4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Zarządzanie czasem. Co ma wspólnego zegar z emocjami i … salami?

zarządzanie czasemKalendarz straszy terminami. Lista zadań krzyczy: szybciej, teraz. W pośpiechu chwytasz kanapkę, nerwowo dopijasz herbatę. Wczoraj był poniedziałek, a dziś już jest piątek. Kiedy ten tydzień przeminął? Zmęczenie, za którym rośnie frustracja, złość, smutek, żal, tęsknota… To można zmienić. Nie wierzysz? Sprawdź, jakie techniki będą dla Ciebie najlepsze. 

 

Punktualność oparta na chaosie

Uff, udało się. Zdążyłeś w terminie, byłeś punktualny. Zadanie zrobione. Jedno…kosztem innych. Teraz trzeba „odkopać się” z zaległości, posprzątać ten bałagan. Brzmi znajomo? Być może Twoim problemem wcale nie jest puchnący grafik i nienadążanie ze wszystkim. Może trudnością jest odpowiednie planowanie poszczególnych czynności? A może chaos wynika z tego, że próbujesz łapać jednocześnie kilka srok za ogon? 

Pokaż mi swój kalendarz, a powiem Ci, co czujesz

Czy zauważyłeś, jak duża zależność występuje między czasem a emocjami? Pośpiech uruchamia napięcie i zdenerwowanie. Wizja deadline`u napawa obawami. Przez zmęczenie z powodu nadgodzin zaczynasz kipieć irytacją i złością. A w tym wszystkim jest jeszcze jakieś poczucie żalu i tęsknoty za utraconymi szansami, niewykorzystanymi okazjami, odroczonymi marzeniami…
Ale czas to też pozytywne przeżycia i emocje. Radość z chwil spędzanych w gronie najbliższych. Wspomnienia, do których ciągle się uśmiechasz. Duma i satysfakcja, że dałeś radę – z projektem, nowym zadaniem, łączeniem pracy z nauką.
Od tego, jak kierujesz sobą w czasie i jak zarządzasz swoim kalendarzem, w dużym stopniu zależy Twoja kondycja i stan emocjonalny.  

Rozpraw się z mitami

O zarządzaniu czasem mówi się dzisiaj dużo, ale wciąż pokutują rozmaite mity. „Po co mi planowanie? Jaki to ma sens?” – to jedno ze stereotypowych stwierdzeń. „Jak będę pracować szybciej, to ze wszystkim zdążę” – niestety, takie założenie niekoniecznie znajduje pokrycie w rzeczywistości. „Teraz zacznę robić to, a za chwilę szybko przeskoczę na tamto” – ta perspektywa niejednego doprowadziła do błędów, potknięć i niewspółmiernie dużego wysiłku. Jeśli więc chcesz zacząć lepiej zarządzać sobą w czasie, na początek spójrz samemu sobie szczerze w oczy i skonfrontuj się ze swoimi zwyczajami i utartymi przekonaniami. 

Uwierz, że zmiany są możliwe!

„Dwoję się i troję, a i tak się nie wyrabiam”. Jeśli tak myślisz, to znak, że potrzebujesz zmiany, na przykład w sposobie planowania albo działania. Czasem trzeba z czegoś zrezygnować, żeby więcej zyskać. A czasem wystarczy popatrzeć na swój dzień z większej perspektywy, z pozycji obserwatora. Filozofia Keizen, krzywa REFA, technika Pomodoro, technika salami w organizacji czasu pracy, technika 9STEPS™, metoda I Beam – jest wiele narzędzi, które możesz zacząć stosować już dzisiaj. Poznaj nowe metody, spróbuj nieznanych Ci wcześniej technik, a realnie zaczniesz wpływać nie tylko na efektywność w pracy, ale też na to, jak się czujesz. 

Zatroszcz się o swój czas i emocje. Przyjdź na szkolenie z zarządzania czasem, jakiego nie znałeś. Czy jest sens tracić czas na naukę o… czasie? Tak, bo docelowo zaoszczędzisz cenne minuty…

Fot.pixabay.com

 

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Kalendarz straszy terminami. Lista zadań krzyczy: szybciej, teraz. Zmęczenie, za którym rośnie frustracja, złość, smutek, żal, tęsknota… To można zmienić. Nie wierzysz? Sprawdź, jakie techniki będą dla Ciebie najlepsze. 

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

3 najskuteczniejsze techniki organizacji czasu

szkolenie zarządzanie czasem 4grow

szkolenie z zarządzania czasem

 

 

Jak wynika z badań, wydajność wciąż jest dużym wyzwaniem dla większości Polaków. Mało produktywne działania, częste spotkania niepotrzebnie angażujące wielu pracowników - to bolączka wielu firm. Jak zarządzać sobą w czasie, by maksymalnie go wykorzystać? Poniżej przedstawiamy kilka narzędzi skutecznie zwiększających produktywność podczas pracy lub nauki!

Metoda abc

Nie wiesz, za które narzędzie zabrać się w pierwszej kolejności? To narzędzie pomoże Ci w priorytetyzacji zadań. Na kartce rozpisz w trzech kolumnach A B C swoje aktualne zadania. Na początek ogranicz się do celów krótkoterminowych.

Grupa A

Tu zapisz czynności które musisz wykonać osobiście. Musisz bezwzględnie je wykonać i nie możesz powierzyć ich innej osobie. To zadania które zajmują ok. 20 % Twoich działań i generują ok. 80 % wydajności.

Grupa B

Zadania o wysokim priorytecie, które jednak możesz przynajmniej częściowo oddelegować. Są to jednak zadania, których nie można pominąć – muszą zostać wykonane.

Grupa C

Zadania mniej istotne, które nie tylko można zlecić innym pracownikom lub firmie outsorcingowej. Nic się też nie stanie jeśli zostaną wykonane po zadaniach z kolumny A i B.

Dzięki tej liście uzyskujesz klarowność i większą swobodę działania pod warunkiem, że z niej korzystasz, na bieżąco edytujesz i kontrolujesz proces realizacji zadań.

Zasada pareto

Włoski uczony Vilfredo Pareto zaobserwował, że 80% majątku znajduje się w rękach 20% społeczeństwa. Ten prosty i trafny wniosek przekłada się na inne sfery życia np.

80% zysków w firmie generuje 20% działań lub 80% konwersji tworzy 20% klientów.

Warto więc się przyjrzeć, która z codziennych czynności przekłada się na najwięcej korzyści i według tych wniosków ustalić priorytety. Wyeliminować działania, które pochłaniają czas dając nieadekwatne korzyści. Same proporcje mogą się nieco różnić. Chodzi jednak o to, by nie skupiać się w takim samym stopniu na każdym zadaniu.

Metoda sera szwajcarskiego

Metoda Alana Lakeina polega na dzieleniu czasu na krótsze odcinki czasowe. W założeniu jedno zadanie trwa od 5 do 10 minut. Zaczynamy od rutynowego działania, które od razu wiemy jak wykonać. Niezależnie jak duże wydaje się zagadnienie, wybierz tę jego cześć, która wydaje Ci się w zasięgu Twoich możliwości i poświęć na nią ok. 5 min. Może być to jakiś fragment pracy. Nie musisz zaczynać od początku. Ważne, by było to zadanie, które nie sprawi Ci wiele kłopotu.

Sekret tkwi w tym, by zapomnieć o uczuciu odrazy do danej pracy. 5 minut to na tyle krótki czas, by każdy mógł zmobilizować się do działania. W ten sposób pokonujemy najtrudniejszą barierę – podjęcie aktywności. Już te 5 minut zainwestowane w trudną dla nas tematykę daje poczucie wykonania dobrej roboty. Po przerwie znowu szukamy kolejnego fragmentu zadania.

Po kilku takich seriach możemy być już na całkiem zaawansowanym etapie pracy.

Autor metody dodatkowo radzi, by całe zadanie przynajmniej częściowo podzielić sobie wcześniej na 5 minutowe fragmenty i zapisać je na liście. Wtedy, te poszczególne kawałki większej pracy możemy wykonywać w czasie przerw np. w trakcie podróży.

Największą zaletą metody szwajcarskiego sera jest to, że dane zadanie przestaje wydawać nam się czymś niewykonalnym. Znika uczucie niechęci, wyobrażenie czegoś, co nas całkowicie przerasta. Z każdym kolejnym etapem coraz bardziej angażujemy się w zadanie, zaczyna sprawiać nam przyjemność. Widzimy je jako realną do okiełznania całość.

Metoda świetnie sprawdza się w przypadku prac, które zwykliśmy prokrastynować. Pisanie pracy magisterkiej, przygotowanie do wielkiego wydarzenia itp. pozwala zyskać czas, który tracimy zwykle na rozmyślania: „czy jesteśmy wystarczająco dobrzy”, „czy to ma sens” zamiast po prostu zacząć realizować to zadanie.

Monitoruj i odhaczaj

Monitoruj swoje postępy. Odhaczaj wszystkie wykonane zadania, a te których nie udało się wykonać zapisuj do harmonogramu na dzień kolejny. W ten sposób masz poczucie kontroli nad sytuacją, czujesz się pewniej i masz więcej wiary w to, że uda Ci się doprowadzić do końca wszystkie niezałatwione jeszcze sprawy.

Wymienione metody można stosować łącznie.

Dzięki ich stosowaniu mamy poczucie uporządkowanego życia, rzadziej odczuwamy negatywny stres. Możemy swobodniej planować urlopy czy zadania długoterminowe i mamy WIĘCEJ czasu na relaks.

Najlepsze efekty daje korzystanie z tych technik zgodnie z rytmem wydajności. Obserwuj więc, która część dnia służy Twojej produktywności.

Chcesz poznać więcej metod usprawniających zarządzanie czasem. Szkolenie 4GROW to propozycja dla Ciebie! Jeśli nie masz pewności, czy przyniesie Ci to realną korzyść - przeczytaj podpisane imieniem, nazwiskiem oraz firmą opinie naszych dotychczasowych klientów. Takie dowody uznania nie mogą być dziełem przypadku – zapraszamy!

Sprawdź Szkolenie Zarządzanie Czasem
 

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

jj

Pokaż na liście
Włączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

10 kroków do lepszego zarządzania swoją energią

Zarządzanie czasem szkolenieCzym jest czas? Istnieje wiele teorii na ten temat. Jedna z nich mówi, że jest to rodzaj energii, siły witalnej, którą zawsze możemy odzyskać... Poniżej przedstawiamy kilka sposobów jak tego dokonać.

1. Skupiaj się na przyjemnych aspektach danego działania

Staraj się znaleźć coś interesującego dla siebie w czynności którą wykonujesz. Im bardziej zaangażujesz się w to co robisz, tym łatwiej i dłużej będziesz mógł się skupić. Dzięki temu szybciej i bez wysiłku wykonasz swoją pracę, odczuwając satysfakcję z jej wysokiej jakości.

2. Dbaj o zdrowy sen

Wywietrz sypialnię na kilka godzin przed pójściem spać. Usuń wszystkie niepotrzebne sprzęty, dokumenty z pola widzenia. Miejsce, w którym śpisz powinno służyć wyłącznie relaksowi. W trosce o pełną regenerację umysłu kładź się nie później niż o 23.00. Staraj się przesypiać ciągiem przynajmniej 7-8 godzin dziennie.

3. Koncentruj się na jakości swojego oddechu

Samo jego słuchanie wprawia człowieka w stan błogiego relaksu. Wciągaj powietrze przez nos i ćwicz przeponę. Weź kilka głębokich oddechów. Wyobraź sobie, że trzymasz dmuchawiec i chcesz go z całej siły zdmuchnąć. W dotlenieniu organizmu pomoże Ci także regularne ziewanie.

4. Jedz często i w małych ilościach

Dostarczaj organizmowi energii, jedząc dużo świeżych warzyw i wypijając co najmniej 1 litr wody dziennie. Posiłek spożywaj w spokoju, dokładnie przeżuwając każdy kęs.

5. Stwórz sobie miejsce służące koncentracji umysłu

Wybierz miejsce, w którym możesz efektywnie pracować. Wyeliminuj źródła dźwięku – reklam, telefonów, rozmów. Wybierz do tej przestrzeni kolory wspierające procesy skupienia umysłowego oraz odpowiednie oświetlenie.

6. Planuj i wyznaczaj cele

Pod koniec dnia rób listę kontrolną i wszystkie niewykonane zadania przenoś na kolejny dzień. Realizowanie zadań według priorytetów sprawi, że będziesz czerpać więcej siły do pracy. Świadomość wykonywania przynajmniej tych najważniejszych celów pozwoli uniknąć poczucia zagubienia i osiągać zadowolenie z wykonanej pracy.

7. Codziennie znajdź kilka minut na inspirację

Może to być dobra lektura, oglądanie albumu z reprodukcjami obrazów lub słuchanie w skupieniu muzyki na dobrej jakości nośniku. Kontakt z pięknem wzbogaca życie wewnętrzne, uspokaja i pozytywnie nastraja do kolejnych działań.

8. Dbaj o aktywność fizyczną

Nie chodzi o to, żeby wyciskać z siebie pot i łzy, tylko przygotować organizm do działania. Jogging, stretching lub nawet krótki spacer pobudzi krążenie. Jeśli naprawdę zależy Ci na efektywnej pracy, nie wahaj się ćwiczyć także w ciągu dnia. Odchodzenie od komputera co godzinę na kilkuminutową gimnastykę chroni Twój kręgosłup, serce i poprawia ogólne samopoczucie.

9. Regeneruj organizm

Rób przerwy, kiedy czujesz przeciążenie pracą i uświadamiasz sobie sygnały, jakie wysyła Ci Twoje ciało. Zauważone w porę symptomy chorób o wiele łatwiej  zatrzymać w początkowym stadium niż leczyć skutki ich zaniedbania.

10. Dbaj o higienę psychiczną

Kontroluj swoje myśli, stopując tendencje do czarnowidztwa.  Koncentruj się na pozytywnych aspektach każdej sytuacji, delektuj się małymi zwycięstwami, doceniaj wszystkie pozytywne zdarzenia i nie marnuj czasu na bezproduktywne zamartwianie się.

Jak widzisz - zarządzanie sobą w czasie ma wiele składowych i realizuje się w kilku sferach życia. Nie oznacza jednak wcale ograniczania się do roli robota bezrefleksyjnie wykonującego narzucone sobie zadania. Można być zorganizowanym i dawać sobie bezwarunkową przestrzeń na swobodną asymilację różnych pomysłów. Szkolenie zarządzanie czasem to sztuka ustalania priorytetów, dzięki którym osiągasz większą satysfakcję z życia. Jeśli tkwisz w pętli czasu TO rozwiązanie jest dla Ciebie zbawieniem!

Zarządzanie czasem szkolenie

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

5 pożeraczy czasu, które chcesz wyeliminować

Zarządzanie czasem szkolenieJak to się dzieje, że pracujesz od rana do nocy nie mając chwili na wytchnienie? Ciągle nie masz energii, żyjesz w stresie i nie odczuwasz zadowolenia z wykonanej pracy? Kto i co pochłania Twój cenny czas? Poznaj największych wrogów dobrej organizacji czasu!

1. Zbędna rozrywka

Czasem świetnie zdajemy sobie sprawę, że dana czynność niepotrzebnie zabiera nam czas, ale nie widzimy skali zagrożenia związanego np. z wielogodzinnym oglądaniem filmów lub przesiadywaniem na Facebooku. Nie mamy świadomości, że poświęcamy na to aż tyle czasu. Ludzie często odkrywają, co jest ich pożeraczem czasu dopiero podczas szkolenia „zarządzanie czasem”. Jeżeli nie chcemy całkowicie wyeliminować tych rozrywek ze swojego planu, dobrym patentem będzie ustalenie konkretnej pory dnia i nastawienie sobie budzika np. na 20 min. między jednym czasowym blokiem pracy, a drugim.

2. Brak celów i planów

Jeśli to my rano nie zdecydujemy, co chcemy zrobić danego dnia i w jakiej kolejności – możemy być pewni, że życie zdecyduje o tym za nas. Rozmaite nieprzewidziane sytuacje pochłaniają nas niczym woda niezacumowane do brzegu statki. Zamiast płynąć z prądem lepiej wyznacz własną trasę i miejsce przeznaczenia. Planując, realnie oceniaj swoje możliwości i czas, którym dysponujesz. Uwzględnij margines czasowy, aby uniknąć niepotrzebnych rozczarowań.

3. Multitasking

Robienie kilku rzeczy naraz dodaje często energii i daje przyjemne poczucie aktywności. Z biologicznego punktu widzenia jednak nie możemy koncentrować się na kilku rzeczach. Takie działanie skutkuje tym, że musimy później wracać się do poszczególnych zadań, przypominać sobie historię działań i nanosić korekty. Czy to się opłaca? Najczęściej dużo bardziej korzystne jest wykonywanie zadań kolejno, w pełnym skupieniu.

4. Dystraktory

Kiedy atakują Cię bodźce zewnętrzne: maile, telefony, sprzedawcy, rodzina, pracownicy z pytaniami – rozwiązanie jest tylko jedno. Musisz się od tego wszystkiego odizolować, by zapewnić sobie komfort pracy, przynajmniej na krótki czas. Najlepiej podaj wszystkim oficjalną informację, że w tych określonych godzinach pracujesz indywidualnie nad ważnym projektem. To najlepsza droga, by inni uszanowali Twoją potrzebę pracy w spokoju.

5. Wizualny chaos

Pożeracze czasu przybierają czasem całkiem niewinną postać. Kilkuminutowe poszukiwania dokumentów, plików w komputerze, maili w Outlooku. Wszystko to kumuluje się w sporą ilość czasu. Dlatego właśnie warto zadbać o porządek w biurze. Ogranicz ilość przedmiotów - niech najważniejsze dokumenty i pomoce będą na wyciągnięcie ręki. Pomyśl, jak maksymalnie skrócić drogę do wykonywania Twoich rutynowych działań. Uporządkowane biurko pozwala szybciej skoncentrować się na rozwiązaniu zadań. Rzadziej dochodzi do zagubienia ważnych notatek, pomocy itp. Porządek dodaje pewności siebie, bo niczego nie gubisz, a także buduje Twój autorytet jako osoby dobrze zorganizowanej.

Wprowadź więcej światła do swojego życia! Naucz się dobrze planować swój dzień. Dowiedz się na czym naprawdę polega zarządzanie czasem. Szkolenie, dzięki któremu wzrośnie Twoja wydajność, a kariera nabierze rozpędu jest w zasięgu kliknięcia!

Szkolenie Zarządzanie czasem

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Zarządzanie czasem w pigułce – najlepsze techniki

Zarządzenie czasem - szkolenie

 

Chcesz mieć jedynie wolne popołudnie, ale efektywne zarządzanie czasem jest Ci obce? Zadania na pewno piętrzą się na Twoim biurku, a Ty nie masz odpowiednich narzędzi, żeby zapanować nad tym całym bałaganem. Oto najlepsze techniki zarządzania czasem, które ułatwią Ci ułożenie dnia tak, żebyś zdążył ze wszystkim.

Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że 100% nakładu pracy nie równa się 100% Twojego zysku, a więc zarządzanie czasem rozpocznij od klasycznej zasady Pareto, która mówi, że 20% efektywnego czasu pracy przyniesie Ci 80% spodziewanych rezultatów. I to ten czas musisz w pełni wykorzystać. Jak to zrobić?

Zarządzanie czasem – technika 60/40

Żeby czas, którym chcesz zarządzać przyniósł Ci efekty – planuj każdego dnia jedynie 60% przeznaczonych na pracę godzin. Pozostałe 40% to wszystkie niezaplanowane, dodatkowe opóźnienia, drobne czynności, które musisz wykonać. Nigdy nie zdarza się tak, aby wszystko szło zgodnie z planem. Bądź na to gotowy!

Zarządzanie czasem – jak ustalić priorytety?

To, co jest ważniejsze danego dnia można ustalić. Jest oczywiście różnica między tym, co pilne, a co ważne, bo nie zawsze jest to to samo. Bardzo często wpadamy w pułapkę, myśląc, że wszystko jest ważne, ale spośród 10 ważnych zadań muszą znaleźć się te 3 najważniejsze. Być może to te, które generują największy zysk, a być może te, na które musisz poświęcić więcej czasu, żeby doprowadzić je do końca w założonym terminie. Aby zdefiniować kolejność działań, musisz sam odpowiedzieć sobie na pytanie, co potraktować jako priorytet. Dzięki temu uda Ci się skupić i wypełniać zadania, dbając o ich odpowiednią jakość.

Zarządzanie czasem – jak planować zadania?

W rozplanowaniu zadań na cały dzień pomoże Ci spisanie wszystkich aktywności. Każda z nich zajmuje odpowiedni czas, który jesteśmy w stanie mniej więcej przewidzieć. Mniej więcej dlatego, że zawsze musimy założyć, że może wydarzyć się coś, co opóźni pracę. Pisaliśmy o tym, że planujemy 60% czasu i zostawiamy sobie 40% na pojawiające się przeszkody. Jeśli mimo to lista zadań nadal jest długa – spróbuj zlecić komuś te, nad których przebiegiem nie musisz panować. Dodatkowo pamiętaj również o tym, żeby każde zadanie odhaczać. To nie tylko weryfikuje postępy pracy, ale też motywuje do wypełnienia założonego planu.

Istnieje wiele technik pomocnych i przynoszących znakomite efekty zarządzania czasem. Szkolenia ułatwiają ich przyswojenie i przećwiczenie pod bacznym okiem trenera! Sprawdź, czego jeszcze możesz się nauczyć:

 Zarządzanie czasem - szkolenia

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

6 najskuteczniejszych aplikacji do zarządzania czasem

Zarządzanie czasem - szkolenia

Jeszcze większy chaos – czy to właśnie czujesz, kiedy kolejny życzliwy proponuje Ci apkę do zarządzania czasem? Strach przed utratą kolejnych cennych minut na instalację i testowanie. Czy to może się opłacać? Owszem, jeśli ustalisz co jest dla Ciebie ważne. Jaką codzienną czynność chciałbyś skrócić albo połączyć z inną czynnością? Wybierz 2-3 aplikacje, które w odczuwalny dla Ciebie sposób pomagają w odzyskiwaniu zagubionego czasu!

Rescue Time

Kiedy zależy nam na własnej produktywności, samoobserwacja i świadomość jest bardzo potrzebna. Nie zawsze jesteśmy w stanie zrobić to obiektywnie. Aby uzyskać jakiś uśredniony wynik warto skorzystać z narzędzia, które zlicza ile czasu korzystamy z danych stron i programów. Kiedy już przyjrzysz się wynikom, możesz ustalić cele czasowe. Zdecyduj ile czasu chcesz poświęcać na strony rozrywkowe, social media itp. Sama instalacja oraz obsługa programu jest krótka i nie zajmuje czasu – aplikacja działa w tle, kiedy Ty zajmujesz się swoimi codziennymi sprawami przy komputerze. Warto wypróbować, szczególnie jeśli komputer jest zarówno Twoim narzędziem pracy, jak i odpoczynku.

Kalendarz Google

Są w życiu rzeczy proste. Na przykład kalendarz. Pytanie, jak zapanować nad wielością kalendarzy, kiedy te mnożą się w domu, pracy i kółku zainteresowań. Otóż można je ze sobą wszystkie połączyć! Łącznie z Outlookiem. A to jeszcze nie wszystko – w google calendar możesz tworzyć wydarzenia i zapraszać na nie swoich znajomych. Rozwiązanie przydaje się nie tylko do użytku prywatnego. Możliwość zaplanowania konferencji z określeniem miejsca, obecności rzutnika czyni z kalendarza narzędzie idealne także dla firm. Ponadto narzędzie działa na większości dostępnych urządzeń. Potrzebujesz przypominacza do opłacenia rachunków albo wstawienia prania? Mówisz i masz. I to wszystko za darmo.

Outlook

Choć niemal wszyscy korzystają z Outlooka, niewiele osób świadomie posługuje się wszystkimi przydatnymi funkcjami jakie ten program posiada. Jedną z nich jest np. tworzenie zadania na podstawie wiadomości e-mail, które po realizacji możesz oznaczyć jako wykonane. W Outlooku możesz priorytetyzować swoje zadania, edytować, kategoryzować i ustawiać przypomnienia. Nie ma obawy, że jakiś niewykonany task zostanie zapomniany. Po upływie wyznaczonego terminu Outlook podświetla takie zadanie na czerwono. Bardzo wygodną funkcją jest także tworzenie spotkań, których daty możesz zmieniać lub anulować. Dodajmy, że wszystkie te działania można wykonać z poziomu mobilnego.

Ulisses

Pisać książkę w telefonie? Dlaczego nie – artykuły, recenzje, dłuższe opisy możesz tworzyć podczas podróży, na nudnym spotkaniu towarzyskim, w oczekiwaniu na samolot. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi zapanujesz nad twórczym chaosem! Ulisses pozwala uporządkować wszystkie zalążki pomysłów, gotowe teksty zaś możesz eksportować do bardzo wielu różnych formatów. Chcesz przesłać tekst bezpośrednio do publikacji? Nie ma problemu - składnia markdown umożliwia dowolną edycję tekstów w różnych programach, czy formatowanie za pomocą skrótów. Do dyspozycji masz wszystkie systemowe czcionki oraz możliwość zainstalowania własnych.

