4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Szkolenia z negocjacji

Zapoznaj się ze szkoleniem z tego tematu oraz opiniami na jego temat:

Jak wdrożyć wiedzę i techniki poznane podczas szkolenia?

szkolenie wdrożenie wiedzyGłowa pełna nowych informacji, dużo energii, chęci i motywacji do wprowadzenia zmian. Z takim poczuciem wychodzisz z sali i przy różnych sytuacjach wykorzystujesz wiedzę zdobytą podczas szkolenia. Na początku bywa różnie – raz lepiej, a raz gorzej. To naturalne. Pomogą Ci wówczas nasze dodatkowe materiały, rozmowy z trenerem i … wiara we własne możliwości!

Wiedza i doświadczenie zdobyte na szkoleniu to dopiero początek drogi do trwałych zmian w Twoim życiu. Po szkoleniu zaczyna się walka ze starymi przyzwyczajeniami, próby wdrożenia nowych technik i narzędzi. Prawdziwy poligon doświadczalny. W tym czasie próby uczestnicy naszych szkoleń  mogą liczyć na nasze wsparcie, tak potrzebne po wyjściu z sali szkoleniowej. Jesteśmy w kontakcie z tymi, którzy chcą uzyskać porady i wskazówki. To okazja, żeby podzielić się swoimi wątpliwościami, opowiedzieć o jakiejś sytuacji, nawiązać do konkretnych przykładów z życia wziętych.

 

Trenerze, powiedz mi…

Nasze rozmowy poszkoleniowe toczą się wokół kompetencji, która była rozwijana podczas szkolenia. Ktoś akurat wdraża system oceny okresowej, przygotowuje się do rozmowy rozwojowej – i chce zapytać o radę. Ktoś inny brał udział w szkoleniu z prezentacji biznesowych, teraz szykuje się do wystąpienia i… rodzi się niepewność. Telefon do trenera może wówczas pomóc. Przed menedżerem stoi zadanie przeprowadzenia ważnej rozmowy z zespołem - pojawia się potrzeba omówienia jakiegoś szczegółu. Organizujemy też ekstra treningi indywidualne: 60-minutowe po 1-dniowym szkoleniu, 90 min. po 2-dniowym, 150 min. po 3-dniowym szkoleniu. Takie spotkanie sam na sam z trenerem to kolejna możliwość, żeby w praktyce, w odniesieniu do konkretnych sytuacji i indywidualnych potrzeb, rozwijać wybraną kompetencję. 
 

Od czego zacząć?

Po wyjściu z sali szkoleniowej czujesz ogrom wiedzy, inspiracji, technik? Masz w sobie dużo energii i najchętniej od razu przystąpiłbyś do działania i wdrażania zmian? Świetnie! Pamiętaj także o tym, żeby:

•    Dać sobie czas
Na przemyślenia, refleksję, obserwację, zmiany, decyzje – daj sobie czas. Wiele działań, wdrażanych rozwiązań, wypracowywanych nawyków stanowi proces. Niektóre rzeczy zmienisz od razu, szybciej, na inne będziesz musiał poczekać. Jeśli to zaakceptujesz, to znaczy, że już zrobiłeś duży krok…

•    Dać sobie prawo do błędu
Być może podczas szkolenia miałeś momenty, kiedy uświadamiałeś sobie: „Faktycznie! To takie proste, wystarczy, że od jutra zacznę robić to, a z tamtego zrezygnuję”. A potem przychodzą różne sytuacje, coś zaskakującego, niespodziewanego, raz masz lepszy dzień, raz gorszy, pojawia się stres – i wdrażanie zmian nie zawsze udaje się wtedy, kiedy byśmy sobie tego życzyli. Wyciągaj więc wnioski, pochylaj się nad swoimi błędami i potknięciami, analizuj, twórz case study, rozmawiaj z innymi, szukaj wskazówek, ucz się, konfrontuj z wyzwaniami…Tylko poprzez próby i działanie będziesz mógł faktycznie wdrożyć wiedzę i techniki, które zdobyłeś podczas szkolenia. 

