• Budowania z Klientem takiej relacji, która wpływa na decyzję Klienta o wyborze dostawcy
  • Badania potrzeb Klienta i proponowania najlepszych sposobów realizacji ich
  • Technik radzenia sobie z obiekcjami Klienta (np. nie mam czasu, za drogo, mam już dostawcę, nie teraz, itp)
  • Języka korzyści
  • Budowania autorytetu
  • Wydobywania potrzeb Klienta oraz ich uzasadnień na poziomie przekonań i wartości
  • Niestereotypowego myślenia
  • Posługiwania się mową ciała
  • Traktowania Klienta jako partnera
  • Dbania o potrzeby Klienta
Mateusz Dąbrowski psycholog biznesu warszawa

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.

Strategia sprzedaży

  • Produkt
  • Cele sprzedażowe (model SMART i 10)
  • Grupa docelowa
  • Odbiorca - decydent
  • Środki realizacji

Otwarcie i budowanie relacji w sprzedaży

  • Percepcja wg A. Mehrabiana
  • Komunikacja werbalna - budownaie skutecznego przekazu
  • Komunikacja niewerbalna w zdobywaniu zaufania i budowaniu autorytetu
  • Czynniki sprzyjajace budowaniu relacji

Radzenie sobie z pierwszym oporem i zastrzeżeniami w sprzedaży

  • Opór na początku rozmowy wynikający ze stereotypów Klienta (np. Dziękuję, do widzenia / Nie mam czasu teraz)
  • Zastrzeżenia wynikające z braku relacji z Klientem (np. Każdy tak mówi)
  • Obiekcje wynikające z niedostosowania przebiegu rozmowy do potrzeb Klienta (np. Za drogo)
  • Zastrzeżenia wynikające z niedostosowania propozycji do potrzeb Klienta (np. Zastanowię się jeszcze / Chyba nie)
  • Zastrzeżenia jawne i ukryte oraz sposoby wydobywania ich na jaw

Badanie potrzeb w sprzedaży

  • Dochodzenie do potrzeb wśród tematów, problemów i celów
  • Rodzaje pytań i algorytmy prowadzenia rozmowy
  • Poziomy Diltsa i 4GROW - siła potrzeb emocjonalnych i poznawczych
  • Rola wartości i przekonań we wpływaniu na zmianę potrzeb oraz budowaniu relacji partnerskiej
  • Proporcje: słuchanie, pytanie, odpowiadanie

Język korzyści w sprzedaży

  • PCK, czyli jak mówić językiem korzyści, zamiast językiem cech lub jeszcze gorzej - problemów
  • Presupozycje słów i wyrażeń, czyli jak programować pozytywny odbiór
  • Jak odwrócić role - sprawić, by to Klient chciał wiedzieć i zadawał Ci pytania
  • Jak kierować Klienta ku rozwiązaniu dając mu poczucie, że to on kieruje rozmową i podejmuje decyzje

Zamknięcie sprzedaży

  • Rola zamknięcia
  • Zakontraktowanie dalszego przebiegu
  • Algorytmy finalizacji sprzyjającej dalszej współpracy
  • Cross-selling

Post analiza

  • Co zadziałało, a co nie wyszło
  • Weryfikacja założeń, celów i planów
  • Korygowanie strategii operacyjnej

W razie jakichkolwiek pytań pomoże Ci Ania Łukasiewicz

tel. 531 314 431, email: [email protected]

Zapisz się na szkolenie

Zaproponuj termin szkolenia - czekamy na Twojego maila!

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
791 412 204.

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie "Techniki sprzedaży relacyjnej" projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji dotyczących umiejętności sprzedażowychCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w tym obszarze 
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik sprzedaży relacyjnej
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia sprzedaży relacyjnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia sprzedaży relacyjnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi sprzedaży relacyjnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback