4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Jak wdrożyć wiedzę i techniki poznane podczas szkolenia?

szkolenie wdrożenie wiedzyGłowa pełna nowych informacji, dużo energii, chęci i motywacji do wprowadzenia zmian. Z takim poczuciem wychodzisz z sali i przy różnych sytuacjach wykorzystujesz wiedzę zdobytą podczas szkolenia. Na początku bywa różnie – raz lepiej, a raz gorzej. To naturalne. Pomogą Ci wówczas nasze dodatkowe materiały, rozmowy z trenerem i … wiara we własne możliwości!

Wiedza i doświadczenie zdobyte na szkoleniu to dopiero początek drogi do trwałych zmian w Twoim życiu. Po szkoleniu zaczyna się walka ze starymi przyzwyczajeniami, próby wdrożenia nowych technik i narzędzi. Prawdziwy poligon doświadczalny. W tym czasie próby uczestnicy naszych szkoleń  mogą liczyć na nasze wsparcie, tak potrzebne po wyjściu z sali szkoleniowej. Jesteśmy w kontakcie z tymi, którzy chcą uzyskać porady i wskazówki. To okazja, żeby podzielić się swoimi wątpliwościami, opowiedzieć o jakiejś sytuacji, nawiązać do konkretnych przykładów z życia wziętych.

 

Trenerze, powiedz mi…

Nasze rozmowy poszkoleniowe toczą się wokół kompetencji, która była rozwijana podczas szkolenia. Ktoś akurat wdraża system oceny okresowej, przygotowuje się do rozmowy rozwojowej – i chce zapytać o radę. Ktoś inny brał udział w szkoleniu z prezentacji biznesowych, teraz szykuje się do wystąpienia i… rodzi się niepewność. Telefon do trenera może wówczas pomóc. Przed menedżerem stoi zadanie przeprowadzenia ważnej rozmowy z zespołem - pojawia się potrzeba omówienia jakiegoś szczegółu. Organizujemy też ekstra treningi indywidualne: 60-minutowe po 1-dniowym szkoleniu, 90 min. po 2-dniowym, 150 min. po 3-dniowym szkoleniu. Takie spotkanie sam na sam z trenerem to kolejna możliwość, żeby w praktyce, w odniesieniu do konkretnych sytuacji i indywidualnych potrzeb, rozwijać wybraną kompetencję. 
 

Od czego zacząć?

Po wyjściu z sali szkoleniowej czujesz ogrom wiedzy, inspiracji, technik? Masz w sobie dużo energii i najchętniej od razu przystąpiłbyś do działania i wdrażania zmian? Świetnie! Pamiętaj także o tym, żeby:

•    Dać sobie czas
Na przemyślenia, refleksję, obserwację, zmiany, decyzje – daj sobie czas. Wiele działań, wdrażanych rozwiązań, wypracowywanych nawyków stanowi proces. Niektóre rzeczy zmienisz od razu, szybciej, na inne będziesz musiał poczekać. Jeśli to zaakceptujesz, to znaczy, że już zrobiłeś duży krok…

•    Dać sobie prawo do błędu
Być może podczas szkolenia miałeś momenty, kiedy uświadamiałeś sobie: „Faktycznie! To takie proste, wystarczy, że od jutra zacznę robić to, a z tamtego zrezygnuję”. A potem przychodzą różne sytuacje, coś zaskakującego, niespodziewanego, raz masz lepszy dzień, raz gorszy, pojawia się stres – i wdrażanie zmian nie zawsze udaje się wtedy, kiedy byśmy sobie tego życzyli. Wyciągaj więc wnioski, pochylaj się nad swoimi błędami i potknięciami, analizuj, twórz case study, rozmawiaj z innymi, szukaj wskazówek, ucz się, konfrontuj z wyzwaniami…Tylko poprzez próby i działanie będziesz mógł faktycznie wdrożyć wiedzę i techniki, które zdobyłeś podczas szkolenia. 

•    Otworzyć się na różne doświadczenia
„Ale na szkoleniu było tak, a w firmie to już inaczej”. Wiedza zdobyta na szkoleniu jest uniwersalna, przydatna każdemu, ale życie pisze własne scenariusze i układa też sceny, które nie były analizowane na sali szkoleniowej. Nie jesteś w stanie przygotować się na wszystkie reakcje swoich rozmówców, przewidzieć, co powie lub zrobi Twój współpracownik, przełożony itd. Nie wiesz na sto procent, jak wpłynie na Ciebie jakieś wydarzenie. Możesz za to w świadomy sposób wybrać swoją reakcję oraz dopasować wiedzę i techniki do swoich potrzeb. Znaleźć rozwiązanie uszyte na miarę Twoich możliwości. Dzięki temu to, co robisz, będzie naturalne i autentyczne. Zachowaj otwartość i akceptację dla faktu, że mogą pojawiać się wyjątki od jakiejś reguły, że czasem nie ta, a inna technika będzie najlepszym wyborem, że może lepiej zmienić kolejność jakiegoś elementu, dobrać inne narzędzie, jeszcze raz coś przeanalizować. 

•    Nie zniechęcać się

Nie pozwól, żeby zniechęcenie i rozgoryczenie zastąpiły szkoleniową energię i entuzjazm. Asertywność, komunikację interpersonalną, zarządzanie emocjami  i wiele innych kompetencji społecznych rozwijasz przez całe życie. Im większe Twoje zaangażowanie i chęć nauki, tym lepiej wykształcone też Twoje kompetencje biznesowe. Ty sam – stale się zmieniasz, z wiekiem, z latami doświadczeń, więc to naturalne, że zmieniają się też Twoje potrzeby, możliwości i kompetencje. Ważne, że nad nimi pracujesz i widzisz postępy – to już naprawdę dużo!

 

Przyjdź na szkolenie, rozwijaj potrzebne kompetencje i przełóż wiedzę na praktykę!

Źródło fot.: Pixabay.com

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.