Webinar: 3 bezpłatne narzędzia do monitorowania i współpracy w zespole zdalnym
Wersja szkolenia online: webinar
Zarządzanie zespołem rozproszonym nie jest trudne, ani łatwe - jest inne. I dlatego jesteś na tej stronie - zarządzanie zespołem zdalnym wymaga nowych, innych narzędzi i technik miękkich.
Bądź spokojny, praca zdalna wywróciła "do góry nogami" funkcjonowanie wielu zespołów stacjonarnych, a przed Tobą postawiła nowe wyzwanie - dostosowania swojego zarządzania zespołem wirtualnym do zmian. Zapewne zastanawiasz się:
- co, kto robi i z jaką efektywnością
- jak szybko przystosować nawyki pracowników do nowej sytuacji
- jak monitorować zdelegowane zadania
To szkolenie z zarządzania zespołem rozproszonym w krótkiej i zwinnej formie wyposaży Cię w najważniejsze techniki i narzędzia wraz z przykładami zastosowania.
Wybierz wariant szkolenia i sprawdź program
3 bezpłatne narzędzia współpracy i komunikacji zdalnej
Mailem nie ogarniesz skomplikowanej rzeczywistości i wielu zadań - pokażę Ci narzędzia, które pomogą Ci szybko delegować pojedynczym pracownikom jak i zespołom projektowym oraz monitorować postępy i efekty, a członkom zespołu umożliwią sprawną współpracę oraz komunikację.
Jak szybko i elastycznie wydobyć interesujące Cię informacje w Planner (bezpłatne w MS Office 365), Jira, Trello (bezpłatne do 10 osób):
- przeglądać statusy zadań i postępy
- monitorować terminy
- weryfikować rozłożenie zadań
- obłożenie pracowników
- sortować, filtrować, grupować zadania, projekty, pracowników
Demonstrację szczegółową wykonam na Planner, następnie pokażę ogólnie jak można to samo osiągnąć w Trello i Jira.
Jak monitorować efekty i efektywność pracowników?
- jakie pytania zadawać i zaramować rozmowę, by pracownik nie poczuł się "kontrolowany"
- jak ewidencjonować czas pracy pracowników zdalnych
Jak szybko przystosować nawyki pracowników do nowej sytuacji?
- jak i jakie kompetencje zarządzania zadaniami i czasem zdelegować na pracowników by zamiast tonąć w nadmiarze maili i zajmować się tylko pilnowaniem mieć czas na strategię i merytorykę
- jaką formę wybrać i na jakie zasady umówić się, by z rozmów telefonicznych i maili nie powstał chaos?
- jak często, o jakiej porze komunikować się?
- jak długo powinna trwać rozmowa i jaką technikę zastosować, żeby za długo nie trwała?
Sesja pytań i odpowiedzi
Zapytamy Cię o potrzeby i wysłuchamy Twoich pytań:
- po zapisie na szkolenie otrzymasz maila, w którym zapytamy Cię o Twoje potrzeby.
- w trakcie webinaru będziesz także móc zadawać pytania
- 30 ostatnich minut to sesja Q&A
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
- nasz moderator będzie zbierał w trakcie webinaru i sesji Q&A Wasze pytania wybierał do odpowiedzi przez trenera w trakcie sesji Q&A takie, które cieszą się największą popularnością
- na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dla naszych uczestników
Jak delegować zadania i projekty zespołowi pracującemu zdalnie?
Delegowanie zespołowi wirtualnemu nabiera podwójnego znaczenia, ponieważ nie widzimy pracownika wykonującego zadanie, nasz kontakt jest ograniczony. Zatem im lepiej zdelegujemy, tym mniej pracy i poprawek będziemy mieli na etapie monitorowania!
- Jak delegować, by już na etapie delegowania móc zweryfikować czy pomysł, plan lub strategia pracownika jest efektywna?
- Jak delegować pracownikowi, który:
- dopiero rozpoczął pracę?
- potrzebuje jeszcze wsparcia?
- samodzielnemu?
- myślącemu strategicznie?
- Jak delegować:
- pracownikowi: zaangażowanemu, kreatywnemu,
- a jak pracownikowi "leniwemu", myślącemu schematycznie,
by mieć pewność, że zadanie zostanie wykonane efektywnie, a nawet poziom realizacji przekroczy nasze oczekiwania?
Sesja pytań i odpowiedzi
- 30 ostatnich minut każdej części to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
- Nasz moderator będzie zbierał w trakcie webinaru i sesji Q&A Wasze pytania wybierał do odpowiedzi przez trenera w trakcie sesji Q&A takie, które cieszą się największą popularnością.
- Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dla naszych uczestników.
Część II - 90 min
Jak podtrzymywać zaangażowanie w zespole i motywować pracownika?
- najważniejsze czynniki psychologiczne powodujące zaangażowanie i jego spadek
- czego pracownicy potrzebują w pracy zdalnej a nie zawsze są tego świadomi bądź powiedzą Ci to, zwłaszcza w czasach kryzysu
- jak przewidywać potrzeby na podstawie 4 typów osobowości, gdy pracownik nie potrafi ich nazwać:
- jakie mają potrzeby i motywatory
- co je frustruje
- jak zadbać o ich potrzeby, by utrzymali swoje zaangażowanie
- Jak szybko, prosto i w uporządkowany sposób zbadać potrzeby pracownika – technika i narzędzie: Matryca Motywacji
- znaczenie cyklicznych rozmów i spotkań wirtualnych / wideokonferencji dla zaangażowania zespołu
Sesja pytań i odpowiedzi
Zapytamy Cię o potrzeby i wysłuchamy Twoich pytań:
- po zapisie na szkolenie otrzymasz maila, w którym zapytamy Cię o Twoje potrzeby.
- w trakcie webinaru będziesz także móc zadawać pytania
- 30 ostatnich minut to sesja Q&A
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
- nasz moderator będzie zbierał w trakcie webinaru i sesji Q&A Wasze pytania wybierał do odpowiedzi przez trenera w trakcie sesji Q&A takie, które cieszą się największą popularnością
- na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników

Trener zapyta o Twoje potrzeby i odpowie na Twoje pytania GRATIS
Już po zapisaniu się na szkolenie otrzymasz maila, w którym zapytamy Cię o Twoje potrzeby, również w trakcie webinaru i po nim będziesz móc zadawać pytania. Trener odpowie na pytania w trakcie webinaru lub po nim - na naszym zamkniętym forum dla uczestników szkolenia.

Trener przez rok służy odpowiedzią na Twoje pytania GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dlatego na naszym zamkniętym forum dla uczestników, w dziale Twojego szkolenia możesz zadawać pytania, dyskutować z innymi uczestnikami tego samego szkolenia, a trener przez rok będzie odpowiadał na każde Twoje pytanie dotyczące zakresu programu szkolenia.
Szkolenia online - zapoznaj się ze specyfiką
Rożne formuły szkoleń to wiele możliwości!
Szkolenia stacjonarne, czyli realizowane w określonym miejscu i czasie – jeśli są prowadzone przez świetnego trenera, w kameralnej grupie, w komfortowej sali i z wyjątkowym cateringiem – dostarczają jedynych w swoim rodzaju wrażeń.
Jednocześnie współczesna technologia pozwala na takie szkolenia, jakie jeszcze kilka lat temu wydawały się niemożliwe! Okazuje się, że możemy rozwijać siebie i swoich pracowników korzystając także ze zdalnych form nauki. Dzisiaj szkolenia online są już standardem nie tylko na największych międzynarodowych uczelniach ale także w ramach dostępnych dla każdego usług realizowanych przez nowoczesne firmy szkoleniowe.
Szkolenia online, zamiennie nazywane czasem e-learning mogą być realizowane w bardzo wielu różnorodnych formach, m.in. jako webinar, podcast, videocast, wideo-konferencja, szkolenia online w czasie rzeczywistym (tzw. synchroniczne lub live online) oraz gotowe – do odtwarzania w dowolnym czasie (tzw. asynchroniczne), blended learning – połączenie różnorodnych form (zdalnych i stacjonarnych). Jakie korzyści możesz mieć dzięki najbardziej popularnym rodzajom szkoleń?
Korzyści ze szkolenia webinaru:
- Bezpieczeństwo - jeśli zależy Ci na tym, by ograniczyć kontakt fizyczny z innymi ludźmi - np. z powodu zagrożenia epidemicznego lub z powodu Twojej chory.
- Oszczędność czasu - webinarium czyli web + seminarium to krótka (zazwyczaj pomiędzy 30-90 min) forma wykładu wideo.
