4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

szkolenia z technik sprzedaży

Zapoznaj się ze szkoleniem z tego tematu oraz opiniami na jego temat:

Jak skutecznie zaplanować szkoleniową ścieżkę rozwoju?

planowanie rozwójNowy rok, nowe plany rozwojowe. Aby budżet przeznaczony na rozwój pracowników poprzez udział w szkoleniach został dobrze zagospodarowany, warto dokładnie przemyśleć dalsze kroki. Wybierając tematykę szkolenia, nie wystarczy kierować się własnymi zainteresowaniami. Ważne, żeby potrzeby rozwojowe pracownika były spójne ze strategią biznesową organizacji. Kluczową rolę odegrają rozmowy z menedżerami i wspólne ustalenia, autentyczna współpraca z działem HR, poczucie sensu podejmowanych działań, a także badanie potrzeb szkoleniowych i konsultacje z trenerem jeszcze przed organizacją szkolenia. 

Kompetencje miękkie są cenione i ważne bez względu na poziom stanowiska, wielkość organizacji czy sektor, w której ona działa. Aby jednak rozwijane umiejętności można było faktycznie wykorzystać na polu zawodowym, należy zadbać o dopasowanie różnych elementów tak, by udział w szkoleniu przyniósł i satysfakcję, i efekty. 

Na etapie planowania szkoleń szczególnie ważne są:

•    Własne potrzeby rozwojowe i ich spójność z celami organizacji

Mocne strony i luki kompetencyjne są z pewnością dobrym drogowskazem przy wyborze tematyki szkolenia. Istotne są zainteresowania i potrzeby rozwojowe pracownika. Jeśli wybór jest przemyślany, to jest większa szansa na wyższą motywację oraz chęć do działania i wprowadzania zmian. Indywidualne ambicje, cele i aspiracje mają znaczenie. Ale to nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze poczucie, że to, co robimy ma sens i jest potrzebne nie tylko nam, ale też organizacji, dla której pracujemy. Zamiast myśleć wyłącznie o zwiększaniu swojej atrakcyjności na rynku pracy, należy spojrzeć pod kątem efektywności biznesowej. 
Jeżeli planujemy ścieżkę rozwoju zespołów, to zadbajmy o spójność kompetencji z wartościami firmowymi. Dzięki temu rozwijane umiejętności będzie można w sposób realny i mierzalny przełożyć na realizację celów biznesowych. 

•    Dotychczasowy poziom kompetencji

Komunikatywność, asertywność, zarządzanie sobą w czasie – to tematy uniwersalne, które zawsze warto zgłębiać. Mogą być dobrym początkiem na ścieżce szkoleniowej. Brałeś już udział w jakimś szkoleniu z komunikacji? To może teraz czas na komunikację na bazie Insights Discovery albo rozwijanie kompetencji związanych z udzielaniem informacji zwrotnych? Masz już za sobą jakieś szkolenie z zarządzania sobą w czasie, ale czujesz, że nie do końca udało Ci się wdrożyć wiedzę i zacząć ją praktykować? Zapoznaj się z innymi metodami i technikami, prześledź dokładnie wybrany program szkoleniowy – może tym razem znajdziesz w nim coś dla siebie. Chciałbyś zgłębiać zagadnienia związane z wywieraniem wpływu i charyzmą? Może dobrym uzupełnieniem tych kompetencji będzie umiejętne prowadzenie wystąpień publicznych? Jeśli Twoja najbliższa przyszłość wiąże się ze zmianą roli i przed Tobą stoją nowe cele i zadania, to pod tym kątem dopasuj szkolenia. Jeśli na przykład szykujesz się do objęcia roli liderskiej, możliwe, że priorytetem będzie dla Ciebie rozwijanie kompetencji związanych z przywództwem, zarządzaniem zespołem albo przekazywaniem informacji zwrotnych. 

Aby oceniać poziom posiadanych kompetencji, warto znaleźć odpowiedzi na pytania:
•    Z jakimi wyzwaniami będziesz mierzyć się w przyszłym roku?
•    Jaka umiejętność pomogłaby Ci efektywniej realizować Twoje nowe cele?
•    W czym lepiej od Ciebie radzi sobie ktoś, kto jest dla Ciebie autorytetem w danej dziedzinie?

Śmiało korzystaj także z informacji zwrotnych na temat Twoich kompetencji od przełożonych i współpracowników – jeśli nie dostajesz cyklicznego feedbacku, weź sprawy w swoje ręce i zadaj kilka pytań osobom, z którymi na co dzień współpracujesz, np.:
•    Jaką moją umiejętność cenisz najbardziej?
•    Jakie kompetencje, wiedzę, umiejętności mógłbym Twoim zdaniem wzmocnić, aby efektywniej realizować nasze wspólne cele?

•    Rozmowy z menedżerem, HR-owcem i trenerem

Menedżer powinien umieć rozpoznać, na jakim poziomie rozwoju jest pracownik. To ważne, żeby przełożony miał też jasno określone własne oczekiwania wobec pracownika i żeby wiedział, jakie działania należy dobrać i dopasować. 

- Rolą przełożonego jest uświadomić pracownikowi, jakie kompetencje są mu potrzebne, a także pokazać, że jeśli je osiągnie, to znajdzie się bliżej założonego celu. Pracownik potrzebuje wiedzieć, w jakim jest punkcie na swojej ścieżce rozwoju, gdzie chce / może być być i co powinien zrobić, aby się tam znaleźć – mówi Sabina Dąbrowska-Olbryś, trener 4GROW. - Duże znaczenie ma dla niego informacja, na czym konkretnie ma polegać kolejny krok. Jeśli celem jest awans, to pracownik chce wiedzieć, czy i co powinien robić lepiej, więcej, inaczej – aby móc awansować.  

Dział HR jest naturalnym partnerem w rozmowie o kompetencjach kluczowych dla organizacji oraz badaniu satysfakcji zawodowej i potrzeb rozwojowych pracowników. Jeśli chcemy skorzystać z oferty firmy szkoleniowej, to warto poświęcić czas na dialog również z trenerami i specjalistami, którzy poprowadzą szkolenie. – Bardzo często spotykam się z pozytywną reakcją i zaskoczeniem, że jako trener – jeszcze przed szkoleniem – robię diagnozę potrzeb wśród przyszłych uczestników szkolenia, pytam ich o cele rozwojowe, preferencje dotyczące poruszanych zagadnień – mówi Sabina Dąbrowska-Olbryś. - Warto uświadamiać pracowników, że mają prawo zgłaszać swoje oczekiwania wcześniej, przed szkoleniem. Dzięki temu takie sugestie i podpowiedzi mogą zostać uwzględnione w programie szkolenia, a pracownik poczuje, że zajęcia faktycznie są dopasowane do jego indywidualnych potrzeb, a przez to – bardziej efektywne. Kompetentny trener powinien także odradzić danej osobie udział w wybranym przez nią szkoleniu, jeśli z badania potrzeb / celów przed szkoleniem wynika, że może ono nie spełnić oczekiwań zamawiającego lub że po prostu szkolenie nie jest odpowiednim narzędziem do rozwijania danej kompetencji. 

•    Proaktywna postawa

Działania rozwojowe pracownika powinny wspierać realizację strategii biznesowej organizacji. Ważne jest więc, żeby menedżer tłumaczył pracownikom sens wzmacniania wybranych kompetencji. Szkolenie powinno być wyraźnie umieszczone na linii czasu i ścieżce rozwoju pracownika. Wiele też zyskamy, jeśli damy firmie szkoleniowej znać, w jakim celu wybieramy szkolenie i jakich zmian, efektów długofalowych oczekujemy dzięki tej formie rozwoju.  Świadomość powinna być po każdej ze stron: przełożonego, pracownika, działu HR i trenera.

- Jeśli chcemy rozwijać się w sposób świadomy, to wejdźmy w dialog, weźmy sprawy w swoje ręce, wykażmy się inicjatywą. Proaktywność jest jedną z kompetencji przyszłości. Jeżeli będziemy przychodzić na szkolenie z bierną postawą i nastawieniem w stylu: „bo przysłał mnie dział HR, to jestem”,  „niech teraz trener mnie zainteresuje i się wykaże”, to może się okazać, że wcale nie zbliżymy się do tych celów, które chcielibyśmy osiągnąć  - tłumaczy Sabina Dąbrowska-Olbryś. 

