Wariant I - warsztat dla wszystkich, 2 dni

Efektywna komunikacja i współpraca w zespole – poziom zaawansowany: psychologia osobowości

Podczas szkolenia odkryjesz na nowo Twoją osobowość – poznasz jej mocne strony oraz „cienie” i nauczysz się rozwijać ją w pożądanym dla Ciebie kierunku. Tak, tak – możesz aktywnie wpływać na Twoją osobowość: poszerzać Twoją strefę komfortu oraz zwiększać Twoją efektywność w komunikacji i współpracy z innymi! Nauczysz się dopasowywać w komunikacji  do potrzeb Twoich przełożonych, współpracowników i klientów, aby podnieść efektywność Waszej współpracy. Jeśli jesteś menadżerem, to warsztat ten pomoże Ci wykorzystać potęgę różnic osobowości do budowania dobrej komunikacji, zaufania, otwartości i zaangażowania w podległym Ci zespole!

Program warsztatu

  • Magia percepcji – odkryj, jak osobowość człowieka wpływa na sposób postrzegania innych ludzi i odbierania ich zachowań.
  • Potęga świadomości – odkryj, jak świadomość mechanizmów psychologicznych zmieni Twoją percepcję i przekonania na temat komunikacji interpersonalnej.
  • Poznaj różne wymiary osobowości i ich wpływ na komunikację – poznaj dogłębnie introwersję, ekstrawersję oraz wymiary myślenie i uczucia.
  • Jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą?
  • Jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu? Poznasz „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości.
  • Nauczysz się rozpoznawać różne typy osobowości na podstawie tego, co słyszysz i widzisz – po warsztacie sam/a będziesz umiał/a rozpoznać kluczowe wymiary osobowości drugiego człowieka.
  • Sposoby na dopasowanie swojego stylu komunikacji do preferencji osobowościowych rozmówcy - jak mówić, aby uzyskać pożądany efekt (np. poinformować, zmotywować do działania, zaangażować).
  • Jaki jest Twój dominujący styl komunikacji? Jakie są Twoje mocne strony a jakie wyzwania wynikające z Twojej osobowości i preferowanego stylu komunikacji? Jak zmienia się Twoje zachowanie pod wpływem dyskomfortu i stresu? Które wymiary Twojej osobowości warto wzmacniać a które tonować w komunikacji z konkretnymi osobami aby uzyskać pożądany efekt? Jak efektywniej rozmawiać z różnymi typami współpracowników, przełożonych, klientów? Jak poszerzać własną strefę komfortu – aby rozwijać się a jednocześnie pozostać sobą? W czasie warsztatu będziesz miał/a okazję wspólnie z innymi uczestnikami, znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Diagnoza Twojego typu osobowości oraz stylu komunikacji i współpracy

  • Przed szkoleniem wypełnisz onilne kwestionariusz Insights Discovery * (20 minut).
  • W czasie szkolenia otrzymasz Twój indywidualny opisowy raport stworzony na podstawie udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w kwestionariuszu.
  • Twój raport - profil Insights Discovery, będzie zawierał graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego dowiesz się: jaki jest Twój typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z Twoich preferencji osobowościowych. Profil opisuje także Twoje mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak funkcjonujesz w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się Twój styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest Twój „typ antagonistyczny” i nad czym możesz pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych niż Ty preferencjach osobowościowych.
  • Twój indywidualny profil Insights będzie dla Ciebie punktem odniesienia w czasie całego szkolenia. Dostaniesz go także w wersji papierowej i elektronicznej - będziesz mógł udostępnić go Twoim współpracownikom.

Insights Discovery to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl

 

Wariant II - warsztat dla menadżerów i ich zespołów, 2 dni

Osobowość zgranego zespołu – warsztat wzmacniający dobrą komunikację, zaufanie i współpracę w zespole

Efektywny przywódca to dobry psycholog – potrafi pozytywnie wykorzystać psychikę własną i swoich podwładnych do tego, aby wspólnie osiągać cele biznesowe. Zgłębiając psychologię osobowości, odkryjesz jej moc w zarządzaniu zespołem – w komunikacji z podwładnymi, w budowaniu ich współpracy i motywacji. Poznając blaski i cienie własnej osobowości, zyskasz szansę na świadome jej kształtowanie i zarządzenie własnym stylem przywódczym.

