4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Obsługa klienta szkolenie warszawa

Zapoznaj się ze szkoleniem z tego tematu oraz opiniami na jego temat:

Jak skutecznie zaplanować szkoleniową ścieżkę rozwoju?

planowanie rozwójNowy rok, nowe plany rozwojowe. Aby budżet przeznaczony na rozwój pracowników poprzez udział w szkoleniach został dobrze zagospodarowany, warto dokładnie przemyśleć dalsze kroki. Wybierając tematykę szkolenia, nie wystarczy kierować się własnymi zainteresowaniami. Ważne, żeby potrzeby rozwojowe pracownika były spójne ze strategią biznesową organizacji. Kluczową rolę odegrają rozmowy z menedżerami i wspólne ustalenia, autentyczna współpraca z działem HR, poczucie sensu podejmowanych działań, a także badanie potrzeb szkoleniowych i konsultacje z trenerem jeszcze przed organizacją szkolenia. 

Kompetencje miękkie są cenione i ważne bez względu na poziom stanowiska, wielkość organizacji czy sektor, w której ona działa. Aby jednak rozwijane umiejętności można było faktycznie wykorzystać na polu zawodowym, należy zadbać o dopasowanie różnych elementów tak, by udział w szkoleniu przyniósł i satysfakcję, i efekty. 

Na etapie planowania szkoleń szczególnie ważne są:

•    Własne potrzeby rozwojowe i ich spójność z celami organizacji

Mocne strony i luki kompetencyjne są z pewnością dobrym drogowskazem przy wyborze tematyki szkolenia. Istotne są zainteresowania i potrzeby rozwojowe pracownika. Jeśli wybór jest przemyślany, to jest większa szansa na wyższą motywację oraz chęć do działania i wprowadzania zmian. Indywidualne ambicje, cele i aspiracje mają znaczenie. Ale to nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze poczucie, że to, co robimy ma sens i jest potrzebne nie tylko nam, ale też organizacji, dla której pracujemy. Zamiast myśleć wyłącznie o zwiększaniu swojej atrakcyjności na rynku pracy, należy spojrzeć pod kątem efektywności biznesowej. 
Jeżeli planujemy ścieżkę rozwoju zespołów, to zadbajmy o spójność kompetencji z wartościami firmowymi. Dzięki temu rozwijane umiejętności będzie można w sposób realny i mierzalny przełożyć na realizację celów biznesowych. 

•    Dotychczasowy poziom kompetencji

Komunikatywność, asertywność, zarządzanie sobą w czasie – to tematy uniwersalne, które zawsze warto zgłębiać. Mogą być dobrym początkiem na ścieżce szkoleniowej. Brałeś już udział w jakimś szkoleniu z komunikacji? To może teraz czas na komunikację na bazie Insights Discovery albo rozwijanie kompetencji związanych z udzielaniem informacji zwrotnych? Masz już za sobą jakieś szkolenie z zarządzania sobą w czasie, ale czujesz, że nie do końca udało Ci się wdrożyć wiedzę i zacząć ją praktykować? Zapoznaj się z innymi metodami i technikami, prześledź dokładnie wybrany program szkoleniowy – może tym razem znajdziesz w nim coś dla siebie. Chciałbyś zgłębiać zagadnienia związane z wywieraniem wpływu i charyzmą? Może dobrym uzupełnieniem tych kompetencji będzie umiejętne prowadzenie wystąpień publicznych? Jeśli Twoja najbliższa przyszłość wiąże się ze zmianą roli i przed Tobą stoją nowe cele i zadania, to pod tym kątem dopasuj szkolenia. Jeśli na przykład szykujesz się do objęcia roli liderskiej, możliwe, że priorytetem będzie dla Ciebie rozwijanie kompetencji związanych z przywództwem, zarządzaniem zespołem albo przekazywaniem informacji zwrotnych. 

Aby oceniać poziom posiadanych kompetencji, warto znaleźć odpowiedzi na pytania:
•    Z jakimi wyzwaniami będziesz mierzyć się w przyszłym roku?
•    Jaka umiejętność pomogłaby Ci efektywniej realizować Twoje nowe cele?
•    W czym lepiej od Ciebie radzi sobie ktoś, kto jest dla Ciebie autorytetem w danej dziedzinie?

