Szkolenie online - cykl webinarów: Trudne rozmowy z pracownikami dla „twardego” HRu
Wersja szkolenia online: webinar
Jak rozmawiać z pracownikami w trudnym dla organizacji czasie? Jak reagować, gdy pracownik przychodzi do Ciebie z silnymi emocjami? Jakich błędów w trudnych rozmowach unikać? Jaki scenariusz rozmowy przyjąć, gdy to Ty masz do przekazania pracownikowi najtrudniejsze dla niego informacje? Jakie aspekty psychologiczne warto znać, jeśli rozmawiasz z pracownikami w kryzysie, zmianie, w trudnych sytuacjach?
Jeśli pytania te brzmią Ci znajomo i szukasz krótkiej formy szkoleniowej online, to jesteś w dobrym miejscu - dzięki naszym webinarom poczujesz się pewniej w trudnych rozmowach!
Szkolenie podzielone jest na poszczególne sesje: każda po 90 minut oraz pierwszy, bezpłatny webinar trwający 60 minut.
lub przejdź do sekcji
Wybierz wariant szkolenia i sprawdź program
Jak zadbać o aspekty „miękkie” w rozmowie „rozstaniowej” z pracownikiem?
Sesja 4 - 90 min
Rozmowa zmieniająca warunki dotychczasowej współpracy lub je kończąca jest jedną z tych najtrudniejszych – zarówno dla pracownika, jak i dla menadżera lub przedstawiciela Działu HR, który tę rozmowę prowadzi. Z wcześniejszych webinarów wiesz już, z czego wynika to, że emocje w takich rozmowach są całkowicie normalnym zjawiskiem. Wiesz już też, jak w czasie tych najtrudniejszych rozmów reagować empatycznie, asertywnie, nie ulec manipulacji i jednocześnie dbać o partnerską relację dzięki słowom, którymi się posługujesz umiejętnie. W czasie tego webinarium podzielę się z Tobą scenariuszem prowadzenia rozmowy kończącej współpracę – krok po kroku przeprowadzę Cię przez poszczególne jej etapy od strony tzw. „miękkiej”. Wierzę, że jeśli jesteś ekspertem od tzw. twardego HRu, to masz niezbędną wiedzę z zakresu KP oraz wewnętrznych regulaminów Twojej organizacji. Ja podzielę się z Tobą moją wiedzą zdobytą przez wiele lat prowadzenia tych najtrudniejszych rozmów – zbudowaną zarówno na błędach, jak i na pozytywnych zakończeniach. Pokażę Ci te nieoczywiste niuanse słowne, psychologiczne oraz dam Ci praktyczne narzędzie, z którego będziesz mógł / mogła korzystać w przyszłości.
Program
-
Jak przygotować się przed tym najtrudniejszym spotkaniem aby nie zostało w Twojej pamięci jako jedno z najgorszych doświadczeń, tylko jako wyzwanie, z którym dobrze sobie poradziłeś(aś)?
-
Które z wcześniej poznanych technik i zdobytej wiedzy warto powtórzyć, bo mogą się teraz przydać?
-
Od czego zacząć rozmowę kończącą współpracę?
-
6 kluczowych kroków w rozmowie „rozstaniowej”.
-
Dobrego pracodawcę poznasz po tym, jak kończy współpracę – jak możesz zadbać w ostatnim kroku o komfort pracownika oraz wizerunek Twojej organizacji?
Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A)
-
30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
-
W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania.
-
W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością.
-
Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników.
Wprowadzenie: Jak nie wchodzić w Trójkąty Dramatyczne?
Sesja 0 - bezpłatne webinarium 90 min
Podczas tego webinarium, podzielę się z Tobą ciekawymi i bardzo ważnymi aspektami psychologicznymi trudnych interakcji między ludźmi. Będziesz mieć okazję by przyjrzeć się sobie i temu, jak reagujesz gdy pracownicy „zapraszają” Cię do niezbyt partnerskich relacji lub gdy trudne sytuacje mogą wyzwalać niekonstruktywne relacje. Dostaniesz także zestaw praktycznych wskazówek, które pomogą Ci wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce – odpowiednio reagować w trudnych rozmowach.
