Kurs komunikacji interpersonalnej

Zapoznaj się ze szkoleniem z tego tematu oraz opiniami na jego temat:

Jak utrzymać dobre wrażenie?

szkolenie z komunikacji

 

Udało Ci się zrobić dobre wrażenie? Pozyskałeś klienta, napisałeś książkę, Twoja prezentacja odniosła sukces. Rozbudziłeś nadzieję i wszyscy czekają na kolejne pozytywne doświadczenia? Jeśli czujesz nieustającą presję pamiętaj, że z reguły trudno spełnić je wszystkie naraz. Odbiór Twojej osoby zależy jednak nie tylko od zwiększania „efektów wow”, ale także od budowania wzajemnie korzystnych relacji.

Akcja - reakcja

Pokaż swoim kolegom z pracy, że jesteś osobą komunikatywną. Staraj się wyrażać swoje myśli w sposób konkretny. Nie twórz wielowątkowych monologów, w których słuchacze łatwo mogą się pogubić. Zrezygnuj też ze skrótów myślowych, które tylko dla Ciebie mogą wydawać się oczywiste.

Chcąc utrzymać dobrą atmosferę nie przeciążaj towarzyszy własnymi przekonaniami. Zachowaj otwartość na zdanie innych. Słuchaj swoich rozmówców i prowadź kierunek rozmowy zgodnie z tematami, którymi chętnie się dzielą.

Choć komunikatywność jest niezwykle ważna pamiętaj też, by szanować potrzebę wyciszenia się i skupienia na obowiązkach. Jeśli zauważasz, że Twoi współpracownicy są akurat mocno zaangażowani w jakiś temat nie zarzucaj ich pytaniami. Zbierz wszystkie tematy i skonsultuj je kiedy będą dysponować wolnym czasem.

Asymilacja w nowym otoczeniu

Środowisko, do którego wkraczasz ma swoją kulturę i przyzwyczajenia, które mogą odbiegać od tych, z którymi miałeś wcześniej do czynienia. Postaraj się otworzyć na tą sytuację jak tubylec w nowym kraju. Nie oznacza to, że musisz brać udział we wszystkich aktywnościach. Jeśli wszyscy idą na angielski opłacany przez firmę, a Ty wolisz poćwiczyć angielski odrabiając lekcje z dzieckiem – masz do tego prawo. Postaraj się też bliżej poznać swoich współpracowników i zrozumieć skąd wynikają takie, a nie inne zasady.

Nowe światło

Ludzie są ciekawi nowych project managerów, współpracowników, ich metodologii, spojrzenia na świat. Jeśli widzisz, że są spawy, które można w prosty sposób rozwiązać – nie wahaj się zaproponować własnych pomysłów.

Jednocześnie szukaj punktów wspólnych w podejściu, aby zbudować atmosferę łączenia sił aniżeli narzucania komuś własnej woli. Wdrażaj pomysły w tempie odpowiednim dla całego zespołu. Monitoruj postępy, ale nie forsuj działań na siłę.

Przypisz innym osobom konkretne role, aby mieli poczucie że są współautorami projektu, nie zaś anonimowymi wyrobnikami pracującymi na czyjś sukces.

Zadbaj o dobrą atmosferę

Ludzie rzadko chcą pracować z ponurakami, nawet jeśli są najzdolniejsi i wyjątkowo pracowici. Odsłoń swoją ludzką twarz. Przyznaj się, że czasem też coś Ci nie wychodzi. Wyjdź ze swoim zespołem na kawę.

W wielu branżach to właśnie relacje często są połową sukcesu. W napiętej atmosferze ludzie są bardziej zestresowani, szybko się wypalają, zawęża się ich zdolność kreatywnego myślenia. Staraj się też nie narzekać zbyt wiele, nawet w obliczu problemów spróbuj zachować pogodne usposobienie.

Zebrałeś pierwsze pochwały? Nie spoczywaj na lajkach. Wyciągnij wnioski i idź za ciosem. Zastanów się nad kolejnym Twoim głównym wyzwaniem.

Wyznaczaj sobie cele, określ, co Cię najbardziej motywuje do pracy. Jakie jej aspekty są najbardziej ekscytujące. Zastanów się, w którym kierunku rozwijać swoje zdolności? Jak uatrakcyjnić zadania, które nie należą do Twoich ulubionych? A jeśli chcesz doskonalić kompetencje związane z budowaniem dobrych relacji zapraszamy na szkolenie z komunikacji 4GROW.

Sprawdź Szkolenie z komunikacji

Kategoria wpisu

Jak komunikować się z ludźmi w pracy?

Szkolenie z komunikacji

Choć o błędach w komunikacji mówi się wiele, zarówno osoby słabo, jak i dobrze wykształcone, rzadko uświadamiają sobie potrzebę doskonalenia się w tej sztuce. Gdyby zmierzyć wszystkie straty prywatne i zawodowe wynikające z błędnego zrozumienia komunikatu, mogłoby się okazać, że jest to jedna z podstawowych kompetencji, w jakie trzeba się wyposażyć. Na początek zacznij od tych kilku prostych ćwiczeń:

Zbadaj Intencje

Upewnij się, że Twojemu rozmówcy także zależy na osiągnięciu porozumienia. Tylko wtedy dalsze ustalenia maja sens. Zachowaj otwartą postawę, nie narzucaj swojego zdania. Spróbuj spojrzeć na omawiane zagadnienie oczami swojego dyskutanta. Kieruj się zdrowym rozsądkiem, odnoś się do faktów. Zbadaj, jakich konkretnych rezultatów spodziewacie się po tej rozmowie i które sprawy chcecie ustalić w pierwszej kolejności.

Słuchaj Aktywnie

Coś wydaje Ci się nie do końca jasne? Stopuj swojego rozmówcę - upewniaj się, że mówicie o tym samym. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, niektóre hasła wydają Ci się mgławicowe, poproś o rozwiniecie myśli. Parafrazuj, by mieć kontrolę, że wasz sposób myślenia cały czas idzie w tym samym kierunku.

Nie zanudzaj

Staraj się nie zasypywać ludzi dużą ilością faktów, dat. Zastanów jak podać swój przekaz w łatwo przyswajalny sposób. Mów konkretnie, zdecydowanie, zmieniaj tempo, rytm, głośność – od szeptu nawet do krzyku. Rób pauzy, moduluj głos, wtrącaj przykłady, ciekawe anegdoty, elementy humorystyczne itp. Angażuj swoich rozmówców, zadawaj pytania, a kiedy chcesz podkreślić wagę słów włącz także gestykulację.

Trzymaj się tematu

Postaraj się, aby Twoja wypowiedź miała klarowny związek przyczynowo - skutkowy. Nie nasycaj swojej historii zbyt wieloma wątkami, abstrakcyjnymi przykładami. Jeśli wtrącasz kolejną anegdotę lub dygresję - zaznacz dla pewności, jaki to ma związek z głównym tematem. Podziel swój wykład na etapy, aby Twoi słuchacze mieli poczucie, że są prowadzeni do jakiegoś celu.

Notuj

Notuj najważniejsze informacje skupiając się na tym, by dawały odpowiedzi na kluczowe pytania „Kto?”, „Gdzie?”, „Kiedy?”, „Po co?”. Możesz wykorzystać do tego tabelę. Nie stosuj zbyt wielu skrótów, jeśli nie masz pewności, czy uda się je potem rozszyfrować. Stosuj słowa kluczowe, parafrazy, przykłady. Na koniec – jeśli to możliwe – przedstaw notatkę swojemu rozmówcy, by jeszcze raz upewnić się co do wspólnych ustaleń.

Chciałbyś wreszcie dogadać się z kolegami w pracy? Zapisując się na szkolenie z komunikacji dowiesz się jak wyeliminować ze swojego życia kłótnie i nieporozumienia. Sprawdź szczegółowy program:

 

Szkolenie z komunikacji

Kategoria wpisu

Dzięki szkoleniu z komunikacji interpersonalnej:

  • zbudujesz porozumienie z osobami, z którymi do tej pory nie dało się porozumieć
  • będziesz efektywnie współpracować w zespole różnych osobowości, pokoleń, typów
  • zrozumiesz to, co do tej pory było niejasne, niewypowiedziane
  • Twoje wypowiedzi staną się jasne dla innych
  • zbudujesz przyjazne relacje z otoczeniem

A to wszystko dzięki potężnym technikom komunikacyjnym! Zobacz jakie narzędzia wyniesiesz z tego szkolenia!
 

Najprawdopodobniej jest to...  najlepiej oceniane Szkolenie z Komunikacji interpersonalnej.

Tak, śmiała teza. I mamy na nią dowody - spójrz niżej!

Opinie ze szkolenia

Dowiedziałam się w jaki sposób wykorzystywać komunikację, by osiągnąć założone cele. Poznałam swoje mocne i słabe strony. Po dokonaniu analizy swojego stylu komunikowania się wiem w jaki sposób efektywnie osiągać cele. Ćwiczenia pozwoliły mi zwrócić uwagę na moje niedoskonałości i odnaleźć obszary do rozwoju. Atmosfera podczas szkolenia była miła i sprzyjająca do rozwoju.

Szkolenie „Komunikacja interpersonalna” było dla mnie bardzo rozwojowe, zdałam sobie sprawę , że istnieje wiele technik komunikacji, których wcześniej  nie zauważałam. Jestem pewna, że moja komunikacja, zarówno w życiu prywatnym i zawodowym znacznie się polepszy . Trenerce Karolinie dziękuję za wiele cennych rad.

Trener tworzy świetną, bardzo komfortową atmosferę.
Zwracamy uwagę na komfortowe JA, jednak nie kosztem drugiej strony. Komunikacja nie jest łatwa ale to szkolenie pokazuje , że jest możliwa, przy odrobinie wysiłku z obu stron. Chcieć to móc!

Szkolenie w 4GROW jest rzeczowe i konkretne. Dzięki temu, że na bieżąco wszystko ćwiczyliśmy można było się przekonać jak wychodzi to w praktyce, a co jeszcze trzeba przećwiczyć.