Śmiało korzystaj także z informacji zwrotnych na temat Twoich kompetencji od przełożonych i współpracowników – jeśli nie dostajesz cyklicznego feedbacku, weź sprawy w swoje ręce i zadaj kilka pytań osobom, z którymi na co dzień współpracujesz, np.:
•    Jaką moją umiejętność cenisz najbardziej?
•    Jakie kompetencje, wiedzę, umiejętności mógłbym Twoim zdaniem wzmocnić, aby efektywniej realizować nasze wspólne cele?

•    Rozmowy z menedżerem, HR-owcem i trenerem

Menedżer powinien umieć rozpoznać, na jakim poziomie rozwoju jest pracownik. To ważne, żeby przełożony miał też jasno określone własne oczekiwania wobec pracownika i żeby wiedział, jakie działania należy dobrać i dopasować. 

- Rolą przełożonego jest uświadomić pracownikowi, jakie kompetencje są mu potrzebne, a także pokazać, że jeśli je osiągnie, to znajdzie się bliżej założonego celu. Pracownik potrzebuje wiedzieć, w jakim jest punkcie na swojej ścieżce rozwoju, gdzie chce / może być być i co powinien zrobić, aby się tam znaleźć – mówi Sabina Dąbrowska-Olbryś, trener 4GROW. - Duże znaczenie ma dla niego informacja, na czym konkretnie ma polegać kolejny krok. Jeśli celem jest awans, to pracownik chce wiedzieć, czy i co powinien robić lepiej, więcej, inaczej – aby móc awansować.  

Dział HR jest naturalnym partnerem w rozmowie o kompetencjach kluczowych dla organizacji oraz badaniu satysfakcji zawodowej i potrzeb rozwojowych pracowników. Jeśli chcemy skorzystać z oferty firmy szkoleniowej, to warto poświęcić czas na dialog również z trenerami i specjalistami, którzy poprowadzą szkolenie. – Bardzo często spotykam się z pozytywną reakcją i zaskoczeniem, że jako trener – jeszcze przed szkoleniem – robię diagnozę potrzeb wśród przyszłych uczestników szkolenia, pytam ich o cele rozwojowe, preferencje dotyczące poruszanych zagadnień – mówi Sabina Dąbrowska-Olbryś. - Warto uświadamiać pracowników, że mają prawo zgłaszać swoje oczekiwania wcześniej, przed szkoleniem. Dzięki temu takie sugestie i podpowiedzi mogą zostać uwzględnione w programie szkolenia, a pracownik poczuje, że zajęcia faktycznie są dopasowane do jego indywidualnych potrzeb, a przez to – bardziej efektywne. Kompetentny trener powinien także odradzić danej osobie udział w wybranym przez nią szkoleniu, jeśli z badania potrzeb / celów przed szkoleniem wynika, że może ono nie spełnić oczekiwań zamawiającego lub że po prostu szkolenie nie jest odpowiednim narzędziem do rozwijania danej kompetencji. 

•    Proaktywna postawa

Działania rozwojowe pracownika powinny wspierać realizację strategii biznesowej organizacji. Ważne jest więc, żeby menedżer tłumaczył pracownikom sens wzmacniania wybranych kompetencji. Szkolenie powinno być wyraźnie umieszczone na linii czasu i ścieżce rozwoju pracownika. Wiele też zyskamy, jeśli damy firmie szkoleniowej znać, w jakim celu wybieramy szkolenie i jakich zmian, efektów długofalowych oczekujemy dzięki tej formie rozwoju.  Świadomość powinna być po każdej ze stron: przełożonego, pracownika, działu HR i trenera.

