4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Obsługa klienta – czy to się opłaca?

Szkolenie Obsługa KlientaProcesy wdrażania systemu obsługi klienta dla jednych są inwestycją, dla innych stratą czasu. Choć wydaje się oczywiste, że  konsekwencją wysokiej jakości obsługi są lojalni klienci - wciąż wiele firm na rynku działa w imię zasady „nie ten, to inny”. Czy warto wysyłać pracowników na szkolenia z obsługi klienta? Jakie korzyści tak naprawdę możemy wyciągnąć, angażując czas i działania w satysfakcję klientów?

Multiplikacja klientów

Lubimy powtarzać pozytywne doświadczenia. Naturalnym odruchem każdego klienta jest powracać tam, gdzie był dobrze obsłużony. Zazwyczaj nie mamy czasu na wertowanie Internetu w poszukiwaniu opinii (zwłaszcza tych o niskiej wiarygodności). Dlatego najchętniej wspomagają się opinią rodziny lub znajomych. Powracamy tam, gdzie rozwiązano problemy nasze lub naszych bliskich. Do ludzi, którzy dali nam odczuć, że wiedzą co robią. Żeby stworzyć taki obraz, czasem nie trzeba skomplikowanych struktur operacyjnych. Często wystarczy zaangażowanie i dobre chęci.

Większa otwartość

Wiele działań marketingowych polega na tym, by uzyskać wiarygodne opinie, feedback od klientów. Złożone analizy mają za zadanie wychwycić słabe ogniwa całego procesu sprzedażowego. Biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny - dużo prościej i taniej jest uzyskać te same dane bezpośrednio u źródła. Zadowolony klient jest bardziej skłonny udzielić szczerych, rzeczowych odpowiedzi, które wspomagają proces zakupowy. Budowanie zaufania przynosi obopólne trwałe korzyści.

Większa wyrozumiałość

Nawiązanie dobrej relacji uruchamia w klientach ludzkie odruchy. Im więcej transakcji,  tym większe ryzyko, że za którymś razem coś pójdzie nie tak. Klient mający w pamięci wszystkie poprzednie pozytywne doświadczenia zazwyczaj jest wyrozumiały. W zderzeniu z coraz bardziej popularnymi  automatycznymi bytami potrafi docenić fakt, że obsługuje go nie robot, a człowiek. Nawet jeśli wyrazi krytykę, jest duża szansa, że będzie ona konstruktywna i wniesie wartościową informację do firmy.

Lepsze niż reklama

Nawet najlepsza reklama działa przez pewien czas. Kiedy klient przychodzi do firmy, zderza się z rzeczywistością. W naszym interesie jest to, by nie poczuł różnicy między tymi światami.  Unikalny sposób traktowania klienta to coś, czego nikt nie może zabrać, skopiować i zależy to tylko od wewnętrznych decyzji w firmie i umiejętności pracowników. Zamiast więc tworzyć kolejne koszty na reklamę, zainwestuj w dobrą reputację przygotowując odpowiednio pracowników obsługi.

Większa opłacalność

Czy wiesz ile kosztuje zdobycie każdego nowego klienta? Choć wynik zależy od wielu zmiennych takich jak choćby branża – zwykle jest to suma 5 razy większa  niż kwota utrzymania klienta stałego. Bierze się to stąd, że lojalni klienci wykorzystują więcej możliwości Twojej oferty. Mają świadomość jak uzyskać pożądaną wartość, co nie jest oczywiste dla klientów nowych lub powracających lecz bez przekonania (bo np. mają najbliżej).

Żeby dobrze odpowiedzieć na potrzeby klienta, warto go dobrze poznać i być przygotowanym na  rozmaite reakcje. Komunikować się w zrozumiały dla klienta sposób i skutecznie rozwiązywać  jego problemy. Wszystkie te umiejętności możesz zdobyć podczas szkolenia „Profesjonalna obsługa klienta” – nie przegap najbliższego terminu!

Szkolenie Obsługa Klienta

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak sobie radzić z trudnym klientem?

Szkolenie obsługa klientaNawet jeżeli przeszedłeś  liczne szkolenia z obsługi klienta, zachowaj świeże spojrzenie i otwartość na nowe sytuacje. Klienci bywają wystarczająco wyedukowani, by rozpoznać testowane na nich metody. Wyuczone recepty nie zastąpią zdrowej empatii i myślenia. Dzięki temu Twoja praca jest pełna niespodzianek i pozwala Ci się rozwijać.

Asertywna postawa

Klient podnosi na Ciebie głos? Zachowaj zimną krew. Odpowiadaj spokojnym, łagodnym tonem w miarowym rytmie. Nie odbieraj osobiście kierowanych do Ciebie uwag, skup się wyłącznie na tym jak rozwiązać dany problem. Pozwól wyrazić klientowi swoją złość poprzez aktywne słuchanie. Dzięki temu on poczuje się zrozumiany, a Ty mając komplet informacji będziesz mógł lepiej dobrać odpowiednie działanie.