•    Otworzyć się na różne doświadczenia
„Ale na szkoleniu było tak, a w firmie to już inaczej”. Wiedza zdobyta na szkoleniu jest uniwersalna, przydatna każdemu, ale życie pisze własne scenariusze i układa też sceny, które nie były analizowane na sali szkoleniowej. Nie jesteś w stanie przygotować się na wszystkie reakcje swoich rozmówców, przewidzieć, co powie lub zrobi Twój współpracownik, przełożony itd. Nie wiesz na sto procent, jak wpłynie na Ciebie jakieś wydarzenie. Możesz za to w świadomy sposób wybrać swoją reakcję oraz dopasować wiedzę i techniki do swoich potrzeb. Znaleźć rozwiązanie uszyte na miarę Twoich możliwości. Dzięki temu to, co robisz, będzie naturalne i autentyczne. Zachowaj otwartość i akceptację dla faktu, że mogą pojawiać się wyjątki od jakiejś reguły, że czasem nie ta, a inna technika będzie najlepszym wyborem, że może lepiej zmienić kolejność jakiegoś elementu, dobrać inne narzędzie, jeszcze raz coś przeanalizować. 

•    Nie zniechęcać się

Nie pozwól, żeby zniechęcenie i rozgoryczenie zastąpiły szkoleniową energię i entuzjazm. Asertywność, komunikację interpersonalną, zarządzanie emocjami  i wiele innych kompetencji społecznych rozwijasz przez całe życie. Im większe Twoje zaangażowanie i chęć nauki, tym lepiej wykształcone też Twoje kompetencje biznesowe. Ty sam – stale się zmieniasz, z wiekiem, z latami doświadczeń, więc to naturalne, że zmieniają się też Twoje potrzeby, możliwości i kompetencje. Ważne, że nad nimi pracujesz i widzisz postępy – to już naprawdę dużo!

 

Przyjdź na szkolenie, rozwijaj potrzebne kompetencje i przełóż wiedzę na praktykę!

Źródło fot.: Pixabay.com

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Głowa pełna nowych informacji, dużo energii, chęci i motywacji do wprowadzenia zmian. Z takim poczuciem wychodzisz z sali i przy różnych sytuacjach wykorzystujesz wiedzę zdobytą podczas szkolenia. Na początku bywa różnie – raz lepiej, a raz gorzej. To naturalne. Pomogą Ci wówczas nasze dodatkowe materiały, rozmowy z trenerem i … wiara we własne możliwości!

 

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Rozwój na wakacjach - poszukaj swoich mocnych stron!

wakacyjna przygoda i rozwój osobisty

 

Wakacyjne przeżycia, urlopowy relaks i … myśli o samym sobie? Okazuje się, że gdy znajdziemy przestrzeń na spokojną refleksję, to zauważymy rzeczy, których nie dostrzegaliśmy w biegu i nadmiarze codziennych spraw. Błogie leniuchowanie można połączyć z  kreowaniem nowych wizji i pomysłów oraz zawieraniem bliższej znajomości z … samym sobą. Wyruszając w mniej lub bardziej odległe rejony, poszukaj swoich mocnych stron.
 

Wakacyjną atmosferę rozluźnienia warto wykorzystać na odpoczynek i złapanie oddechu od pędzącej rzeczywistości. Jednocześnie to właśnie stan odprężenia pozwala spojrzeć na wiele spraw i wydarzeń pod innym kątem niż do tej pory. Burza mózgów na plaży? Czemu nie! Relaks i większa swoboda służą snuciu planów. Aby jednak były one realne, szczere i autentyczne, trzeba dobrze określić swoje zasoby. Kto wie, może po urlopie wrócisz z decyzją o zdobyciu nowej specjalizacji albo rozwijaniu kolejnych kompetencji? Blisko połowa Polaków myśli o przebranżowieniu i zmianie zawodu jako jednej z opcji na przyszłość. Tak pokazują wyniki 33. edycji badania Monitor Rynku Pracy firmy Randstad.

Letnia przerwa w pracy i czas dla samego siebie pozwolą Ci zastanowić się, co dalej. Poczucie sensu ma bowiem bardzo duże znaczenie, dlatego nie warto bagatelizować kwestii motywacji i satysfakcji z tego, co się na co dzień robi. Jak podaje raport Deloitte „Global Human Capital Trends 2019, jednym z tegorocznych wyzwań jest poprawa jakości doświadczenia pracownika, uwzględnienie indywidualnych aspiracji i zwrócenie uwagi na poczucie sensu wykonywanej pracy. Jeszcze inny trend HR mówi o ustawicznym kształceniu się, uczeniu się jako ważnym aspekcie życia. Z raportu wynika, że firmy powinny budować taką kulturę organizacyjną, która będzie zachęcać i motywować pracowników do zdobywania nowych umiejętności i rozwijania użytecznych kompetencji.