Program
- Co Trójkąt Dramatyczny (wg. Karpana) ma wspólnego z Działem HR?
- Po czym poznasz Ofiarę, Prześladowcę i Wybawiciela w relacjach biznesowych i interakcjach pracowniczych?
- Na czym polega niebezpieczeństwo dla Ciebie i Twojej organizacji płynące z relacji opartych o Trójkąt Dramatyczny?
- Jakie korzyści mają ludzie z funkcjonowania w Trójkątach Dramatycznych?
- Jak uniknąć świadomej i nieświadomej manipulacji stosowanej przez pracowników?
- Jakie strategie myślowe oraz słowa pomogą Ci zachować partnerskie relacje ze współpracownikami?
Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A)
- 30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
- W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania.
- W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością.
- Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników.
Co aligator i szympans mają wspólnego z rozmowami, czyli jak działa nasz mózg w trudnych sytuacjach?
Sesja 1 - 90 min
W czasie tej sesji webinarium, podzielę się z Tobą wybranymi aspektami fizjologii i psychologii emocji. Dzięki tej wiedzy zrozumiesz i będziesz lepiej stosować w praktyce techniki prowadzenia trudnych rozmów, którymi zajmiemy się w kolejnych sesjach. Aby opanować sztukę prowadzenia trudnych rozmów, niezbędne jest zrozumienie tego, jak działa ludzki organizm oraz psychika w stresie, kryzysie, w zmianach. Jaką funkcję pełnią wtedy emocje, hormony i co można zrobić, by wykorzystać je konstruktywnie w praktyce?
Program
-
Co Ty i Twoi współpracownicy macie wspólnego z aligatorem, gdy doświadczacie nagłej zmiany, kryzysu, odbieracie trudne informacje?
-
Tak, Ty też masz w sobie szympansa! Odkryjesz co powoduje u człowieka uruchomienie pierwotnych reakcji emocjonalnych i jaka jest ich funkcja.
-
Dostaniesz pigułkę wiedzy na temat fizjologii emocji oraz psychologicznych mechanizmów obronnych, które będą dla Ciebie bazą do zrozumienia praktycznych technik z kolejnych sesji webinarowych.
-
Poznasz najczęściej popełniane błędy w czasie rozmów z pracownikiem, który jest niezadowolony, nie spodziewa się trudnych informacji albo przychodzi do Ciebie z prośbą, której nie chcesz lub nie możesz spełnić.
-
Dowiesz się, co możesz zrobić w czasie dużych zmian w organizacji i trudnych rozmów z pracownikami, by pomóc im uciszyć wewnętrznego „gada" oraz „szympansa”.
-
Przy okazji dostaniesz do ręki praktyczne techniki oraz wskazówki, które pomogą Ci lepiej kontrolować własne emocje i reakcje w tych najtrudniejszych sytuacjach.
Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A)
-
30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
-
W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania.
-
W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością.
-
Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników.
Jak odmawiać z szacunkiem, zachowując partnerską relację?
Sesja 2 - 90 min
Dzięki wcześniejszym sesjom webinarowym masz już fundament do tego, by poznać i trenować kolejne praktyczne techniki. Tym razem podzielę się z Tobą sprawdzonymi sposobami reagowania, gdy potrzebujesz odmówić pracownikowi wykonania tego, o co Cię prosi lub od Ciebie oczekuje. Odkryjesz także jaka pułapka psychologiczna czeka na Ciebie, gdy odmawiasz. Poznasz sztukę odmawiania z pełnym szacunkiem i tak, by sama odmowa nie osłabiała Twojego autorytetu lub dobrej relacji ze współpracownikami.
Program
- W jaki sposób prawidłowo zastosować Technikę Odroczenia Asertywnego – gdy jeszcze nie wiesz, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć, a chcesz podjąć świadomą decyzję.
- Jak zastosować Technikę Asertywnej Odmowy w połączeniu z tzw. Ramą Rozwiązania – gdy jesteś przekonany(a) do swojej decyzji, chcesz stanowczo odmówić i jednocześnie zachować dobrą relację, autorytet, pozytywny wizerunek.
- Jak budować mosty, gdy nie zgadzasz się z wypowiedzią rozmówcy.
- Technika alternatywy™ - gdy chcesz w dyplomatyczny sposób pokazać wartość innego rozwiązania oraz uświadomić rozmówcy negatywne konsekwencje jego prośby lub oczekiwania.
Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A)
-
30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
- W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania.
- W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością.
- Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników.
Jak z klasą, po partnersku i z szacunkiem reagować na skargi, pretensje, zastrzeżenia?
Sesja 3 - 90 min
Mając bazę w postaci wybranej specjalnie dla Ciebie wiedzy z zakresu psychologii i fizjologii emocji z wcześniejszych sesji – z łatwością zrozumiesz sens i skuteczność technik, którymi podzielę się z Tobą w tym webinarium. Wiesz już, jak reagować asertywnie i znasz już ryzyka związane ze stawianiem granic. Teraz odkryjesz sposoby reagowania w sytuacji, gdy pracownik przychodzi do Ciebie z pretensjami, na skargę lub gdy ma zastrzeżenia do Ciebie / Twojej propozycji / Twojej pracy. Poznasz technikę, która przyda Ci się także w tych najtrudniejszych rozmowach – kończących współpracę lub zmieniających warunki współpracy.
Program
-
Jak rozmawiać z niezadowolonym pracownikiem, by pogodzić interesy wszystkich stron?
-
„Kto pyta, ten rządzi” – sztuka zadawania pytań, dzięki którym:
- Utrzymasz kontrolę nad rozmową
- Nie dasz się „zmanipulować”
- Zatroszczysz się o rozmówcę
- Zapewnisz sobie asertywne odroczenie.
-
Autorska technika EGO™ - dzięki niej będziesz sprawnie i spokojnie zarządzać obiekcjami, skargami, pretensjami.
-
Rama Rozwiązania zamiast Ramy Problemu – odkryjesz kojące sformułowania wzmacniające pozytywne tzw. "employee experience".
Sesja pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A)
-
30 ostatnich minut to sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
Trener odpowie na wszystkie pytania dotyczące programu szkolenia:
-
W trakcie webinaru i sesji Q&A będziemy analizować na bieżąco pojawiające się na czacie pytania.
-
W przypadku dużej liczby pytań, w czasie webinaru i/lub sesji Q&A, rener odpowie na te, które cieszą się największą popularnością.
-
Na wszystkie pozostałe pytania, które dotyczą programu szkolenia, nasi Trenerzy odpowiedzą na zamkniętym forum dostępnym tylko dla naszych uczestników.
Za co uwielbiają nasze szkolenia

Trener odpowie na Twoje pytania GRATIS
W trakcie webinaru i zaraz po nim będziesz mógł / mogła zadawać pytania. Trener odpowie na Twoje pytania w trakcie webinaru lub po nim - na naszym zamkniętym forum dla uczestników szkolenia.

Wsparcie Trenera jeszcze przez rok GRATIS
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dlatego na naszym zamkniętym forum dla uczestników, w dziale Twojego szkolenia możesz zadawać pytania, dyskutować z innymi uczestnikami tego samego szkolenia, a trener przez rok będzie odpowiadał na każde Twoje pytanie dotyczące zakresu programu szkolenia.
Szklenie online - zapoznaj się ze specyfiką
Szkolenia prowadziliśmy dla:




















Trenerzy prowadzący szkolenie Trudne rozmowy z pracownikami dla „twardego” HRu
Jeśli masz preferencje co do trenera – skontaktuj się z nami i wskaż wybranego trenera, a podamy Ci termin, w którym prowadzi szkolenie.

Sabina Dąbrowska-Olbryś
Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC). Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami oraz komunikacją wewnętrzną i kulturą organizacyjną.