- Komfort nauki w dowolnym miejscu - w webinarze możesz wziąć udział gdziekolwiek jesteś, wystarczy, że masz dostęp do internetu i tablet, smartfon lub laptop/komputer, nawet bez kamery i mikrofonu.
- Anonimowość - interakcje z uczestnikami webinarium zazwyczaj są ograniczone do kontaktu poprzez czat, uczestnicy nie widzą siebie nawzajem.
- Wiedza w pigułce - webinary docenisz jeśli wolisz dostawać wiedzę w mniejszych "pigułkach", a nie w kilkugodzinnych lub kilkudniowych szkoleniach.
- Minimum Twojego zaangażowania - będzie to dla Ciebie korzyść, jeśli wolisz uczyć się poprzez obserwację, słuchanie, spokojne notowanie, bez konieczności angażowania się w dyskusje na forum, ćwiczenia grupowe czy wideo interakcje. Wszelkie wątpliwości, pytania, dodatkową wiedzę możesz uzyskać poprzez czat aktywny w czasie webinaru lub zaraz "po".
Korzyści ze szkolenia live online:
- Bezpieczeństwo – jeśli zależy Ci na tym, by ograniczyć kontakt fizyczny z innymi ludźmi - np. z powodu zagrożenia epidemicznego lub z powodu Twojej choroby.
- Aktywność i zaangażowanie – jeśli cenisz warsztatową formę szkoleń stacjonarnych i szukasz szkolenia online najbardziej zbliżonego do stacjonarnego pod kątem angażowania Ciebie i Twoich interakcji z trenerem i/lub innymi uczestnikami.
- Komfort bezpośredniej rozmowy w czasie rzeczywistym – jeśli ważny w procesie nauki jest dla Ciebie kontakt wzrokowy / słowny z trenerem i możliwość zadawania pytań, prowadzenia dyskusji „na żywo” mimo formuły zdalnej.
- Wymiana wiedzy „na gorąco” – jeśli w Twoim szkoleniu bierze udział więcej osób i mimo udziału zdalnego, chcesz czerpać także z doświadczeń innych uczestników.
- Komfort nauki (i korzystania z przerw w szkoleniu) w dowolnym miejscu przy jednoczesnym aktywnym udziale w szkoleniu, które realizowane jest w jasno określonym czasie.
- Ekologia „osobista” – jeśli wartość stanowi dla Ciebie czas i pieniądze zaoszczędzone na braku konieczności dojazdu na miejsce szkolenia (ew. noclegów poza domem); jeśli zamiast dojeżdżać z innego miasta / miejscowości i spędzać kilka dni poza domem wolisz wieczory spędzić z rodziną; materiały szkoleniowe dostajesz tylko w wersji elektronicznej – środowisko też pewnie na tym zyska 😉
Korzyści ze szkolenia online:
- Swoboda i niezależność od terminów: kupujesz dostęp do gotowych plików szkoleniowych – dzięki temu, sam(a) decydujesz kiedy korzystasz ze szkolenia, dostęp masz od razu.
- Różnorodność form: od razu zyskujesz dostęp do zróżnicowanych materiałów edukacyjnych – m.in. mogą to być filmy z udziałem trenera, animacje, prezentacje, artykuły, quizy, techniki, narzędzia, ćwiczenia.
- Komfort nauki w dowolnym miejscu, nawet bez kamery i mikrofonu.
- Komfort nauki „solo” – jeśli wolisz uczyć się we własnym tempie, być sam(a) ze swoimi myślami i w oderwaniu od kontaktu z innymi ludźmi.
- Anonimowość – jeśli chcesz informację o tym, że podnosisz swoje kompetencje w danym obszarze zachować tylko dla siebie.
- Stały dostęp do wiedzy – możesz wiele razy powracać do kupionego raz szkolenia.
Korzyści ze szkolenia stacjonarnego:
- Komfort nauki w oderwaniu od innych zadań, dystraktorów – jeśli wiesz, że w Twoim otoczeniu trudno byłoby Ci uczyć się efektywnie (np. w domu lub miejscu pracy).
- Pełen, nieograniczony kontakt z drugim człowiekiem - jeśli wiesz, że efektywniej uczysz się dzięki bezpośredniemu, fizycznemu kontaktowi z ludźmi (bez pośredników w postaci kamery / mikrofonu, ekranu komputera).