 

☼☼Wyciąganie wniosków w wakacyjnej aurze☼☼

W znalezieniu odpowiedzi na różne pytania mogą pomóc profesjonalne testy kompetencji. Analizując swoją sytuację, weź pod uwagę:

  • Kompetencje twarde

Co chcesz zmienić, udoskonalić, poprawić? Kompetencje językowe, umiejętność obsługi systemów i programów komputerowych, znajomość wybranych zagadnień branżowych, a może coś jeszcze innego?

  • Kompetencje biznesowe

Interesuje Cię diagnoza Twoich kompetencji miękkich i biznesowych? Możesz ją otrzymać, rozwiązując bezpłatny test kompetencji miękkich 4GROW , opracowany przed doświadczonych ekspertów, psychologów i praktyków biznesu. Sprawdź się w różnych obszarach – to może być m.in. zarządzanie czasem, asertywność, wywieranie wpływu, zarządzanie zespołem, zarządzanie kontaktem z klientem. Udzielając odpowiedzi na pytania testowe, przekonasz się, czy jesteś charyzmatycznym liderem, czy potrafisz prowadzić negocjacje albo czy umiesz rozpoznawać i wpływać na swoje emocje.

  • Mocne strony

Relaksując się z dala od pracy, pomyśl o tym, czy nie gubisz na co dzień swoich pasji i aspiracji, czy nie marnujesz talentów, wrodzonych i nabytych umiejętności. O Twoich atutach i mocnych stronach najwięcej powiedzą Twoje różne doświadczenia i aktywności, ale warto też poznać inną perspektywę i skorzystać z dostępnych narzędzi, np. testu Gallupa, testu predyspozycji, testu osobowości albo kompetencji menedżera. Rozwiązując zadania psychologiczne, możesz odkryć coś, czego nie byłeś świadomy albo interpretowałeś to w inny sposób. Może chciałbyś się rozwijać jako lider i wkroczyć na drogę menedżerską? Wakacyjne podróże, w połączeniu z rozwiązywaniem profesjonalnych testów, wskażą Ci kierunek zawodowy.

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Wakacyjne przeżycia, urlopowy relaks i … myśli o samym sobie? Okazuje się, że gdy znajdziemy przestrzeń na spokojną refleksję, to zauważymy rzeczy, których nie dostrzegaliśmy w biegu i nadmiarze codziennych spraw. Błogie leniuchowanie można połączyć z  kreowaniem nowych wizji i pomysłów oraz zawieraniem bliższej znajomości z … samym sobą. Wyruszając w mniej lub bardziej odległe rejony, poszukaj swoich mocnych stron.

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Czym jest strategia negocjacji i jak koreluje ze strategiami innych działów?

W praktyce negocjacyjnej często myli się pojęcia i to, co jest stylem negocjacyjnym (np. styl twardy), nazywa się strategią negocjacyjną. Strategia owszem zawiera w sobie założenia co do stylu, ale może zawierać założenia różnych stylów w zależności od sytuacji, kontrahentów lub etapu relacji.

Czym zatem jest strategia negocjacji?

Strategia zawiera w sobie założenia i decyzje co do tego:

  1. Co jest naszą silną stroną, atutem - kartą przetargową, którą możemy osiągnąć nasz cel negocjacyjny?
  2. Jakie chcemy budować relacje poprzez negocjacje (np. długoterminowe vs. jednorazowa transakcja?) - ponieważ to będzie wpływało na dobór stylu negocjacyjnego i technik negocjacyjnych.
  3. Jakich stylów negocjacyjnych używamy i w jakich sytuacjach?
  4. Jakich chwytów, taktyk nie stosujemy, jakie stosujemy?
  5. Jak logistycznie prowadzimy negocjacje (np. spotkania czy tylko telefon)?
  6. Jakie marginesy negocjacyjne dobieramy do naszych stanowisk negocjacyjnych?
  7. Jaka jest nasza polityka negocjacyjna - czyli co komunikujemy kontrahentom na temat naszego podejścia do negocjacji i działań negocjacyjnych?
  8. Na jakich wartościach opieramy naszą politykę i argumentację negocjacyjną?
  9. Jaki mamy kodeks etyczny w negocjacjach?
  10. Jaki wizerunek firmy ma budować nasz proces negocjacyjny?