Scanbot

Zapomnij o żmudnym wystawaniu godzin przy skanerze. Niezastąpiony podręczny skaner działa skutecznie i szybko. Aplikacja rozpoznaje polskie znaki, kody QR, a w wersji PRO także teksty. Sfotografowany plik możesz łatwo wyedytować w telefonie. Chcesz przyspieszyć sprawy księgowe na wyjeździe? Aplikacja radzi sobie także z większą ilością dokumentów – do tego celu wystarczy użyć odpowiedniej funkcji. Scanbot bez problemu łączy się z iCloud Drive, Dropbox, Box, Evernote, Dyskiem Google lub OneDrive. Zeskanowane pliki możemy łatwo przyporządkować do folderów oraz nadać im inteligentne nazwy. Na uwagę zasługuje również możliwość wyszukiwania tekstów.

It’s focus time!

Aplikacja dla fanów święcącej tryumfy wśród ludzi sukcesu techniki Pomodoro. Jeśli już wiesz że multitasking nie istnieje, to narzędzie pomoże Ci w utrzymaniu skupienia. Obsługa programu jest banalnie prosta – włączasz guzik i pracujesz 25 minut nad pierwszym ważnym zadaniem lub jego częścią. Pu upływie tego czasu usłyszysz sygnał wzywający na 5 minut odpoczynku. Cykle powtarzają się zgodnie z zasadami techniki Pomodoro. Warto wyciągać wnioski przeglądając codzienne czy miesięczne postępy w prędkości wykonywania konkretnych zadań. Przejrzyste podsumowania podkreślone pięknym designem zachęcają do doskonalenia swojej koncentracji. Aplikacja polecana szczególnie dla osób pracujących koncepcyjnie, pisarzy, dziennikarzy, a nawet studentów.

 

Trenowanie się w sztuce organizacji czasu ma swoje lepsze i słabsze momenty. Również w tej dziedzinie należy zachować zdrowy rozsądek. Stawiając ambitne cele pamiętaj, by nie wymagać od siebie zbyt wiele. Odróżniaj rzeczy ważne od pilnych. A przy niepowodzeniach traktuj siebie z wyrozumiałością - w końcu to trening czyni mistrza!

Po więcej praktycznych informacji zapraszamy na:

Zarządzanie Czasem - szkolenie

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Home office, praca zdalna, wirtualne zespoły - to duża zmiana organizacji pracy Twojej i Twojego zespołu. To dla każdego zmiana nawyków i przyzwyczajeń - inne spojrzenie na naszą efektywność.
Zastanawiasz się, jak poradzić sobie w rzeczywistości home office, jak stworzyć optymalną przestrzeń do pracy, żeby zminimalizować dystraktory. A co z motywacją i koncentracją, zarządzaniem zadaniami w home office?
Jak zadbać o work-life balance, kiedy pracujemy w domu?

Poznaj najlepsze techniki i narzędzia zarządzania czasem w home office, strategie ludzi sukcesu. Wykorzystaj ten czas pracy zdalnej, żeby pracować krócej, ale efektywniej.

Rozwijaj swoją efektywność bez wychodzenia z domu.

Sprawdź program lub ZAREZERWUJ

     Efektywność ↑100% 

O tyle możesz podnieść Twoją zdolność osiągania celów prywatnych i zawodowych - po wdrożeniu zasad i narzędzi do zarządzania czasem!

     30 = 15 + 12 + 3

To szkolenie jest pełne praktycznych narzędzi do zarządzania czasem! Wychodzisz z pełną teczką narzędzi do lepszej organizacji pracy i czasu prywatnego, również w wersji elektronicznej.
15 technik, 12 zasad, 3 narzędzia, aby móc po szkoleniu przekuć wiedzę na nowe nawyki!

     4,96 ♥ / 5

Taka jest średnia ocena satysfakcji 392 uczestników 56 edycji tego szkolenia w skali 1-5, z ostatnich ośmiu lat.

 

Sprawdź program lub ZAREZERWUJ

"Polecam szkolenie, ze względu na sposób pracy. Wszystkie zagadnienia, problemy, narzędzia są przepracowywane na doświadczeniach uczestników, bądź też Case Study, co pozwala na bardzo dobre zrozumienie przyszłych problemów i dopasowania rozwiązań lub nakierowanie na kolejne kroki" 

"Otwarty warsztat bez nacisku i stresu, że "musisz" się wypowiedzieć na omawiany temat. Nie masz nic do powiedzenia to OK! Przyzwolenie na swobodę w grupie - każdy dobrze się czuł, bez obawy o ocenę innych"