- Emocje i interakcje „na wyciągnięcie ręki” – w bezpośrednim kontakcie podczas szkolenia stacjonarnego często powstaje wyjątkowa atmosfera, „flow”, energia i specyficzna dynamika interakcji.
- Pełna swoboda komunikacji, przepływu wiedzy i doświadczeń – gdy cenisz sobie bezpośrednie, także nieformalne rozmowy z trenerem i innymi uczestnikami.
- Różnorodność form nauki i możliwość fizycznego ruchu – jeśli ważne dla Ciebie jest, aby móc co jakiś czas uczestniczyć w zadaniach, ćwiczeniach wymagających zmiany miejsca, pozycji, formy interakcji, perspektywy fizycznej, angażujących jak najwięcej Twoich zmysłów.
- Komfort warunków fizycznych – my dbamy o wszystko: masz dla siebie duży wygodny fotel, klimatyczną salę, drukowane materiały szkoleniowe, kameralną grupę, przerwy kawowe klasy premium (nie tylko ciastka ale też deska serów, bakalie, owoce, oczywiście napoje zimne i gorące, kawa z ekspresu), prywatne komfortowe toalety, świetny dojazd z centrum Warszawy.




















Trenerzy prowadzący szkolenie Zespół zdalny, rozproszony - jak delegować, monitorować i zarządzać zadaniami

Mateusz Dąbrowski
Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW.
Praktyk zarządzania zespołem zdalnym - od 2010 roku zarządza rozproszonym zespołem 4GROW: trenerzy pracują zdalnie z domu gdy są poza salą szkoleniową, pracownicy marketingu pracują z innych miast z home-office, back-office pracuje w biurze lokalnym pod Warszawą.
Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Doradca i coach kadry zarządczej i menadżerskiej wyższego szczebla.
Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery.
Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Sabina Dąbrowska-Olbryś
Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną.
Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej. Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi.
Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje.

Tomasz Krajewski
Certyfikowany Trener Biznesu z wieloletnim doświadczeniem, Coach międzynarodowej federacji ICC, mentor oraz twórca programów szkoleniowych. Posiada doświadczenie na stanowiskach dyrektora sprzedaży, dyrektora zarządzającego oraz prezesa firmy.
Posiada ponad 15 letnie doświadczenie w pracy z managerami i zespołami z branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, finansowej, logistycznej, motoryzacyjnej, rynku nieruchomości i sprzedaży internetowej. Pod jego trenerskim okiem rozwijało się ponad 3000 pracowników. Praca z ludźmi nad ich rozwojem daje mu dużą satysfakcję.
Tworzy i prowadzi programy szkoleniowe, służące rozwojowi kadr i podnoszeniu efektywności przedsiębiorstw.
W pracy trenerskiej ceni dobre przygotowanie oraz indywidualne podejście do uczestników, poprzedzone diagnozą potrzeb.
Jak dbamy o Ciebie na sali szkoleniowej w związku z epidemią COVID-19?
Zależy nam na bezpieczeństwie, zdrowiu i spokoju ducha uczestników naszych szkoleń, dlatego też wprowadziliśmy na nasze sale szkoleniowe zasady i procedury wynikające z wytycznych dot. COVID- 19:
- Zapewniamy naszym uczestnikom jednorazowe maseczki/przyłbice/rękawiczki/płyny dezynfekujące
- Odstępy między uczestnikami i ustawienie miejsc siedzących dostosowujemy do aktualnie obowiązujących przepisów
- Wszystkie powierzchnie użytkowe dezynfekujemy (przed, po i w trakcie szkolenia)
- Trenerzy 4GROW prowadzą szkolenia w przyłbicy i rękawiczkach
- Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny pakiet cateringowy: woda (gazowana, niegazowana), sok, pakowane oddzielnie ciasteczka zbożowe, sezamki, pierniczki, orzeszki.
- Kawę i herbatę serwuje tylko trener i podaje w jednorazowych kubkach
- Niezbędne informacje i procedury udostępniliśmy dla każdego w sali szkoleniowej
- Wszyscy pracownicy 4GROW otrzymali szczegółowe wytyczne związane z postępowaniem w trakcie epidemii COVID-19