4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Jak gadać, żeby się dogadać, czyli skuteczna komunikacja interpersonalna

skuteczna komunikacja

 

Wakacje to był czas nawiązywania nowych znajomości, przebywania wśród różnych ludzi, a więc okazja, żeby zastanowić się nad dotychczasowym sposobem komunikacji z otoczeniem. Od umiejętności interpersonalnych zależy bardzo dużo. Dlatego dobrze jest sprawdzić, jakich błędów unikać, żeby budować lepsze relacje ze współpracownikami, klientami, znajomymi itp.

 

Nawyki, które potrafią skutecznie utrudniać rozmowę, nawiązywanie relacji i budowanie porozumienia, to m.in.:

 

  • Obrona przez atak – to, co słyszysz od rozmówcy, od razu przyjmujesz jako zarzut, który trzeba natychmiast odrzucić. Jak? Odwracając uwagę od sprawy i wytykając drugiej osobie błędy. Taka taktyka jest niestety nieefektywna i często krzywdząca.
  • Ostentacyjne milczenie – zamiast wyjaśnień: następne piętrzące się niedomówienia i nieporozumienia. Obrażanie się i unikanie rozmów nie sprawią, że problem się rozwiąże, wręcz odwrotnie!
  • Uprzedzenia i zbyt oficjalny ton – czy nie jest tak, że szybko się do kogoś uprzedzasz, tworzysz w głowie oceny, a później powstaje mur zbudowany z wyniosłości i zbyt oficjalnego tonu? A może sam poczułeś się kiedyś tak potraktowany – z wyższością, dużym dystansem, co sprawiało przykrość, zakłopotanie itp.?
  • W zaparte – forsowanie swoich racji, udowadnianie czegoś na siłę, mimo że w głębi duszy wiesz, że nie jest to najlepszym rozwiązaniem, ale nie potrafisz się przyznać do pomyłki. Warto zadać sobie pytanie – dokąd prowadzi mnie taka postawa?
  • Krok w tył – nie umiesz zareagować w sytuacji, gdy ktoś narusza Twoje granice, więc szybko się wycofujesz. Zamiast przedstawić argumenty – w końcu ulegasz, zamykasz się w swoich emocjach i trzymasz w sobie żal, rozgoryczenie i złość, również na samego siebie, że nie umiałeś powiedzieć „nie”. Dobrym rozwiązaniem będzie trening asertywności.
  • Pozory i szybkie oceny – zastanów się, czy często zdarza Ci się oceniać współpracowników, klientów, rozmówców id. na podstawie schematów, stereotypów i pozorów, które przecież potrafią być nieprawdziwe.
  • Spirala emocjonalna – jak reagujesz, gdy pojawia się sporna kwestia? Co, jeśli słyszysz krytyczne uwagi pod Twoim adresem? Potrafisz poprowadzić dialog, czy od razu nakręcasz w sobie spiralę emocji i przestajesz być otwarty na konstruktywną wymianę zdań?

 

Pomyśl o sobie i sprawdź, czy komunikacja interpersonalna to Twoja mocna strona.
Zrób darmowy test z komunikacji i sprawdź co warto poprawić w Twojej komunikacji: https://4grow.pl/test-komunikacja-interpersonalna

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Wakacje to był czas nawiązywania nowych znajomości, przebywania wśród różnych ludzi, a więc okazja, żeby zastanowić się nad dotychczasowym sposobem komunikacji z otoczeniem. Od umiejętności interpersonalnych zależy bardzo dużo. Dlatego dobrze jest na spokojnie, bez presji i nerwowej atmosfery zdecydować, jak poprawić jakość kontaktów, jakich błędów nie popełniać, z jakich przyzwyczajeń zrezygnować, gdy po urlopie wrócisz do biura, do współpracowników, klientów, znajomych itp.