Jak widzisz decyzji do podjęcia jest dużo, każdy punkt jest potężnym obszarem wymagającym wielu działań i interakcji z innymi obszarami biznesu. No właśnie...

Jak strategia negocjacji wiąże się z innymi obszarami biznesu?

Zwróć uwagę na to, że punkt:

  • pierwszy bardzo mocno jest zależny od marketingu/produktu. Z jednej strony to strategia tych obszarów decyduje o tym, co ma być wyjątkowością firmy, z drugiej strony to Ty jako negocjator wracasz ze spotkań z informacjami o tym, w czym konkurencja jest lepsza i to Twoim bardzo ważnym zadaniem jest wpływać na kształtowanie się strategii produktu/marketingu. Twoja rolą jest powiedzieć: jeśli chcemy osiągać nasze założenia budżetowe, potrzebujemy unikatowości w naszym produkcie, ponieważ rynek jest tu bardzo konkurencyjny wobec nas, nie mamy siły przebicia.
  • drugi punkt: "Jakie chcemy budować relacje poprzez negocjacje" mocno wiąże się ze strategią sprzedaży i marketingu, które chcą podjąć decyzję o tym jak komunikować produkt i jak go sprzedawać, z drugiej strony, Twoją rolą jest powiedzieć, jak musimy mówić o produkcie i jak go sprzedawać, żeby osiągać cele negocjacyjne. Np. może być niezmiernie trudno budować długofalowe relacje ze zbyt wyżyłowany targetami sprzedażowymi/zakupowymi - najlepsi/najsilniejsi kontrahenci znajdą sobie z łatwością bardziej intratne kontrakty. Może być też trudno zbudować długofalowe relacje, gdy komunikaty marketingowe są naciągane i ciągle podważane.
  • punkty 3, 4, 7, 8, 9 i 10 z kolei oczywiście nieodłącznie wiążą się z PR. To, jaką strategię negocjacyjną obierzesz, będzie wpływało na to, jaki wizerunek będzie roztaczał się po rynku. I znowu w drugą stronę - PR swoją strategią będzie wpływać na Twoją strategię negocjacyjną.

Co zrobić zatem z obszarem negocjacji?

Wpływać! Kształtować! Oddziaływać!

Pełnisz niebywale ważną rolę w organizacji, bez względu na to czy jesteś Dyrektorem Sprzedaży czy Zakupów czy też specjalistą - to Ty stykasz się z rynkiem oddziałując na niego i zbierając od niego informacje. Informacje, które wpływają na strategie innych działów firmy.

A jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat negocjacji rozważ Szkolenie z Negocjacji z nielimitowanym ilościowo kontaktem telefonicznym i 90 minutowym treningiem indywidualnym do wykorzystania rok po szkoleniu, albo... skorzystaj z mojej pomocy konsultingowej!

Skontaktuj się z Koordynatorką ds Szkoleń:
Ania Góralczuk
791 412 204
[email protected]

 

Autor: Mateusz Dąbrowski

Kim jestem i co mnie łączy z negocjacjami?

Negocjacje Mateusz Sprzedaję i negocjuję od 17 lat. Doradzam w negocjacjach z poziomu strategicznego zarządom, prezesom i właścicielom firm. Jestem prezesem 4GROW i prezesem Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Uczestnicy moich szkoleń żartują, że chcieliby mieć mnie na ukrytym połączeniu podczas negocjacji, bo w każdej nawet najtrudniejszej sytuacji  znajdę sposób na porozumienie satysfakcjonujące obydwie strony. Ale więcej o mnie dalej.
Teraz powiem Ci jedno - to co jest wyjątkowego w moim warsztacie negocjacyjnym to to, że zaglądam głęboko i tego uczę - umiejętności wydobywania tego, co ukryte, nawet początkowo dla samego rozmówcy, wykorzystywania tego tak, żeby obydwie strony były zadowolone.

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak skutecznie negocjować z klientem?

Szkolenie negocjacje

 

O skutecznych negocjacjach możemy mówić, kiedy wynik rozmów jest wspólną decyzją satysfakcjonującą obie strony. Zanim podejmiesz negocjacje oszacuj, czy warto się w nie angażować. Zadaj sobie pytanie: Jakie są Twoje szanse? Czy masz coś do zaoferowania? Czy przedmiot negocjacji jest adekwatny do kosztów tych obrad? Wiesz już, że chcesz podjąć rozmowy? Sprawdź, o czym warto pamiętać!

Zachowaj spokój

Czujesz, że łatwo Cię wyprowadzić z równowagi? Przełóż spotkanie na inny dzień. W sztuce negocjacji bardzo ważny jest spokój i logiczne myślenie. Dlatego przed spotkaniem zrezygnuj z energetyków czy kofeiny. To czas, kiedy trzeba przygotować się na rozmaite pułapki, wykorzystujące Twoje słabe strony. Może się zdarzyć, że Twój rozmówca celowo się spóźni. Może kierować rozmowę na tematy pobudzające Twoją emocjonalność.  Nie reaguj na prowokacje i skup się wyłącznie na swoim celu.

Stwórz scenariusz

Scenariusz  negocjacji jest szczególnie ważny, kiedy sprawa dotyczy wielowątkowego problemu. W takiej sytuacji warto określić, ile czasu chcemy przeznaczyć na poszczególne zagadnienia. Plan rozmów pomaga eliminować momenty sprzyjające manipulacjom, sprowadzaniu rozmów na inne tematy itp. Korzystając z planu łatwiej trzymać się zamierzonego celu i możliwie najszybciej ustalić konkretne rozwiązanie.

Spisuj ustalenia

Czy zdarzyło Ci się wyjść ze spotkania w przekonaniu, że ustaliliście coś zupełnie  przeciwnego niż zrozumiał to Twój rozmówca?  Choć sprawa wydaje się prozaiczna – spisywanie wszystkich postanowień znacznie ułatwia cały proces negocjacji. Podsumowanie powinny podpisać wszystkie osoby biorące w nim udział. W ten sposób osiągniesz klarowność w swoich pertraktacjach i  wszystkie strony będą miały poczucie kontroli sytuacji.

Słuchaj aktywnie

Wyjaśniaj każdą nieścisłość, stopuj, parafrazuj, upewniaj się. Wsłuchuj się w argumenty swojego rozmówcy – unikaj zarówno gwałtownych reakcji, jak i zbyt szybkich ustępstw. Wszystkie najważniejsze kontrargumenty zachowaj na koniec rozmowy, by mieć obiektywny obraz sytuacji i móc odpowiednio zareagować. Zadawaj angażujące wszystkie strony pytania. Zaczynaj od dużych wymagań. Jeśli w rezultacie końcowa cena będzie niższa – Twój kontrahent będzie zadowolony z negocjacji, a Ty wyjdziesz bez poczucia straty.

Czujesz, że wynik rozmowy nie daje Ci satysfakcji? Nie zgadzaj się na niego tylko z powodu odczuwanej presji. Kiedy rozmowy nie przynoszą rezultatu, można m.in. zaprosić do rozmowy mediatorów. Sposobem na przerwanie impasu może być też czasem rozładowanie emocji poprzez nagłą zmianę stylu rozmowy. Bardzo ważne jest także precyzyjne zadawanie pytań dookreślających - co dla wszystkich kontrahentów jest najważniejsze, a z czego mogą zrezygnować.

Chcesz zrobić kolejny krok do skutecznych rozmów? Szkolenie negocjacje handlowe to najszybsza droga do zaskakujących efektów – zobacz pełny program!

Sprawdź Szkolenie negocjacje

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak skutecznie negocjować z klientem?

Szkolenie negocjacje

 

O skutecznych negocjacjach możemy mówić, kiedy wynik rozmów jest wspólną decyzją satysfakcjonującą obie strony. Zanim podejmiesz negocjacje oszacuj, czy warto się w nie angażować. Zadaj sobie pytanie: Jakie są Twoje szanse? Czy masz coś do zaoferowania? Czy przedmiot negocjacji jest adekwatny do kosztów tych obrad? Wiesz już, że chcesz podjąć rozmowy? Sprawdź, o czym warto pamiętać!

Zachowaj spokój

Czujesz, że łatwo Cię wyprowadzić z równowagi? Przełóż spotkanie na inny dzień. W sztuce negocjacji bardzo ważny jest spokój i logiczne myślenie. Dlatego przed spotkaniem zrezygnuj z energetyków czy kofeiny. To czas, kiedy trzeba przygotować się na rozmaite pułapki, wykorzystujące Twoje słabe strony. Może się zdarzyć, że Twój rozmówca celowo się spóźni. Może kierować rozmowę na tematy pobudzające Twoją emocjonalność.  Nie reaguj na prowokacje i skup się wyłącznie na swoim celu.

Stwórz scenariusz

Scenariusz  negocjacji jest szczególnie ważny, kiedy sprawa dotyczy wielowątkowego problemu. W takiej sytuacji warto określić, ile czasu chcemy przeznaczyć na poszczególne zagadnienia. Plan rozmów pomaga eliminować momenty sprzyjające manipulacjom, sprowadzaniu rozmów na inne tematy itp. Korzystając z planu łatwiej trzymać się zamierzonego celu i możliwie najszybciej ustalić konkretne rozwiązanie.

Spisuj ustalenia

Czy zdarzyło Ci się wyjść ze spotkania w przekonaniu, że ustaliliście coś zupełnie  przeciwnego niż zrozumiał to Twój rozmówca?  Choć sprawa wydaje się prozaiczna – spisywanie wszystkich postanowień znacznie ułatwia cały proces negocjacji. Podsumowanie powinny podpisać wszystkie osoby biorące w nim udział. W ten sposób osiągniesz klarowność w swoich pertraktacjach i  wszystkie strony będą miały poczucie kontroli sytuacji.

Słuchaj aktywnie

Wyjaśniaj każdą nieścisłość, stopuj, parafrazuj, upewniaj się. Wsłuchuj się w argumenty swojego rozmówcy – unikaj zarówno gwałtownych reakcji, jak i zbyt szybkich ustępstw. Wszystkie najważniejsze kontrargumenty zachowaj na koniec rozmowy, by mieć obiektywny obraz sytuacji i móc odpowiednio zareagować. Zadawaj angażujące wszystkie strony pytania. Zaczynaj od dużych wymagań. Jeśli w rezultacie końcowa cena będzie niższa – Twój kontrahent będzie zadowolony z negocjacji, a Ty wyjdziesz bez poczucia straty.

Czujesz, że wynik rozmowy nie daje Ci satysfakcji? Nie zgadzaj się na niego tylko z powodu odczuwanej presji. Kiedy rozmowy nie przynoszą rezultatu, można m.in. zaprosić do rozmowy mediatorów. Sposobem na przerwanie impasu może być też czasem rozładowanie emocji poprzez nagłą zmianę stylu rozmowy. Bardzo ważne jest także precyzyjne zadawanie pytań dookreślających - co dla wszystkich kontrahentów jest najważniejsze, a z czego mogą zrezygnować.

Chcesz zrobić kolejny krok do skutecznych rozmów? Szkolenie negocjacje handlowe to najszybsza droga do zaskakujących efektów – zobacz pełny program!

Sprawdź Szkolenie negocjacje

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

3 kroki do efektywnych negocjacji

szkolenie z negocjacji

 

Możesz nie mieć świadomości, że codziennie toczysz rozmaite negocjacje na różnych polach pracy lub życia prywatnego - z dziećmi, partnerami czy współpracownikami.

Co może zwiększyć Twoje szanse na wygraną? Oczywiście dobry research – rzetelne informacje na temat Twojego rozmówcy są niezbędne, aby zbudować dobrą relację. To jednak nie wszystko.

Jeśli naprawdę chcesz coś zmienić w efektach swoich rozmów trzymaj się tych kilku prostych zasad:

 

  1. Bądź Nieustępliwy

Zawodowy negocjator nie zraża się kolejnymi odmowami. W dzisiejszym niesamowicie szybkim świecie ludzie bez zastanowienia eliminują kolejne oferty. Czasami, mimo iż są szczerze zainteresowani Twoją propozycją, odmawiają, ponieważ rozmaite czynniki nie pozwalają im dokończyć rozmowy. Wtedy warto wyjść naprzeciw ich potrzebom. Zaproponuj rozmowę w dogodnym dla klienta terminie. Modyfikuj swoje oferty, by w większej mierze odpowiadała jego potrzebom.

 

  1. Pokaż Różnicę

Ludziom często brakuje punktu odniesienia, nie wiedzą jakimi kategoriami ocenić Twoją propozycję. Możesz im to ułatwić posługując się porównaniami – np. w porównaniu do firmy X Twoja oferta jest ważna o kilka dni dłużej. Jesteś w stanie wykonać daną pracę w krótszym czasie? Koniecznie zaznacz to na liście swoich zalet. Wymień wszystkie konkretne rozwiązania których nie posiadają inni. Posługuj się liczbami, procentami, wykresami – wszystko to sprawia, że przyszły pozytywny efekt jest bardziej rzeczywisty i namacalny.

 

  1. Zbuduj Przekonujący Wizerunek

Wskaż na Twoje doświadczenie poprzez praktyczne umiejętności. Bądź zdecydowany, konkretny i nastawiony na cel. Przekonaj klienta, że zmierzacie w tym samym kierunku. Zadbaj o swoją postawę, pogodne usposobienie. Przedstaw rzeczowy sposób rozumowania, zorientowany na pozytywny wynik. Posługuj się językiem podobnym do Twojego rozmówcy. Wszystko to - w krótkim czasie pomoże Ci zbudować wizerunek osoby autentycznej i zdecydowanej, a ludzie zaczną widzieć w Tobie osobę, której można zaufać!

 

Te proste prawdy warto przypominać sobie jak najczęściej. Praktykując je zauważysz lekkość i swobodę, przez co łatwiej będziesz osiągać sukcesy w każdych negocjacjach! Twoje zaangażowanie sprawi, że porzucisz stare granice myślenia.

Jeśli szukasz sposobu, by pod okiem specjalisty trenować umiejętności negocjacyjne - przyjdź na szkolenie z negocjacji i zacznij odkrywać nowe, skuteczne metody, które dają więcej korzyści w specyficznych dla Twojego biznesu i życia prywatnego sytuacjach!

Sprawdź Szkolenie z negocjacji

Kategoria wpisu

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Do you want to feel more confident in negotiations - have more power?

   The aim of your negotiations is to find a solution that is good for both parties?

      You see that negotiation tricks and manipulation lead to nothing good?

          Are you looking for training in ethical negotiations that builds relationships with your contractor?

 

You are in the right place - we will teach you advanced and difficult negotiation techniques, but giving satisfaction to both parties - opening the way to long-term cooperation!

Check the program or BOOK

Chcesz czuć się pewniej w negocjacjach - mieć większą siłę?

   Celem Twoich negocjacji jest znalezienie rozwiązania dobrego dla obu stron?

      Widzisz, że chwyty negocjacyjne i manipulacja do niczego dobrego nie prowadzą?

          Szukasz szkolenia z negocjacji etycznych, budujących relację z kontrahentem?

 

Jesteś w dobrym miejscu - nauczymy Cię zaawansowanych i trudnych technik negocjacji, ale dających satysfakcję obu stronom - otwierając drogę do długoterminowej współpracy!

Sprawdź program lub Cena i terminy

Serdecznie polecam szkolenie z negocjacji. Trener utwierdził mnie w przekonaniu, że tworzenie relacji jest najważniejsze w biznesie i współpracy z ludźmi. Cieszę się, że miałam szanse uczestniczyć w tym szkoleniu we wspaniałej, współpracującej i aktywnej grupie. Prowadzący szkolenie przytoczył konkretne przykłady oraz wskazał wiele cennych zwrotów przydatnych podczas negocjacji. Dowiedzieliśmy się także na co, a konkretnie na jakie słowa należy zwracać uwagę podczas komunikacji, a także jak ważne jest zadawanie otwartych pytań. Działaliśmy również w formie zadań w podziale na grupy, odgrywając konkretne sceny ucząc się negocjacji. Zdecydowanie chętnie skorzystam z okazji szkolenia o podobnej tematyce w przyszłości. Serdecznie polecam szkolenia 4GROW.

Mateusz is the best prepared and most competent trainer I have had the pleasure of working with over 8 years.