- Jeśli chcemy rozwijać się w sposób świadomy, to wejdźmy w dialog, weźmy sprawy w swoje ręce, wykażmy się inicjatywą. Proaktywność jest jedną z kompetencji przyszłości. Jeżeli będziemy przychodzić na szkolenie z bierną postawą i nastawieniem w stylu: „bo przysłał mnie dział HR, to jestem”,  „niech teraz trener mnie zainteresuje i się wykaże”, to może się okazać, że wcale nie zbliżymy się do tych celów, które chcielibyśmy osiągnąć  - tłumaczy Sabina Dąbrowska-Olbryś. 

•    Trendy na rynku pracy

Jak pokazuje raport Deloitte „Global Human Capital Trends 2019” (https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/human-capital/articles/raport-trendy-hr-2019.html), wśród największych wyzwań 2019 r. wyróżniono konieczność poprawy jakości doświadczenia pracownika. To człowiek powinien znaleźć się w centrum uwagi. Z raportu płynie też wniosek, że kształcenie ustawiczne nabiera coraz bardziej na znaczeniu. Ważne jest umożliwienie pracownikom nabywania nowych kwalifikacji, rozwijania kompetencji i wspierania w procesie ciągłego uczenia się. Na stronie ManpowerGroup możemy z kolei przeczytać o „erze człowieka”, do której przyczyniają się m.in. globalne trendy. ManpowerGroup przekonuje, że „potencjał ludzki jest kluczowym czynnikiem wzrostu gospodarczego”. Z raportu ManpowerGroup „Rewolucja umiejętności 4.0. Czy roboty potrzebują ludzi?” wynika, że w obliczu niedoboru talentów coraz więcej pracodawców chce inwestować w rozwój pracowników. Jak czytamy: „Firmy są świadome, że znalezienie odpowiedniego kandydata może stanowić wyzwanie, dlatego aż 90% organizacji w Polsce przewiduje, że do 2020 r. będzie podnosić kwalifikacje swoich pracowników”. Dla przykładu: w zakresie obsługi klienta wzrośnie rola komunikatywności i umiejętności budowania relacji, w obszarze administracji, korzystającej z automatyzacji, ważne będą: wywieranie wpływu, myślenie krytyczne i analityczne, budowanie relacji i komunikacja. Z danych udostępnianych przez firmy szkoleniowe w Polsce wynika, że trend ten utrzyma się na 2020 rok, a dodatkowo widać  wyraźnie, że coraz więcej organizacji inwestuje w rozwój kompetencji przywódczych, efektywnej komunikacji interpersonalnej, prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych oraz umiejętności zarządzaniem własnymi emocjami i stresem.

Warto dobrze przemyśleć wybór kompetencji do rozwoju w ramach szkolenia czy warsztatu. Tak, by środki firmowe zostały spożytkowane z korzyścią zarówno dla pracownika, jak i organizacji. 

Z trenerami 4GROW możesz porozmawiać o swoich potrzebach i upewnić się, czy zostaną spełnione. To pozwoli zaproponować optymalny program szkolenia. Zapoznaj się z ofertą 4GROW! 

 

Źródło fot.: Pixabay

 

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Aby budżet przeznaczony na rozwój pracowników poprzez udział w szkoleniach został dobrze zagospodarowany, warto dokładnie przemyśleć dalsze kroki. Wybierając tematykę szkolenia, nie wystarczy kierować się własnymi zainteresowaniami. Ważne, żeby potrzeby pracownika były spójne ze strategią biznesową organizacji. Kluczową rolę odegrają rozmowy z menedżerami i wspólne ustalenia, autentyczna współpraca z działem HR, poczucie sensu podejmowanych działań, a także badanie potrzeb szkoleniowych i konsultacje z trenerem jeszcze przed organizacją szkolenia. 

 

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak wdrożyć wiedzę i techniki poznane podczas szkolenia?

szkolenie wdrożenie wiedzyGłowa pełna nowych informacji, dużo energii, chęci i motywacji do wprowadzenia zmian. Z takim poczuciem wychodzisz z sali i przy różnych sytuacjach wykorzystujesz wiedzę zdobytą podczas szkolenia. Na początku bywa różnie – raz lepiej, a raz gorzej. To naturalne. Pomogą Ci wówczas nasze dodatkowe materiały, rozmowy z trenerem i … wiara we własne możliwości!

Wiedza i doświadczenie zdobyte na szkoleniu to dopiero początek drogi do trwałych zmian w Twoim życiu. Po szkoleniu zaczyna się walka ze starymi przyzwyczajeniami, próby wdrożenia nowych technik i narzędzi. Prawdziwy poligon doświadczalny. W tym czasie próby uczestnicy naszych szkoleń  mogą liczyć na nasze wsparcie, tak potrzebne po wyjściu z sali szkoleniowej. Jesteśmy w kontakcie z tymi, którzy chcą uzyskać porady i wskazówki. To okazja, żeby podzielić się swoimi wątpliwościami, opowiedzieć o jakiejś sytuacji, nawiązać do konkretnych przykładów z życia wziętych.

 

Trenerze, powiedz mi…

Nasze rozmowy poszkoleniowe toczą się wokół kompetencji, która była rozwijana podczas szkolenia. Ktoś akurat wdraża system oceny okresowej, przygotowuje się do rozmowy rozwojowej – i chce zapytać o radę. Ktoś inny brał udział w szkoleniu z prezentacji biznesowych, teraz szykuje się do wystąpienia i… rodzi się niepewność. Telefon do trenera może wówczas pomóc. Przed menedżerem stoi zadanie przeprowadzenia ważnej rozmowy z zespołem - pojawia się potrzeba omówienia jakiegoś szczegółu. Organizujemy też ekstra treningi indywidualne: 60-minutowe po 1-dniowym szkoleniu, 90 min. po 2-dniowym, 150 min. po 3-dniowym szkoleniu. Takie spotkanie sam na sam z trenerem to kolejna możliwość, żeby w praktyce, w odniesieniu do konkretnych sytuacji i indywidualnych potrzeb, rozwijać wybraną kompetencję. 
 

Od czego zacząć?

Po wyjściu z sali szkoleniowej czujesz ogrom wiedzy, inspiracji, technik? Masz w sobie dużo energii i najchętniej od razu przystąpiłbyś do działania i wdrażania zmian? Świetnie! Pamiętaj także o tym, żeby:

•    Dać sobie czas
Na przemyślenia, refleksję, obserwację, zmiany, decyzje – daj sobie czas. Wiele działań, wdrażanych rozwiązań, wypracowywanych nawyków stanowi proces. Niektóre rzeczy zmienisz od razu, szybciej, na inne będziesz musiał poczekać. Jeśli to zaakceptujesz, to znaczy, że już zrobiłeś duży krok…

•    Dać sobie prawo do błędu
Być może podczas szkolenia miałeś momenty, kiedy uświadamiałeś sobie: „Faktycznie! To takie proste, wystarczy, że od jutra zacznę robić to, a z tamtego zrezygnuję”. A potem przychodzą różne sytuacje, coś zaskakującego, niespodziewanego, raz masz lepszy dzień, raz gorszy, pojawia się stres – i wdrażanie zmian nie zawsze udaje się wtedy, kiedy byśmy sobie tego życzyli. Wyciągaj więc wnioski, pochylaj się nad swoimi błędami i potknięciami, analizuj, twórz case study, rozmawiaj z innymi, szukaj wskazówek, ucz się, konfrontuj z wyzwaniami…Tylko poprzez próby i działanie będziesz mógł faktycznie wdrożyć wiedzę i techniki, które zdobyłeś podczas szkolenia. 

•    Otworzyć się na różne doświadczenia
„Ale na szkoleniu było tak, a w firmie to już inaczej”. Wiedza zdobyta na szkoleniu jest uniwersalna, przydatna każdemu, ale życie pisze własne scenariusze i układa też sceny, które nie były analizowane na sali szkoleniowej. Nie jesteś w stanie przygotować się na wszystkie reakcje swoich rozmówców, przewidzieć, co powie lub zrobi Twój współpracownik, przełożony itd. Nie wiesz na sto procent, jak wpłynie na Ciebie jakieś wydarzenie. Możesz za to w świadomy sposób wybrać swoją reakcję oraz dopasować wiedzę i techniki do swoich potrzeb. Znaleźć rozwiązanie uszyte na miarę Twoich możliwości. Dzięki temu to, co robisz, będzie naturalne i autentyczne. Zachowaj otwartość i akceptację dla faktu, że mogą pojawiać się wyjątki od jakiejś reguły, że czasem nie ta, a inna technika będzie najlepszym wyborem, że może lepiej zmienić kolejność jakiegoś elementu, dobrać inne narzędzie, jeszcze raz coś przeanalizować. 