Nie bój się przepraszać

Często zdarza się, że klient nie ma racji. Mimo to okaż skruchę i przeproś. To najszybszy sposób, żeby stonować emocje rozmówcy i skierować jego myślenie na właściwe tory. Daj mu odczuć, że starasz się zrozumieć jego położenie i chcesz mu pomóc. Najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić to zarzekanie się, że „to nie Twoja wina”. Taka sytuacja zazwyczaj potęguje agresję i rodzi jeszcze większe problemy.

Działaj aktywnie

Jak skutecznie uspokoić rozmówcę? Pokaż mu, że podejmujesz konkretne kroki do rozwiązania jego problemu. Już sama Twoja aktywna postawa: wstanie z  miejsca, energiczne ruchy, wykonanie w obecności klienta kilku telefonów w jego sprawie - może znacznie obniżyć temperaturę jego gniewu. Łatwiej wtedy oprzeć dyskusję na logicznych faktach i argumentach.

Identyfikacja z problemem

Uświadom klientowi, że nie pomagasz mu z obowiązku. Identyfikujesz się z jego problemem i naprawdę zależy Ci na jego rozwiązaniu. Nie zrzucaj na innych odpowiedzialności każąc  mu dzwonić do innych działów. Podejdź kompleksowo do jego problemu, mając na uwadze korzyści z długoterminowej współpracy. Odpowiednie rozwiązanie kłopotu jest szansą na zdobycie zaufania i nawiązanie współpracy na długie lata.

Happy end

Po skończonej rozmowie monitoruj dalszy rozwój sytuacji. Dopilnuj, by wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Zadzwoń do klienta i upewnij się jaki jest status jego sprawy. Lepiej, jeśli inicjatywa będzie leżeć po Twojej stronie. Jeśli mimo obietnic kontrahenta pozostawi się samemu sobie - bardzo trudno będzie obronić reputację firmy. Chcąc otoczyć klienta troską, w porozumieniu z szefostwem, zaproponuj mu jakąś ofertę extra.

Czy wiesz, że jednym z najbardziej trywializowanych przez firmy procesów jest właśnie profesjonalna obsługa klienta? Szkolenie 4GROW wyposaży Cię m.in. w umiejętności  z dziedziny komunikacji, asertywności i budowania autorytetu. Zapisz się na szkolenie i otwórz sobie drogę do zwiększenia transakcji!

Szkolenie Obsługa Klienta

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak sprawić, żeby klient do Ciebie wracał? Co zrobić, żeby nie tylko był lojalny, ale stał się ambasadorem marki i przyciągał do Ciebie kolejnych klientów? Oprócz wysokiej jakości produktów i usług, kluczowe znaczenie ma profesjonalna obsługa klienta na każdym etapie jego doświadczeń z firmą.

- Na co zwrócić szczególną uwagę podczas obsługi klienta?
- Jak komunikować się profesjonalnie i z troską dbać o potrzeby klienta?
- Jak zaopiekować się obiekcjami i zyskać przychylność klienta w trudnych sytuacjach?
- Jak zadbać o siebie, by być jak najlepszym wsparciem dla klienta?

Odpowiedzi, najlepsze techniki, narzędzia i dużo praktyki odnajdziesz przychodząc na nasze szkolenie z obsługi klienta.

Sprawdź program lub ZAREZERWUJ

Było to jedno z lepszych, bardziej wartościowych szkoleń, w jakich uczestniczyłam. Faktycznie czuję, że posiadam teraz zestaw nowych, praktycznych umiejętności, które mogę wykorzystać w mojej pracy. I nie mogę się doczekać aż to zrobię :)

Bardzo ciekawie prowadzone szkolenie. Wiele przykładów z życia jak wykorzystywać poznaną wiedzę.

Szkolenie pomogło mi znaleźć sposób na poradzenie sobie z ''trudnymi'' klientami. Ustrukturyzowało również wiedzę, którą już zdobyłam w praktyce. Na pewno skorzystam z wielu omówionych metod!

Bardzo profesjonalne szkolenie, które pomoże mi jeszcze lepiej pracować z klientami i rozumieć ich potrzeby.

Szkolenie prowadzone w bardzo dobrych warunkach: wygodne fotele, przyjemne pomieszczenie, dobre jedzenie i kawa, dobra atmosfera. Bardzo dużo praktycznych ćwiczeń i przykładów. Dużo inspiracji do pracy nad sobą w obsłudze klienta.

Indywidualne podejście do uczestnika, wiele praktycznych przykładów, oraz bardzo przyjemna atmosfera. ;) Polecam zdecydowanie!

Bardzo merytoryczne szkolenie z dużą liczbą praktyki. Duża, przydatna wiedza, która na pewno przyda mi się w życiu zawodowym.