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak utrzymać dobre wrażenie?

szkolenie z komunikacji

 

Udało Ci się zrobić dobre wrażenie? Pozyskałeś klienta, napisałeś książkę, Twoja prezentacja odniosła sukces. Rozbudziłeś nadzieję i wszyscy czekają na kolejne pozytywne doświadczenia? Jeśli czujesz nieustającą presję pamiętaj, że z reguły trudno spełnić je wszystkie naraz. Odbiór Twojej osoby zależy jednak nie tylko od zwiększania „efektów wow”, ale także od budowania wzajemnie korzystnych relacji.

Akcja - reakcja

Pokaż swoim kolegom z pracy, że jesteś osobą komunikatywną. Staraj się wyrażać swoje myśli w sposób konkretny. Nie twórz wielowątkowych monologów, w których słuchacze łatwo mogą się pogubić. Zrezygnuj też ze skrótów myślowych, które tylko dla Ciebie mogą wydawać się oczywiste.

Chcąc utrzymać dobrą atmosferę nie przeciążaj towarzyszy własnymi przekonaniami. Zachowaj otwartość na zdanie innych. Słuchaj swoich rozmówców i prowadź kierunek rozmowy zgodnie z tematami, którymi chętnie się dzielą.

Choć komunikatywność jest niezwykle ważna pamiętaj też, by szanować potrzebę wyciszenia się i skupienia na obowiązkach. Jeśli zauważasz, że Twoi współpracownicy są akurat mocno zaangażowani w jakiś temat nie zarzucaj ich pytaniami. Zbierz wszystkie tematy i skonsultuj je kiedy będą dysponować wolnym czasem.

Asymilacja w nowym otoczeniu

Środowisko, do którego wkraczasz ma swoją kulturę i przyzwyczajenia, które mogą odbiegać od tych, z którymi miałeś wcześniej do czynienia. Postaraj się otworzyć na tą sytuację jak tubylec w nowym kraju. Nie oznacza to, że musisz brać udział we wszystkich aktywnościach. Jeśli wszyscy idą na angielski opłacany przez firmę, a Ty wolisz poćwiczyć angielski odrabiając lekcje z dzieckiem – masz do tego prawo. Postaraj się też bliżej poznać swoich współpracowników i zrozumieć skąd wynikają takie, a nie inne zasady.

Nowe światło

Ludzie są ciekawi nowych project managerów, współpracowników, ich metodologii, spojrzenia na świat. Jeśli widzisz, że są spawy, które można w prosty sposób rozwiązać – nie wahaj się zaproponować własnych pomysłów.

Jednocześnie szukaj punktów wspólnych w podejściu, aby zbudować atmosferę łączenia sił aniżeli narzucania komuś własnej woli. Wdrażaj pomysły w tempie odpowiednim dla całego zespołu. Monitoruj postępy, ale nie forsuj działań na siłę.

Przypisz innym osobom konkretne role, aby mieli poczucie że są współautorami projektu, nie zaś anonimowymi wyrobnikami pracującymi na czyjś sukces.

Zadbaj o dobrą atmosferę

Ludzie rzadko chcą pracować z ponurakami, nawet jeśli są najzdolniejsi i wyjątkowo pracowici. Odsłoń swoją ludzką twarz. Przyznaj się, że czasem też coś Ci nie wychodzi. Wyjdź ze swoim zespołem na kawę.

W wielu branżach to właśnie relacje często są połową sukcesu. W napiętej atmosferze ludzie są bardziej zestresowani, szybko się wypalają, zawęża się ich zdolność kreatywnego myślenia. Staraj się też nie narzekać zbyt wiele, nawet w obliczu problemów spróbuj zachować pogodne usposobienie.

Zebrałeś pierwsze pochwały? Nie spoczywaj na lajkach. Wyciągnij wnioski i idź za ciosem. Zastanów się nad kolejnym Twoim głównym wyzwaniem.

Wyznaczaj sobie cele, określ, co Cię najbardziej motywuje do pracy. Jakie jej aspekty są najbardziej ekscytujące. Zastanów się, w którym kierunku rozwijać swoje zdolności? Jak uatrakcyjnić zadania, które nie należą do Twoich ulubionych? A jeśli chcesz doskonalić kompetencje związane z budowaniem dobrych relacji zapraszamy na szkolenie z komunikacji 4GROW.

Sprawdź Szkolenie z komunikacji

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Udało Ci się zrobić dobre wrażenie? Pozyskałeś klienta, napisałeś książkę, Twoja prezentacja odniosła sukces. Rozbudziłeś nadzieję i wszyscy czekają na kolejne pozytywne doświadczenia? Jeśli czujesz nieustającą presję pamiętaj, że z reguły trudno spełnić je wszystkie naraz. Odbiór Twojej osoby zależy jednak nie tylko od zwiększania „efektów wow”, ale także od budowania wzajemnie korzystnych relacji.

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak komunikować się z ludźmi w pracy?

Szkolenie z komunikacji

Choć o błędach w komunikacji mówi się wiele, zarówno osoby słabo, jak i dobrze wykształcone, rzadko uświadamiają sobie potrzebę doskonalenia się w tej sztuce. Gdyby zmierzyć wszystkie straty prywatne i zawodowe wynikające z błędnego zrozumienia komunikatu, mogłoby się okazać, że jest to jedna z podstawowych kompetencji, w jakie trzeba się wyposażyć. Na początek zacznij od tych kilku prostych ćwiczeń:

Zbadaj Intencje

Upewnij się, że Twojemu rozmówcy także zależy na osiągnięciu porozumienia. Tylko wtedy dalsze ustalenia maja sens. Zachowaj otwartą postawę, nie narzucaj swojego zdania. Spróbuj spojrzeć na omawiane zagadnienie oczami swojego dyskutanta. Kieruj się zdrowym rozsądkiem, odnoś się do faktów. Zbadaj, jakich konkretnych rezultatów spodziewacie się po tej rozmowie i które sprawy chcecie ustalić w pierwszej kolejności.

Słuchaj Aktywnie

Coś wydaje Ci się nie do końca jasne? Stopuj swojego rozmówcę - upewniaj się, że mówicie o tym samym. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, niektóre hasła wydają Ci się mgławicowe, poproś o rozwiniecie myśli. Parafrazuj, by mieć kontrolę, że wasz sposób myślenia cały czas idzie w tym samym kierunku.

Nie zanudzaj

Staraj się nie zasypywać ludzi dużą ilością faktów, dat. Zastanów jak podać swój przekaz w łatwo przyswajalny sposób. Mów konkretnie, zdecydowanie, zmieniaj tempo, rytm, głośność – od szeptu nawet do krzyku. Rób pauzy, moduluj głos, wtrącaj przykłady, ciekawe anegdoty, elementy humorystyczne itp. Angażuj swoich rozmówców, zadawaj pytania, a kiedy chcesz podkreślić wagę słów włącz także gestykulację.

Trzymaj się tematu

Postaraj się, aby Twoja wypowiedź miała klarowny związek przyczynowo - skutkowy. Nie nasycaj swojej historii zbyt wieloma wątkami, abstrakcyjnymi przykładami. Jeśli wtrącasz kolejną anegdotę lub dygresję - zaznacz dla pewności, jaki to ma związek z głównym tematem. Podziel swój wykład na etapy, aby Twoi słuchacze mieli poczucie, że są prowadzeni do jakiegoś celu.

Notuj

Notuj najważniejsze informacje skupiając się na tym, by dawały odpowiedzi na kluczowe pytania „Kto?”, „Gdzie?”, „Kiedy?”, „Po co?”. Możesz wykorzystać do tego tabelę. Nie stosuj zbyt wielu skrótów, jeśli nie masz pewności, czy uda się je potem rozszyfrować. Stosuj słowa kluczowe, parafrazy, przykłady. Na koniec – jeśli to możliwe – przedstaw notatkę swojemu rozmówcy, by jeszcze raz upewnić się co do wspólnych ustaleń.

Chciałbyś wreszcie dogadać się z kolegami w pracy? Zapisując się na szkolenie z komunikacji dowiesz się jak wyeliminować ze swojego życia kłótnie i nieporozumienia. Sprawdź szczegółowy program:

 

Szkolenie z komunikacji

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

To szkolenie z komunikacji robi różnicę... Wyobraź sobie, że w końcu wiesz, co w Twojej komunikacji szwankuje, powodując że zamiast przybliżać się do celu - oddalasz się.

A teraz wyobraź sobie, że umiesz się wyrażać jasno i efektywnie - to znaczy komunikując się osiągasz zamierzone efekty!
Taki stan osiągasz już na szkoleniu.

Jak to robimy? Do naszego warsztatu wypełnionego narzędziami i technikami dodaliśmy elementy treningu interpersonalnego, dzięki któremu będziesz mógł na bieżąco eksplorować swoje strategie komunikacyjne i obserwować jak wpływasz na innych.

Sprawdź program lub ZAREZERWUJ

Pierwsze szkolenie miękkie, które wniosło coś do mojego życia. Szkolenie przygotowane bardzo merytorycznie, z dużą dawką wiedzy i przykładów z życia. Ćwiczenia nie zmuszające do aktywności, jeśli ktoś nie miał na to ochoty, jednocześnie angażujące grupę i zwiększające samoświadomość w kwestii emocji i komunikacji.

Polecam szkolenie z całego serca, zarówno osobom pracującym jak i osobom, które po prostu chcą zgłębić temat komunikacji. Ciekawe zagadnienia i ćwiczenia praktyczne, pozwoliły mi na lepsze zrozumienie siebie i drugiego człowieka.

Szkolenie z Komunikacji interpersonalnej rozpocznie nowy etap w moim życiu, gdzie to właśnie komunikacja z drugą osobą może tyle zmienić, a wręcz polepszyć moje zadowolenie, ale również sprawi, że komunikacja doprowadzi do lepszego komfortu w pracy, mniej stresu, mniej konfliktów oraz wyższe skupienie na podejściu do tematu. Szkolenie wyróżnia się tym, że Trener ma bogate doświadczenie i super poprowadziła szkolenie i zadbała o komfort uczestników.

Jeśli myślisz, że komunikacja to prosta sprawa, bo przecież korzystasz z niej na co dzień to się grubo mylisz -  szkolenie pokaże Ci jak wiele nie wiedziałeś. Polecam Panią Agę 😊

Szkolenie bardzo elastyczne tzn. dostosowane do uczestników

Super szkolenie, które dla mnie było psychoterapią. Szkolenie prowadzone przez Natalię przerosło wszelkie moje oczekiwania. Idąc na nie trochę się obawiałam, że jako osoba nieśmiała zapewne niewiele skorzystam, nie będę miała możliwości wypowiedzenia się i trochę mnie zniechęcała nazwa biznesowe. W praktyce okazało się, że bardzo się myliłam a chociaż minął już niespełna miesiąc od szkolenia nadal jestem pod pozytywnym wrażeniem jakie na mnie wywarło i zarówno w pracy jak też w życiu prywatnym korzystam z tego wszystkiego, czego nauczyła mnie psycholog prowadząca czyli Natalia. Był to czas super wykorzystany. Natalia stworzyła bardzo miłą atmosferę i przestrzeń, w której można było w sposób dyskretny się otworzyć, opowiedzieć o swoich trudnościach i uzyskać wsparcie. Na szkoleniu panowała atmosfera szczerości, akceptacji i wsparcia. Dla mnie jako osoby nieśmiałej mającej trudności z wypowiadaniem się w grupie, szkolenie to było psychoterapią. Z efektów szkolenia korzystam przez cały czas. Bardzo polecam szkolenie prowadzone przez Natalię, ponieważ krótko mówiąc jest super. Bardzo profesjonalne, szczere , dyskretne pomimo, że w grupie i przynosi bardzo dużo fajnych rozwiązań, które można wprowadzić w życie. Bardzo serdecznie i szczerze polecam, ponieważ jestem bardzo zadowolona i z efektów szkolenia korzystam każdego dnia