•    Nie zniechęcać się

Nie pozwól, żeby zniechęcenie i rozgoryczenie zastąpiły szkoleniową energię i entuzjazm. Asertywność, komunikację interpersonalną, zarządzanie emocjami  i wiele innych kompetencji społecznych rozwijasz przez całe życie. Im większe Twoje zaangażowanie i chęć nauki, tym lepiej wykształcone też Twoje kompetencje biznesowe. Ty sam – stale się zmieniasz, z wiekiem, z latami doświadczeń, więc to naturalne, że zmieniają się też Twoje potrzeby, możliwości i kompetencje. Ważne, że nad nimi pracujesz i widzisz postępy – to już naprawdę dużo!

 

Przyjdź na szkolenie, rozwijaj potrzebne kompetencje i przełóż wiedzę na praktykę!

Źródło fot.: Pixabay.com

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Głowa pełna nowych informacji, dużo energii, chęci i motywacji do wprowadzenia zmian. Z takim poczuciem wychodzisz z sali i przy różnych sytuacjach wykorzystujesz wiedzę zdobytą podczas szkolenia. Na początku bywa różnie – raz lepiej, a raz gorzej. To naturalne. Pomogą Ci wówczas nasze dodatkowe materiały, rozmowy z trenerem i … wiara we własne możliwości!

 

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Rozwój na wakacjach - poszukaj swoich mocnych stron!

wakacyjna przygoda i rozwój osobisty

 

Wakacyjne przeżycia, urlopowy relaks i … myśli o samym sobie? Okazuje się, że gdy znajdziemy przestrzeń na spokojną refleksję, to zauważymy rzeczy, których nie dostrzegaliśmy w biegu i nadmiarze codziennych spraw. Błogie leniuchowanie można połączyć z  kreowaniem nowych wizji i pomysłów oraz zawieraniem bliższej znajomości z … samym sobą. Wyruszając w mniej lub bardziej odległe rejony, poszukaj swoich mocnych stron.
 

Wakacyjną atmosferę rozluźnienia warto wykorzystać na odpoczynek i złapanie oddechu od pędzącej rzeczywistości. Jednocześnie to właśnie stan odprężenia pozwala spojrzeć na wiele spraw i wydarzeń pod innym kątem niż do tej pory. Burza mózgów na plaży? Czemu nie! Relaks i większa swoboda służą snuciu planów. Aby jednak były one realne, szczere i autentyczne, trzeba dobrze określić swoje zasoby. Kto wie, może po urlopie wrócisz z decyzją o zdobyciu nowej specjalizacji albo rozwijaniu kolejnych kompetencji? Blisko połowa Polaków myśli o przebranżowieniu i zmianie zawodu jako jednej z opcji na przyszłość. Tak pokazują wyniki 33. edycji badania Monitor Rynku Pracy firmy Randstad.

Letnia przerwa w pracy i czas dla samego siebie pozwolą Ci zastanowić się, co dalej. Poczucie sensu ma bowiem bardzo duże znaczenie, dlatego nie warto bagatelizować kwestii motywacji i satysfakcji z tego, co się na co dzień robi. Jak podaje raport Deloitte „Global Human Capital Trends 2019, jednym z tegorocznych wyzwań jest poprawa jakości doświadczenia pracownika, uwzględnienie indywidualnych aspiracji i zwrócenie uwagi na poczucie sensu wykonywanej pracy. Jeszcze inny trend HR mówi o ustawicznym kształceniu się, uczeniu się jako ważnym aspekcie życia. Z raportu wynika, że firmy powinny budować taką kulturę organizacyjną, która będzie zachęcać i motywować pracowników do zdobywania nowych umiejętności i rozwijania użytecznych kompetencji.

 

☼☼Wyciąganie wniosków w wakacyjnej aurze☼☼

W znalezieniu odpowiedzi na różne pytania mogą pomóc profesjonalne testy kompetencji. Analizując swoją sytuację, weź pod uwagę:

  • Kompetencje twarde

Co chcesz zmienić, udoskonalić, poprawić? Kompetencje językowe, umiejętność obsługi systemów i programów komputerowych, znajomość wybranych zagadnień branżowych, a może coś jeszcze innego?

  • Kompetencje biznesowe

Interesuje Cię diagnoza Twoich kompetencji miękkich i biznesowych? Możesz ją otrzymać, rozwiązując bezpłatny test kompetencji miękkich 4GROW , opracowany przed doświadczonych ekspertów, psychologów i praktyków biznesu. Sprawdź się w różnych obszarach – to może być m.in. zarządzanie czasem, asertywność, wywieranie wpływu, zarządzanie zespołem, zarządzanie kontaktem z klientem. Udzielając odpowiedzi na pytania testowe, przekonasz się, czy jesteś charyzmatycznym liderem, czy potrafisz prowadzić negocjacje albo czy umiesz rozpoznawać i wpływać na swoje emocje.

  • Mocne strony

Relaksując się z dala od pracy, pomyśl o tym, czy nie gubisz na co dzień swoich pasji i aspiracji, czy nie marnujesz talentów, wrodzonych i nabytych umiejętności. O Twoich atutach i mocnych stronach najwięcej powiedzą Twoje różne doświadczenia i aktywności, ale warto też poznać inną perspektywę i skorzystać z dostępnych narzędzi, np. testu Gallupa, testu predyspozycji, testu osobowości albo kompetencji menedżera. Rozwiązując zadania psychologiczne, możesz odkryć coś, czego nie byłeś świadomy albo interpretowałeś to w inny sposób. Może chciałbyś się rozwijać jako lider i wkroczyć na drogę menedżerską? Wakacyjne podróże, w połączeniu z rozwiązywaniem profesjonalnych testów, wskażą Ci kierunek zawodowy.

Kategoria wpisu
Wprowadzenie

Wakacyjne przeżycia, urlopowy relaks i … myśli o samym sobie? Okazuje się, że gdy znajdziemy przestrzeń na spokojną refleksję, to zauważymy rzeczy, których nie dostrzegaliśmy w biegu i nadmiarze codziennych spraw. Błogie leniuchowanie można połączyć z  kreowaniem nowych wizji i pomysłów oraz zawieraniem bliższej znajomości z … samym sobą. Wyruszając w mniej lub bardziej odległe rejony, poszukaj swoich mocnych stron.

Pokaż na liście
Wyłączony

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Obsługa klienta – czy to się opłaca?

Szkolenie Obsługa KlientaProcesy wdrażania systemu obsługi klienta dla jednych są inwestycją, dla innych stratą czasu. Choć wydaje się oczywiste, że  konsekwencją wysokiej jakości obsługi są lojalni klienci - wciąż wiele firm na rynku działa w imię zasady „nie ten, to inny”. Czy warto wysyłać pracowników na szkolenia z obsługi klienta? Jakie korzyści tak naprawdę możemy wyciągnąć, angażując czas i działania w satysfakcję klientów?

Multiplikacja klientów

Lubimy powtarzać pozytywne doświadczenia. Naturalnym odruchem każdego klienta jest powracać tam, gdzie był dobrze obsłużony. Zazwyczaj nie mamy czasu na wertowanie Internetu w poszukiwaniu opinii (zwłaszcza tych o niskiej wiarygodności). Dlatego najchętniej wspomagają się opinią rodziny lub znajomych. Powracamy tam, gdzie rozwiązano problemy nasze lub naszych bliskich. Do ludzi, którzy dali nam odczuć, że wiedzą co robią. Żeby stworzyć taki obraz, czasem nie trzeba skomplikowanych struktur operacyjnych. Często wystarczy zaangażowanie i dobre chęci.

Większa otwartość

Wiele działań marketingowych polega na tym, by uzyskać wiarygodne opinie, feedback od klientów. Złożone analizy mają za zadanie wychwycić słabe ogniwa całego procesu sprzedażowego. Biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny - dużo prościej i taniej jest uzyskać te same dane bezpośrednio u źródła. Zadowolony klient jest bardziej skłonny udzielić szczerych, rzeczowych odpowiedzi, które wspomagają proces zakupowy. Budowanie zaufania przynosi obopólne trwałe korzyści.

Większa wyrozumiałość

Nawiązanie dobrej relacji uruchamia w klientach ludzkie odruchy. Im więcej transakcji,  tym większe ryzyko, że za którymś razem coś pójdzie nie tak. Klient mający w pamięci wszystkie poprzednie pozytywne doświadczenia zazwyczaj jest wyrozumiały. W zderzeniu z coraz bardziej popularnymi  automatycznymi bytami potrafi docenić fakt, że obsługuje go nie robot, a człowiek. Nawet jeśli wyrazi krytykę, jest duża szansa, że będzie ona konstruktywna i wniesie wartościową informację do firmy.

Lepsze niż reklama

Nawet najlepsza reklama działa przez pewien czas. Kiedy klient przychodzi do firmy, zderza się z rzeczywistością. W naszym interesie jest to, by nie poczuł różnicy między tymi światami.  Unikalny sposób traktowania klienta to coś, czego nikt nie może zabrać, skopiować i zależy to tylko od wewnętrznych decyzji w firmie i umiejętności pracowników. Zamiast więc tworzyć kolejne koszty na reklamę, zainwestuj w dobrą reputację przygotowując odpowiednio pracowników obsługi.

Większa opłacalność

Czy wiesz ile kosztuje zdobycie każdego nowego klienta? Choć wynik zależy od wielu zmiennych takich jak choćby branża – zwykle jest to suma 5 razy większa  niż kwota utrzymania klienta stałego. Bierze się to stąd, że lojalni klienci wykorzystują więcej możliwości Twojej oferty. Mają świadomość jak uzyskać pożądaną wartość, co nie jest oczywiste dla klientów nowych lub powracających lecz bez przekonania (bo np. mają najbliżej).

Żeby dobrze odpowiedzieć na potrzeby klienta, warto go dobrze poznać i być przygotowanym na  rozmaite reakcje. Komunikować się w zrozumiały dla klienta sposób i skutecznie rozwiązywać  jego problemy. Wszystkie te umiejętności możesz zdobyć podczas szkolenia „Profesjonalna obsługa klienta” – nie przegap najbliższego terminu!

Szkolenie Obsługa Klienta

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak sobie radzić z trudnym klientem?

Szkolenie obsługa klientaNawet jeżeli przeszedłeś  liczne szkolenia z obsługi klienta, zachowaj świeże spojrzenie i otwartość na nowe sytuacje. Klienci bywają wystarczająco wyedukowani, by rozpoznać testowane na nich metody. Wyuczone recepty nie zastąpią zdrowej empatii i myślenia. Dzięki temu Twoja praca jest pełna niespodzianek i pozwala Ci się rozwijać.

Asertywna postawa

Klient podnosi na Ciebie głos? Zachowaj zimną krew. Odpowiadaj spokojnym, łagodnym tonem w miarowym rytmie. Nie odbieraj osobiście kierowanych do Ciebie uwag, skup się wyłącznie na tym jak rozwiązać dany problem. Pozwól wyrazić klientowi swoją złość poprzez aktywne słuchanie. Dzięki temu on poczuje się zrozumiany, a Ty mając komplet informacji będziesz mógł lepiej dobrać odpowiednie działanie.

Nie bój się przepraszać

Często zdarza się, że klient nie ma racji. Mimo to okaż skruchę i przeproś. To najszybszy sposób, żeby stonować emocje rozmówcy i skierować jego myślenie na właściwe tory. Daj mu odczuć, że starasz się zrozumieć jego położenie i chcesz mu pomóc. Najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić to zarzekanie się, że „to nie Twoja wina”. Taka sytuacja zazwyczaj potęguje agresję i rodzi jeszcze większe problemy.

Działaj aktywnie

Jak skutecznie uspokoić rozmówcę? Pokaż mu, że podejmujesz konkretne kroki do rozwiązania jego problemu. Już sama Twoja aktywna postawa: wstanie z  miejsca, energiczne ruchy, wykonanie w obecności klienta kilku telefonów w jego sprawie - może znacznie obniżyć temperaturę jego gniewu. Łatwiej wtedy oprzeć dyskusję na logicznych faktach i argumentach.

Identyfikacja z problemem

Uświadom klientowi, że nie pomagasz mu z obowiązku. Identyfikujesz się z jego problemem i naprawdę zależy Ci na jego rozwiązaniu. Nie zrzucaj na innych odpowiedzialności każąc  mu dzwonić do innych działów. Podejdź kompleksowo do jego problemu, mając na uwadze korzyści z długoterminowej współpracy. Odpowiednie rozwiązanie kłopotu jest szansą na zdobycie zaufania i nawiązanie współpracy na długie lata.

Happy end

Po skończonej rozmowie monitoruj dalszy rozwój sytuacji. Dopilnuj, by wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Zadzwoń do klienta i upewnij się jaki jest status jego sprawy. Lepiej, jeśli inicjatywa będzie leżeć po Twojej stronie. Jeśli mimo obietnic kontrahenta pozostawi się samemu sobie - bardzo trudno będzie obronić reputację firmy. Chcąc otoczyć klienta troską, w porozumieniu z szefostwem, zaproponuj mu jakąś ofertę extra.

Czy wiesz, że jednym z najbardziej trywializowanych przez firmy procesów jest właśnie profesjonalna obsługa klienta? Szkolenie 4GROW wyposaży Cię m.in. w umiejętności  z dziedziny komunikacji, asertywności i budowania autorytetu. Zapisz się na szkolenie i otwórz sobie drogę do zwiększenia transakcji!

Szkolenie Obsługa Klienta

Dodaj komentarz

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Jak sprawić, żeby klient do Ciebie wracał? Co zrobić, żeby nie tylko był lojalny, ale stał się ambasadorem marki i przyciągał do Ciebie kolejnych klientów? Oprócz wysokiej jakości produktów i usług, kluczowe znaczenie ma profesjonalna obsługa klienta na każdym etapie jego doświadczeń z firmą.

- Na co zwrócić szczególną uwagę podczas obsługi klienta?
- Jak komunikować się profesjonalnie i z troską dbać o potrzeby klienta?
- Jak zaopiekować się obiekcjami i zyskać przychylność klienta w trudnych sytuacjach?
- Jak zadbać o siebie, by być jak najlepszym wsparciem dla klienta?

Odpowiedzi, najlepsze techniki, narzędzia i dużo praktyki odnajdziesz przychodząc na nasze szkolenie z obsługi klienta.

Sprawdź program lub ZAREZERWUJ

Świetne szkolenie! Podejście prowadzącego, profesjonalizm, cała intensywność oraz niezwykle ciekawy sposób prowadzenia zajęć sprawił, że bardzo zainteresowałem się tematyką inteligencji emocjonalnej.

Szkolenie pomogło mi znaleźć sposób na poradzenie sobie z ''trudnymi'' klientami. Ustrukturyzowało również wiedzę, którą już zdobyłam w praktyce. Na pewno skorzystam z wielu omówionych metod!

Bardzo profesjonalne szkolenie, które pomoże mi jeszcze lepiej pracować z klientami i rozumieć ich potrzeby.

Szkolenie prowadzone w bardzo dobrych warunkach: wygodne fotele, przyjemne pomieszczenie, dobre jedzenie i kawa, dobra atmosfera. Bardzo dużo praktycznych ćwiczeń i przykładów. Dużo inspiracji do pracy nad sobą w obsłudze klienta.