•    Trendy na rynku pracy

Jak pokazuje raport Deloitte „Global Human Capital Trends 2019” (https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/human-capital/articles/raport-trendy-hr-2019.html), wśród największych wyzwań 2019 r. wyróżniono konieczność poprawy jakości doświadczenia pracownika. To człowiek powinien znaleźć się w centrum uwagi. Z raportu płynie też wniosek, że kształcenie ustawiczne nabiera coraz bardziej na znaczeniu. Ważne jest umożliwienie pracownikom nabywania nowych kwalifikacji, rozwijania kompetencji i wspierania w procesie ciągłego uczenia się. Na stronie ManpowerGroup możemy z kolei przeczytać o „erze człowieka”, do której przyczyniają się m.in. globalne trendy. ManpowerGroup przekonuje, że „potencjał ludzki jest kluczowym czynnikiem wzrostu gospodarczego”. Z raportu ManpowerGroup „Rewolucja umiejętności 4.0. Czy roboty potrzebują ludzi?” wynika, że w obliczu niedoboru talentów coraz więcej pracodawców chce inwestować w rozwój pracowników. Jak czytamy: „Firmy są świadome, że znalezienie odpowiedniego kandydata może stanowić wyzwanie, dlatego aż 90% organizacji w Polsce przewiduje, że do 2020 r. będzie podnosić kwalifikacje swoich pracowników”. Dla przykładu: w zakresie obsługi klienta wzrośnie rola komunikatywności i umiejętności budowania relacji, w obszarze administracji, korzystającej z automatyzacji, ważne będą: wywieranie wpływu, myślenie krytyczne i analityczne, budowanie relacji i komunikacja. Z danych udostępnianych przez firmy szkoleniowe w Polsce wynika, że trend ten utrzyma się na 2020 rok, a dodatkowo widać  wyraźnie, że coraz więcej organizacji inwestuje w rozwój kompetencji przywódczych, efektywnej komunikacji interpersonalnej, prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych oraz umiejętności zarządzaniem własnymi emocjami i stresem.

Warto dobrze przemyśleć wybór kompetencji do rozwoju w ramach szkolenia czy warsztatu. Tak, by środki firmowe zostały spożytkowane z korzyścią zarówno dla pracownika, jak i organizacji. 

Z trenerami 4GROW możesz porozmawiać o swoich potrzebach i upewnić się, czy zostaną spełnione. To pozwoli zaproponować optymalny program szkolenia. Zapoznaj się z ofertą 4GROW! 

 

Źródło fot.: Pixabay

 

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Aby budżet przeznaczony na rozwój pracowników poprzez udział w szkoleniach został dobrze zagospodarowany, warto dokładnie przemyśleć dalsze kroki. Wybierając tematykę szkolenia, nie wystarczy kierować się własnymi zainteresowaniami. Ważne, żeby potrzeby pracownika były spójne ze strategią biznesową organizacji. Kluczową rolę odegrają rozmowy z menedżerami i wspólne ustalenia, autentyczna współpraca z działem HR, poczucie sensu podejmowanych działań, a także badanie potrzeb szkoleniowych i konsultacje z trenerem jeszcze przed organizacją szkolenia. 

 

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Rozwój na wakacjach - poszukaj swoich mocnych stron!

wakacyjna przygoda i rozwój osobisty

 

Wakacyjne przeżycia, urlopowy relaks i … myśli o samym sobie? Okazuje się, że gdy znajdziemy przestrzeń na spokojną refleksję, to zauważymy rzeczy, których nie dostrzegaliśmy w biegu i nadmiarze codziennych spraw. Błogie leniuchowanie można połączyć z  kreowaniem nowych wizji i pomysłów oraz zawieraniem bliższej znajomości z … samym sobą. Wyruszając w mniej lub bardziej odległe rejony, poszukaj swoich mocnych stron.
 

Wakacyjną atmosferę rozluźnienia warto wykorzystać na odpoczynek i złapanie oddechu od pędzącej rzeczywistości. Jednocześnie to właśnie stan odprężenia pozwala spojrzeć na wiele spraw i wydarzeń pod innym kątem niż do tej pory. Burza mózgów na plaży? Czemu nie! Relaks i większa swoboda służą snuciu planów. Aby jednak były one realne, szczere i autentyczne, trzeba dobrze określić swoje zasoby. Kto wie, może po urlopie wrócisz z decyzją o zdobyciu nowej specjalizacji albo rozwijaniu kolejnych kompetencji? Blisko połowa Polaków myśli o przebranżowieniu i zmianie zawodu jako jednej z opcji na przyszłość. Tak pokazują wyniki 33. edycji badania Monitor Rynku Pracy firmy Randstad.

Letnia przerwa w pracy i czas dla samego siebie pozwolą Ci zastanowić się, co dalej. Poczucie sensu ma bowiem bardzo duże znaczenie, dlatego nie warto bagatelizować kwestii motywacji i satysfakcji z tego, co się na co dzień robi. Jak podaje raport Deloitte „Global Human Capital Trends 2019, jednym z tegorocznych wyzwań jest poprawa jakości doświadczenia pracownika, uwzględnienie indywidualnych aspiracji i zwrócenie uwagi na poczucie sensu wykonywanej pracy. Jeszcze inny trend HR mówi o ustawicznym kształceniu się, uczeniu się jako ważnym aspekcie życia. Z raportu wynika, że firmy powinny budować taką kulturę organizacyjną, która będzie zachęcać i motywować pracowników do zdobywania nowych umiejętności i rozwijania użytecznych kompetencji.

 

☼☼Wyciąganie wniosków w wakacyjnej aurze☼☼

W znalezieniu odpowiedzi na różne pytania mogą pomóc profesjonalne testy kompetencji. Analizując swoją sytuację, weź pod uwagę:

  • Kompetencje twarde

Co chcesz zmienić, udoskonalić, poprawić? Kompetencje językowe, umiejętność obsługi systemów i programów komputerowych, znajomość wybranych zagadnień branżowych, a może coś jeszcze innego?

  • Kompetencje biznesowe

Interesuje Cię diagnoza Twoich kompetencji miękkich i biznesowych? Możesz ją otrzymać, rozwiązując bezpłatny test kompetencji miękkich 4GROW , opracowany przed doświadczonych ekspertów, psychologów i praktyków biznesu. Sprawdź się w różnych obszarach – to może być m.in. zarządzanie czasem, asertywność, wywieranie wpływu, zarządzanie zespołem, zarządzanie kontaktem z klientem. Udzielając odpowiedzi na pytania testowe, przekonasz się, czy jesteś charyzmatycznym liderem, czy potrafisz prowadzić negocjacje albo czy umiesz rozpoznawać i wpływać na swoje emocje.

  • Mocne strony

Relaksując się z dala od pracy, pomyśl o tym, czy nie gubisz na co dzień swoich pasji i aspiracji, czy nie marnujesz talentów, wrodzonych i nabytych umiejętności. O Twoich atutach i mocnych stronach najwięcej powiedzą Twoje różne doświadczenia i aktywności, ale warto też poznać inną perspektywę i skorzystać z dostępnych narzędzi, np. testu Gallupa, testu predyspozycji, testu osobowości albo kompetencji menedżera. Rozwiązując zadania psychologiczne, możesz odkryć coś, czego nie byłeś świadomy albo interpretowałeś to w inny sposób. Może chciałbyś się rozwijać jako lider i wkroczyć na drogę menedżerską? Wakacyjne podróże, w połączeniu z rozwiązywaniem profesjonalnych testów, wskażą Ci kierunek zawodowy.

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Wakacyjne przeżycia, urlopowy relaks i … myśli o samym sobie? Okazuje się, że gdy znajdziemy przestrzeń na spokojną refleksję, to zauważymy rzeczy, których nie dostrzegaliśmy w biegu i nadmiarze codziennych spraw. Błogie leniuchowanie można połączyć z  kreowaniem nowych wizji i pomysłów oraz zawieraniem bliższej znajomości z … samym sobą. Wyruszając w mniej lub bardziej odległe rejony, poszukaj swoich mocnych stron.

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.