Zespół to grupa ludzi, którzy mają wspólny cel i wzajemne powiązania. Czy Twój zespół osiągnął już taką efektywność w procesie swojego rozwoju, że jego członkowie wspólnie osiągają więcej, niż gdyby działali osobno? Czy Twój zespół w możliwie najlepszy sposób wykorzystuje swoją różnorodność i nie traci energii na niepotrzebne trudności wynikające z tych różnic? Czy Twój zespół mimo różnic potrafi „grać do jednej bramki”? Czy ludzie w Twoim zespole potrafią konstruktywnie rozmawiać ze sobą mimo różnych osobowości i różnych stylów komunikacji? Być może  Twojemu zespołowi przyda się „turbodoładowanie” w tych obszarach? Zapraszamy cały Twój zespół do udziału w warsztacie, który pomoże Wam „poznać się na nowo” oraz wykorzystać potęgę osobowości do zbudowania dobrej komunikacji i synergii!

Program warsztatu

  • Magia percepcji – wspólnie odkryjecie, jak osobowość każdego z Was wpływa na sposób postrzegania innych ludzi, odbierania ich zachowań, współpracę i zaangażowanie.
  • Różne wymiary osobowości oraz ich wpływ na komunikację, motywację i stres – poznacie czym jest introwersja, ekstrawersja oraz wymiary osobowości: myślenie i uczucia. Nauczycie się rozpoznawać różne typy osobowości na podstawie ich sposobu komunikacji i mowy ciała.
  • Odkryjecie jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą.
  • Poznacie „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości – dowiecie się, jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu.
  • Stworzycie „recepty” na dobrą komunikację i współpracę z każdym z Was. Podzielicie się ze sobą informacjami na temat Waszych preferencji osobowościowych, stylu komunikacji, potrzeb związanych z ulubionym sposobem motywowania i angażowania.
  • Wspólnie odkryjecie Wasze motywatory, demotywatory i bariery w komunikacji oraz współpracy, wynikające z Waszej osobowości.
  • Poznacie „osobowość” Waszego zespołu jako całości – jego mocnych stron i wyzwań (np. we współpracy z innymi działami).
  • Nauczycie się, jak konstruktywnie wykorzystywać różne perspektywy, potrzeby i oczekiwania w zespole.
  • Wspólnie wypracujecie zobowiązania zespołowe i działania, które pomogą Wam po warsztacie utrzymywać i wzmacniać w Waszym zespole zaufanie, dobrą współpracę i pozytywną energię!

Dodatkowo:

  • W trakcie warsztatu będziecie brali udział w licznych interaktywnych zadaniach, które poprzez ich specyfikę pomogą Wam już w czasie warsztatu wzmocnić wzajemną otwartość, zaufanie oraz zrozumieć potrzeby i wartości wnoszone do zespołu przez jego poszczególnych członków. Warsztat pomoże Wam także wzmocnić wzajemne zrozumienie w relacji przełożony – podwładni lub lider – członkowie zespołu projektowego.

Diagnoza osobowości i stylów komunikacji w zespole

  • Cały Twój zespół wypełni onilne kwestionariusze Insights Discovery (20 minut) – najpóźniej 2 tygodnie przed warsztatem zespołowym.
  • Każda osoba z Twojego zespołu otrzyma w czasie warsztatu swój indywidualny raport opisowy stworzony na podstawie udzielonych w kwestionariuszu Insights Discovery odpowiedzi.
  • Indywidualne profile Insights Discovery, będą zawierały graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego każdy uczestnik dowie się: jaki jest jego typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z preferencji osobowościowych. Profil opisuje także mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak  dana osoba funkcjonuje w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się jej styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest jej „typ antagonistyczny” i nad czym może pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych preferencjach osobowościowych.
  • Indywidualne profile Insights będą punktem odniesienia w czasie całego warsztatu. Uczestnicy dostaną swoje Profile Insights w wersji papierowej i elektronicznej – będą mogli udostępnić je swoim przełożonym i współpracownikom.

Insights Discovery to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl

Za co nas uwielbiają?

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Trenerzy prowadzący szkolenie psychologia osobowości

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Metodologia szkolenia psychologia osobowości

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie HR BP prawdziwym partnerem projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji komunikacji interpersonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze komunikacji interpersonalnej
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik komunikacji interpersonalnej
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi komunikacji interpersonalnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską:
500 29 40 35.

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant