu będzie wiedział, co dla niego jest ważne i na co zwrócić uwagę prowadząc szkolenie z asertywności. Jeśli potrzeby uczestnika będą mogły być zrealizowane w pełniejszym stopniu na innym szkoleniu, trener doradzi zmianę tematu szkolenia.
  • Pakiet szkoleniowy składa się ze szkolenia i treningu indywidualnego, na którym trener będzie tylko i wyłącznie do dyspozycji uczestnika. Trening indywidualny trwa 60 min, termin należy umówić z trenerem w ciągu roku od szkolenia. Trening odbywa się w siedzibie 4GROW lub w przypadku szkoleń w innych miastach miejsce jest ustalane odrębnie. Treningi odbywają się raz w miesiącu.
  • Obiady jemy w restauracji 10 minut spacerem od sali, a podczas przerw do dyspozycji uczestników są: kawa, herbata, naturalne soki, owoce, deska serów z orzechami i suszonymi owocami oraz czekoladowe i kruche ciastka.
  • Grupa składa się maksymalnie z 10 osób - tworzymy małe grupy, by każdemu dać więcej przestrzeni do wypowiedzi oraz uwagi od trenera.
  • Cena szkolenia zawiera: badanie potrzeb przed szkoleniem, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, kontakt telefoniczny z trenerem bez ograniczeń, follow-upy przez 12 miesięcy, trening indywidualny do wykorzystania w ciągu roku po szkoleniu oraz  pełny catering - obiad i przerwy kawowe.

 

Do spisu

Metodologia szkolenia z asertywności


Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta LewinaSzkolenie z asertywności projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji asertywności
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów uczestnika do rozwoju w obszarze asertywności
  3. Przekazywanie technik asertywności oraz prowokowanie do tworzenia technik asertywności
  4. Wsparcie uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia asertywności do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z uczestnikiem techniki lub narzędzia asertywności w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi asertywności

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROWFormy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji asertywności. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli asertywnie dbamy o własny komfort i skuteczną realizacje celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Do spisu

Kup voucher, nie trać budżetu!


Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2017 roku. Voucher ma ważność do końca 2017 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Zleceniodawcy otrzymują  do wypełnienia i podpisania formularz Vouchera Formularz zapisu na szkolenie 4GROW.pdf, w którym opisane są wszystkie szczegóły. Jeżeli voucher jest prezentem - zostanie przesłany pocztą tradycyjną.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Do spisu

 

Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka - umiejętności zarezerwowane dla wybranych?

Słysząc „asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka…”, widzisz oczami wyobraźni, jak koleżanka rozmawia w open space tak głośno, że zagłusza Twoje myśli, wspólnik obarcza Cię większością obowiązków, szef poniża Cię w obecności kolegów…Najczęściej w takich sytuacjach czujesz, że brakuje Ci umiejętności asertywności, egzekwowania i konstruktywnej krytyki? Nie potrafisz wtedy zareagować, a nawet gdy to robisz, nie przynosi to oczekiwanego rezultatu? Myślisz: „Gdybym tylko miał podobną odwagę, pewność siebie, po prostu umiejętność asertywności, egzekwowania i konstruktywnej krytyki …”? Jesteś przekonany, że jedni mają łatwość w kreowaniu rzeczywistości zgodnej z własnymi oczekiwaniami i potrzebami, a inni niestety muszą się do tej rzeczywistości dostosować?

STOP!

Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka to nie cechy osobowości czy temperamentu, to umiejętności, których może nauczyć się każdy. Niektórzy nabyli je wcześniej, chociażby w procesie wychowania, dzięki rodzicom, którzy nauczyli ich zachowywać się zgodnie z zasadami asertywności, egzekwowania i konstruktywnej krytyki. To jednak nie znaczy, że nie możesz rozwinąć ich w równym, a nawet większym stopniu!

Żeby strzec własnych granic, musisz najpierw je sobie uświadomić, a czasem nawet wyznaczyć na nowo. Dobrym do tego miejscem może być szkolenie z asertywności, egzekwowania i konstruktywnej krytyki. Na co dzień rzadko bowiem mamy okazję czy motywację zastanowić się nad tym, na co i komu chcemy pozwolić oraz co nam przeszkadza.

Kolejny krok to identyfikacja i modyfikowanie dotychczasowych reakcji. W sytuacji prośby, groźby czy krzyku, rzadko reagujemy asertywnością, egzekwowaniem i konstruktywną krytyką. Odruchowo zgadzamy się, idziemy na kompromis, nie mówimy tego, co naprawdę myślimy… To naturalne reakcje, jak dowiesz się podczas szkolenia "Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka", wynikają one ze strachu przed odmową, odrzuceniem, eskalacją problemu, utratą pewnych korzyści, jakie czerpiemy z bycia uległymi lub po prostu z nieznajomości innych strategii działania. W efekcie, tak jak wiele osób, które zdecydowało się zapisać na szkolenie "Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka", często czujemy się niekomfortowo, nie realizujemy własnych celów, robimy coś, czego nie chcemy i mamy do siebie żal („Czemu nie zareagowałem inaczej…?”).

Jeśli masz tego dosyć i chcesz coś zmienić, zastanawiasz się pewnie, jak to zrobić?!
Nie da się sprowadzić kompetencji tj. asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka do poziomu swobodnego posługiwania się słowem „nie”. Przede wszystkim chodzi o umiejętność zadbania o własny komfort. Ta wymaga odwagi, przełamania często wieloletnich nawyków i oczywiście opanowania nowych, konstruktywnych strategii działania. Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka to także coś więcej, niż reakcje na zachowania innych i napotykane okoliczności. To postawa proaktywna – nie czekasz, tworzysz możliwości, wychodzisz z propozycjami, kreujesz rzeczywistość, w sposób który Ci odpowiada.

Zmiana nie przychodzi łatwo. Podczas szkolenia "Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka" masz okazję skonfrontować się z własnymi ograniczeniami w bezpiecznej przestrzeni pod okiem profesjonalisty. Wypracujesz i przećwiczysz zachowania, zgodne z Twoimi potrzebami, a nie z obowiązującymi schematami. Nowe umiejętności wymagają praktyki, dlatego na szkoleniu "Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka" jest miejsce na popełnianie błędów i wyciąganie wniosków, zanim zaczniesz wdrażać zmiany w codziennym życiu.

Wciąż myślisz, że to nie dla Ciebie? że nie masz do tego predyspozycji? Nie daj sobie wmówić, że nie możesz zadbać o siebie i poprawić jakości swojego życia. Możesz! Pytanie brzmi: „Czy odważysz się wziąć udział w szkoleniu Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka?”

 

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski