Szkolenie online - cykl webinarów: Trudne rozmowy z pracownikami dla „twardego” HRu

Wersja szkolenia online: webinar

Jak rozmawiać z pracownikami w trudnym dla organizacji czasie? Jak reagować, gdy pracownik przychodzi do Ciebie z silnymi emocjami? Jakich błędów w trudnych rozmowach unikać? Jaki scenariusz rozmowy przyjąć, gdy to Ty masz do przekazania pracownikowi najtrudniejsze dla niego informacje? Jakie aspekty psychologiczne warto znać, jeśli rozmawiasz z pracownikami w kryzysie, zmianie, w trudnych sytuacjach?
Jeśli pytania te brzmią Ci znajomo i szukasz krótkiej formy szkoleniowej online, to jesteś w dobrym miejscu - dzięki naszym webinarom poczujesz się pewniej w trudnych rozmowach!

Szkolenie podzielone jest na poszczególne sesje: każda po 90 minut oraz pierwszy, bezpłatny webinar trwający 60 minut.

Sprawdź program lub przejdź do sekcji Cena i terminy

Wybierz wariant szkolenia i sprawdź program

Jak zadbać o aspekty „miękkie” w rozmowie „rozstaniowej” z pracownikiem? 

Sesja 4 - 90 min 

Rozmowa zmieniająca warunki dotychczasowej współpracy lub je kończąca jest jedną z tych najtrudniejszych – zarówno dla pracownika, jak i dla menadżera lub przedstawiciela Działu HR, który tę rozmowę prowadzi. Z wcześniejszych webinarów wiesz już, z czego wynika to, że emocje w takich rozmowach są całkowicie normalnym zjawiskiem. Wiesz już też, jak w czasie tych najtrudniejszych rozmów reagować empatycznie, asertywnie, nie ulec manipulacji i jednocześnie dbać o partnerską relację dzięki słowom, którymi się posługujesz umiejętnie. W czasie tego webinarium podzielę się z Tobą scenariuszem prowadzenia rozmowy kończącej współpracę – krok po kroku przeprowadzę Cię przez poszczególne jej etapy od strony tzw. „miękkiej”. Wierzę, że jeśli jesteś ekspertem od tzw. twardego HRu, to masz niezbędną wiedzę z zakresu KP oraz wewnętrznych regulaminów Twojej organizacji. Ja podzielę się z Tobą moją wiedzą zdobytą przez wiele lat prowadzenia tych najtrudniejszych rozmów – zbudowaną zarówno na błędach, jak i na pozytywnych zakończeniach. Pokażę Ci te nieoczywiste niuanse słowne, psychologiczne oraz dam Ci praktyczne narzędzie, z którego będziesz mógł / mogła korzystać w przyszłości. 

Program 

  • Jak przygotować się przed tym najtrudniejszym spotkaniem aby nie zostało w Twojej pamięci jako jedno z najgorszych doświadczeń, tylko jako wyzwanie, z którym dobrze sobie poradziłeś(aś)? 

  • Które z wcześniej poznanych technik i zdobytej wiedzy warto powtórzyć, bo mogą się teraz przydać? 

  • Od czego zacząć rozmowę kończącą współpracę? 

  • 6 kluczowych kroków w rozmowie „rozstaniowej”. 

  • Dobrego pracodawcę poznasz po tym, jak kończy współpracę – jak możesz zadbać w ostatnim kroku o komfort pracownika oraz wizerunek Twojej organizacji? 

Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A) 

  • 30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A). 

Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia: 

  • W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania. 

  • W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością. 

  • Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników. 

Przejdź do sekcji: Cena i terminy

Wprowadzenie: Jak nie wchodzić w Trójkąty Dramatyczne?

Sesja 0 - bezpłatne webinarium 90 min

Podczas tego webinarium, podzielę się z Tobą ciekawymi i bardzo ważnymi aspektami psychologicznymi trudnych interakcji między ludźmi. Będziesz mieć okazję by przyjrzeć się sobie i temu, jak reagujesz gdy pracownicy „zapraszają” Cię do niezbyt partnerskich relacji lub gdy trudne sytuacje mogą wyzwalać niekonstruktywne relacje. Dostaniesz także zestaw praktycznych wskazówek, które pomogą Ci wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce – odpowiednio reagować w trudnych rozmowach. 

Program

  • Co Trójkąt Dramatyczny (wg. Karpana) ma wspólnego z Działem HR?
  • Po czym poznasz Ofiarę, Prześladowcę i Wybawiciela w relacjach biznesowych i interakcjach pracowniczych?
  • Na czym polega niebezpieczeństwo dla Ciebie i Twojej organizacji płynące z relacji opartych o Trójkąt Dramatyczny?
  • Jakie korzyści mają ludzie z funkcjonowania w Trójkątach Dramatycznych?
  • Jak uniknąć świadomej i nieświadomej manipulacji stosowanej przez pracowników?
  • Jakie strategie myślowe oraz słowa pomogą Ci zachować partnerskie relacje ze współpracownikami?

Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A)

  • 30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).

Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:

  • W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania.
  • W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością.
  • Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników.
     
Przejdź do sekcji: Cena i terminy

Co aligator i szympans mają wspólnego z rozmowami, czyli jak działa nasz mózg w trudnych sytuacjach?  

Sesja 1 - 90 min 

W czasie tej sesji webinarium, podzielę się z Tobą wybranymi aspektami fizjologii i psychologii emocji. Dzięki tej wiedzy zrozumiesz i będziesz lepiej stosować w praktyce techniki prowadzenia trudnych rozmów, którymi zajmiemy się w kolejnych sesjach. Aby opanować sztukę prowadzenia trudnych rozmów, niezbędne jest zrozumienie tego, jak działa ludzki organizm oraz psychika w stresie, kryzysie, w zmianach. Jaką funkcję pełnią wtedy emocje, hormony i co można zrobić, by wykorzystać je konstruktywnie w praktyce? 

Program 

  • Co Ty i Twoi współpracownicy macie wspólnego z aligatorem, gdy doświadczacie nagłej zmiany, kryzysu, odbieracie trudne informacje? 

  • Tak, Ty też masz w sobie szympansa! Odkryjesz co powoduje u człowieka uruchomienie pierwotnych reakcji emocjonalnych i jaka jest ich funkcja. 

  • Dostaniesz pigułkę wiedzy na temat fizjologii emocji oraz psychologicznych mechanizmów obronnych, które będą dla Ciebie bazą do zrozumienia praktycznych technik z kolejnych sesji webinarowych. 

  • Poznasz najczęściej popełniane błędy w czasie rozmów z pracownikiem, który jest niezadowolony, nie spodziewa się trudnych informacji albo przychodzi do Ciebie z prośbą, której nie chcesz lub nie możesz spełnić. 

  • Dowiesz się, co możesz zrobić w czasie dużych zmian w organizacji i trudnych rozmów z pracownikami, by pomóc im uciszyć wewnętrznego „gada" oraz „szympansa”. 

  • Przy okazji dostaniesz do ręki praktyczne techniki oraz wskazówki, które pomogą Ci lepiej kontrolować własne emocje i reakcje w tych najtrudniejszych sytuacjach. 

 Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A) 

  • 30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A). 

Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia: 

  • W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania. 

  • W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością. 

  • Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników. 

Przejdź do sekcji: Cena i terminy

Jak odmawiać z szacunkiem, zachowując partnerską relację?  

