Program szkolenia

 

Jak delegować, czyli wyznaczać cele i zadania pracownikowi?

Irytujesz się czasami, że pracownik nie wykonuje Twoich poleceń albo wykonuje je nie tak jak powinien? Zastanawiasz się jak go ocenić? A jak go już oceniasz, on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić takie sytuacje, zmieniając swój sposób delegowania!

  • Błędy w delegowaniu i udoskonalony model delegowania 
    Przekonasz się na własnym doświadczeniu, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie celów i zadań. Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów. Znasz model SMART? No to dowiesz się, dlaczego jest niewystarczający i zarządzanie poprzez cele w oparciu o SMARTa nie działa, choć prawie wszystkim wydaje się, że działa, a reszta odsuwa się od zarządzania poprzez cele (MBO - management by objectives) na rzecz zarządzania poprzez wartości (MBV - management by values).
  • Jak zarządzać przez cele i wartości w praktyce - czyli dobrze stawiać cele okresowe
    W większości firm a na pewno korporacji funkcjonują różnie nazywane systemy wyznaczania celów, często utożsamiane po prostu z arkuszem do wypełnienia (np. MPD, MPO, IPD, itp.). Jest wiele ryzyk w celach okresowych oraz formułowaniu ich, które potem powodują subiektywną ocenę, lub w percepcji pracownika - nieuzasadnioną lub wręcz niesprawiedliwą. Sam system zarządzania przez cele często jest źle zaprojektowany - uwzględnia tylko cele operacyjne nie uwzględnia zaś postaw i wartości (a nawet jak uwaględnia wartości o opisuje je, to i tak jest to nieprecyzyjne), w efekcie musisz naburmuszonemu i aroganckiemu pracownikowi dać dobrą ocenę, bo wykonuje dobrze zadania. Pokażę Ci jak skonstruować system i w ślad za nim arkusz zarządzania poprzez cele i wartości tak, by pracownik miał jasność, czego od niego się wymaga, a Ty - byś miał za jakiś czas jasność, jak ocenić pracownika sprawiedliwie.

Jak egzekwować i dyscyplinować w sytuacji oporu?

  • Jak przeprowadzić rozmowę egzekwującą?
    Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Albo mówi, że zrobi i nie robi? A może prosi Ciebie o pomoc, gdy tak naprawdę poradzi sobie sam? Do tej pory prosiłeś, przypominałeś się wiele razy i nic? Zawsze jest jakieś uzasadnienie... Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania w trudnych sytuacjach - FUKO i moje autorskie: 4AS™ i Zawisza™. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "trudnego pracownika" doświadczając ich skuteczności
  • Jak przeprowadzić rozmowę dyscyplinującą i zwalniającą?
    Jeżeli spotykasz się z odmową, oporem lub wręcz arogancją, gdy delegujesz, prosisz, czas na cięższy kaliber - rozmowę dyscyplinującą. Jak ją przeprowadzić, by nie naruszyć godności pracownika, nie zrobić sobie z niego wroga, mimo tak trudnej sytuacji? Jak dyscyplinować i w skrajności zwalniać pracownika, by nie zostać posądzonym o mobbing? Przećwiczymy najtrudniejszych pracowników i najtrudniejsze sytuacje!

Jak rozliczać i oceniać efektywność pracownika?

  • Jak rozliczyć ocenić efektywność pracownika po projekcie oraz w ramach oceny okresowej?
    Czasami mamy czas na dobre zdelegowanie zadań i celów, czasami nie - pokażę Ci technikę, dzięki której będziesz mógł sprawiedliwie i rzetelnie ocenić efektywność pracownika w obydwu sytuacjach. Przećwiczymy ją - oczywiście na najtrudniejszych sytuacjach, czyli zadanie/cel "słabo" zdelegowane, obiektywne trudności, pracownik elokwentny i odważny przy czym zdolny i leniwy;)
    Przećwiczymy ocenę okresową bazując na wcześniej stworzonych arkuszach MBO/MBV
  • Jak poprowadzić rozmowę rozwojową, aby pomóc pracownikowi się doskonalić?
    Dlaczego feedback jest tak popularny? Bo to angielskie słowo, pod którym już nawet kryła się rozmowa zwalniająca (słyszałem o tym!). Tymczasem jest to trudne choć z pozoru łatwe i krótkie narzędzie, więc jest czego się uczyć. A w dodatku dotykamy kwestii rozwoju kompetencji, kolejnego wielkiego tworu, ale my zajmiemy się wskazywaniem obszarów do rozwoju w sposób prosty i skuteczny - poprzez tzw. wskaźniki behawioralne czyli po polsku - z poziomu zachowań. Przećwiczymy też inne potężne techniki, równie często źle rozumiane i stosowane: Informację zwrotną wzmacniającą i korygującą oraz Technikę Kanapki

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

Nauczysz się zaawansowanych technik wpływania na pracownika od pierwszego momentu - delegowania, do ostatniego - oceniania!

Trenerzy

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk – twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wykładowca studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, psycholog, absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ..

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Dziękuję za indywidualne podejście i odpowiednie zgłębienie tematów. Jestem zainspirowany do rozwoju moich zdolności managerskich i przywódczych. Szkolenie z odpowiednią ilością czadu!
Michał Kossowski,
manager,
Accenture Services Sp. z o. o.

Było to jedno z najlepszych szkoleń, w jakich miałem okazję uczestniczyć. Wiedza i zaangażowanie trenera zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Szkolenie zostało przeprowadzone w niestandardowy sposób (uczeń wykładowca) tylko na zasadach partnerstwa.  Z czystym sumieniem mogę polecić 4GROW.
Marcin Pałka,
Web and Mobile Applications Department Director,
INFOR IT Sp. z o.o.

Na szkoleniu poznawałam dużo technik do zastosowania w pracy, ćwiczenia na konkretnych przykładach. Niewielka grupa i dzięki temu większa uwaga trenera na każdym uczestniku. Szkolenie na wysokim poziomie w porównaniu z kilkoma innymi w jakich kiedyś uczestniczyłam w innych firmach. Trener bardzo taktowny, dokładny. Teorię opierał na przykładach z życia, co było bardzo pomocne.
Sylwia Wyskokińska,
Teleaudio DWA Sp. z o.o. SK

Cieszę się, że miałam możliwość poznania wielu praktycznych narzędzi do zastosowania w codziennej pracy. Były nie tylko opisane ale i przepracowane kilkukrotnie, co budowało pewność zdobywanych umiejętności. Przedstawiona teoria wynikała z praktyki przez co jest bardziej zrozumiała i łatwiejsza do zapamiętania.
Urszula Stankiewicz,  
HR Business Partner,
AXA DIRECT SOLUTIONS

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie "Wyznaczanie celów, egzekwowanie i ocena okresowa" projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w ćwiczonym obszarze 
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze wyznaczania celów, egzekwowania i oceny okresowej pracownika. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.