Przez prawie 10 lat odpowiadała za kapitał ludzki w Grupie Pracuj (właściciel m.in. Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua), gdzie pełniła funkcje HR Business Partnera, Learning and Development Managera oraz HR Managera. Zarządzała strategią oraz wszystkimi procesami w ramach wewnętrznego HR-u Grupy Pracuj – zarówno „miękkiego”, jak i „twardego”. Odpowiadała za 16-to osobowy dział, raportując bezpośrednio do Prezesa firmy i współpracując blisko z zarządem grupy kapitałowej. Zarządzała zespołami ds. onboardingu, szkoleń i rozwoju pracowników, rekrutacji, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej oraz budowania angażującego środowiska pracy, wynagrodzeń, benefitów i administracji personalnej. Stworzyła strategię angażującego środowiska pracy, której ważnym elementem była komunikacja wewnętrzna, wzmocnienie kultury organizacyjnej, angażujący przywódcy i efektywny rozwój pracowników. Grupa Pracuj, przy jej wsparciu, co roku otrzymywała tytuł Najlepszego Pracodawcy w rankingu firmy Aon Hewitt. Kilkukrotnie wybrana przez pracowników jako zwycięzca wewnętrznego konkursu na Superbohatera wartości firmowych. Odpowiadała za wdrożenie w organizacji procedury antymobbingowej, koordynowała wieloetapowy proces szkolenia managerów z tego zakresu i wspólnego z nimi wypracowania najlepszych praktyk związanych z szacunkiem w miejscu pracy. Przez managerów wybrana na mediatora, wspierała organizację w zarządzaniu konfliktami i trudnymi sytuacjami, zmianami i komunikacją w zmianach. Wielokrotnie prowadziła najtrudniejsze rozmowy, w tym kończące współpracę z pracownikami. Wspierała i szkoliła także menadżerów w obszarze zarządzania konfliktami, zmianami, egzekwowania oraz prowadzenia rozmów rozstaniowych – z poszanowaniem pracownika i w zgodzie z wartościami firmowymi.
Posiada wieloletnie doświadczenie w roli mediatora, coacha, trenera i prelegenta. Wielokrotnie dzieliła się swoją ekspercką wiedzą w mediach. W ramach współpracy z 4GROW specjalizuje się w projektach doradczych dla kadry menedżerskiej, zarządów, działów HR; w szkoleniach m.in. z obszarów HR, zarządzania, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, asertywności, wywierania wpływu i innych kompetencji tzw. „miękkich” w biznesie. Prowadzi dodatkowo warsztaty rozwojowe, sesje coachingu indywidualnego i zespołowego, mentoring, mediacje i konsultacje.
Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!
- Elastyczny i bezpieczny sposób wykorzystania Twojego budżetu szkoleniowego
- Nie spieszysz się, korzystasz ze szkolenia kiedy chcesz
- Twój budżet w przyszłym roku będzie bezpieczny
Jak dbamy o Ciebie na sali szkoleniowej w związku z epidemią COVID-19?
Zależy nam na bezpieczeństwie, zdrowiu i spokoju ducha uczestników naszych szkoleń, dlatego też wprowadziliśmy na nasze sale szkoleniowe zasady i procedury wynikające z wytycznych dot. COVID- 19:
- Zapewniamy naszym uczestnikom jednorazowe maseczki/przyłbice/rękawiczki/płyny dezynfekujące
- Odstępy między uczestnikami i ustawienie miejsc siedzących dostosowujemy do aktualnie obowiązujących przepisów
- Wszystkie powierzchnie użytkowe dezynfekujemy (przed, po i w trakcie szkolenia)
- Trenerzy 4GROW prowadzą szkolenia w przyłbicy i rękawiczkach
- Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny pakiet cateringowy: woda (gazowana, niegazowana), sok, pakowane oddzielnie ciasteczka zbożowe, sezamki, pierniczki, orzeszki.
- Kawę i herbatę serwuje tylko trener i podaje w jednorazowych kubkach
- Niezbędne informacje i procedury udostępniliśmy dla każdego w sali szkoleniowej
- Wszyscy pracownicy 4GROW otrzymali szczegółowe wytyczne związane z postępowaniem w trakcie epidemii COVID-19