Sesja 2 - 90 min 

Dzięki wcześniejszym sesjom webinarowym masz już fundament do tego, by poznać i trenować kolejne praktyczne techniki. Tym razem podzielę się z Tobą sprawdzonymi sposobami reagowania, gdy potrzebujesz odmówić pracownikowi wykonania tego, o co Cię prosi lub od Ciebie oczekuje. Odkryjesz także jaka pułapka psychologiczna czeka na Ciebie, gdy odmawiasz. Poznasz sztukę odmawiania z pełnym szacunkiem i tak, by sama odmowa nie osłabiała Twojego autorytetu lub dobrej relacji ze współpracownikami.  

Program 

  • W jaki sposób prawidłowo zastosować Technikę Odroczenia Asertywnego – gdy jeszcze nie wiesz, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć, a chcesz podjąć świadomą decyzję. 
  • Jak zastosować Technikę Asertywnej Odmowy w połączeniu z tzw. Ramą Rozwiązania – gdy jesteś przekonany(a) do swojej decyzji, chcesz stanowczo odmówić i jednocześnie zachować dobrą relację, autorytet, pozytywny wizerunek. 
  • Jak budować mosty, gdy nie zgadzasz się z wypowiedzią rozmówcy. 
  • Technika alternatywy™ - gdy chcesz w dyplomatyczny sposób pokazać wartość innego rozwiązania oraz uświadomić rozmówcy negatywne konsekwencje jego prośby lub oczekiwania.   

Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A) 

  • 30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A). 

Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia: 

  • W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania. 
  • W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością. 
  • Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników. 
Przejdź do sekcji: Cena i terminy

Jak z klasą, po partnersku i z szacunkiem reagować na skargi, pretensje, zastrzeżenia? 

Sesja 3 - 90 min 

Mając bazę w postaci wybranej specjalnie dla Ciebie wiedzy z zakresu psychologii i fizjologii emocji z wcześniejszych sesji – z łatwością zrozumiesz sens i skuteczność technik, którymi podzielę się z Tobą w tym webinarium. Wiesz już, jak reagować asertywnie i znasz już ryzyka związane ze stawianiem granic. Teraz odkryjesz sposoby reagowania w sytuacji, gdy pracownik przychodzi do Ciebie z pretensjami, na skargę lub gdy ma zastrzeżenia do Ciebie / Twojej propozycji / Twojej pracy. Poznasz technikę, która przyda Ci się także w tych najtrudniejszych rozmowach – kończących współpracę lub zmieniających warunki współpracy. 

Program 

  • Jak rozmawiać z niezadowolonym pracownikiem, by pogodzić interesy wszystkich stron? 

  • „Kto pyta, ten rządzi” – sztuka zadawania pytań, dzięki którym:  

               -  Utrzymasz kontrolę nad rozmową  

               -  Nie dasz się „zmanipulować”  

               -  Zatroszczysz się o rozmówcę  

               -  Zapewnisz sobie asertywne odroczenie. 

  • Autorska technika EGO™ - dzięki niej będziesz sprawnie i spokojnie zarządzać obiekcjami, skargami, pretensjami. 

  • Rama Rozwiązania zamiast Ramy Problemu – odkryjesz kojące sformułowania wzmacniające pozytywne tzw. "employee experience". 

Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A) 

  • 30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A). 

Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia: 

  • W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania. 

  • W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością. 

  • Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników. 

Przejdź do sekcji: Cena i terminy

Za co uwielbiają nasze szkolenia

Szkolenie prowadzone bardzo profesjonalnie, o dynamicznym przebiegu. Trener w sposób fachowy i na bieżąco udzielał porad i instrukcji. Dobrze zachowane proporcje między teorią i praktyką.
Miła i przyjazna atmosfera. Wiedza wyniesiona ze szkolenia (przećwiczona na odgrywanych scenkach) absolutnie przydatna zarówno w pracy zawodowej jak i prywatnej. Szkolenie polecam.

Od samego początku szkolenia mocne uderzenie. Trzymało w napięciu, ale nie było efekciarskie. Szkolenie tak interaktywne, że nie sposób wyjść z niego bez praktycznych umiejętności. W 100% polecam.

Duże zaangażowanie i profesjonalizm trenera. Szkolenie w formie warsztatów, dużo pracy w grupach.

Nie byłem jeszcze na tak dobrze prowadzonym, pełnym praktyki szkoleniu. Najtrudniejsze przed nami, ale czuję, że to były bardzo dobrze zainwestowane dwa dni. Teraz nie może się już nie udać.

Dynamiczne, serdeczne, pozytywne, przydatne, pomocne, rozwijające. Przełamujesz siebie, by zdobyć cenną wiedzę także o sobie samym.

Bardzo dobre przygotowanie elementów prezentacji wraz z ich połączeniem w logiczna całość.

Bardzo dobre przygotowanie trenera. Trener przez 100% czasu dbał o poziom zaangażowania wszystkich uczestników. Super balans pomiędzy treścią, przykładami i ćwiczeniami. Polecam. :)

Dużo ćwiczeń, interakcje z innymi uczestnikami, przystępne prezentacje, bardzo dobra trener.

Bardzo dobre przygotowanie elementów prezentacji wraz z ich połączeniem w logiczna całość.

Warto inwestować w siebie i uczestniczyć w szkoleniach w najlepszej firmie, jaką jest 4GROW.

Jak zadbamy o Twoje potrzeby?

Trudne rozmowy z pracownikami - cykl webinarów dla „twardego” HRu

Trener odpowie na Twoje pytania GRATIS

W trakcie webinaru i zaraz po nim będziesz mógł / mogła zadawać pytania. Trener odpowie na Twoje pytania w trakcie webinaru lub po nim - na naszym zamkniętym forum dla uczestników szkolenia.

Trudne rozmowy z pracownikami - cykl webinarów dla „twardego” HRu

Wsparcie Trenera jeszcze przez rok GRATIS

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dlatego na naszym zamkniętym forum dla uczestników, w dziale Twojego szkolenia możesz zadawać pytania, dyskutować z innymi uczestnikami tego samego szkolenia, a trener przez rok będzie odpowiadał na każde Twoje pytanie dotyczące zakresu programu szkolenia.

Szklenie online - zapoznaj się ze specyfiką

Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy
Wpisz poprawny numer telefonu
Pola wymagane

Szkolenia prowadziliśmy dla:

Trenerzy prowadzący szkolenie Trudne rozmowy z pracownikami dla „twardego” HRu

Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną.

Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej.  Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi.

Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje.

Wybierz wariant szkolenia i zarezerwuj miejsce

Zaproponuj termin szkolenia - czekamy na Twojego maila!

Cena Regular: 250 zł netto
Do wyczerpania miejsc.
Pobierz papierowy formularz zgłoszenia

Dane zgłaszającego

Wpisz imię
Wpisz nazwisko
Wpisz stanowisko/rolę
Wpisz poprawny email małymi literami
Wpisz poprawny nr telefonu
Informacja o stanowisku pozwala trenerowi dostosowywać treści szkolenia do profilu zawodowego Uczestnika a E-mail oraz telefon kontaktowy umożliwiają nam zbadanie potrzeb Uczestnika i przekazanie szczegółów organizacyjnych nt. szkolenia (SMS).

Dane 1 uczestnika szkolenia

Wpisz imię
Wpisz nazwisko
Wpisz stanowisko/rolę
Wpisz poprawny email małymi literami
Wpisz poprawny nr telefonu

Dane firmy

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Przygotujemy dla Ciebie idealną ofertę!

Masz pytania odnośnie szkolenia?

Z przyjemnością odpowiemy!
Wpisz treść zapytania
Pola wymagane

A może wolisz zadzwonić lub wysłać maila?

Ania Łukasiewicz
koordynator ds. szkoleń

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

  • Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
  • Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
  • Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Dowiedz się więcej lub zadzwoń 531 314 431